INHIMILLISTEN KEINOJEN LOPPUESSA
by David Wilkerson | December 28, 2011
Paavali kirjoitti: "Ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää"(2 Kor.1:9).
Hän tarkoitti: "Herra toi minut kaiken inhimillisen avun ulottumattomiin, aivan kuoleman partaalle. Olin niin epätoivoisessa tilanteessa, että ainoastaan Jumala saattoi pelastaa minut ylösnousemusvoimallaan!"
Tämä on ihana tilanne, olla omien kykyjen lopussa! Olen aina sanonut, että pudotessasi pohjalle törmäätkin Jumalaan! Jos kuuntelet uskovien puheita suurten kärsimysten keskellä, kuulet: " Kyllä minä jotenkin selviän! Riipun kiinni, elän päivän kerrallaan!"
Lapsuudesta asti meitä on lusikalla ruokittu itseriittoisuuden sopalla: "Ole mies! Miehet eivät itke!" Kuinka monta kertaa olet yrittänyt päästä yli ongelmiesi? Kuinka usein kiusaukset ovat hukuttaneet sinut?
Älä käsitä minua väärin. Uskon, että Jumala haluaa meidän taistelevan hyvän uskon taistelun.
Tosin Herralla on oma tapansa antaa meille paineita määrämitalla. Mikään yrityksesi ei onnistu. Mikään lukemasi ei tunnu auttavan sinua. Toisten yritykset hoitaa sieluasi eivät tuota tulosta. Olet yhtäkkiä kriisissä, joka romuttaa luottamuksen itseesi. Sinulla ei ole toivoa, paitsi hyljätä kaiken inhimillisen toivon. Joudut luottamaan Jumalaan. Sitten huomaat, että se onkin ainoa tapa luottaa!
Paavali sanoo meille selvästi: "Edessäni oli kuolemantuomio. Minua oli koeteltu yli määrän. Menetin kaiken toivon. Se tapahtui, jotta en luottaisi enää itseeni! Minun täytyi kääntyä Jumalan puoleen uskoen, että vain hän voisi pelastaa minut kärsimyksistäni."
"Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää"(1 Kor.10:13).
Mitä tämä pääsy on? Se tulee, kun olet omien voimiesi lopussa ja vihdoin käännyt vilpittömästi Jumalan puoleen. Silloin sanot Paavalin tavoin: "En enää luota omiin voimiini!"
Pääsy on yksinkertaista, lapsenuskoa Jumalaan. Se kokonaista luottamusta siihen, että hän auttaa sinut kaiken läpi. Silloin lasket aseesi ja sanot: "Jumala, minä laitan kaiken toivoni sinuun!".