Ismo Keskitapion opetuksia

Ismo Keskitapion opetuksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.10.2025 09:01

:thumbup: Jotenkin koin, että alankin laittamaan veljen puheita, opetuksia tänne. Ja ilokseni huomioin, että hän lukee 33/38: aitoa ja oikeaa Raamatun käännöstä. Niin monesti nuoi ns uudemmat käänökset eivät kuulosta minusta niin hyviltä, kuin tuo minusta 33/39 käännös. En ole ns tiukkapipo, mutta nuo raamattu kansalle ym uudistetut käännökset vievät Sanasta sen voiman, totuuden, mikä niissä pitäisi olla. :think:

Sillä minä en jaksa uskoa, etteikö biblia, sekä 33/38 Raamatun opetukset olisi Jumalankin tahdon mukaisia, niin ettei koko ajan tarvitsisi tehdä uusia, muokattuja käännöksi, kun sanotaan; "Ettei ihmiset ymmärrä vanhempia käänöksiä, kun kieli on muuttunut nykyajassa." Mihin se on muka muuttunut? Ei yhtään mihinkään, vaan tahdotaan vain kuin muuttaa esim sana, Ylkä on nyt raamattu kansalle; sulhanen. Ok. Mutta kun ihminen tulee uskoon, niin kyllä Pyhä Henki avaa jokaiselle Jumalan Sanaa niin, että sen voi ymmärtää, että; "Mitä siinä sanotaan ja mitä se tarkoittaa!" :thumbup:
-------------------------------
Oma tahtomme este Jumalan siunauksille (Joona)
Ismo Keskitapio
12.10.2025

Tämä hieno laulu vielä tähän; Missä sä kuljetkaan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Ismo Keskitapion opetuksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.10.2025 16:40

:think: Niinpä, kuinka monien uskovien ja usein, olenkaan saanut kuulla sanovan, että kun hän on uskossa ja rukoilee, niin tottakai kaikki hänen lapsensakin pelastuvat ja vetoavat siihen Raamatunpaikkaan, joka löytyy kohdasta;

Ap. t. 16:3
25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.

28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.

Raamattuhan sanoo, että:

Room. 10:
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Siis veljet julistivat Jumalan Sanaa kaikille, ja ne jotka ymmärsivät Sanan, niin he senjälkeen tahtoivat ottaa vastaan Jumalan Sanan, Raamatun Sanan, niin ja he tahtoivat pelastua, tulla uskoon, niin kun he tahtoivat ottaa vastaan sydämeensä Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, niin heidät kastettiin upotuskasteella, Jeesuksen esimerkin mukaisesti. He siis kuulivat Sanaa ja sen perusteella he tulivat taivaskelpoisiksi, ja tunnustivat Jumalan Pojan, Jeesuksen nimeä, jne.. Ei toisten uskossa olijoiden siivellä mennen, ei, vaan jokaisen ihmisen on tehtävä omakohtainen uskonratkaisu, kukaan ei voi toista pelastaa, Muutenhan kaikki ihmiset olisivatkin uskovia, mutta eihän se niin mene, eikä mikään vauvakaste voi ketään pelastaa, siksi toisekseen, pienet ovat jo syntyessään täysin taivas kelpoisia. Sillä valelu kasteella hankitaan vain kirkkoon jäseniä, muuta merkityshän sillä ei sit olekaan. :???:
----------------------------------
Pelastuuko koko perhekunta kun uskoo Jeesukseen?
Ismo Keskitapio
14.10.2025
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.11.2025 09:30

Pidämme herätyskokouksia mutta vain Pyhä Henki voi sen oikeasti antaa
Ismo Keskitapio

17.11.2025
Selvennys ja (korjaus siis Joh.16:8) "Ja kun hän tulee niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin vanhurskauden tuomion" Puheessani mainitsin uudet seurakunnat niitä on -90 luvulta asti perustettu! En ole uusia perustettuja seurakuntia vastaan sillä niihin on aina monia syitä ja vaikeitakin ja todella kipeitä asioitakin takana mutta toivoisin tietysti että ne on Hengen johdossa eikä lihanmielessä perustettuja. Mutta aina on mahdollista todellisen parannuksen teon ja sopimisen ja anteeksiantamisen ja saamisen jälkeen saada virvoituksen ajat myös kaikkiin uusiin perustettuihin seurakuntiin ja Hengen siunatut virrat!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.01.2026 18:35

Papit jotka puhuvat petosta kansalle?
Ismo Keskitapio
30.6.2025

:thumbup: Tätä aloin kuunnella, ja saatoin yhtyä veljen ajatuksiin. Missä ovat tänä päivänä todelliset Herran papit/pastorit? Se, mitä itse olen kokenut, tai kuunnellut ns pastoreita, pappejakin. Niin ne, mitkä ovat seurakuntien johtajia, pappeja, tms eivät enää julista parannuksen tärkeyttä, sekä Jumalan Sanassa pysymistä, itselleen kuolemista, jotta Jeesus voi ja saaakin olla se tärkein, sekä rakkain heidän sydämissään, siis heidän, jotka uskovat Häneen. Niin, kun tämän ajan vapaissakin suunnissa srk,tien pastorit haluavat matkia evlut kirkon pappeja, eli pitää olla sokeripala kauluksessa, miksi? :think:

Miellytään vääryyteen, vähätellään ja jopa muutetaan itselle, tai seurakuntalaisille mukamas paremmin sopivaksi Raamatun ilmoitus, Sana ja pidetäänkin huolta vain lihastaan, rahoistaan, ja että pitää olla aina hauskaa, sekä ihmeitäkin..Eikä anneta enää Pyhän Hengen puhua sydämelle, eikä varoittaa, tai nuhdella edes mistään itseään, vaikka aihetta varmastikin olisi meillä itse kullakin nöyrtyä ottaan vastaan PH ohjaus, varoituksen sanat, tms. Vaiennetaan se ja samalla vaiennetaan omatuntokin, joka lakkaa siten puhumasta, ohjaamasta elämään Herramme tahdon mukaan, eikä enää sen meidän lihallisen ja aina Jumalaa vastaan olevan hengenkin mukaan, siis oman tahdon mukaan.. :???:

Olisiko jo aika palata sinne ensirakkauteen Jeesustamme kohtaan, meidän, jotka olemme saaneet armon ja anteeksiannon, Jeesuksen veren puhdistuksen sydämiimme, sekä aivan uuden elämän Herrassamme, ja myöntää rehellisesti, että; se kaikki kiva ja helppo, ym, sai sydämen rakastumaan juuri niihin asioihin, joista Raamattu meitä Herran omia varoittaa. :roll:

Onhan toki kirkoissakin ihan todellisia uudestisyntyneitä uskovia pappeja, jotka julistavat Raamatun totuutta, mutta se surullinen puoli on siinä, että; Heitä on todella vähän, koska suurin osa on ja ovat valitettavasti vain rahan takia papin virassa, elikäs leipäpappeja, joilta puuttuu pelastuksen ihanuus sydämistään. Ehkä etsikkoajtkin on jo käytetty, tai kunnianhimo tms saa heidät opettamaan kansaa väärin, eikä edes tahdota, tai edes uskalleta ojentautua Herran Isän Jumalan tahdon, eli pyhän ja ikuisen Sanansa mukaan elämään, toimimaan ja opettamaan kansaa.. :think:

Kerronpa yhden tosi kertomuksen ja olen tavannutkin tämän kirkkoherran aikoinaan hänen kirkossaan jumalanpalvekusta pitämässä..Niin kun hän oli ollut siinä kyseisessä kirkossa pappina jo pitkän aikaa, niin hän tulikin herätykseen ja otti vastaan pelastuksen ihanuudenkin, siis uskoi Jeesukseen oikealla tavalla ja se alkoi näkyä ja kuulua hänestä, kenen oma nyt hän oli. Kävipä hän kasteellakin ja jonkin aikaa alkoi opettaakin kirkossaan upotuskasteesta ja sen oikeasta tavasta kastaa vasta uskoontullut ihminen Raamatun opin, sekä Jeesuksemme esimerkinkin mukaan ja kansa alkoi tulla herkälle paikalle, kuulijoissa oli alkanut tapahtua muutosta ja tulla halua parannukseenkin jne..

Mutta mutta, niin kuin aina, niin kirkkokansassa oli näitä uskonnollisia, hengessään kuolleita kuulijoita, jotka alkoivat nuhdella häntä väärästä opista ja kun hän ei heti lopettanut, niin hänet vedettiin ylempien kirkon piispain ym puhutteluun ja oli valittava, että: "Luopuuko evlut kirkon opin väärentämisestä, ennenkaikkea lapsikasteen opin pois jättämisestä ja sen palauttamisesta takaisin puheisiinsa, vaiko, erotetaanko hänet virastaan?" Ja kuulin että palkan takia luopui totuudesta ja palasi ns kyseenalaisen opin julistamiseen ja se muutos näkyi lopulta hänessä itsessään, kuin myöskin siinä, ettei kirkkokansassa enää senjälken ollut herätystä, synnin tuntoa, jne..

:shifty: Surullista, kun raha on rakkaampi ja ihmisten mielipiteet, kuin itse Jeesus Kristus, joka voi pelastaa katuvan ihmisen, mutta jos muutosta ei tapahdu, niin Hän saattaa sanoa vielä niille, jotka uskovat jo olevansa pelastettuja ja että ovat satavarmasti menossa taivaaseenkin näin;

Matt. 7:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.01.2026 14:12

:thumbup: Tässä on minusta hyvää opetusta. Suosittelen lämpimästi!
---------------------------------------------
Usko on Jumalan kunnioittamista
Ismo Keskitapio
18.1.2026
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.01.2026 17:04

Tunteen loukusta sanan kalliolle
Ismo Keskitapio
23.1.2026
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.01.2026 11:55

Kaataako maailman epäusko jo Kristityjäkin?
Ismo Keskitapio
28.1.2026
----------------------------------
:thumbup: :lol: Laitan veljemme laulaman toi siunatun, ihanan laulun.. Niinpä juuri; kaipaan jo kotirantaa.. :wink:

Minun kaipuuni maa on kaunis
5.1.2026
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 30.01.2026 13:19

rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.02.2026 16:47

rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.02.2026 16:54

Terve Jumalan kuva ja terve usko
Ismo Keskitapio
6.2.2026
rita4
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Uskon askeleita kohti taivaallista kirkkautta!