Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.03.2025 10:34

22. MAALISKUUTA
Mittaamattoman omaisuuden perillinen
LUE PSALMI 19

Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa. Apostolien teot 20:32

Olemme varmaan kaikki joskus uneksineet, millaista elämämme olisi, jos saisimme periä valtavan omaisuuden. "Kumpa vain olisin syntynyt rikkaaseen sukuun, niin tulevaisuuteni olisi turvattu."

Luuletko, että ajattelutapasi ja elämäsi muuttuisivat, jos tänään saisit tietää, että olet niin mahtavan omaisuuden perilinen, että kaikkein vauraimmatkin kuolinpesät ovat sen rinnalla vain kalpea varjo?

Uskomaton totuus on nimittäin se, että Jumala on nimennyt sinut omaisuutensa perijäksi. "Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen -- antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa." (Apt. 20:32)

Mitä Jumala omistaa? Hän omistaa kaiken. Taivaan ja maan Luojana Jumala on koko universiumin ainoa todellinen omistaja, ja hänellä on valta vuodattaa maailmankaikkeuden sanomattomat rikkaudet yllesi.

Jumala on sinun Isäsi, ja sinä olet hänen lapsensa. Koko hänen omaisuutensa kuuluu sinulle. Sinulla on perintöosa, joka ei ikinä kulu tai tärvelly, sillä sinä perit taivaan Isän mittaamattoman suuren oamisuuden.

Jumala, sinä olet minun Isäni. Minä olen sinun lapsesi. Koko omaisuutesi kuuluu myös minulle. Kiitos perinnöstä, joka ei ikinä vähene.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.03.2025 08:41

23. MAALISKUUTA
Iankaikkinen elämä
LUE PSALMI 103

Joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella. Psalmi 103:4

Saatat asua Bombayn pölyisillä kaduilla tai ylellisessä merenranta huvilassa. Asunasi voivat olla kuluneet farmarihousut tai hienosti leikattu puku. Mutta aina voit nauttia sitä hyvästä elämästä, jonka Jeesus lahjoittaa jokaiselle, joka uskoo häneen ja pysyy hänessä. Hyvä elämä on iankaikkista elämää, ja se annetaan lahjaksi jokaiselle, joka uskon kautta hyväksyy sen totuuden, että Kristuksen veriuhri sovitti meidän syntimme.

Iankaikkinen elämä on täydellistä. Se tarkoittaa sitä, että saamme aina ja iankaikkisesti nauttia Jumalan läsnäolosta. Herra antaa meille kaikkien hyvien lahjojensa runsauden ja vuodattaa päällemme rajoittamattoman laupeutensa ja armonsa. Iankaikkinen elämä pysyy. Se ei katoa lamavuosien alkaessa, eikä vakuutuskurssien heilahtelut, valtiomiesten kuolemat tai valtioiden hajoamiset voi sitä horjuttaa. Iankaikkinen elämä varmistettiin, kun Kristus kuoli syntiemme tähden ja hänet haudattiin ja hän nousi kuolleista.

Voimme kokea iankaikkisen elämän todellisuutta jo tänään, tässä ja nyt. Uusi elämänlaatu on jokaisen uskovan ulottuvilla, koska olemme asemallisesti yhtä pelastajamme kanssa. Meillä on mahdollisuus kokea Kristuksen rikas varustus jokaisessa elämäntilanteessa.

Uusi päivä on aina uusi mahdollisuus ammentaa taivaallisesta lähteestä. Saamme vastaanottaa rauhaaa, iloa, rakkautta, uskollisuutta, lempeyttä, hyvyyttä, kärsivällisyyttä ja itsehillintää, eivätkä Jumalan varastot ikinä vähene. Älä unohda sitä etuoikeutta, mikä sinulla on Jeesuksessa. Hänessä on pysyvä elämä, ja hän on läsnä elämässäsi. Olet saanut lahjaksi ikuisen elämän, jota mikään ei voi rajoittaa.

Rakas taivaan Isä, kiitos siitä loppumattomasta ja rajoittamattomasta elämästä, joka minulle on annettu Pojassasi. Auta minua jatkuvasti muistamaan, että minulla on lupa ammentaa rikkauksia sinun ehtymättömästä taivaallisesta varastostasi.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.03.2025 09:15

24. MAALISKUUTA
Ylitsepursuava elämä
LUE JESAJA 43

Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, teen uutta. Nyt se versoo, ettekö sitä huomaa? Teen tien autiomaahan, virrat erämaahan. Jesaja 43: 18-19

Kirjoittaessaan vanhurskaan juurista A.W. Tozer kehottaa lukijoitaan pitämään jalat maassa mutta antamaan sydämen lentää niin korkealle kuin se haluaa. Hän sanoo, ettei meidän tarvitse suostua keskivertaisuuteen eikä ympäröivän ilmapiirin viileyteen..

Me saamme elää siinä todellisuudessa, jota meille kuvataan Hebrealaiskirjeen yhdennessätoista luvussa. Taivaan kansalaisina tiedämme iankaikkisen määränpäämme ja saamme jo täällä alhaalla suunnata mielemme siihen. Silloin elämänasenteemme voi olla päivittäin täynnä iloa ja toivoa.

Jeesuksessa meidät on tehty eläviksi. Kun vastaanotamme Jumalan Pojan pelastajana, hän asettui meihin asumaan Henkensä voiman kautta. Olemme itse asiassa nyt enemmän elossa kuin silloin, kun kuljimme ilman Kristusta. Taivasasiat menivät ennen yli ymmärryksemme, mutta nyt tiedämme, että meillä on iankaikkinen elämä Jumalan kanssa.

Vanhan testamentin pyhät saattoivat vain kuvitella, mitä tulevaisuus toisi tullessaan. He elivät ja kuolivat uskon varassa. Kuitenkaan he eivät pettyneet, sillä se rakkaus, jota he tunsivat näkymätöntä Jumalaa kohtaan ja jota hän osoitti heille, riitti täyttämään heidän kaikki tarpeensa.

Elätkö sinä jalat kiinnitettyinä Jumalan Sanan totuuteeen ja samaan aikaan sydän täynnä unelmia siitä, mitä Jumala on varannut sinua varten? Uskon asenne auttaa kokemaan Jumalan rakkautta. Jeesus tuli maan päälle, jotta meillä voisi olla ylitsevuotava elämä juuri nyt - se on pientä esimakua tulevasta kirkkaudesta.

Kaikkivaltias Jumala, haluan pitää jalkani maassa ja samalla antaa sydämeni lentää rajoittamattomiin korkeuksiin. Auta, etten ikinä alistuisi ympäröivään viileyteen. Juurruta askeleeni tukevasti Sanaasi, kun uneksin siitä tulevaisuudesta, jonka olet suunnitellut minua varten.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.03.2025 09:22

25. MAALISKUUTA
Jumalan temppeli
LUE 1. KORINTTOLAISKIRJE 3:9-17

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 1.Korinttolaiskirje 3:16

Ennen kuin pelastuit, heijastit tämän jumalattoman maailmanajan henkeä. Ajatuksesi ja tapasi olivat ehkä moitteettomia, mutta parhaimmillaankin elämäsi oli enemmän hyvätahtoista kuin jumalista. Kun Kristus tuli sydämeesi, koko elämäsi muuttui. Ruumiisi on edelleen sama, mutta siitä on tullut elävän Jumalan asuinsija. Jumala on taivaassa, mutta samanaikaisesti hänen Pyhä Henkensä asuu kaikissa niissä, jotka uskovat häneen.

Jumala ei tyydy siihen, että hän asuisi puissa tai tuulenvireessä. Jo alusta saakka hän on etsinyt paikkaa, jossa hän voisi ilmaista itseään. Hän haluaa elää luomakunnassaan, ja sen tähden hän on valinnut kodikseen ne ihmiset, jotka rakastavat häntä.

Vanhan testamentin juutalaiset palvoivat Jumalaa temppelissä, mutta Jeesus tuli ja teki inhimilliset temppelit tarpeettomiksi. Aivan kuten hän kulki juttelemassa ihmisten kanssa, jotka elivät siihen aikaan, hän on tänään puheyhteydessä meihin meissä asuvan Pyhän Hengen kautta.

Kristitty on Jumalan temppeli maan päällä. Siksi hänen ei tarvitse elää maailman syntisyydessä eikä sallia ajatustensa muuttua pimeiksi. Yhteydelle ja kanssakäymiselle Kristuksen kanssa ei mikään vedä vertoja.

Jos täytät elämäsi asioilla, jotka murehduttavat Jumalan, seurauksena on paljon kyyneleitä. Älä pimennä sitä valoa, jonka Jumala on asettanut sinuun. Sinä olet hänen temppelinsä, hänen asumuksensa maan päällä.

Isä, kiitos että olet tullut asumaan sisimpääni. Puhdista sydämeni temppelin kaikki nurkkaukset, niin että se on sovelias asunto sinun Hengellesi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.03.2025 08:52

26. MAALISKUUTA
Ehdoton rakkaus
LUE 1. JOHANNEKSEN KIRJE 4: 7-11

Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. 1. Johanneksen kirje 4:7

Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan on suurempi kuin mikään, mitä tämä maailma voisi ikinä tarjota. Vain hänen rakkautensa pystyy rauhoittamaan levottoman sielun, parantamaan vihan, mitä ihminen on joutunut kokemaan, muuttamaan huolet ja epäilykset toivoksi ja turvallisuuden tunteeksi, selvittämään kaikki kiukun ja katkeruuden solmut, joita pettymykset ovat saaneet aikaan. Vain Jumalan rakkaus pystyy vakuuttamaan ihmisen siitä, että hänen elämällään on tarkoitus ja toivo ja että hän on suunnattoman arvokas.

Jumala ei ikinä kyllästy sinuun. Hän näkee elämäsi alun ja lopun, ja hän on kiinnittänyt katseensa kaikkiin niihin mahdollisuuksiin, joita sinussa on. Hän joka hetki täynnä lempeitä ja hyviä ajatuksia sinua kohtaan, hän muokkaa sinua, kasvattaa ja siunaa sinua.

Jos kannamme huolta siitä, mitä meidän pitäisi tehdä ja mitä ei, on vaikea nähdä Jumalan siunausta, vaikka se on aivan ulottuvillamme. Teinkö kaiken oikein? Onko Jumala nyt tyytyväinen minuun? Levottomat kysymykset horjuttavat luottamustamme Jumalaan, mutta niin ei tarvitse olla.

Jumala rakastaa sinua, ja hänen rakkautensa on muuttumaton. Hänellä on suunnitelma elämääsi varten, ja sinä menestyt elämässäsi. Ei sinun tarvitse huolehtia omista suorituksistasi ja onnistumisistasi tai miettiä, millainen sinun pitäisi olla. Avain on siinä, että pidät katseesi hänessä.

Älä tuhlaa aikaa vertailemalla itseäsi muihin. Monet miettivät, miksei Jumala ole vastannut heidän rukouksiinsa ja antanut heille, mitä he ovat pyytäneet. Hän on jo vastannut rukouksiin antamalla sinulle itsensä, ja ajallaan hän myös tyydyttää sydämesi kaipaukset sillä tavoin kuin sinulle on kaikkein parasta.

Herra, rauhoita levoton sieluni. Paranna kipuni ja selvitä kaikki kiukun ja katkeruuden solmut.Muuta huolet ja epäilykset toivoksi ja turvallisuuden tunteeksi ja anna elämääni uusi tarkoitus.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.03.2025 09:21

27.MAALISKUUTA
Jumalan ihana luomus
LUE PSALMI 71

Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani. Psalmi 71:5

Monesti aloitamme päivämme täynnä toiveikasta odotusta, että jotain hyvää on tulossa aivan nurkan takana, mutta sitten kaikki muuttuu yhdessä hetkessä, kun pettymys varastaa toivon, jota alussa tunsimme. Alamme pohtia, oliko alussa kokemamme innostuskin vain oman mielikuvituksemme tuotosta, vaikka ensin luulimme sen tulleen Jumalalta.

Toivon ryöstäjät ovat vauhdissa kaksikymmentäneljä tuntia vuorokaudessa. Ne tunkeutuvat elämään ihmisten arvostelivissa sanoissa, vaikeissa olosuhteissa ja koetuksissa ja kaikin mahdollisin keinoin. Ne haluavat, että ihminen kokee itsensä hyljätyksi ja alkaa epäillä omia ajatuksiaan. Miten kukaan voisi suojautua sellaisilta lannistavilta ajatusmalleilta?

Itselleen kannattaa aina puhua totuutta. Missään tilanteessa ei tarvitse suostua ajattelemaan lannistavia ajatuksia, sillä ne eivät tule Jumalalta. Roomalaiskirjeessä (8:1) sanotaan, ettei Jumala ikinä halua lyödä maahan.

On hyvä muistuttaa itseään siitä, kuka Jumala on. Hän on kaikkien mahdollisuuksien Jumala. A.W. Tozer on sanonut että Jumala on helläsydäminen, armollinen ja ystävällinen ja tahtoo meille kaikkea hyvää.

Tunnustaudumme kristityiksi, koska olemme uskoneet Kristuksen sovitustyöhön ja pelastavaan armoon, mutta kuitenkaan emme käytännön tilanteissa vaella niin lähellä Jeesusta kuin meillä olisi oikeus. Jos pysyttelisimme aina läheisessä suhteessa häneen, uskoisimme joka hetki, että Jumala on armollinen ja tahtoo meille kaikkea hyvää. Uskoisimme sen, että Jumalalla ei ole eikä ole ikinä ollut pahoja ajatuksia yhdestäkään ihmisestä.

Mitä Jumala ajattelee sinusta? Hänen mielestään olet upeaa ihana, hänen luomistyönsä tulos. Olet hänen lapsensa, ja hän on ylpeä sinusta.

Isä, kun tänään kohtaan arvostelua, vaikeita olosuhteita, koetuksia ja hylkäämistä, auta minua muistamaan, mitä sinä olet minusta sanonut. Sinun mielestäsi olen upea ja ihana, luomistyösi tulos. Hyväksyn sen, mitä ajattelet minusta, ja hylkään kielteiset mielipiteet, joita jotkut ehkä tänään minusta esittävät.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.03.2025 08:29

28. MAALISKUUTA
Tyytyväisyys
LUE FILIPPILÄISKIRJE 4:6-13

Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa. Filippiläiskirje 4:12

Kamppailemme tyytymättömyyden tunteiden kanssa, vaikka meistä useimmat asuvat melko mukavissa olosuhteissa ja meillä on tarpeeksi ruokaa ja vaatteita. Paavali virui vankilassa, missä hänen vaatimattominpiakaan perustarpeitaan ei täytetty ja missä hänen vapautensa oli riistetty. Siitä huolimatta hän kirjoitti siinä tilanteessa: "Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään. Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa." (Fil. 4:11-13).

Paavali ei ollut sokea vaikeuksille, eikä hän ollut yltiöpäinen optimisti. Ei hän kieltänyt tosiasioita. Hän oli kokenut paljon ruumiillista vaivaa, mutta silti hän kykeni katsomaan kurjassakin tilanteessa pieniä jäljellä olevia toivon pisaroita ja hänellä oli sisäisesti tyytyväinen olo. Kun hän kirjoitti, että Kristus on hänen voimansa ja auttoi häntä kestämään, hän todella tarkoitti sitä. Hän ei yrittänyt vain muodon vuoksi teeskennellä toivorikasta peittääkseen pelon ja huolen ajatukset.

Paavali pysytteli päivittäin läheisessä yhteydessä Kristukseen ja luotti Jumalan varustukseen. Hän tiesi, että Jumalan paras suunnitelma toteutuisi hänen elämässään. Paavali ei verrannut itseään muhin, sillä hän käsitti tärkeän asian, että toisten kadehtiminen ei ikinä saa aikaan muuta kuin häviäjän asennetta ja lannistumista, eikä se ole Jumalan tahto kenenkään kohdalla.

Kiitos Jumala, että olet armossasi antanut minulle ruokaa, asunnon, ystäviä ja perheen. Luotan siihen, että jos elämästäni puuttuu jotakin, sinä täytät sen. Opeta minua elämään tyytyväisenä.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.03.2025 09:07

29. MAALISKUUTA
Osallinen Kristuksen täyteydestä
LUE KOLOSSALAISKIRJE 2: 6-10

Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää. Kolossalaiskirje 2:9-10

Miten täydelliseksi arvioisit oman elämäsi asteikolla yhdestä kymmeneen? Puuttuuko elämästäsi joku henkilö tai jokin työpaikka, esine, saavutus, joka saisi sinut nauttimaan olostasi enemmän kuin nyt? Useimmat antaisivat ensimmäiseen kysymykseen vastaukseksi suhteellisen korkean arvosanan. Sen perään voisi luetella joitakin nimiä tai asioita, jotka vastaisivat toiseen kysymykseen.

Apostoli Paavali vakuutti, että kun asetamme toivomme Kristukseen pelastajana, tulemme osallisiksi hänen täyteydestään. Sana täyteys tarkoitti alkukielessä sitä, että joku on täynnä jotakin. Kun ihminen on täynnä, hänessä ei ole enää tilaa millekään muulle. Kun Kristus asuu sinussa, elämäsi on kympin arvoista, sillä Jeesuksessa "Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," (Kol 2:9) Se tarkoittaa, että Jeesus on kaiken täydellisyyden yhteissumma, ilman virheitä tai puutteita.

Kristus asuu sinussa ja täyttää kaikki tarpeesi. Sen tähden kun sinulla on Kristus, sinulla on kaikki eikä sinulta puutu mitään. Omistat iankaikkisen ja yltäkylläisen elämän. Kristuksessa on kaikki viisaus, rakkaus, kärsivällisyys, ystävällisyys ja lohdutus, mitä ikinä tarvitset. Hän on läsnä ja täyttää jokaisen tarpeesi. Koska sinut on tehty täydelliseksi Hänessä, ei ole mitään syytä etsiä elämän tarkoitusta muualta. Kristus on elämäsi, ja hän riittää kaikessa.

Kaikkivaltias Jumala, kiitos että olen osallinen Kristuksen täyteydestä. Elämäni pistearvo on täysi kymppi. Kaikki tarpeeni on täytetty. Kiitos siitä, että minulla on kaikki, mitä tarvitsen.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.03.2025 08:16

30. MAALISKUUTA
Tuleva palkkio
LUE 1. KORINTTILAISKIRJE 3: 1-14

"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." Ilmestyskirja 22:12

Kun tuhatviisisataaluvulla elänyt tähtitieteilijä Nikolaus Kopernikus ensimmäisen kerran havaitsi, että maa kiertää aurinkoa eikä päinvastoin, hänen puheilleen naurettiin. Vasta vuosia myöhemmin hänen teoriansa todettiin paikkansa pitäväksi. Elämässä käy usein niin, että pahoja miehiä kohdellaan kuin kuninkaallisia, kun taas hyvät jäävät vaille tunnustusta ja huomiota.

Psalmin seitsemänkymmentäkolme kirjoittaja pohti elämän näennäistä ristiriitaisuutta ja puuskahti: "Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti. Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa?" (Jakeet 12 ja 13).

Vuorisaarnassaan Jeesus tähdensi, että hänen seuraajansa joutuisivat vainottaviksi tässä maailmassa. Hän jatkoi kuitenkin, että kristityillä on syytä iloita vainojenkin keskellä, sillä taivaassa heitä odottaa suuri palkkio (Matt. 5:12).

Meidät palkitaan taivaassa oikeudenmukaisesti. Taivaassa käy ilmi, miten paljon luotimme Jumalaan ja annoimme hänen toimia kauttamme. Kaikki epäoikeudenmukaisuudet ja pahuus korvautuu Kristuksen suloisella läsnäololla.

Et ehkä saa tällä hetkellä kiitosta työpaikallasi tai kotona tai kenties olet tilanteessa, jossa joku kohtelee sinua halveksivasti, mutta muista, että Jumala kunnioittaa sinua uskosi tähden läpi koko iankaikkisuuden.

Rakas taivallinen Isä, riemuitsen siitä, että kaikki epäoikeudenmukaisuudet ja pahuus korvataan iankaikkisuudessa. Auta minua jatkamaan siihen saakka työsi tekemistä tahtomallasi tavalla.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.03.2025 08:39

31. MAALISKUUTA
Sinulla on kaikki
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 1:1-18

Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Johanneksen evankeliumi 1: 4

Jokainen, joka on asettanut luottamuksensa Jeesukseen, on saanut vastaanottaa kaikkein kipeimpienkin tarpeidensa täyttäjän, sillä Jeesus on läsnä uskovan maailmassa.

Kristus on elämän leipä. Hän on ruoka, joka ravitsee sisintä olemustamme. Jokainen kaipaa sitä, että hänen elämällään olisi tarkoitus ja merkitys, ja Kristuksessa se nälkä tyydyttyy täydellisesti. Hänessä elämä saa tarkoituksen ja merkityksen.

Kristus on elämän vesi. Hän antaa elämänsä virrata kauttamme, ja siinä on kaikki, mitä tarvitsemme. Hän kostuttaa sisimpämme ilolla, rauhalla, rakkaudella, toivolla, tyytyväisyydellä, voimalla ja pysyvyydellä. Ennen janosimme arvostuksen tunnetta ihmisiltä. Kun Kristus astui elämäämme, hän vakuutti, miten suunnattoman arvokkaita olemme hänelle. Hän on antanut meille lahjaksi ylenpalttisen elämän.

Kristus on elämän valkeus. Hän valaisee meidät iankaikkisella totuudella ja viisaudella elämän matkaa varten. Hän antaa valonsa loistaa niiden asioiden ylle, jotka ovat tärkeitä, niin että voimme tavoitella elämässä niitä päämääriä, jotka hyödyttävät meitä. Enää meidän ei tarvitse juosta päättömästi tyhjien unelmien tai valheellisten ja petollisten oppien perässä.

Kun sinulla on Kristus, sinulla on kaikki: tarkoitus, merkitys, täysi elämä, totuus ja viisaus. Kuulut hänelle, joka on luonut kaiken ja pitää kaiken koossa, hänelle, joka on kaiken alku ja loppu.

Jeesus, sinä olet minun kaikkeni. Sinä ylläpidät elämääni. Olet elämän vesi, joka vuotaa lävitseni ja tyydyttää kaiken kaipaukseni. Olet elämän valkeus, jolta saan viisautta kun matkaan eteenpäin. Sinussa olen saanut kaiken.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito