Älä Anna Periksi

Älä Anna Periksi

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.11.2013 19:46

Laitan tähän kirjoituksen, joka on positiivarien sivulta kopioitu, mutta todella hyvä vaikka seinällesi kopioitavaksi ja muistettavaksi, kun ei tahdo enää jaksaa....

Älä Anna Periksi

Kun asiat ei luista, niin joskus käy,
kun mäen jota kapuat, huippua ei näy,
kun taskut on tyhjät ja anot lainaa,
kun huoli mielesi maahan painaa,
ja hymyn sijasta ei huokausta voi estää,
lepää hiukan ja koeta kestää.

Usein elämä mutkia matkaan tuo,
sen se meidän kaikkien oppia suo,
epäonni monesti meitä kohtaa,
vaikk? annos sisua onneen ois voinut johtaa,
älä luovu, vaikkei vauhti päätä huimaa,
kerrankos kohtalo koettelee tuimaa.

Lähempänä onni on usein kuin arvaa,
silloin kun matka ei käy myötäkarvaa.
Usein kulkija antaa myöden
kätensä maalin viereen lyöden,
ja tajuten liian myöhään vasta,
että turhaan oli luopunut ponnistelemasta.

Epäonnikin on onnea, nurin käännettyä vain,
synkkien pilvien yllä taivas on kirkkain.
Koskaan et tiedä, onka matkaa paljon vai vähän,
Yht'äkkiä huomaat ? se päättyikin tähän.
Pure siis hammasta, se vaikeaa on,
älä luovu vaikk? ois tilanne mahdoton.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Älä Anna Periksi

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.08.2014 20:40

Tämäpä pisti silmääni. Siinä on jotain joka kolahtaa. Älä anna periksi. Niin juuri, älä anna periksi vaikka ois vaikeaa, pimeää, kaikki kaatuis niskaan. Älä anna periksi, vaikka uskosikin tuntuu takkuavan ja mikään ei onnistu. Älä anna periksi missään tilanteessa, vaan käänny Jeesuksen puoleen ja huuda häntä auttamaan sinua ja vahvistamaan sydäntäsi/uskoasi.

Hän on läsnä ja auttaa, kuulee ja tietää ettet jaksa..Älä anna periksi, vaan nosta jo pääsi ja kiitä Herraa, kun on vierelläsi, puristaa kädestäsi ja johdattaa eteenpäin. Laaksoja on mutta niihin ei tarvitse jäädä, eikä saa jäädä.

Miika 2:12-13
Minä tahdon tarkoin koota sinut, Jaakob, kaikkinesi, visusti kerätä Israelin jääneet, saattaa heidät yhteen, niinkuin lampaat tarhaan, niinkuin lauman laitumellensa: on oleva ihmisten kohina! Tien aukaisija käy heidän edellänsä; he aukaisevat tiensä, kulkevat portille ja lähtevät siitä ulos. Heidän kuninkaansa käy heidän edellään, ja Herra heitä johdattaa.

Luuk. 18:
1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
2 Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.
3 Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan'.

4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."

6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Älä Anna Periksi

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.10.2025 09:29

Ps. 80:
15 Jumala Sebaot, käänny takaisin, katso alas taivaasta ja näe; ota hoitaaksesi tämä viinipuu
16 ja suojaa se, minkä sinun oikea kätesi istutti, tämä taimi, jonka kasvatit suureksi itseäsi varten.
17 Se on tulen polttama, se on karsittu. He hukkuvat sinun kasvojesi uhkauksesta.
18 Kätesi suojelkoon sinun oikean kätesi miestä, ihmislasta, jonka kasvatit suureksi itseäsi varten.
19 Silloin me emme sinusta luovu. Suo meidän elää, niin me huudamme sinun nimeäsi avuksemme.
20 Herra, Jumala Sebaot, saata meidät entisellemme, valista kasvosi, niin me autetuiksi tulemme.

Tämä psalmi on minusta tätä aihetta ajatellen puhutteleva, hyvä. Joskus saattaa tuntua sitä, kuin Jumalakin ois sulkenut korvansa, sekä peittänyt kasvonsa meiltä ja on ihan hiljaa. Kun elämän koetukset tulevat päällemme ja voimatkin kaikkeen tuntuvat katoavan, niin silloin muistaa, että; "Onhan Herra taivaassaan, joka vielä voi minuakin kurjaa lastaan auttaa, sekä vahvistaa, johdattaa takaisin sille tielle, jolta eksyin omavoimaisuudessani, taivastieltä." Mutta ystäväni: Älä luovuta, älä lannistu, ehkä Herra on vain sallinut koetella sinua ja varmasti Hän rientää auttamaan sinua, kun käänyt koko sydämestäsi Hänen puoleensa, apuaan rukoillen. Hän ei hylkää, eikä jätä, ja varmastikin toivoo, että me Hänen omansa kestämme koetuksetkin, vaikeammat ajat, sekä varjellumme lähtemästä kaikkeen helpolta, mukavaltakin näyttävään toimintaan mukaan.

Ei luovuteta rakkaat uskonveljet, sekä sisaret; Herra Jeesus on kanssamme ja tahtoo viedä meidät kerran sinne taivaaan kotiinkin asti! Ei luovuteta, Ei anneta periksi! Vaan pidetään lujasti Jeesuksen,Herrramme kädestä kiinni, eikä miellytä mihinkään sellaiseen "hengelliseen" toimintaan, joka ei pysy tiukasti Raamatun Sanan totuudessa. Pysytään verilähteelä, Golgatalla päivittäin puhdistautumassa, pyytäen anteeksiantoaan, sekä Voimaansa elämäämme! Olemmehan vain muukalaisia täällä, ei siksi miellytä tämän maailman, joka katoaa menoihin mukaan. Pidetään sydämemme puhtaina! Olethan mukana ylösotossa?!! Hyvä!! :thumbup: :clap:

Viisikielinen 151 Halleluja, tunnet sydämeni
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jutustelua mitä sydämellle nouseekin..