David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.05.2015 13:24

MIHIN OLET KIINNITTÄNYT SYDÄMESI?
by David Wilkerson | December 6, 2012

Missä sinun sydämesi on kiinni juuri nyt? Ikävöikö sielusi Jeesusta vai tämän maailman asioita?

Eräs postituslistamme nainen kirjoitti minulle ahdistavan viestin: ”Mieheni oli aiemmin täynnä Jumalan tulta. Vuosikaudet hän palveli uskollisesti Herran työssä, mutta nyt hän on kiintynyt uusiin haasteisiin. Hän ei enää vietä aikaa Herran kanssa. Olen kovin huolissani hänen kylmenemisestään.”

Jeesus kertoi vertauksen juuri tällaisesta laillisesta haasteesta. Rikas mies oli lähettänyt palvelijansa kutsumaan kaikki ystävänsä järjestämäänsä suureen juhlaan. Raamattu sanoo, että he ”kaikki rupesivat järjestään estelemään” (Luuk.14:18).

Yksi ystävä sanoi palvelijalle: ”Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä.” Seuraava kertoi palvelijalle: ”Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan”, kerro isännällesi, etten voi tulla, koska minun täytyy mennä kyntämään niillä peltoani.” Vielä eräs toinen sanoi palvelijalle: ’Minä otin vaimon’ ja nyt olen lähdössä häämatkalle. Ei minulla ole aikaa tulla juhlaasi.”

Mies oli kutsunut kaikki ystävänsä nauttimaan yhteydestä kanssaan. Hän oli tehnyt järjestelyjä heidän mukavuudekseen. Pöytä oli katettu ja kaikki oli valmiina, mutta kukaan ei tullut. Jokaisella oli omat kiireensä.

Jokaisella heistä oli hyvä, laillinen syy olla tulematta. Eivät he ystäväänsä kaihtaneet siksi, että olisivat halunneet mennä toisiin juhliin tai baariin. Päinvastoin Raamattu hyväksyy kaiken, mitä nämä ihmiset olivat tekemässä: Ostaminen ja myyminen voi tuoda perheelle turvallisuutta. Ostamansa tuotteen testaaminenhan on myös pelkkää liiketoimintaa. Viimeiseksi, avioliitto on siunaus, jota Raamattu korostaa.

Miten rikas mies suhtautui tähän? Raamattu kertoo: ”Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."(Luuk.14:23- 24)

Tässä vertauksessa Jeesus ilmaisee selvästi, että kaikesta hyvästä, laillisesta tulee syntiä, kun se ottaa Herran paikan elämässämme.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.05.2015 15:19

LASKE TAAKKASI MAAHAN
by David Wilkerson | January 18, 2013

Taakkojen laskeminen vaatii voimallista päätöstä ja sellaista hengellistä kirurgista toimenpidettä, jonka vain Pyhä Henki voi tehdä.

Näemme tämän selvästi Nehemian kirjassa. Siihen aikaan israelilaiset rakensivat uudelleen Jerusalemin portteja uskollisesti ja ahkerasti. Kun portit oli saatu takaisin paikoilleen, kansa lakkasi kunnioittamasta pyhäpäivän viettoa. Pitkät jonot eläimiä kulki Jerusalemin porteista kaupungin kauppatorille ja takaisin kantaen tavaroita selässään joka viikko.

Nehemiaa suututti, kun hän näki kaiken tämän tapahtuvan lepopäivänä (ks. Neh.13:15). Hän käski ihmisiä laskemaan maahan kaikki kuormansa ja kunnioittamaan Jumalan Sapattia. Kun eivät he kuunnelleet, hän korotti ääntään: ”Ja minä nuhtelin Juudan ylimyksiä ja sanoin heille: ’Kuinka te teette näin pahasti ja rikotte sapatinpäivän?’ ” (Neh.13:17). Hän siis sanoi: ”Minä nuhtelin heitä, saarnasin heille, varoitin heitä, mutta mikään ei auttanut.”

Lopulta Nehemia sai tarpeekseen ja ryhtyi rohkeasti toimeen: ”Ja niin pian kuin oli tullut pimeä ennen sapattia Jerusalemin porteissa, käskin minä sulkea ovet ja kielsin avaamasta niitä ennen kuin sapatin jälkeen. Ja minä asetin palvelijoitani porteille, ettei yhtään kuormaa pääsisi kaupunkiin sapatinpäivänä”(Neh.13:19).

Rakas lukija, taakkasi pitävät aina leiriä sydämesi ulkopuolella odottaen tilaisuutta päästä sisään. Saatat laskea ne maahan yöksi, mutta aamulla ne ovat taas siellä, samat vanhat huolet ja murheet, jotta ottaisit ne takaisin harteillesi.

Niin, mitä Nehemia tekikään lopettaakseen kuormien kantamisen? Hän sanoi: ”Mutta minä varoitin heitä ja sanoin heille: "Minkä tähden te jäätte yöksi muurin edustalle? Jos vielä kerran teette sen, niin minä käyn teihin käsiksi." Sen jälkeen he eivät enää tulleet sapattina”(Neh.13:21).

Kun Nehemia tuli kestokykynsä äärirajoille, hän uhkasi voimalla. Rakas lukija, Se meidänkin on tehtävä, jotta saisimme kaikki taakkamme pysymään sydämemme ulkopuolella. Nehemian tavoin meidänkin tulee rukoilla kaikesta sielustamme: ”Tämä ei ole Jumalan tapa! Elän kyllä Sapatin levossa, mutta sieluni on kaikkea muuta kuin levollinen. Kaikki huoleni ja murheeni tulevat ja menevät, mihin lystäävät. Minun pitää hallita näitä taakkojani, hinnalla millä hyvänsä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.05.2015 13:43

OLETKO VIHAINEN JUMALALLE?
by David Wilkerson | February 21, 2013

Uskovalle ei mikään ole mielestäni niin vaarallista kuin katkeruuden kantaminen Jumalaa kohtaan. Olen järkyttynyt uskovien kasvavasta joukosta, jolla on jotakin hampaankolossa Jumalaa vastaan. Miksi? He ovat varmoja siitä, että hän ei välitä, koska ei ole vastannut heidän erityisiin rukouksiinsa eikä toiminut heidän hyväkseen.

Joona sai Jumalalta kutsun lähetystyöhön ja lähti Niiniveen saarnaamaan saamaansa tuomion julistusta. Julistettuaan sanoman hän istuutui mäelle odottamaan Jumalan tuomion alkamista. Neljäkymmentä päivää meni, eikä mitään tapahtunut. Miksi? Koska Niiniven asukkaat olivat tehneet parannuksen. Jumala oli muuttanut mielensä eikä tuhonnutkaan heitä.

Useimmiten viha Jumalaa kohtaan alkaa siitä, että petytään häneen. Jumala saattaa kutsua meitä, antaa kuormia ja lähettää meidät. Kun asiat eivät sujukaan omien suunnitelmiemme mukaan, koemme Jumalan johtaneen meitä harhaan tai pettäneen meitä. Jumala ymmärtää meidän tuskan- ja ahdistuksenhuutomme. Onhan se lopulta inhimillistä. Se on sitä paitsi samaa huutoa, jota Jeesus huusi ristillä: ”Isä, miksi hylkäsit minut?”

Jos ravitsemme mieliharmiamme, se yltyy raivoksi. Jumala kysyy meiltä silloin saman kysymyksen kuin Joonalta: "Onko vihastumisesi … oikea?" (Joona 4:9). Toisin sanoen: ”Luuletko, että sinulla on oikeus olla niin vihainen?”

Joona vastasi: "Oikea on vihastumiseni kuolemaan asti"(sama jae). Profeetta oli niin täynnä raivoa Jumalaa kohtaan, että hän sanoi: ”En välitä elänkö vai kuolenko. Työni on mennyt hukkaan. Minulla on oikeus olla vihainen hänelle”.

Jumalan sanan mukaan on toivoa: ”Pidätä äänesi itkusta, silmäsi kyyneleistä, sillä sinun työstäsi on tuleva palkka, sanoo Herra, ja he palaavat vihollisen maasta”(Jer. 31:16). toisin sanoen: ”Lakkaa valittamasta. Minä kyllä palkitsen uskollisuutesi.”

”Sen tähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa”(1 Kor.15:58).

Rakas lukija, huutosi ja rukouksesi eivät ole olleet turhia. kaikki kipusi ja kyyneleesi ovat olleet määrättyä tarkoitusta varten. Jumala sanoo sinulle: ”Luulet, että kaikki on ohitse. Näet vain epäonnistumisesi ja tuhosi, et mitään tulosta. Niin sanot: ’Kaikki on lopussa’. Minä taas sanon, että se on alku. Näen palkan, jonka olen juuri vuodattamassa päällesi. Minulla on mielessäni hyviä asioita sinun varallesi, ihmeellisiä asioita, joten lakkaa itkemästä!”
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 31.05.2015 11:06

KAIKKI ELÄMÄNI PÄIVÄT
by David Wilkerson | February 12, 2013

Vanha Testamentti on täynnä Uuden Testamentin totuuden esikuvia ja varjoja. Kun minulla joskus on vaikeuksia ymmärtää jotakin Uuden Testamentin kohtaa, käännyn sen Vanhan Testamentin esikuvien puoleen. Itse asiassa uskon, että Vanhan Testamentin kaikki tapahtumat ja kertomukset merkitsevät täyttä, ymmärrettävää totuutta Uuden Testamentin uskoville.

Eräs tällainen esimerkki on Mooses palavan pensaan ääressä. Uskon, että tämä kertomus on täynnä syvää Uutta Testamentin totuutta pyhyydestä.

Kun Mooses oli yksinään Hoorebin vuorella kaitsemassa appensa lampaita, kummallinen näky herätti yhtäkkiä hänen huomionsa: pensas paloi kirkkaasti, ikään kuin ilmiliekeissä, mutta se ei kulunut, ei palanut poroksi.

Mooses päätti mennä katsomaan sitä lähemmin. Kun hän astui sitä kohti, Jumala huusi hänelle pensaasta. ”Niin Mooses sanoi: ’Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi’. Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta" (2 Moos.3:3-4).

Pensas oli tulessa, mutta ei palanut poroksi, koska Jumala oli siinä läsnä. Siinä näkyi hänen pyhyytensä ilmaisu. Missä ikinä hän on läsnä, se paikka on pyhä.

Uusi Testamentti sanoo meille, että meidän tulee olla pyhät ”niin kuin Jumala on pyhä”.

• ”Vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä"(1 Piet.1:15- 16). Toisin sanoen: ”On kirjoitettu, tallennettu kerta kaikkiaan ja kaikkia varten: Me olemme pyhiä niin kuin meidän Jumalamme on pyhä”.

• ”Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen”(1 Tess.4:7). Jumala ei siis ole kutsunut meitä vain pelastukseen, taivaaseen, tai hänen anteeksiantamukseensa. Pikemminkin nämä ovat todellisen kutsun etuisuuksia. Meidän kutsumme on olla pyhiä niin kuin hän on pyhä.

Jokainen uskova Jeesuksen Kristuksen kirkossa on saanut kutsun olla puhdas ja moitteeton Jumalan silmissä. Niinpä, jos olet uudestisyntynyt, sinun sydämesi rukouksen pitäisi olla: ”Jumala, haluan olla Jeesuksen kaltainen ja vaeltaa pyhänä sinun edessäsi, kaikki elämäni päivät.”
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.06.2015 09:03

ÄLÄ OLE AASI
by David Wilkerson | February 27, 2013

”Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee. Älkää olko niin kuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty”(Ps.32:8-9).

Näissä kahdessa lyhyessä jakeessa Jumala antaa meille suuren johdatusta koskevan opetuksen. Voimme rakentaa uskomme sille perustalle, että hän on halukas johtamaan ja johdattamaan meitä kaikessa.

Kuitenkin Jumalan sana kertoo, että joku voi olla uskova, jolla on kaikki hengelliset etuudet Jumalan lapsena olemisesta. Silti hän voi pysyä uppiniskaisena aasina, kun tulee kysymykseen antautuminen Jumalan johdatukseen ja ohjaukseen. Jumala sanoi Israelista: ”Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: ’He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni' ”(Ps.95:10).

Ajattele, mitä Jumala sanoi: ”Neljänkymmenen pitkän vuoden jälkeen minun hellää johdatustani ja ihmeellisiä pelastustekojani he eivät edelleenkään ymmärtäneet yhtään hiukkaa minun toimintatavoistani. Heistä minun johdatukseni oli vain sarja toisiinsa mitenkään suhteessa olevia siunauksia, ei muuta kuin ovien avautumista ja pois pääsyä kriiseistä.”

Minä itse olen tosi kyllästynyt olemaan aasimainen uskova, jolla ei ole tajua Jumalan johdatuksen periaatteista. En halua Jumalan sanovan minusta: ”Niin, David sai anteeksi. Hän rukoili ja minä päästin hänet vaikeuksista, kerran toisensa jälkeen. Minä todella johdatin häntä ihmeellisiä teitä ja minun käteni oli hänen päällänsä. Ei hänen sydämensä kuitenkaan koskaan tullut selvyyteen minun teistäni.”

Rakas lukija, älä pidä Jumalaa ankarana johdattajanasi. Älä ole tajuton aasi. Jumala ei halua kiljua ohjeitansa lapsilleen tai käyttää voimaa, jotta he tekisivät hänen tahtonsa. Jumala tahtoo kansaa, joka tuntee hänet tarpeeksi hyvin liikkuakseen hänen pienimmänkin kehotuksensa mukaan.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.06.2015 09:58

JOS ETSIT HÄNTÄ
by David Wilkerson | March 6, 2013

”Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle”(Matt.6:6).

Kun Jeesus puhuu menemisestä salaiseen kammioon etsimään Isää, hän tarkoittaa jotakin paljon suurempaa kuin fyysistä paikkaa. Vanha Testamentti kertoo, että Jumala jakoi kansansa kahteen ryhmään: niihin, jotka käyttivät säännöllisesti salaista kammiotaan rukoukseen ja niihin, jotka eivät tehneet niin.

Kun Jumala vihastui israelilaisiin heidän epäjumalan palveluksensa takia, Mooses pystytti rukousteltan leirin ulkopuolelle. Raamattu sanoo: ”Jokaisen, jolla oli kysyttävää Herralta, oli mentävä ilmestysmajalle, leirin ulkopuolelle”(2 Moos. 33:7). Kaiken epäjumalanpalveluksen keskelläkin Jumalan kansa varasi aikaa Herran etsimiseen. Tämä jäännös tiesi, että heidän oli mentävä leirin ulkopuolelle, etteivät lankeaisi kansaa vallitsevaan luopumukseen.

Vuosisatoja myöhemmin kansa ymmärsi kuningas Aasan aikana, miksi Jumala siunasi heitä ja antoi heidän menestyä. Heillä oli myös rauha kaikkien vihollistensa kanssa: ”Me olemme etsineet häntä, ja hän on suonut meidän päästä rauhaan joka taholla."Niin he rakensivat, ja se heille onnistui”(2 Aik. 14:7).

Eräässä Aasan hallitusajan vaiheessa Etiopian yksimiljoonainen armeija tuli Israelia vastaan. ”Ja Aasa huusi Herraa, Jumalaansa, ja sanoi: ’Herra, sinä yksin voit auttaa taistelussa voimallisen ja voimattoman välillä. … Herra, sinä olet meidän Jumalamme; älä salli ihmisen päästä voitolle sinusta.’ Niin Herra antoi Aasan ja Juudan voittaa etiopialaiset, ja etiopialaiset pakenivat … Herra ja hänen sotajoukkonsa tuhosivat heidät” (2 Aik.14:11- 13). Kun Aasaa vastaan hyökättiin, hän kaatui kasvoillensa ja rukoili Jumalaa, ja Jumala vastasi antamalla hänelle voiton.

Kuitenkin vähän tämän voiton jälkeen profeetta Asarja tuli Aasan luo ja sanoi: ”Herra on teidän kanssanne, kun te olette hänen kanssansa; ja jos häntä etsitte, niin te löydätte hänet, mutta jos hylkäätte hänet, niin hän hylkää teidät”(2 Aik.15:2). Toisin sanoen: ”Jos lakkaatte etsimästä Jumalaa ja huutamasta hänen nimeään avuksi kaikessa, mitä teette, hän hylkää teidät.”

Joka kerran, kun Israel etsi Herraa, Jumala siunasi heitä: ”Mutta kun he ahdistuksessansa palasivat Herran, Israelin Jumalan, tykö ja etsivät häntä, niin he löysivät hänet”(2 Aik.15:4). Israel nautti lepoa, kun etsi Jumalaa rukouksessa. Hän pelasti heidät aina ja antoi heille käskyjä ja voimaa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.06.2015 12:12

VOIMA PYSYÄ PYSTYSSÄ
by David Wilkerson | March 12, 2013

Raamattu sanoo, että ilo Herrassa on meidän väkevyytemme. Ilman sitä emme pysy pystyssä. Rakas lukija, meidän pitää valvoa, koska syyllisyys ja synnin tuomio pilaavat täydellisesti ilon Herrassa!

Monet uskovat ovat näiden sitomia juuri nyt. He eivät pysty hyväksymään täyttä, vapaata anteeksiantamusta ja uskovat, ettei heillä ole oikeutta olla iloisia. Koko Raamatun läpi Jumala vuodattaa iloöljyään niiden päälle, jotka ovat oppineet vihaamaan syntejään ja rakastavat hänen vanhurskauttaan. Jumalan Sana sanoo Jeesuksesta: ”Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi"(Hebr.1:9).

Ne, jotka ovat luovuttaneet syntinsä ja vaeltavat Herran kanssa, saattavat silti joutua taisteluun. Se ei ole vielä päättynyt. Jokin ihmeellinen veto heillä kuitenkin on Herraa kohti, sellainen nälkä, että lopputulos on ilmeinen: heillä on oleva ilo!

Kuvittele, että Jeesus ilmestyy lihassa, vaatetettuna ihan tavallinen ihmisen tapaan ja istuutuu viereesi. Haavoitettuna, tappiolle joutuneena uskovana, onnettoman näköisenä, syyllisenä, tuomittuna ja peloissasi et tunnista häntä, kun hän alkaa jutella sinun kanssasi:

”Rakastatko todella Herraa?” hän kysyy.
Ehkäpä vastaisit: ”Tosi paljon”.
”Etkö olekin tehnyt syntiä?”
”Ky-y-llä”, vastaat.
”Uskotko, että hän antaa anteeksi kaikille, jotka tunnustavat ja kääntyvät pois synnistään?”
”Kyllä, mutta… olen pahoillani. Olen tainnut loukata Vapahtajaani ja haavoittanut häntä todella kovasti.”
”Jos olet tunnustanut syntisi, miksi et ole ottanut vastaan hänen anteeksiantamustaan?”
”Olen tehnyt niin, liian monta kertaa!”
”Uskotko, että hän antaa anteeksi 499 kertaa, joka kerta kun tunnustat ja kadut?”
”Uskon.”
“Vihaatko syntejäsi? Haluatko vielä Jeesusta?”
“Voi, kyllä haluan!”
”Miksi sitten annat paholaisen ryöstää sinulta ristin voiton, Karitsan veren voiman? Miksi et huoli hänen ilostaan ja huolenpidostaan?”

Rakas lukija, älä lannistu ja luovu ilostasi Herrassa. Sinulla on oikeus ylistää häntä, laulaa, huutaa ja olla onnellinen Herrassa, koska sinulla on Isä, joka antaa anteeksi!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.06.2015 10:32

KUULIAINEN USKOVA
by David Wilkerson | March 19, 2013

“Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan”(Joh 15:10). Jeesus totteli uskollisesti kaikkia Isältään saamiaan käskyjä. Tätä hän nimitti kuuliaisuudeksi.

Jotkut uskovat ajattelevat voivansa valita, mitä Kristuksen käskyjä haluavat noudattaa. Jos he eivät pidä siitä, mitä on säädetty, he vain jättävät sen kohdan silleen tai selittävät, miksi he eivät ole kuuliaisia. ”En näe sitä juuri noin, en usko sen olevan niin.” Jos ihmiset eivät pidä pastorinsa kehotuksesta olla pyhiä, he lähtevät etsimään pastoria, joka pitää esillä myönteisiä asioita. Siksi kauhea apatian rutto leviää tänä päivänä seurakunnissa. Olemme pelänneet niin paljon tekoja, ärsyyntyneet lakihenkisyydestä, että olemme antaneet kuuliaisuudelle pahan leiman.

Kuinka on mahdollista, ettei jokin hänessä oleva oksa tottele häntä? Jeesus sanoi: ”Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niin kuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat”(Joh 15:6). Voisiko sen sanoa selvemmin? Kuuliaisuus edellyttää lepoa ja vastuuta. On mahdollista olla hänessä, kiinnittyneenä viinipuun runkoon, mutta ei silti yhteydessä elämän nesteen virtaan, jolla kantaa hedelmää. Kuuliaisuus on Kristuksen käskyjen ehdotonta tottelemista, koska jokaisella oksalla on vapaa tahto, elämänvoima itsessään. Oksa ei ole passiivinen, sen pitää vetää elämää itseensä viinipuun rungosta. ”Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä”(Joh 15:7). Tässä tulee esiin se, että Jumalan Sana on Isän leikkausveitsi. Kuinka mikään oksa voisi kantaa hedelmää, jos Jumalan Sanaa ei tunneta vaan hyljätään ja laiminlyödään?

Me näemme kuivuuden hedelmien kumpuavan esiin kaikkialla Herra viinitarhassa, aviorikokset, haureus, juominen, huumeet, koska oksien leikkaaminen on loppunut niin monissa. Jumalan Sana on hänen veitsensä, kaksiteräinen miekka. Suurin osa uskovia tänä päivänä ei tunne Jumalan Sanaa, koska he eivät lue sitä. On mahdotonta kantaa vanhurskauden hedelmää ilman, että Sana asuu meissä. Sanan laiminlyöminen aiheuttaa hedelmättömyyttä, ja se kuihduttaa Jumalan kansan.

Kuuliainen uskova on se, joka rakastaa ja pelkää Jumalaa, joka isoaa Sanaa ja vapisee tuntiessaan syntinsä. Hän iloitsee, kun Jumalan Sana viiltää pois kaikki esteet, rukoilee, että Kristuksen elämä ja kaltaisuus voisi aina vain lisääntyä hänessä. Niinpä hän kasvaa kypsyydessä kuuliaisena ja rakastavana.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.06.2015 09:32

JEESUS ON ELÄMÄNI KUNINGAS
by David Wilkerson | April 11, 2013

Ne, jotka antautuvat Kristuksen herruuteen, saavat lisää voimaa ja hänen tuntemistaan. He kirjaimellisesti saavat uuden mielen ja fyysisen voiman.

”Sen tähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä, vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta, ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla”(Kol.1:9 -11).

Jumala pitää hänen herruuteensa antautuvat moitteettomina Kristuksen tulemuksen päivään asti. Jos luotamme Jeesukseen, pidämme hänen käskynsä emmekä nojaa omaan ymmärrykseemme, meiltä ei koskaan puutu mitään. Hän varaa meille kaiken, mitä tarvitsemme ollaksemme hänelle mieleen. Herra itse varjelee ja pitää meidät nuhteettomina aivan loppuun asti!

”Että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa, sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu, niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä. Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä. Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen”(1Kor.1:5 -9).

Meidän tulee uskoa elämämme Jeesuksen hoitoon Silloin hän ottaa vastuun suojella ja varjella meitä: ”Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta”(2 Tess. 3:3). Hän sanoo: ”Sen tähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on”(1 Piet. 4:19).
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.07.2015 08:41

RISTIN SIUNAUKSEN VASTAANOTTAMINEN
by David Wilkerson | April 23, 2013

Jumala iloitsee epäonnistuvista, miehistä ja naisista, jotka ajattelevat, ettei heistä ole mihinkään. Eräs nainen kirjoitti minulle äskettäin: Minun avioliittoni ei onnistu. Näyttää, että teen kaikki väärin lastenkasvatuksessa. Minusta tuntuu, etten kelpaa mihinkään tai kenellekään. En ole ollut kovin hyvä aviovaimo, äiti tai uskova. Olen varmaan maailman pahin epäonnistuja.”

Hän on juuri sellainen henkilö, jota Herra etsii. Sellainen, joka tietää, ettei mitään hyvää tapahdu heidän itsensä kautta, vaan ainoastaan Jumalan takia. Kaikki loistavat uskovat, jotka kulkevat ympäriinsä kaatamassa ihmisiä, eivät koskaan tee vaikutusta Jumalaan. Jumala katsoi alas viekkaaseen, moraalittomaan, heikkoon mieheen, jonka nimi oli Jaakob ja sanoi: ”Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, … minä autan sinua… Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. … sinä iloitset Herrassa, Israelin Pyhä on sinun kerskauksesi”(Jes. 41:14- 16).

Usein ihmiset käyttävät Jumalaa saadakseen omaisuutta, mainetta, kunniaa ja kunnioitusta. Taitoa, persoonallisuutta ja älykkyyttä käytetään Jumalan valtakunnan edistämiseen, mutta hän ei ole vakuuttunut siitä. Hänen voimansa tulee täydelliseksi meidän heikkoudessamme, kyvyttömyydessämme totella hänen käskyjään omassa voimassamme.

Jumala kutsuu meitä pyhään ja eristäytyneeseen elämään. Hän käskee meitä olemaan vapaita synnin siteistä. Hänen sanansa tulee meidän luoksemme mahdottomin haastein: ”Vastusta paholaista. Vaella Hengessä. Lähde pois heidän keskeltään. Rakasta vihollisiasi. Jätä taaksesi kaikki pelkosi. Hylkää kaikki himokkaat halusi. Älä anna synnin hallita sinua.”

Kun ajattelet rehellisesti, kuinka vähän voit tehdä itse näiden haasteiden täyttämiseksi, tajuat, kuinka heikko olet. Sydämesi alkaa itkeä: ”Herra, kuinka voisimme tehdä niin suuria, pyhiä asioita?” Juuri tässä kohden Herramme ottaa johdon! Hän tulee luoksemme tuomaan lohduttavaa sanomaa: ”Laske kaikki aseesi maahan. Lopeta yrittämästä olla niin itseriittoinen ja vahva. Minä olen sinun aseesi ja sinun voimasi. Anna minun tehdä se, mitä et itse koskaan pysty tekemään. Minä annan sinulle vanhurskauteni, pyhyyteni, leponi, voimani. Et voi pelastaa itseäsi tai miellyttää minua millään muulla tavalla kuin ottamalla vastaan ristin siunaukset uskon kautta. Anna minulle vastuu pyhyyskasvuasi hallitsemisesta.”
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia