David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.12.2014 10:41

MINNE MENEMME SYÖMÄÄN?
by David Wilkerson | October 24, 2011

Miikan profetian seitsemäs luku sisältää yhden voimallisimmista sanomista, mitä uudesta liitosta on koskaan saarnattu. Tässä ihmeellisessä julistuksessa Miika puhuu luonnollisesta Israelista. Silti hän itse asiassa puhuu viimeisten päivien Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta. Hän alkaa saarnansa sydäntä särkevällä huudolla. Tänä päivänä se huuto kuuluu hengellisesti uupuneiden uskovien sydämestä ympäri maailmaa: "Voi minua, "...ei ole rypälettä syödäkseni" (Miika 7:1).

Miika kuvailee nälänhädän vaikutusta Israelissa, leivän ja Jumalan Sanan nälän. Siinä kaikuu aiemman profeetan, Aamoksen sanat: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän. Silloin he ".. samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä"(Aam.8:11- 12).

Israelissa oli sadonkorjuun aika ja viinitarhojen olisi kuulunut olla täynnä hedelmää, mutta siellä riippui vain joitakin surkeita rypäleitä. Miika näki ihmisten menevän viinitarhaan poimimaan rypäleitä, mutta palaavan takaisin tyhjin korein. Profeetan silmällä Miika näki viimeisten päivien ihmisten juoksevan paikasta paikkaan saadakseen kuulla tosi sanan Jumalalta. Hän kuvasi ihmisiä kiiruhtamassa seurakunnasta seurakuntaan, herätyksestä herätykseen, kansasta kansaan. Kaikki he etsivät saadakseen tyydyttää nälkänsä ja janonsa jollakin, mikä ravitsisi heidän sielujaan. Vieläkin tuo huuto kuuluu: "Voi minua ei ole rypälettä syödäkseni!"

Maassa on kova nälänhätä. Ihmisjoukot juoksentelevat ympäriinsä etsien hengellistä ruokaa. Niitä, jotka todella haluavat Jumalan sanaa, on vain pieni jäännös (ks. Miika 7:14, 18). Tämä on nyt yhtä totta kuin aiemmin Israelissa. Harvat uskovat haluavat todella kuulla puhdasta Jumalan sanaa. Sen sijaan enemmistö lihottaa itseään Sodoman omenilla, ravitsee itseään vääristetyllä evankeliumilla.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.12.2014 21:10

VIIMEISTEN PÄIVIEN SEURAKUNTA
by David Wilkerson

Uskon, että Jumalan antama näky viimeisien päivien seurakunnalle perustuu hänen Sanaansa. Raamattu kuvaa selkeästi, minkälainen Jeesuksen Kristuksen seurakunta on juuri ennen hänen tulemistaan.

Amerikan seurakunnat ovat kaukana siitä. Suurimmaksi osaksi kokonaiset kirkkokunnat toimivat näinä päivinä ilman Pyhää Henkeä. Niillä ei ole Jeesuksen läsnäoloa eikä armolahjoja. Niissä harjoitetaan jonkinlaista uskontoa vailla voimaa, synnintuntoa tai pelastavaa sanomaa. Niistä on tullut maailman kanssa yhteen sopivia, enemmän poliittisia kuin hengellisiä yhteisöjä. Ne kohauttavat olkaansa synnille, iskevät silmää avioerolle ja vitsailevat yliluonnollisesta. Samalla ne työntävät syrjään opetuksen taivaasta, helvetistä, katumuksesta ja tuomiosta.

Uuden Testamentin seurakunta sai paholaisen vapisemaan! Se ajoi syvyyksiin demonien armeijoita, rukoili vankiloiden ovet auki ja sai vallassa olijat kavahtamaan pelosta. Noilla varhaisilla uskovilla oli sellainen usko ja voima, että rammat nousivat hyppimään ja kerjäläisistä tuli evankelistoja. He uskoivat yliluonnolliseen, avasivat sokeiden silmät, kuurojen korvat ja paransivat kaikenlaisia sairauksia. He jopa herättivät kuolleita!

En väitä, että Jumalan viimeisten päivien seurakunta on jonkinlainen uusinta tai kopio ensimmäisen vuosisadan seurakunnasta. Ei, sanon, että se on jopa suurempi! Se on mahtavampi, voimakkaampi ja Jeesus ilmaisee itsensä sille voimakkaammin. Pyhä Henki toimii siinä voimakkaammin kuin koskaan ennen, voimakkaammin kuin Helluntaina! Jumala säästää parhaan viininsä aina viimeiseksi!

Profeetta Daniel vahvistaa tämän. Hän sanoi, että tietyt profeetalliset totuudet ovat lukittuina ja tulevat ilmi vasta viimeisinä päivinä: "Niin hän sanoi: 'Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät" (Dan. 12:9- 10).

Näinä päivinä Pyhä Henki näyttää näitä asioita hengellisille, tarkkaavaisille pyhille! "Niin kuin kirjoitettu on: 'mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat'. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin" (1 Kor.2:9- 10).

Herra valmistelee voimakasta mutta samalla nöyrää, oman sydämensä mukaisten paimenien armeijaa, ja myös nälkäisten lampaiden seurakunnan jäännöstä, joka ovat kääntyneet pois nykyaikaisen seurakunnan kuolleisuudesta ja synnistä. Näyttämö on valmiina seurakunnalle, joka on palava, ei penseä ja vapisuttaa helvetin perustuksia. Mikään voima maan päällä ei voi olla huomaamatta sitä eikä halveksi sitä!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.01.2015 14:55

VIIME HETKEN VOITTO
by Gary Wilkerson | April 30, 2012

Syyrian kuningas toi koko armeijansa piirittämään Samariaa (ks.2 Kun. 6:24). Syyrian armeija lopetti kaiken ruoan saannin Samarialta. Pian olosuhteet olivat toivottomat. Kansa myi mitä hyvänsä sai kokoon ostaakseen ruokaa.

Samarian kuningas oli kauhuissaan näkemästään. Hän pani kaiken syyn Elisan niskaan ja lähetti sanansaattajan tappamaan tätä. Kun sanansaattaja tuli paikalle, Elisan ystävät estivät häntä menemästä profeetan asuinpaikkaan. Tämän pysähdyksen aikana sanansaattaja huusi Elisalle: "Katso, tämä onnettomuus tulee Herralta; mitä minä enää odottaisin Herraa?" (2 Kun.6:33).

Lyhyesti sanottuna kuninkaalta puuttui uskoa. Hän oli varma siitä, että Jumala oli hyljännyt Samarian. Heidän piti siis toimia omin päin.

Mitä Elisa vastasi: "Kuulkaa Herran sana"(2 Kun.7:1). Tämä on satumainen neuvo kenelle hyvänsä uskovalle, jolla on kriisi. Jos tilanteesi on joutunut pois hallinnastasi, sinä tarvitset Jumalan sanan muistutusta.

Elisa sanoi sanansaattajalle: Huomenna tähän aikaan maksaa Samarian portissa sea-mitta lestyjä jauhoja sekelin ja kaksi sea-mittaa ohria sekelin" (2 Kun.7:1). Toisin sanoen: "Älkää antautuko! Ruokaa on oleva sellaisessa runsaudessa, että sekelillä saatte kylliksi syötävää."

Sanansaattaja haukkoi epäuskoisena henkeään: "Katso, vaikka Herra tekisi akkunat taivaaseen, kuinka voisi tämä tapahtua?" (2 Kun.7:2). Hän tiesi, että Samarian kuningas oli valmis antautumaan. Elisa kuitenkin tiesi, että Jumala oli jo toimimassa heidän hyväkseen ja odotti heidän kääntyvän epäuskosta uskomaan.

Samaan aikaan neljä spitaalista istui nälkäisenä Samariassa. He puhuivat toinen toiselleen: "Miksi istua tässä ja kuolla? Lähdetään Syyrian leiriin ja kerjätään ruokaa. He joko tappavat tai armahtavat meitä."

Kun spitaaliset lähestyivät Syyrian leiriä, he käsittivät, että vihollinen oli paennut ja jättänyt jälkeensä kaikki ruokavarastot. Spitaaliset pitivät juhlaa ja syötyään itsensä kylläiseksi he juoksivat Samariaan kertomaan kuninkaalle.

Uskomatonta kyllä, kuningas ei uskonut heitä. Hän ajatteli sen olevan ansan, joka oli asetettu heitä varten, mutta kaupungin asukkaat kuulivat siitä ja toimivat uskossa: "Silloin kansa lähti ja ryösti aramilaisten (syyrialaisten) leirin"(2 Kun.7:16).

Ajattele! Samarian kuningas oli vähemmän kuin päivän päässä antautumisesta viholliselle, mutta Jumala oli jo voittanut hänen taistelunsa.

Saatat itsekin olla aivan luovuttamisen partaalla, mutta Jumala tahtoo täyttää sinulle antamansa lupauksen. Luota hänen sanaansa uskossa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.01.2015 12:17

MITÄ JOKAISEN USKOVAN PITÄISI TIETÄÄ HENGELLISESTÄ KASVUSTA
by David Wilkerson | September 13, 2010

"Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niin kuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itse kussakin, kaikissa teissä"( (2 Tess.1:3).

Minkä kohteliaisuuden Paavali lausuikaan Tessalonikan uskoville! Hän sanoi oikeastaan: "Te olette aivan käsittämättömästi kasvaneet niin uskossa Kristukseen kuin myös rakkaudessa toinen toisiinne. Kehun teidän uskonne kasvua, missä kuljenkin. Minä kiitän Jumalaa teistä!"

Tässä lyhyessä kappaleessa Paavali kuvaa meille uskovien joukkoa, joka kasvoi yhteydessä ja rakkaudessa. Kreikankielinen vastine sanoille "runsaasti kasvaa" merkitsee oikeastaan "kasvaa yli ja ohi kaikkien muiden". Tessalonikalaiset voittivat kaikki muut seurakunnat uskossa ja rakkaudessa, niin yksilöinä kuin yhteisönäkin.

Ilmeisesti he eivät yrittäneet vain riippua kiinni uskossa Jeesuksen tulemukseen asti. He oppivat, liikkuivat, kasvoivat ja heidän elämänsä todisti siitä. Paavalin mukaan heistä puhuivat kaikki Aasian seurakunnat.

Luultavasti nämä ihmiset kuulivat julistusta, joka yllytti heitä aina vain syvempään vaeltamiseen Kristuksen kanssa. Se sulatti heidän lihalliset himonsa ja tuomitsi heidän epäkristilliset tapansa. Pyhä Henki repi alas kaikki rodun tai ihonvärin aiheuttamat muurit. He oppivat syleilemään ketä hyvänsä, oli hän sitten rikas tai köyhä, oppinut tai ei. He huolehtivat toisistaan sydämellisesti, pitäen toinen toistaan parempana rakkaudessa.

Jos Jumalan sana on saanut kastella ja ruokkia sinua, pitäisi jatkuvaa hengellistä kasvua näkyä sinunkin elämässäsi. Sen tulisi tapahtua automaattisesti.

Mahtavatko kaikki seurakunnassasi "kasvaa runsaasti", niin kuin Paavali tiesi tapahtuvan Tessalonikan seurakunnassa? Arvelen tämän kuitenkin sopivan moniin kanssaihmisiimme. Miksi? Pyhän Hengen voitelema Jumalan sanan julistus vaikuttaa aina kasvua. Apostoli Pietari sanoo kaikkien niiden kasvavan uskossa, jotka halajavat sanan väärentämätöntä maitoa.

Paavali opettaa hengellisen kasvun olevan Pyhän Hengen työtä, muuttaen meitä alituisesti kirkkaudesta kirkkauteen. Hän uudistaa mieliämme jatkuvasti, kuolettaen meissä lihallisuutta ja puhdistaen sisäistä ihmistämme. Pyhä Henki auttaa sydämiämme pääsemään vihasta, katkeruudesta, kostosta ja kaikenlaisesta pahasta. Hän saa meissä aikaan hyvyyttä, hellyyttä ja anteeksiantamisen mieltä. toisiamme kohtaan. Pyhä Henki kasvattaa meitä Kristuksessa ja opettaa, että kaiken, minkä teemme sanoilla tai töillä, pitäisi olla Herran arvon mukaista!

Paavali kehottaa meitä edelleen: "Koetelkoon siis ihminen itseänsä..."(1 Kor. 11:28 ). Kreikankielinen sana, koetella tarkoittaa " tarkastella huolellisesti, testata". Apostoli siis käskee meitä: "Koettele itseäsi. Katso, vaellatko Jumalan sanan mukaisesti". Meidän tulee jatkuvasti kysyä itseltämme: "Muutunko minä? Tuleeko minusta rakastavampi ja helläsydämisempi? Kohtelenko perhettäni ja ystäviäni jumalallisella kunnioituksella? Onko keskusteluni koko ajan vanhurskaampaa?"
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.01.2015 12:12

TERVEISIÄ HERRAN IHANASSA NIMESSÄ
by David Wilkerson | May 25, 2011

Olen hiljentynyt viime päivinä erityisesti psalmien 142 ja 143 ääressä. Suosittelen sinulle ajan ottamista näiden voimallisten psalmien lukemiseen. Se rohkaisee sinua uskossa.

Mielenkiintoni kohdistui siihen, mitä Daavidin elämässä tapahtui, kun hän sanoi. "Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni"(Ps.142:3). Hän toistaa tämän Ps.143: 4:ssä: "Minun henkeni nääntyy minussa, sydäntäni kouristaa minun rinnassani". Daavid sanoi Jumalalle: "Olen hukkumaisillani huoliin. Viholliseni ahdistavat minua kovasti. Se masentaa minua." Hän rukoili Herraa: "Tarkkaa minun huutoani, sillä minä olen sangen viheliäinen".. Vie minun sieluni ulos vankeudesta kiittämään sinun nimeäsi"(Ps.142:6-7).

Rakas lukijani, nämä sanat on kirjoitettu meidän tähtemme, ohjeeksi meille. Ne rohkaisevat kaikkia Jumalan ihmisiä, jotka huolet ja vaikeudet ovat nujertaneet. Jotkut hukkuvat velkojen raastaessa taloudellisiin huoliin. Monet uskovat ovat tosi liemessä. Lesket ja vanhemmat pariskunnat tulevat tuskin toimeen.

Minua on usein moitittu siitä, että olen liian kovasanainen, liian negatiivinen. Ihmiset eivät halua kuulla huonoja uutisia. He menevät mieluummin kuuntelemaan julistajaa, joka ei puhu kivusta, kärsimyksestä ja huolista. Kuitenkin on totta, että useimmat meistä elävät maailmassa, jossa elämä toisinaan on täysin sietämätöntä. Päällemme syöksyy huolien tulva, meidän täytyy kärsiä jopa oman vanhurskautemmekin tähden. Kestämme sairautta, läheistemme kuolema, hämmennyksen aikoja, kun emme tiedä, mitä tapahtuu seuraavaksi. Joudumme Saatanan helvetillisten hyökkäysten kohteiksi uskoamme takia.

Noina ylitse voimiemme käyvinä aikoina opimme etsimään Jumalaa ja rukoilemaan kivuissamme. Daavid sanoi: "Minä vuodatan hänen eteensä valitukseni, kerron hänelle ahdistukseni. (Ps.142:2). "Vastaa minulle uskollisuudessasi ".." (Ps.143:1). Käyvätkö sinun elämäsi tilanteet tällä hetkellä ylitse voimiesi? Tee niin kuin Daavid teki:

● "Minä levitän käteni sinun puoleesi. Niin kuin janoinen maa, niin minun sieluni halajaa sinua" (Ps.143:6).
● "Älä peitä minulta kasvojasi. Suo minun varhain kuulla sinun armoasi, sillä sinuun minä turvaan. Osoita minulle tie, jota minun tulee käydä, sillä sinun tykösi minä ylennän sieluni"(Ps.143:7-8).
● "Pelasta minut vihollisistani, Herra. Sinun tykösi minä pyrin suojaan.
● "Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata. Herra, virvoita nimesi tähden, vanhurskaudessasi auta minun sieluni ahdistuksesta" (Ps.143:9- 11).

Rohkaistu! Kaikki on Jumalan hallinnassa! Hän täyttää tarpeesi aikanaan.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.01.2015 21:37

JUMALA PYSYY USKOLLISENA

by David Wilkerson | May 11, 2012

Ainoa asia, joka voi erottaa sinut Jumalan ihmeellisestä suunnitelmasta elämällesi, on uppiniskaisen ylpeyden synti. Näemme tämän kuningas Saulin elämässä. Raamattu kertoo meille, että Jumalan Henki oli tämän miehen yllä siitä päivästä lähtien, kun profeetta Samuel näki hänen tulevan tietä pitkin. Jumala kutsui Saulin ja käytti tätä, mutta Saulissa oli jotakin, joka tuli ilmi äkisti: röyhkeä ylpeys. Saul ei tunnustanut syntiään. Sen sijaan hän syytti toisia omista teoistaan. Hän on huolestuneempi kasvojensa säilyttämisestä kuin siitä, mitä Jumala ajatteli hänestä.

Rakas lukija, Daavidin ja Saulin ero oli ylpeydessä. Mieti sitä. Daavid teki yhtä ilmeisiä syntejä kuin Saul. Ei Saul koskaan tappanut toisen vaimon miestä, mutta Daavid teki parannusta synnistään. Kun Naatan osoitti hänen kauheaa tekoaan, Daavid ei yrittänyt selitellä ja puolustella, vaan rukoili välittömästi: "Älä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi! Haluan vain olla sinun mielesi mukainen mies! Tiedän pettäneeni sinua, mutta anna anteeksi. Puhdista sydämeni!" (ks. 2 Samuel 12:13 ja Psalmi 51).

Kun Saul joutui kiinni synnistään, hän yritti tarttua Samuelin viitan liepeeseen ja pyysi: "Älä ota minulta pois kuninkuuttani. Seiso minun rinnallani, etten näyttäisi huonolta kansani edessä"(Lue 1 Samuel 15:22 " 35). Saul oli kiinnostuneempi siitä, mitä ihmiset ajattelivat hänestä kuin Pyhän Hengen menettämisestä.

Rakas lukija, ylpeys, ylenkatse, muuttumaton mieli on juuri se, mikä tuhoaa miehen. Särkynyt sydän, nöyrä henki liikuttaa Herran mieltä. Olkoon, että olet käynyt läpi hirveitä asioita ja pettänyt Jumalan. Jos juokset hänen luokseen ja itkien suret sitä, että olet pettänyt häntä, hän puolustaa sinua. Hän on aina niiden luona, joilla särjetty ja nöyrä henki.

Me kaikki petämme Herran, ei kukaan hänen seurakunnassaan ole täydellinen. Joka kerta, kun me olemme uskottomat häntä kohtaan, hän pysyy uskollisena meitä kohtaan.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.01.2015 11:15

KALLISARVOISIN LAHJA
by David Wilkerson | May 15, 2012

Jeesuksen veri on Taivaan Isän seurakunnalle antamista lahjoista kaikkein kallisarvoisin. Silti vain harvat uskovat ymmärtävät sen arvon.

He laulavat usein veren voimasta. Meidän seurakunnassamme lauletaan hymniä: "Karitsan kalliissa veressä on voima, voima, ihmeitä tekevä voima." Monetkaan uskovat eivät mene tuon veren voiman sisään. Tämä ilmeisesti siksi, ettemme vain tajua sen suurta merkitystä. Jatkuvasti me esimerkiksi vetoamme vereen jonkinlaisena mystisenä suojeluskaavana. Kuitenkin vain harvat uskovat voivat selittää sen suurta kirkkautta ja hyötyä.

Jos kysyisin sinulta, mitä veren voima merkitsee, saattaisit vastata: "Se tarkoittaa, että kaikki syntini ovat anteeksiannetut, ja olen vapaa." Kysyn edelleen, mitä Jeesuksen veri merkitsee sinulle, jos ei oteta lukuun anteeksiantamusta? Voitko selittää perheellesi tai työtoverillesi Jeesuksen veren arvon ja merkityksen?

Kerron nyt niistä hyödyistä, joita saamme Jeesuksen vuotaneesta verestä.

Jeesuksen veri lunastaa meidät synnistä ja pimeyden vallasta. "Jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan"(Ef.1:7). Emme enää ole tuomion alaisia.

Jeesuksen veri on ostanut koko Jumalan seurakunnan. "Paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut"(Ap.t.20:28).

Jeesuksen veri murtaa kaikki muurit. "Mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden"(Ef.2:13 -14).

Jeesuksen veri puhdistaa meidät."Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä"(1 Joh.1:7).

Jeesuksen veri voittaa Saatanan. "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta"(Ilm.12:11).

Veri antaa meille pääsyn Kaikkein Pyhimpään, Taivaallisen Isän luokse. "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään"(Heb.10:19).

Jeesuksen veren kautta voimme astua rohkeasti Isämme eteen pelkäämättä!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.01.2015 18:54

VOIT JUOSTA VAUNUJA NOPEAMMIN
by Gary Wilkerson | May 21, 2012

Jisreel oli tunnettu vaunukaupunki. Sen sotiminen oli erinomaista, koska sillä oli valtava määrä rautaisia vaunuja, jotka liikkuivat nopeasti taistelussa. Vaunut edustavat ihmisvoimaa. Niillä pääsi kiitämään valtavaa nopeutta eteenpäin, ja ne olivat ketteriä liikkeissään. Ne suoriutuivat tehtävästään voimakkaina ja ylivertaisina.

Tänä päivänä me elämme "vaunutyylillä". Se on täynnä mukavuutta ja rentoutta. Siinä kaikki tarpeet ovat tyydytettyinä. Jos tarvitsemme jotakin, me kirjoitamme shekin ostaaksemme sen. Jos haluamme tehdä jotakin, me vain menemme tekemään sen.

Uskovalle "vaunuelämäntyyli" voi olla haasteellinen. "Vaunut" ja "oriit" ovat maailman menestystä, rikkautta. Ne antavat aina ihmiselle mukavan, turvatun ja rentoutuneen tunteen.

Jumalan palvelija ei etsi ensisijaisesti noita asioita, vaan hän yrittää totella Mestarinsa ääntä ja ajaa hänen valtakuntansa asioita. Uskova oppii jo aikaisin vaeltamaan uskon tiellä etsien ensin Herraa, "niin myös kaikki tämä teille annetaan"(Matt. 6:33).

Hän saattaa löytää itsensä joskus tilanteesta, jossa hän ei pysty hoitamaan määrättyjä juttuja perheensä hyväksi. Hän ei koe kutsumustansa tai palvelustehtäväänsä kunnolla suoritetuksi. Silloin hän on vähällä ajatella:

"Minä en ylety voimavaroihin, joita maailma näyttää käyttävän niin tehokkaasti. Tarvitsen niitä Jumalalta saamani tehtävän suorittamiseen. Miten pääsisin niihin käsiksi?

Elia osasi erottaa sen, mikä voimavara on maailmasta. Kuvittele, miten hän puhutteli kuningas Ahabia. Kuningas seisoi korkealla komeiden vaunujensa istuimella, ylempänä alhaista profeettaa. Kuitenkin Elia puhutteli Ahabia rohkeasti: "Valjasta ja lähde alas, ettei sade sinua pidättäisi"( 1 Kun.18:44).

Sitten luemme: "Ja Herran käsi tuli Elian päälle, ja niin hän vyötti kupeensa ja juoksi Ahabin edellä Jisreeliin saakka"(1 Kun.18:46). Jumalan mies juoksi vaunuja nopeammin monen kilometrin matkan! Kuinka Elia pystyi siihen? Lause "hän vyötti kupeensa" tarkoittaa oikeastaan "kokosi helmansa"! eli valmistautui.

Apostoli Paavali sanoo meille, että Jumala on kutsunut meidät juoksukilpailuun. Pietari viittaa tähän kisaan, kun hän käskee meidän vyöttää sen tähden mielemme kupeet (1 Piet.1:13). Hän tarkoittaa, että meidän on valmistauduttava kilpailua varten vahvistamalla uskoamme ja luottamustamme Herraan. Kun näet edessäsi vaunut, jotka vievät ihmiset nopeasti päämääräänsä, älä lannistu. Älä masennu heidän voimansa ja onnensa tähden. Jumalalla on erilainen tie sinua varten. Kun katsot Isään ja annat hänen voimakkaan kätensä tulla päällesi, sinäkin voit juosta vaunuja nopeammin.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.02.2015 13:58

RAKENNA KALLIOILLE
by David Wilkerson | May 23, 2012

"Sen tähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi"(Matt.7:24).

Rakas lukijani, et rakenna kalliolle, jos tarvitset saarnaajan jyrisemään sinulle Jumalan tottelemisesta, jos tarvitset listan niistä asioista, joita sinun pitää tehdä ja joita et saa tehdä. Sinä et tarvitse sääntökirjaa, tarvitset syvän rakkauden Jeesukseen. Sinun pitää olla niin rakastunut Jeesukseen, että tiedät, mikä häntä miellyttää.

Mitä enemmän rakastat häntä, sitä helpompaa on palvella ja totella häntä. Sinun ei enää tarvitse välittää siitä, mitä maailma sanoo sinusta. Sinä voit vastata: "Olen kuullut Isältäni ja teen hänen mielensä mukaan."

Kun sydämesi on Jeesuksen valloittama, totteleminen tapahtuu luonnostaan. Sinun ei tarvitse mennä jatkuvasti Herran eteen rukoilemaan: "Oi, Jumala, murra paholaisen voima minun kimpustani." Kaikki vihollisen kahleet alkavat putoilla pois, kun tulet tuntemaan Isän sydämen.

Oletko rakastunut Jeesukseen? Jos vastaat myöntävästi, saat vastata vielä useisiin kysymyksiin: Miten voit vaeltaa läpi viikon viettämättä aikaa hänen sanansa ääressä? Kuinka et ikävöi rukoukseen hänen kanssaan yksin? Miksi sinulla ei ole aikaa rakastaviin keskusteluihin Isäsi kanssa, ylistykseen ja palvomiseen? Miksi et ota aikaa sen etsimiseen, miten voisit oppia, mikä miellyttää häntä? Nämä kaikki ovat kuuliaisuuden perusasioita.

Jeesus sanoo meille: "Jolla on minun käskyni ja joka pitää ne, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle" (Joh.14:21). Mikä ihmeellinen lupaus, joka perustuu rakkauden kuuliaisuuteen.

Tutki evankeliumeja ja mieti esim. Jeesuksen sanoja Matt.5 -7 luvuissa, alkaen vuorisaarnasta. Kun opit hänet sanaansa, tee sen mukaan! Jumalan käskyt ovat vakavia. Ne eivät ole raskas taakka hartioillamme. Päinvastoin, niitä noudattamalla ne helpottuvat, kun kasvat rakkaudessa häneen.

Tällaista on talosi rakentaminen kalliolle! Kun myrsky tulee, voit seisoa pelkäämättä. Mikään ei muutu, koska vaellat rakastaen ja miellyttäen Isää.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.02.2015 11:33

JEESUS LUNASTI MEIDÄT
by David Wilkerson | May 31, 2012

Aatamin synnin tähden meidät kaikki on tehty syntisiksi ja Jeesuksen uhrin takia vanhurskaiksi. Jeesus lunasti meidät, maksoi hinnan, niin että paholaisella ei ole oikeutta vaatia niiden sieluja, jotka ovat katuvia ja luottavat Kristukseen ja hänen täytettyyn työhönsä.

Kaiken aikaa Jumala tiesi, ettei ihminen voi pitää tai täyttää hänen taivaallisia käskyjään. Hän oli säätänyt lain pitämään ihmiskuntaa järjestyksessä, jotta emme tuhoaisi itseämme. Laki on annettu meidän suojaksemme. Meidän tulisi sen kautta tajuta, ettemme omin voimin ja oman vanhurskautemme nojalla voi seisoa pyhän Jumalan edessä. Laki oli peili, jonka Jumala nosti eteemme sanoen: "Anna, kun näytän sinulle, mitä odotan, mitä oikeudentuntoni vaatii. Tässä on lakini, ja näissä kohdin olet rikkonut sitä vastaan, tuossa elänyt synnissä. Olet langennut tässä kohdin-- tuossa-- ja tässä. Kukaan ei ole tarpeeksi vanhurskas täyttääkseen lakiani."

Fariseukset yrittivät täyttää lain. Heillä oli noudatettavana yli kuusisataa sääntöä käsien ja astioiden pesemisestä aina ei-juutalaisiin ihmisiin koskemiseen. He yrittivät pitää koko lain, uskoen, että voisivat kerran seistä Jumalan edessä ja sanoa: "Noudatin kaikkia käskyjäsi. Tein tämän, tuon ja tämän. Nyt velvollisuutesi on pelastaa minut."

Kukaan ei voi odottaa saavansa vanhurskautusta omien hyvien tekojensa tähden. Jumalan sana vastaa: "Jos olet rikkonut lakia yhdessä kohdassa, olet rikkonut koko lain". Jos odotat Jumalan hyväksyvän sinut hyvän käytöksesi vuoksi, unohda se! Et koskaan pysty pitämään koko lakia.

Jeesus tuli maan päälle, koska me emme pysty vastaamaan Jumalan lain vaatimuksiin, ja hän täytti koko Jumalan lain. Hän ei rikkonut yhdessäkään kohdin, vaan teki kaiken puhtaasta rakkaudesta. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään"(Matt.5:17).

Kun Jeesus nousi Isänsä tykö, hänen täydellinen kuuliaisuutensa oli täyttänyt kaikki lain vaatimukset. Hänen verensä maksoi meidän syntiemme koko velan. Siinä Jumalan läsnäolossa seisoi Ihminen, jonka vanhurskaus oli täydellistä, ja siksi Isä hyväksyi sen.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia