Menestysteologia, puhe n 12 min

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.06.2026 08:51

:thumbup: Huomasin siskomme juttelun ja jäin kuuntelemaan häntä. Ja olen anne siskon kanssa ihan samaa mieltä, että menestysteologia on monessakin kohdin hirvittävää ihmisen alistamista, pakottamista, sekä vääränlaista yrittämistä pärjätä ja aina olla terve...

:cry: On hyvin surullista kun ihminen harhautuu sellaiseen seurakuntaan, jossa on tätä menestysteologiaa. Se heidän ilonsa on sielullista iloa, ja jos ihminen sairastuu, niin hän, ihminen, uskova ei uskalla kertoa sitä, ja Raamatun Sanan mukaan pyytää voitelemaan veljiä häntä öljyllä ja rukoilemaan parantumista, koska et saa, etkä voi heidän oppinsa mukaan uskovana edes sairastua. Pitää vain uskoa, että on terve, vaikka joka paikkaa särkee ja on tosi paha olla. :shifty:

Heidän uskonsa on silloin riivaajien uskoa ja se on pimeyden herra, joka sellaista joukkoa johtaa vastustamaan Jumalan Sanaa, Raamatun opetusta. Laitan tähän Raamatun Sanan aiheesta;

Jaak. 5:
14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Sanon vain, että jos olet siellä mukana, niin jos et muuten uskalla erata siitä joukosta, niin pyydä Valkeuden ruhtinasta, Herraa Jeesusta Kristusta vapauttamaan sinut siitä väärästä porukasta, sekä vääränlaisesta uskosta, jota Isä Jumalamme ei ole meille ihmisille edes antanut. Pyydä siis veren armoa ja apua, jotta voit palata aitoon sekä oikeanlaiseen uskonelämään ja parempi on olla vaikka yksin uskovana, kuin väärässä porukassa mennen kohden kadotusta. Ole siunattu rakas ystyäväni ja ole rohkea; Herra Jeesus auttaa kyllä sinua! :thumbup:
--------------------------------------------------------
Anne-Maria Knuutinen
15.6.2026
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Uskalla ottaa asioista selvää, koetella ne; Raamatun Sanalla, rukouksella!