Uskovien armonlahjat

Uskovien armonlahjat

ViestiKirjoittaja Jeesuksen oma » 15.12.2014 02:15

Uskovien keskuudessa on paljon ollut keskustelua siitä: "miksi Pyhän Hengen armonlahjat eivät toimi yhtä tehokkaasti, kuin alkuseurakunnan aikoina." Johtuisiko tämä siitä, ettevät kaikki uskovat vaella puhtaalla sydämellä, sydämen yksinkertaisessa uskossa, kunnioittaen ja totellen Jumalaa, sekä pysyen Hänen Sanassaan?

Armonlahjat alkaisivat varmasti toimia, jos uskovat suostuisivat nöyrtymään Jumalan tahdon alle, tehden parannusta kaikista vääristä tottumuksista, synti elämästä ja vilpillisyydestä.
Pyhän Hengen armonlahjojen toimiminen vaatii vilpitöntä, nöyriää ja puhdas sydämistä uskoa Jumalaan ja Hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen, jotta ne pääsisivät toimimaan seurakunnan keskellä ja pyhien yhteydessä.

Vain Jeesus Kristus voi pestä sydämen synnit kalliilla sovinto Verellään, jolloin saa ottaa vastaan Hänen anteeksi antavan Armonsa. Kun tekee parannusta ja puhdistautuu Herran edessä, silloin on myös pääsy kaikkein pyhimpään, Isän Jumalan Armoistumen eteen. Kun sydän on puhdas ja vilpitön, voi Herra Pyhän Henkensä kautta toimia haluamallaan tavalla ja siunata uskovia armonlahjoilla.
Jeesus on Herrani. Hän kulkee aina kanssani.
Jeesuksen oma

Re: Uskovien armonlahjat

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.12.2014 11:39

Tässäpä sisko onkin tuonut hyvin tärkeää asiaa ja allekirjoitan sen täysin. Niin paljon puhutaan armolahjoista. Se oikeastaan jakaa uskovia eri "kasteihin", riippuen siitä, mitä ja miten he ajattelevat ja uskovat armolahjoista ja niiden käytöstä tänä armon aikanamme.

Kun Jeesus astui taivaaseen niin hän antoi meille, häneen uskoville Pyhän Henkensä. Ja kun meillä on sydämissämme PH niin Herra voi antaa myöskin meille armolahjojaan, niin kuin Hän tahtoo, eikä niin kuin me tahdomme. Mutta suosittelen lämpimästi anomaan armolahjoja ja saada olla käyttämässä niitä myöskin Jumalan Hengen ohjauksessa. :thumbup:

Mutta todellakin, niin nyt ovat uskovat laiskistuneet ja pulskistuneetkin niin ettei enää välitetä elää ja olla nöyrinä, paljon Herraa tarvitsevina; Hyläten lihalliset ja maailmalliset houkutukset ja himot. Ei halutakaan enään olla ristin juurella parannusta tehden, kun uskotaan ettei uskovan tarvitse tehdä parannusta, koka hän on jo kerran uudestisyntymisessään saanut syntinsä anteeksi ja se on siinä ja riittää takaamaan taivaspaikankin. :think:

Minä en usko sellaiseen meller ym,den kumppanien opetukseen..Ei kiitos! Minun mielestäni uskovan tulee elää nöyryydessä ja suostuen, sekä: HALUTENKIN pestä sydämensä puhtaaksi Jeesuksen jalkojen juuressa viipyen, syntejään katuen, sekä anteeksi niitä rukoillen/pyytäen ja siten vain saaden veren pesun ja puhdistuksen sydämeensä. Ja siitä on sitten hyvä ja turvallistakin lähteä eteenpäin uskossaan ja elämässään. Ja jos Herra niin tahtoo, niin kukapa tietää, niin hän voi antaa meille myöskin uusia armolahjojaan käyttöömme, jos hän näkee meidän haluavan vaeltaa uskossamme vilpittömin ja anteeksi antavin sydämin.

Ei Jumala anna meille armolahjojaan käyttöömme, jos elämme niin kuin maailmakin elää ja toimii, ajattelee..EI! Vaan se on aina myöskin lihan kuoleman tietä, jossa ei itse olla mitään, vaan kaikki hyvä ja arvokaskin saadaan vain yksin: Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä eläen ja ollen, tahtoen; koko ajan muuttua ja pienentyä; ei siis tulla suureksi, vaan: tulla pieneksi ja silloin tarvitsemme myöskin Jumalaa ja hänen apuaan sekä; voimaansa joka hetki ja päivä.

Siis nyt ois aika meidän jokaisen, niin minun, kuin sinunkin rakas ystäväni ja jokaisen; Jeesukseen uskovan: alkaa tehdä invertaatiota sydämemme tilasta sekä suostua laittaan pois kaikki sellainen, mikä vain rikkoo yhteytemme Jumalaan. Ja kun sen teemme ja tahdomme vaeltaa puhtain ja kiitollisin sydämin, niin uskon että Herra tahtoo silloin siunata myöskin meitä armolahjoillaankin ja saamme olla Hänen käytössään. Pieninä ja heikkoina, paljon Herraamme tarvitsevina, mutta samalla myöskin rohkeina Herran voimassa/tahdossa kulkevina, jossa saatamme saada olla huomaamattammekin käyttämässä armolahjojaan, sen mukaan kuin Herra johdattaa Pyhän Henkensä kautta meitä. :thumbup: :clap: :D
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jutustelua mitä sydämellle nouseekin..