VOINKO MINÄ TULLA USKOON?

VOINKO MINÄ TULLA USKOON?

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.11.2013 22:42

Juhana Lehmuskoski

Monet ovat esittäneet yllä olevan kysymyksen, jos ei muuten, niin ainakin hiljaa mielessään. Jotkut ajattelevat, että Jeesus ottaa vastaan vain hyvin eläneitä ihmisiä. Toiset ovat sitä mieltä, että vasta kuoleman jälkeen nähdään, ketkä ovat pelastettuja.

Raamattu opettaa kuitenkin toisin. Jeesus sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat . Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." (Matt. 9: 12-13)

Jeesus katsoi, että hänellä ei ole paljon toivoa saada pelastaa hyvin eläneitä ihmisiä. He kuvittelevat olevansa valmiita ja taivaskelpoisia, vaikka eivät todellisuudessa ole sellaisia. "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." (Room. 3:23)

Myös se on perusteetonta huhupuhetta, että vasta kuoleman jälkeen ihminen voi olla pelastettu. Tämäkin näkemys perustuu siihen väärään kuvitelmaan, että pelastus ansaitaan hyvällä elämällä. Itse asiassa kuoleman jälkeen on jo auttamattomasti liian myöhäistä kokea pelastus.

Pelastus tulee ja se voidaan kokea tässä ja nyt. Paavalin kehotus kuulostaa lähes hätähuudolta sielujen puolesta: "Hänen työtoveinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo:´Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut`. Katso, nyt on otollinen aika, katso nyt on pelastuksen päivä." (2. Kor. 6:1-2)

Meillä on kiire ottaa Jeesukselta vastaan pelastus. Nyt on pelastumisen aika.

Uuden testamentin aikoihin seurakuntaan tuli sellaisia jäseniä, jotka olivat kokeneet pelastumsitapahtuman:"Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä niitä, jotka saivat pelastuksen"(Apt. 2:47) Tällainen tapahtuma on siis aivan todellinen, jopa välttämätön voidaksemme päästä iankaikkiseen elämään tämän elämämme jälkeen.

Pelastuksen kokeminen ei ole tietenkään ole sama asia kuin taivaaseen pääseminen. Pelastetunkin ihmisen tulee pysytellä Jeesuksen ja hänen armonsa yhteydessä voidakseen saavuttaa iankaikkisen elämän, mutta hänellä on se etu, että Jeesus on hänen kanssaan ja johtaa elämää. Tätä etua ei ole pelastumattomalla ihmisellä, ei edes hyvää elämää elävällä.

Jeesus kertoi myös, miten pelastuksen yhteyteen päästään:

" Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."(Joh. 1:12) Jeesus lupaa:"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." (Joh. 6:37)

Sinäkin saat ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksesi. Tunnusta syntisi, pyydä niitä anteeksi ja luovuta koko elämäsi Jeesukselle. Voit tehdä sen omin sanoin rukoilemalla. Halutessasi voit rukoilla näillä sanoilla:

"Rakas Jeesus, minä tunnustan, että olen syntinen ihminen. Kiitos, kun kuolit ristillä puolestani, että minä voisin saada syntini anteeksi. Minä uskon sinuun, anna anteeksi kaikki syntini. Tule elämääni Vapahtajaksi ja Herraksi. Kiitos, että annat voiman tulla Jumalan lapseksi. Kiitos, että et heitä minua ulos. Kiitos pelastuksesta! Jeesuksen nimessä. Amen."

Siunausta ja Jeesuksen läsnäoloa uuteen elämääsi Jeesuksen kanssa! Raamattu sanoo: [i]"Siis jos joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusia on sijaan tullut."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: VOINKO MINÄ TULLA USKOON?

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.11.2014 12:27

Monet ovat esittäneet yllä olevan kysymyksen, jos ei muuten, niin ainakin hiljaa mielessään. Jotkut ajattelevat, että Jeesus ottaa vastaan vain hyvin eläneitä ihmisiä. Toiset ovat sitä mieltä, että vasta kuoleman jälkeen nähdään, ketkä ovat pelastettuja.

Raamattu opettaa kuitenkin toisin. Jeesus sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat . Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." (Matt. 9: 12-13)

Jeesus katsoi, että hänellä ei ole paljon toivoa saada pelastaa hyvin eläneitä ihmisiä. He kuvittelevat olevansa valmiita ja taivaskelpoisia, vaikka eivät todellisuudessa ole sellaisia. "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." (Room. 3:23)

Myös se on perusteetonta huhupuhetta, että vasta kuoleman jälkeen ihminen voi olla pelastettu. Tämäkin näkemys perustuu siihen väärään kuvitelmaan, että pelastus ansaitaan hyvällä elämällä. Itse asiassa kuoleman jälkeen on jo auttamattomasti liian myöhäistä kokea pelastus.

Jokainen Voi Pelastua! Mutta kaikki eivät koe tarvetta pelastua, valitettavasti. Toki siihen asiaan voi vaikuttaa niin moni asia. Joku uskoo pääsevänsä taivaaseen tekemättä sen eteen mitään muutosta, päätöstä lähteä etsimään Jeesusta. Joku uskoo hyvillä töillään ja uhraamisillaan pelastuvansa, tai puhdassuisena ollen, ja joku vain luottaa valtion kirkon lapsikasteen armoliittoon ja kun on vauvana kastettu niin sitä ollaankin sitten sen perusteella taivaskelpoisia, ilman parannuksen tekoa ja uudestisyntymistä; elävään uskoon. Ollaan vain kristittyjä ilman pelastusta, ilman synnintuntoa ja katumusta..

Niin, ottaako Jeesus vastaan vain onnistuneita/hyvin pärjääviä/ vahvoja ja hyviä ihmisiä? No ei ota! Vaan kaikki saavat tulla luokseen ja ne, jotka kokevat olevansa sitä ns alempaa ja huonompaa, heikompaa laatua, niin juuri heitä varten Jeesus tuli ja tahtoo kohdata heidät rakkaudessaan ja armossaan, anteeksi annossaan. Sanoohan Raamattukin, että: hän tuli syntisiä ja epäonnistuneita, heikkoja ja haavoilla olevia varten, eikä niitä varten, jotka kokevat olevansa: kaiken osaavia ja itseään koroittavia ja mainoistavia, hyvin pärjääviä, ja jotka usein katsovat heikoimpiaan kuin halveksuen....

Niinpä, Jeesus ei kelpaa kokonansa hyvin pärjääville, vaan he haluavat vain niitä siunauksia, mutta nöyrtyä ja suostua Isän Jumalan tahtoon he siten eivät haluakaan, vaan kapinoivat ja elävät vain itselleen (lihalleen ja maailmallekin). He ovat ehkä niin ollakseen ja ylpeitä, ettei he suostu tulemaan heikoksi ja paljon Jeesusta tarvitseviksi, sehän olisi heille nöyryytys ja häpeä.

On jopa vaarallista ajatella, että sitten vasta kuoleman jälkeen näkee onko pelastunut vaiko ei. Kun kuoleman virran yli astutaan, niin paluuta ei ole ja mitään ei voi sen jälkeen enään muuttaa, tehdä toisin. Siksi onkin ystäväni kallis; ensiarvoisen tärkeää, että; vielä elossa ollessamme teemme uskonratkaisun ja tahdomme lähteä seuraamaan Herraa Jeesusta Kristusta. Toki tarvitaan myöskin Jumalan antama etsikkoaika, sillä milloin vain ei voi pelastua, vaan todellakin tarvitaan: synnintunto ja sen ajamana kuin etsimään siitä vapautusta ja rauhaa, iloa ja voimaa jaksa ja selvitä, tulla Jumalan lapseksi ja pelastua taivaan kirkkauteen kerran.

Saada kaikki syntinsä anteeksi ja puhdistua menneen elämän synneistä, virheistä ja vääryydestä Jeesuksen kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressään. Tarvitaan siis; Etsikkoaika, halu muuttua ja pelastua ja synnin tunnustaminen, halu hylätä se kaikki väärä ja tulla uskoon, pelastua, saada synnit anteeksi, niin ettei ne enään paina mieltämme ja kun puhdistumme ristinsä juurella, verilähteellään, niin Jumalan rauha saa laskeutua sydämiimme/elämämme ylle ja Pyhä Henki saa tulla asumaan sydämmimmme. Ja kun Pyhä Henki saa astua sydämeemme, niin hän tahtoo aina kirkastaa meille ja meidän kauttamme Kristusta Jeesusta, sekä ohjaa ja opettaa meitä, varoittaa ja jopa nuhtelee meitä ..Kun omatunto on puhdas Herran edessä, niin silloin Jumalan Henkikin saa vapaammin toimia kauttamme ja tiedämme kuka meille puhuu..

Pelastus tulee ja se voidaan kokea tässä ja nyt. Paavalin kehotus kuulostaa lähes hätähuudolta sielujen puolesta: "Hänen työtoveinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo:´Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut`. Katso, nyt on otollinen aika, katso nyt on pelastuksen päivä." (2. Kor. 6:1-2)

Meillä on kiire ottaa Jeesukselta vastaan pelastus. Nyt on pelastumisen aika
.

Tämä laulu vielä lopuksi: Näen sinut lapsi - Raamattuopiston oppilaat
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: VOINKO MINÄ TULLA USKOON?

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.04.2021 14:45

Pelastuksen kokeminen ei ole tietenkään ole sama asia kuin taivaaseen pääseminen. Pelastetunkin ihmisen tulee pysytellä Jeesuksen ja hänen armonsa yhteydessä voidakseen saavuttaa iankaikkisen elämän, mutta hänellä on se etu, että Jeesus on hänen kanssaan ja johtaa elämää. Tätä etua ei ole pelastumattomalla ihmisellä, ei edes hyvää elämää elävällä.

Jeesus kertoi myös, miten pelastuksen yhteyteen päästään:

" Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."(Joh. 1:12) Jeesus lupaa:"Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." (Joh. 6:37)

Sinäkin saat ottaa Jeesuksen vastaan omaksi Vapahtajaksesi. Tunnusta syntisi, pyydä niitä anteeksi ja luovuta koko elämäsi Jeesukselle. Voit tehdä sen omin sanoin rukoilemalla. Halutessasi voit rukoilla näillä sanoilla:

"Rakas Jeesus, minä tunnustan, että olen syntinen ihminen. Kiitos, kun kuolit ristillä puolestani, että minä voisin saada syntini anteeksi. Minä uskon sinuun, anna anteeksi kaikki syntini. Tule elämääni Vapahtajaksi ja Herraksi. Kiitos, että annat voiman tulla Jumalan lapseksi. Kiitos, että et heitä minua ulos. Kiitos pelastuksesta! Jeesuksen nimessä. Amen."

Siunausta ja Jeesuksen läsnäoloa uuteen elämääsi Jeesuksen kanssa! Raamattu sanoo: "Siis jos joku on Kristuksessa, hän on uusi luomus. Se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusia on sijaan tullut."

:roll: Aloin taas oikein miettiä, että; Mites se uskoontulo oikein tapahtuikaan..Tämän asian ja ajatuksen nosti sydämelleni erikoisesti poikani naisystävä, joka on kertonut olevansakin uskova. Ja se miten hän oli tullut uskoon, niin se on käynyt niin kuin monilla monilla muillakin on useimmiten käynyt, eli: "Vaikeuksien kautta!"

Ja nyt poikani on joutunut ehkä omasta mielestään kuuntelemaan raamatun lukua ja heng asioita. Minusta... uskovana äitinä voisin paremminkin sanoa, että: hän on päässyt maistamaan mitä on olla uskossa ja minkä ilon ja voiman, rauhankin se tuo ihmissydämeen, pelastusvarmuuden. :smile:

Tämä aika jakaa ihmisiä kahtia. Noh, toki se on tehnyt sitä aina, mutta nyt varsinkin kun melkein kaikki hengellisyys ja puhe Jeesuksesta koitetaan hylätä tarpeettomana ja vain hihhuleille kuluvana mutta ei kunnon ihmisille sopivana. Maailman henki vetää ihmisiä etsimään maailman antamaa iloa elämäänsä. Mutta se ilo ei kuitenkaan ole kuin hyvinkin pian pois haihtuvaa, ja se ilo ei kestä ja mietinkin usein, että onko se ilo aitoa ja oikeaa, kestävää, tms jota maailma voi sinulle, tai minulle, kenelle vain antaa, tarjota?

Eipä taida ollakaan, vaan se ilo on valheiloa, joka katoaa. Mutta kun pääsee sisälle uskon asioihin ja saa sydämeensä taivaallisen ilon, niin sitä ei ota sieltä pois mikään asia, tilanne tai edes toinen ihminen, sairaus, ei sitten mikään, vaan se kestää ja pysyy tuli eteen mitä tahansa. :-| Koska Jeesus on kanssamme joka hetki ja auttaa, antaa rauhansa ja voimansa, ym hyvän ja oikeankin.. Sitä kannattaa tavoitella, etsiä, koska Jeesus ei ole kaukana kenestäkään, yhdestäkään, kurjimmastakaan, joka vain kääntyy Hänen puoleensa ja kutsuu Häntä elämäänsä. Huuda Häntä avuksesi, niin Hän tulee ja muuttaa elämäsi.

Mutta Jumala ei Isänä ole edelleenkään lopettanut vetämästä ihmistä puoleensa, pelastukseen, ehei! Vaan yhä Hän kutsuu ihmisiä luokseen takaisin ja katsomaan ristinpuulle Jeesukseen, sekä ottamaan vastaan tarjoamansa: LahjaVanhurskaus, eli pelastuslahja! Se on LAHJA, eikä sitä voi ostaa, eikä omistaa ilman Jeesuksen elämäänsä ottamista. Täytyy tulla ns synnnintunto, ja katumus sekä tarve puhdistautua, muuttua sekä pelastua kerran taivaaseenkin. Tahdothan?! :wink: :thumbup:

Jaak. 1:
21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

Joh. 10:
1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.

8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

:thumbup: Siunausta elämääsi! Konnakuoro - Usko Jeesukseen on enemmän
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskoontulon tärkeys ja ihanuus!