David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2015 13:44

ARMON RIKKAUDET
by Gary Wilkerson | August 26, 2013

”Jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan. Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi”(Ef.1:7-8).

Luulenpa, ettemme seurakunnassa ole raapaisseet edes pintaa tästä armosta. Me vain otamme muutaman kulauksen armon maljasta silloin tällöin vaeltaessamme Jumalan kanssa. Sitten vähitellen alamme luottaa omaan taitoomme ajatellessamme matkan jatkoa.

Emme voi itse valita kuuliaisuuden alueita. Meidän odotetaan tekevän, mitä Herra käskee. Jeesus sanoo, että meidän tulee olla uudestisyntyneitä, meillä tulee olla uskoa, meidän tulee rukoilla ja etsiä hänen kasvojaan, rakastaa lähimmäistämme, rakastaa vaimoamme niin kuin Kristuskin rakastaa seurakuntaa. Hänen kaikki käskynsä ovat Niin ja Aamen. Jotkut seurakunnat pitävät joitakin kuuliaisuuden alueita muita tärkeämpinä. He korostavat evankelioimista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, poliittista aktiivisuutta, köyhien auttamista tai rukousta. He eivät ehkä tunnusta sitä, mutta he pitävät muiden seurakuntien korostuksia Jumalan silmissä huonompina kuin omiaan.

Ei mikään seurakunta voi olla mieleen Jumalalle, jos se toimii vain yhdellä sylinterillä kahdeksan asemesta. Hän ei halua meidän laiminlyövän joidenkin hänen käskyjensä noudattamista. Lue Ilm.3, niin saat käsityksen siitä, miten pahoillaan hän on, kun teemme niin. Jos joku henkilö ja jokin seurakunta ei tottele Jumalan käskyjä, niin hän elää tottelemattomuudessa. Toisaalta me emme pysty tottelemaan häntä täydellisesti. Me korostamme joitakin kuuliaisuuden alueita elämässämme enemmän, koska ne ovat meille helpompia kuin muut. Meitä jopa palkitaan niiden tekemisestä. Silloin vain joudumme harhapoluille.

Ilon ja voiton saaminen ei kuitenkaan johdu siitä, onnistuuko meidän totella Jumalan käskyjä vai ei. On kysymys siitä, miten suhtaudumme Jumalan käskyjen noudattamiseen. Lapsena minulle opetettiin seurakunnassa, että voisin muuttaa itseäni hengellisesti omin voimin. Nuorisonohjaajat sanoivat meille: ”Voit muuttua niin, että kiusauksia ei enää tule. Voit nostaa itsesi ylös ihan mistä tahansa.” Ei meiltä ota kauan huomata, että; tämä on turhaa.

Ei ole kyse siitä, että tekisimme itse muutoksia itsessämme. Meidän pitää sen sijaan antaa Jumalan armon antaa meille voimaa muutokseen, itsessämme ja maailmassamme.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.10.2015 11:01

ÄLÄ PELKÄÄ
by Gary Wilkerson | February 18, 2013

"Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä”(Luuk.1:30).

Kun Jumala ilmoittaa meille tästä armonvuodesta, hän tarkoittaa tätä vuotta. Jumala puhuu sinulle hänen armonsa löytämisestä juuri nyt, tässä kuussa, tällä viikolla, tänä päivänä.

Kun julistin tätä sanomaa Jumalan armosta Springs Church’issä Colorado Springs’issä, eräs alkoholistinainen istui kirkossamme. Hän kuuli Pyhän Hengen puhuvan hänen sydämellensä: ”Vaikka olet ollut epätoivoinen, sinulla on minun armoni. Tulet näkemään 180 asteen käännöksen elämässäsi.” Nainen antoi elämänsä Herralle siinä jumalanpalveluksessa, ja nyt hän on ollut selvänä kuukausia.

New Yorkissa eräs nuori mies, joka oli ollut asunnoton vuoden ajan, kompuroi Times Square Church’iin. Hän istui siellä koko jumalanpalveluksen ajan, mutta lähti sen loputtua ajatellen: ”Minä vihaan tätä paikkaa. En tule enää tänne.” Jokin silti veti hänet takaisin. Hän tuli uudestaan seuraavalla viikolla, ja tapahtui aivan samoin. Taaskin hän lähti ja sanoi: ”En ikinä enää tule tänne”.

Tämä kaava toistui ja lopulta kokonaisen vuoden kuluttua tuo nuori mies nousi tuoliltaan jumalanpalveluksen lopussa. Tällä kertaa hän sanoikin: ”Minä rakastan sinua, Jeesus ja tarvitsen sinua elämääni.” Hän meni alttarille ja antoi elämänsä Jeesukselle.

Times Square Church’in pastorit tunsivat selvän kutsun tämän nuoren miehen elämässä. He auttoivat häntä pääsemään Raamattukouluun, jossa hän osoittautui eteväksi oppilaaksi. Hänen keskiarvonsa oli yhdeksän, hän pyrki seminaariin ja suoritti kolmen vuoden oppijakson puolessatoista vuodessa. Häntä pyydettiin jäämään seminaariin opettajaksi, mutta hän kieltäytyi sanoen: ”Ei, olen pastori”.

Samana päivänä, jolloin itse saarnasin Springs Church’issä, tuo nuori mies saarnasi Times Square Church’issä. Jumala armo oli langennut asunnottoman, vähäpätöisen elämän ylle ja tehnyt hänestä toisenlaisen.

Anna tämän totuuden virittää laulu sydämessäsi, niin kuin tapahtui Marialle. Jumala luo uutta, muuttaa sinun koetuksesi hänen kirkkaudekseen. Et ehkä tunne hänen läheisyyttään, mutta hänen kätensä on ylläsi. Anna hänelle kaikkesi: sydämesi, perheesi, tilanteesi ja näet pian hänen kirkkautensa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.10.2015 12:00

VOIMA PELKOA VASTAAN
by David Wilkerson | September 6, 2011

"Mutta sinä päivänä, jota minä pelkään, minä turvaan sinuun"(Ps.56:3).

Minä olen peloissani.
Pelko ja vavistus ovat tulleet ylleni;
Kuoleman kauhut ovat kaatuneet päälleni.

PELOISSANI

Koska näen itsessäni enemmän pahaa kuin hyvää,
Valhetta enemmän kuin oikeudenmukaisuutta,
Heikkoutta ennemmin kuin voimaa.
Olen kuin epäkelpo oliivipuu
Ilman hedelmää.
Oi, jospa minulla olisi kyyhkysen siivet,
Silloin lentäisin pois
Ja pääsisin lepoon.
Kiiruhtaisin pakoon
Tuulisesta myrskystä
Ja rajuilmasta.

PELOISSANI

Jumala saattaa heittää minut pois
Ja kirota tämän vihreän puun,
Sillä hän tuli etsimään siitä hedelmää
Eikä löytänyt.

PELOISSANI

Niin voin panna toivoni häneen.
Minä huudan
Ja hän pelastaa minut.
Hän kuulee minun ääneni
Ja vapauttaa minun sieluni rauhaan
Taistelusta
Jota käydään minua itseäni vastaan.

Hän tallettaa minun kyyneleeni.
Jumala on minua varten.
Hän varjelee minun jalkani horjumasta,
Että voi vaeltaa hänen edessään
ELÄVIEN VALKEUDESSA.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.11.2015 11:00

KRISTUKSESSA
by David Wilkerson | April 10, 2012

Mielestäni vanhurskautus uskon kautta on kristinuskon perustotuus. Et voi tuntea todellista lepoa ja rauhaa, ennen kuin pääset täyteen varmuuteen siitä, ettet voi omavanhurskauden teoillasi saada hyväksyntää Jumalan silmissä.

Jos et ymmärrä, että omistat Kristuksen täyden vanhurskauden uskon kautta, sinun täytyy vaeltaa elämäsi kovassa työssä ja hiki otsallasi. Silloin vietät päiväsi yrittäen miellyttää Jumalaa lain tekojen kautta. Ne ovat toivottomia yrityksiä perustaa omalle vanhurskaudellesi. Totta on kuitenkin se, ettet sillä lailla voi koskaan tuoda Herralle kelpaavaa vanhurskautta.

Tunnet varmaankin Jesajan kohdan, jossa sanotaan, että meidän vanhurskautemme on vain tahrattu vaate Jumalan silmissä (ks. Jes 64:6). Tämä ei tarkoita, että Jumala halveksisi meidän hyviä töitämme, ei ollenkaan. Meidän tulee tehdä hyviä töitä, mutta jos luulet niillä ansaitsevasi pelastuksen, että ne antaisivat sinulle luvan seistä pyhänä Jumalan edessä, silloin ne ovat vain saastaisia riepuja!

Voit tuntea hyvää mieltä hyvien tekojesi takia ja jopa nauttia voiton hetkestä, kun pystyt vastustamaan kiusausta. Tunnet itsesi vanhurskaaksi, mikä on Jumalan mielen mukaistakin.

Seuraavana päivänä kuitenkin lankeat. Putoat takaisin syntiin, ja yhtäkkiä ilosi on kadonnut. Ajattelet, että Herra on vihainen sinulle, ja pelkäät menettäneesi pelastuksen.

Se on tunteiden vuoristorataa, jossa mennään ylös alas, kuumasta kylmään, syntiin ja katumukseen, aina sen mukaan, miten hyväksi tai pahaksi itsesi tunnet minäkin päivänä. Se on surkeata elämään, koska yrität miellyttää Jumalaa lihassasi!

Rakas lukija, mikään lihan vanhurskaus ei kestä Jumalan edessä. Parhaatkin ihmiset, moraalisimmat, jumalisimmat pyhimykset ovat vailla Jumalan kirkkautta. Ei kukaan meistä pääse Isän mielisuosioon omilla teoillaan. Meidät hyväksytään ainoastaan, jos olemme Kristuksessa!

"Kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa"(Gal 3:28). Kun käännymme Kristuksen puoleen itsemme tyhjentäneinä, miestä tulee yhtä Kristuksessa. "Kristuksessa" oleminen tarkoittaa, että Jumala katsoo Kristuksen vanhurskauden meidän omaksemme.. Kaikki syntimme pyyhitään pois hänen työnsä tähden, ei omien tekojemme takia
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.11.2015 12:41

KUULIAISUUDEN VIRTA
by David Wilkerson | April 6, 2012

On tärkeätä, että ymmärrämme, mikä on motiivina omassa kuuliaisuudessamme. Jos nimittäin lähde ei ole puhdas, kaikki siitä virtaava on saastunutta.

Surullinen totuus on, että monet uskovat tottelevat näinä päivinä Jumalaa vain, koska he pelkäävät helvettiin joutumista. He pelkäävät Isän vihaa ja heidän kuuliaisuutensa häntä kohtaan on vain "lainalaista". Heillä ei ole aitoa halua miellyttää häntä.

Jeesus teki kaiken rakkaudesta Taivaallisen Isänsä iloksi: "Niin Jeesus sanoi heille: 'Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista' "(Joh 8:28 - 29).

Tämä oli se kallio, se perusta, jolle Jeesus rakensi oman elämänsä kuuliaisuuden. Se oli lähde, josta hänen kuuliaisuutensa virtasi. Sen pitäisi olla myös meidän kalliomme.

"Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt"(Joh 6:38).

Jeesus sulkeutui hiljaisuuteen, rukoukseen vuorten huipuilla, usein yökausiksi Isänsä seuraan. Hänen suuri rukouksensa oli: "Isä, mitä sinä tahdot? Mikä tuo sinulle iloa? Mitä voin tehdä täyttääkseni sinun sydämesi kaipauksen?"

Tämä asenne on henkilöllä, jolla on Kristuksen Henki. Sen pitäisi olla myös meidän asenteemme, jotta voisimme rakentaa kallioille. Kaiken kuuliaisuutemme perustavan syyn pitäisi olla: "Teen kaiken, koska haluan miellyttää Herraani. Tahdon tuottaa hänelle suurta iloa."
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 21.11.2015 13:06

TULEVA MYRSKY
by David Wilkerson | April 4, 2012

Kun sinun pitää herättää nukkuva lapsi, otat häntä hartioista ja ravistat häntä hellästi. Jos lapsi ei herää välittömästi, ravistelu vähän kovenee. Vanhempi vaatii, koska hän tietää, että lapsi joutuu kärsimään, jos ei herää tarpeeksi aikaisin.

Ihan tätä samaa Jumala tekee parhaillaan Amerikassa niin kuin muuallakin maailmassa. Ensin hän ravisteli meitä hyvin hellästi. Nyt siitä on tullut rajua, koska hän ei ole onnistunut herättämään meitä.

Herra alkoi kirjaimellisesti ravistella maata maanjäristyksissä 1980- luvun lopulla. Armeniassa sattunut järistys pyyhkäisi olemattomiin melkein kokonaisen maakunnan. Japanissa 6.9 asteen järistys tuhosi kaupungin. Sitten San Franciscoon tuli kauhea järistys, jota seurasi päivittäisiä jälkijäristyksiä sillä alueella. Järistykset kohtasivat Länsirannikkoa jatkuvasti Pohjois- Carolinasta San Diegoon ja alas Meksikoon asti.

Jesaja ennustaa, että Jumala on jonakin päivänä nouseva ja järisyttävä koko maapalloa: "Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat. Viinistä on kaduilla valitus, kaikki ilo on mennyt mailleen, riemu maasta paennut". Sillä niin on käyvä maan päällä, kansojen keskuudessa, kuin öljypuuta karistettaessa, kuin jälkikorjuussa, viininkorjuun päätyttyä"(Jes.24:1, 11, 13). Jumala on järisyttävä maapalloa kuin se olisi oliivipuu. Jokainen hedelmä putoaa maahan.

Hesekiel sanoo, että Jumala järisyttää kaiken, mitä voi järisyttää, kun hänen vihansa nousee: " Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan". Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra"(Hes.38:20, 23).

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: "Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: 'Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin...' "Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät' "(Heb.12:26- 27).

Jumala siis järisyttää kaiken näkyvän, niin että hän jää jäljelle ainoana järkähtämättömänä voimana.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.11.2015 11:28

JUMALA EI ANNA SINUN MURTUA

by David Wilkerson | December 23, 2010

Muistuta itsellesi, että Jumala tietää tarkalleen, kuinka paljon jaksat kantaa. Hän ei anna sinun joutua murtumispisteeseen.

Rakastava Isämme sanoi: "Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää" (1 Kor.10:13).

Pahinta jumalanpilkkaa on ajatella Jumalan olevan kaiken kärsimyksesi ja kipusi ulkopuolella. Et saa luulla, että taivaallinen Isäsi vain kurittaa sinua tai uskoo sinun tarvitsevan paria sydänsurua entisten lisäksi. Vasta sitten hän voisi antaa sinulle siunauksia. Ei niin!

On totta, että Herra kurittaa niitä, joita hän rakastaa, mutta se kestää vain hetkisen eikä ole meille vain tuskaksi. Jumala ei aiheutua hämmennystä elämääsi, etkä sinä itsekään. Sielunvihollinen yrittää vahingoittaa meitä toisten ihmisten kautta. Samoin aiheutti Jobille hänen epäuskoinen vaimonsa.

Sinun taivaallinen Isäsi valvoo sinua väsymättä. Kaikki liikkeesi ovat muistissa, jokainen kyynel pullotetaan. Hän tuntee kaikki kipusi ja tietää, milloin vihollinen on saanut aiheuttaa sinulle tarpeeksi haittaa. Silloin hän tulee väliin ja sanoo: " Riittää!" Kun kipusi ei enää vedä sinua lähemmäksi Herraa, vaan päinvastoin alkaa murentaa hengellistä elämääsi, Jumala puuttuu asioiden kulkuun. Hän ei salli luottavaisen lapsensa joutua liian suuren ahdistuksen alle.

Jumala nostaa sinut pois taistelukentältä joksikin aikaa, ajoissa. Hän ei koskaan anna kipusi tuhota sinun mieltäsi. Hän lupaa tulla ajoissa pyyhkimään pois kyyneleesi ja antaa sinulle ilon murheen sijaan. Jumalan sana sanoo:" Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo" (Ps.30:6).
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2015 21:02

TOIVOA TULEVAAN MYRSKYYN

by David Wilkerson | April 20, 2011

Daavid antaa meille hyvin selvän kuvan Jeesuksen asenteesta tulevia myrskyjä kohtaan. Hän puhuu profeetallisesti Kristuksesta sanoessaan: "Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi" (Ap.t.2:25). Kirjaimellisen selitys on tämä: "Olen aina hänen läsnäolossaan ja katson hänen kasvojaan." Daavid viittaa Jeesukseen sanoessaan: "Sen tähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa" (Ap.t.2:26).

Tässä on salaisuus: Jeesus piti Isänsä aina kasvojensa edessä! Jeesus etsi jatkuvasti yksinäisyyttä päästäkseen Isänsä läsnäoloon. Jeesus lähti toimimaan oltuaan ensin Jumalan läsnäolossa. Hän oli täysin varma siitä, että hänen Isänsä oli aina hänen kanssaan. "Hän on oikealla puolellani. Mikään tässä maailmassa ei voi horjuttaa minua." Kreikankielen sana, suomeksi horjuttaa tarkoittaa "järkyttää tai häiritä." Jeesus siis sanoi: "Mitkään näistä ongelmista, pahoista tai tulevista tapahtumista ei voi suistaa minua raiteiltani tai horjuttaa luottamustani. Isäni hallitsee kaiken."

Rakkaani, jos aiomme kohdata tulevan myrskyn, niin meidän tulee olla valmistautuneita. Mikään ei saa horjuttaa mieltämme. Ainoa tapa harjoitella sitä on viettää aikaa Isän läsnäolossa katsellen hänen kasvojaan. Meidän tulee mennä kammioomme hänen seuraansa. Meidän tulee polvistua hänen eteensä ja etsiä häntä ja hänen läsnäoloaan, kunnes olemme täysin varmoja siitä, että hän on oikealla puolellamme.

Jumala sanoo meille selvästi: "Älä anna minkään näkemäsi häiritä tai järkyttää sinua. Pidä katseesi kiinnittyneenä minuun ja ilosi säilyy." Daavidin mukaan Jeesus todisti: "Sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä" (Ap.t.2:28).

Ihan kuin Kristus sanoisi meille: "Minä kohtasin kaiken, mitä te tulette kohtaamaan aikojen lopulla. Tunsin samoja pelokkaita tunteita, koska näin myrskyn tulevan. Silloin juoksin Isäni läsnäoloon, ja hän otti pois kaikki huoleni. Hän näytti minulle sen kaiken lopputuloksen. Hänen läsnäolossaan minä löysin ilon, toivon ja levon, mitä tarvitsisin loppuun asti. Minulla on rauha ja ilo, koska olen ollut hänen seurassaan."

"Minun ruumiini on lepäävä toivossa" (Ap.t.2:26).
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.12.2015 12:19

HUUTO SYDÄMEN POHJASTA

by David Wilkerson | November 26, 2010

Uskon, että Jumalan armollinen rakkaus vastaa sydämen pohjasta tulevaan huutoon. Se ei ole mitä tahansa huutoa, vaan nöyrän sydämestä nousevaa, joka pyytää vapautusta. Raamattu kertoo paljon tällaisesta sydämen huudosta. "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa" (Ps.18:7).

"Monet kerrat hän pelasti heidät, mutta he olivat uppiniskaiset omassa neuvossaan ja sortuivat pahain tekojensa tähden. Mutta hän katsoi heihin heidän ahdistuksessaan, kun hän kuuli heidän valitushuutonsa" (Ps.106:43 -44).

Voit olla varma siitä, että Jumala vastaa huutoosi aina parantavalla Sanalla taivaasta! Kukaan ei ole liian kieroutunut tai toivoton tapaus, jos kurottautuu Jumalan puoleen nöyryydessä. Kieron kuningas Manassen tarina todistaa tämän! Raamattu kertoo, että hän oli ilkein kaikista Israelin kuninkaista. "Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä... Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareja Baalille... kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa... pani poikansa kulkemaan tulen läpi... harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja- ja tietäjähenkien manaajia, mikä on pahaa Herran silmissä ja vihoitti hänet" (2 Kun. 21:2-6).

"Mutta Manasse eksytti Juudan ja Jerusalemin asukkaat tekemään enemmän pahaa, kuin olivat tehneet ne kansat, jotka Herra oli hävittänyt israelilaisten tieltä. Ja Herra puhui Manasselle ja hänen kansalleen, mutta he eivät kuunnelleet" (2 Aik.33:9-10).

Onko mitään toivoa ihmisellä, joka kulkeutuu näin kauas Jumalasta, on niin pahan ja pimeyden vallassa? Kyllä, jos hän nöyrtyy ja tunnustaa syntinsä ja uskoo Kristuksen ristin voittoon. Manasse päätyi vangiksi vieraan kansan alaisuuteen, sidottuna kahleisiin. Miten elävä kuva synnin palkasta. Kuitenkin kärsimyksessään hän lopulta huusi Herraa apuun ja tämä kuuli häntä, antoi anteeksi ja palautti hänet ennalleen.

"Mutta ahdingossa ollessaan hän etsi Herran, Jumalansa, mielisuosioita ja nöyrtyi isiensä Jumalan edessä. Ja kun hän näin rukoili häntä, niin Jumala taipui ja kuuli hänen rukouksensa ja toi hänet takasin Jerusalemiin, hänen valtakuntaansa. Silloin Manasse tuli tietämään, että Herra on Jumala" (2 Aik. 33:12- 13).

"Ja hän poisti vieraat jumalat ja kuvapatsaan Herran temppelistä sekä kaikki alttarit, jotka hän oli rakennuttanut Herran temppelin vuorelle ja Jerusalemiin, ja heitätti ne kaupungin ulkopuolelle" (2 Aik. 33:15).

Sana toivosta, anteeksiantamuksesta, armosta, rakkaudesta ja ennalleen asettamisesta on sinua varten! Ota vaari hänen sanastaan, kadu ja eheydy sitten kokonaan vaeltamaan Herran kanssa! Ei ole syntiä, jota ei voisi saada anteeksi, eikä kukaan voi olla liian kaukana tullakseen parannetuksi ja eheytetyksi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.12.2015 09:16

NOSTA KÄTESI JA YLISTÄ
by David Wilkerson | March 12, 2012]

"Ja hän näytti minulle ylimmäisen papin Joosuan seisomassa Herran enkelin edessä ja saatanan seisomassa hänen oikealla puolellaan, häntä syyttämässä"(Sak.3:1).

Saatana vastustaa jokaista totista ylistäjää, joka lähestyy Jumalaa. Jaakob neuvoo: "Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. Lähestykää Jumalaa"(Jaak.4:7-8).

Jaakob olettaa, että kun me lähestymme Jumalaa, vihollinen hyökkää meidän kimppuumme. Siksi hän varoittaa: "Taistele ensin kaikin voimin saatanaa vastaan, koska hän vastustaa ja yrittää harhauttaa sinua, kun alat ylistää koko mielelläsi ja sielullasi."

Saatanan päätarkoitus on estää rukous ja saastuttaa puhdas ylistys, erityisesti niissä, jotka ottavat Jeesuksen seuraamisen tosissaan. Aina kun Pyhä Henki liikkuu seurakunnassamme, kun kaikki mielet ovat kääntyneet katsomaan Herraa ja häntä ylistetään puhtaasti, saatana käyttää kaikki keinonsa hankaloittaakseen sitä.

Kerran eräs mies nousi seisomaan kesken jumalanpalveluksen, meni ulos, otti käteensä roska-astian ja heitti sen yhden auton ikkunaan. Sitten hän käveli rauhallisesti takaisin kirkkoon ja istuutui. Poliisin piti tulla seurakunnan keskelle ja viedä miehen ulos.

Tällaisia keskeytyksiä tapahtuu jatkuvasti. Riivatut kadun ihmiset istuutuvat ja nukahtavat. Juuri kun jumalanpalvelus alkaa ja Herra alkaa saada osakseen meidän ylistyksemme, saatana herättää nämä ihmiset ja he järjestävät teatterin.

Saatana tekee mitä tahansa häiritäkseen jumalanpalvelusta, koska hän pelkää sitä. Hän heittää mieleesi ovelia tikkoja, ajatuksia keskeneräisistä töistä, tuo mieleen kaikki ongelmasi, huolesi ja viime viikon laiminlyönnit.

Saatana haluaa sinun tulevan epätoivoiseksi, tappion kärsineeksi uskovaksi, joka kääriydyt omiin huoliisi, elatuksen murheeseen, ettet pysty ylistämään Jumalaa koko sydämelläsi ja mielelläsi.

Oletko katuvainen, täynnä Jumalan mielen mukaista murhetta? Juoksitko Jeesuksen luo puhdistautumaan? Jos niin on, vastusta paholaisen valheita! Nosta kätesi ja ylistä Vapahtajaasi!
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia