Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

Re: Päivän Sanaa ja opetusta, rohkaisua ja lohdutustakin

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.08.2025 08:26

9. ELOKUUTA
Kuljetko poispäin Jumalasta
LUE PSALMI 73

Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Mutta kun sinä olet kanssani, mikään maan päällä ei minua miellytä. Psalmi 73:25

Ehkä hänen perheensä oli kuohuntatilassa tai kenties hän oli juuri katsonut vierestä, kun mies, jonka hän tiesi petolliseksi varkaaksi, korotettiin tärkeään yhteiskunnalliseen asemaan. Mitä tahansa olikaan tapahtunut, se oli saanut Asafin niin pois tolaltaan, että hän epäili omaa uskoaan tai oikeastaan sitä, onko uskovana elämisessä mitään järkeä.

Jos Jumalaan luottaminen oli muka niin hyödyllistä, miksi pahat saivat jopa tappaa joutumatta siitä kiinni? Miksi ylpeät rikastuivat ja saivat päivä päivältä enemmän valtaa, kuin nöyrät ja hyvät kärsivät? Me voisimme tänään esittää samat kysymykset, ja ehkä sinä olet yrittänyt löytää niihin vastauksia.

Asaf painiskeli pitkään kysymystensä kanssa, mutta viimein hän sai uutta tuulta purjeisiinsa ymmärtäessään totuuden: "Kuitenkin minä pysyn alati sinun luonasi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni. Sinä talutat minua neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan. Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Mutta kun sinä olet kanssani, mikään maan päällä ei minua miellytä. Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on sydämeni kallio ja osani iankaikkisesti." (Ps. 73:23-26).

Pahojen ihmisten kunnia oli iankaikkisuuden näkökulmasta katsottuna vain ohimenevää, pinnallista ja lyhytaikaista. Asafin oli tehtävä matka epäilyksen, vihan ja kysymysten äärelle, ennen kuin hän pystyi jälleen luottamaan Jumalaan. Älä pelkää tehdä sitä matkaa.

Rakas taivaallinen Isä, kun katselen toisia ja kysyn miksi, auta minua ymmärtämään, miltä asiat näyttävät iankaikkkisuuden näkökulmasta. Auta, etten joutuisi olemaan kauan epäilysten ja vihan tunteiden vallassa vaan että saisin taas oloni varmaksi sinussa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.08.2025 08:22

10. ELOKUUTA
Antautuminen ilman ehtoja
LUE TUOMARIN KIRJA 6

Silloin Herra kääntyi häneen ja sanoi: "Mene tässä voimassasi ja vapauta Israel Midianin kourista; minä lähetän sinut". Tuomarien kirja 6:14

Mitä jos kesken päivittäisiä työtehtäviäsi joku tuntematon tulisi luoksesi ja sanoisi: "Herra on kanssasi, sinä urhea soturi" (Tuom.6:12)?

Luultavasti hämmästyisit ja menisit hämillesi ja saattaisit mielessäsi epäillä henkilön luotettavuutta. Gideon ei tuntenut itseään urheaksi soturiksi. Hän piileskeli, kuten kaikki muutkin israelilaiset, ja yritti epätoivoisesti kätkeä laihan viljakätkönsä karskeilta midianilaisilta.

Gideon tiesi, että puhuja oli Herran enkeli, mutta hän suuntasi katseensa omaan riittämättömyytensä eikä olisi millään uskaltanut totella Jumalaa. Hän keksi monta hyvää syytä, miksi Herran kannatti valita joku toinen. "Oi, Herra, millä minä vapautan Israelin? Minun sukunihan on heikoin Manassessa, ja minä itse olen kaikkein vähäisin isäni perheessä." (Jae 15.)

Toisin sanoen hänen perheensä oli käytännölisesti katsottuna täysin tuntematon, ja kaikkien mitättömien perheenjäsenten joukossa Gideon oli kaikkein vähäpätöisin. Hän sai kuitenkin pian huomata, että Jumalalle eivät kelvanneet tekosyyt vaan hän tahtoi ainoastaan kuuliaisuutta, tottelevaisuutta ja luottavaisen sydämen. Jumala lupasi hänelle täyden varustuksen: "Minä olen sinun kanssasi, ja sinä voitat midianilaiset niinkuin yhden ainoan miehen". (Jae 16.)

Herra halusi, että Gideon vastaisi myöntävästi ilman varauksia ja luottaisi siihen, että Jumala antaisi voiton. Kun Gideon viimein uskalsi kokonaan antautua Jumalan käyttöön, hän sai olla mukana Jumalan suunnitelmissa, kun Herra pelasti Israelin kansan.

Kaikkivaltias Jumala, sinä et halua tekosyitä vaan kuuliaisuutta. Annan sydämeni ja elämäni sinulle. Sinä olet minun varustukseni. Sanon sinulle varauksetta kyllä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.08.2025 07:52

11. ELOKUUTA
Antautuminen näyttää voitolta
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 15:1- 15

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, jotta te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. Johanneksen evankeliumi 15:16

Jos halutaan saada selville, elätkö Hengen täyttämää elämää, vietä hetki tutkien työsi tuloksia ja sydämesi vaikuttimia. Kuka tahansa voi tehdä hyviä tekoja, ilmoittautua vapaaaehtoiseksi eri tehtäviiin seurakunnassa ja toimia johtajana ja saada siten kiitosta ja suosiota. Makea hymy ja kohtelias tervehdys voivat nekin olla vain pintamaalia, jonka alle kätkeytyy keskeneräinen ihminen.

Uskovina meidän täytyy ymmärtää, ettemme pysty petkuttamaan itseämme. Teeskentely paljastaa aidon nöyryyden puuttumisen. Jos esitämme uskovan roolia ihmisten edessä, toimintamme kantimena ei olekaan se, että haluaisimme tuntea Jumalan läheisesti.

Hengen täyttämä elämä on antautumista Jumalan käsiin. Sitä kuvaa myös sisäinen muutos. Jumala muokkaa meitä hiljalleen Kristuksen kaltaisuuteen. Painotus on yksinkertainen. Sekä epäonnistumisissa että voitoissa, pettymyksissä ja riemuissa Jeesus on koko sisäisen olemuksemme ainoa kiintopiste.

Monet ovat kulkeneet edellämme ja jättäneet selvät jalanjäljet polulle, jota meidän tulee seurata. Kristityt kirjailijat kuten A.W. Tozer, Charles Ppurgeon, Corrie ten Boom, Amy Carmichael ja Oswald Chambers, vain muutamia mainitakseni, osoittavat tien epäitsekkääseen elämään, jossa Kristuksen täyteys on ylitsevuotavaisen runsas.

Niin kauan kuin kieltäydyt antamasta Jumalalle täyttä hallintavaltaa elämässäsi, käyt sydämessäsi jatkuvaa kamppailua. Tänään voi olla muutoksen päivä. Jos antaudut kokonaan hänelle, antautuminen on voittoni.

Herra, sinun suunnitelmassasi antautuminen ei ole tappio vaan voitto. Hallitse elämääni, tyynnytä sydämessäni kuohuva taistelu. Suostun sinun tahtoosi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.08.2025 07:58

12. ELOKUUTA
Kyllä, Herra
LUE ROOMALAISKIRJE 12: 1-2

Jos tunnustamme syntimme, hän on uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1.Johanneksen kirje 1:9

Kun puhutaan antautumisesta Jumalalle, monien korvissa se kuulostaa vastenmieliseltä. Heidän mieleensä tulee oitis, että se on oman yksilöllisyyden ja vapauden menettämistä ja astumista diktaattorin käskyvallan alle. Asetelma on kuitenkin täysin totuuden vastainen, sillä Jeesus ei ole hirmuhallitsija.

Jumalalle antautuminen tarkoittaa, että antaa itsensä kokonaan hänen tahtonsa varaan ja on hänelle kuuliainen, mutta Jumala on luonut sinut juuri elämään yhteydessään. Kun tottelet Jumalaa, toteutat alkuperäistä tarkoitusta ja toimintasi on täydessä sopusoinnussa sisäisen rakenteesi ja olemuksesi kanssa. Jumalalla on yksityiskohtainen suunnitelma sinua varten, jota kukaan muu ei voi täyttää. Kuuliaisuus on suostumus, jonka annat Herralle, niin että hän voi täyttää suunnitelmansa elämässäsi.

Oletko koskaan kokenut, että Jumala taputtaa sinua hellästi olkapäälle ja haluaa sanoa jotakin tärkeää, mutta sinä ravistat hänet pois? Miltä se tuntui? Herra on antanut sinulle anteeksi, ja hän haluaa sinun tunnustavan hänelle kaikki syntisi, niin että pääset eroon syyllisyydestä. Hän haluaa vapauttaa sinut myös pettymyksen tunteista, joita todennäköisesti olet kantanut mukanasi sen jälkeen, kun olet tehnyt virheitä ja menettänyt ainutkertaisia tilaisuuksia.

Jumala on hyvä, hän haluaa sinulle vain hyvää, ja kaikki, mitä hän pyytää sinua tekemään, on hyvää. Kun kuuntelet häntä, elät siunauksien täyttämää elämää. Pyydä Jumalaa osoittamaan ne alueet, joilla olet kompastellut. Ehkä et ole halunnut edes kertoa niistä muille. Jumala haluaa avata sydämesi erottamaan ne, niin että seuraavan tilaisuuden tullen sanot hänelle;"Kyllä, Herra".

Rakas Jumala, kiitos siitä suunnitelmasta, joka sinulla on minua varten. Sinä haluat minulle perlkkää hyvää ja pyydät minua tekemään vain hyviä asioita. Siihen on helppo sanoa kyllä!
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.08.2025 07:53

13. ELOKUUTA
Kasvaminen kristittynä
LUE EFESOLAISKIRJE 2:1-10

Sillä olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, jotta niissä vaeltaisimme. Efesolaiskirje 2:10

Kristityn on hyödyllistä säilyttää todenmukainen käsitys siitä, mistä hän on tullut ja mihin hän on menossa. Ei ole mitenkään epätavallista, että ylpeys astuu kuvaan mukaan ja saa kokonaisen ihmisjoukon ajattelemaan itsestään enemmän kuin pitäisi. Täytyy muistaa, että ilman Kristusta olemme arvottomat. Emme ole itse ansainneet pääsyä Jumalan valtakuntaan.

Paavali kehotti efesolaisia pitämään ylpeytensä kurissa. Vaikka he olivat saaneet enemmän opetusta Jeesuksesta, se ei tarkoittanut, että he olivat parempia kuin muut. Jeesus osoitti jatkuvasti nöyryyden tärkeyttä palvelustyössä.

Paavali muistutti uskovia siitä hinnasta, jonka Jumala maksoi pelastuksesta. Kun olimme rikkomustemme tähden kuolleet, Jumala teki meidät eläviksi Kristuksen kanssa (Ef. 2:5). Sen totuuden ymmärtäminen on uskon kasvun perusedellytys, ja heti jos käännymme siitä pois, unohdamme Jumalan todellisen luonteen, jota kuvastavat iankaikkinen rakkaus ja sijaisuhri. Meidät on kutsuttu Kristuksen työn ja kirkkauden todistajiksi maan päällä.

Ole varovainen siinä, mitä ajattelet itsestäsi. Muista apostoli Paavalin sanat: "Joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja järjen tahtoa, ja olimme luonnostamme vihan lapsia kuten muutkin," (Ef. 2:3). Jumalan rakastava tahto sinua kohtaan on kirjoitettu Danielin kirjaan (12:3), jossa sanotaan, että; "Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti."

Herra, anna minun kasvaa. Olen saanut oppia monia asioita, mutta minun täytyy ymmärtää paljon enemmän. Auta että aina jatkaisin oppimista ja muuttumista.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.08.2025 07:40

14.ELOKUUTA
Kasvun tie
LUE FILIPPÄLÄISKIRJRE 3:7-16

Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa. Filippäläisklirje 3:13-14

Kirjassaan Grace Under Pressure (Armoa paineen alla, suom. huom.) Penelope Stokes kirjoittaa:

Aivan kuten fyysinen kasvaminen vie monta vuotta ja sisältää kamppailuja, hengellinen kypsyyskään ei tule helposti. Kasvu vaatii aikaa - aikaa oppia ja kasvaa aikuiseksi - eikä tie ole käytännössä yhtä yksinkertainen kuin se paperilla näyttää.

Jos taistelemme kasvullemme välttämätöntä aikaa vastaan, elämme jatkuvassa turhautumistilassa, mutta jos osaamme rentoutua Jumalan aikataulussa, jonka hän on suunnitellut kasvuamme varten, ja jos tukeudumme hänen armoonsa, kun Henki tekee työtään elämässämme, silloin saamme ihmetellen iloita kasvamisesta, muuttumisesta ja hedelmän kantamisesta.

Lapsi on malttamaton ja haluaisi pian isoksi. Aika syntymäpäivien välillä tuntuu loppumattoman pitkältä. Pieni odottaa, että voisi tehdä enemmän asioita ja saisi osakseen aikuisen kohtelua. Aikuisiän saavutettuaan ihminen huomaa, ettei vielä tunnekaan itseään kovin vanhaksi.

Kristittykin tietää, miltä sellainen kaipaus tuntuu, varsinkin kun katselee kypsää uskovaa, jota ihailee ja jonka kaltainen haluaisi olla. On hyvä katsoa eteenpäin ja nähdä se suunta, johon Herra meitä johtaa, mutta kannattaa myös tehdä itselleen selväksi, ettei oikopolkuja ole olemassa.

Paavali ilmaisi tasapainoisen halunsa kasvaa uskossaan, kun hän kirjoitti: "Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin."

Herra Jeesus, kasvuntie tuntuu usein pitkältä, eikä aikuistuminen ole helppoa. Auta unohtamaan menneet ja ojentautumaan kohti määränpäätä, jonka olet minulle varannut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.08.2025 08:52

15. ELOKUUTA
Etenemisen merkkejä
LUE EFESOLAISKIRJE 4: 17-24

Ota nuhteettomasta vaari, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus. Psalmi 37:37

Uskon kasvu muistuttaa fyysistä kasvua siinä, että kummassakaan tapauksessa ei itse välttämättä tunne kasvavansa. Kasvu käy ilmi vasta silloin, kun tarkistaa pituutensa, tai kun kääntyy katsomaan tietä, jota pitkin on kulkenut. Kasvun merkit voi tunnistaa, jos on selvillä siitä, millaisia merkkejä etsii.

Lisääntynyt tietoisuus synnistä. Sinulle kehittyy herkistynyt aisti oikean ja väärän suhteen, ja huomaat yhä tarkemmin omat vaikuttimesi. Kun annat syvimmätkin ajatuksesi Jumalan Sanan totuuden valokeilan alle, todellisuus selkeytyy ja väärin tekemistä on vaikeampi hyväksyä.

Tiukempi taistelu. Kun pyrit elämään kuuliaisuudessa päivittäin, tilanne alkaa kuumentua. Hyökkäyksiä saattaa tulla joka puolelta, jopa niiden taholta, joiden olisit olettanut tukevan uusia valintojasi. Opit kuitenkin iloitsemaan pukeutuessasi Jumalan sota-asuun (Ef. 6).

Suurempi halu palvella. Kun sydämesi on täynnä Jumalan rakkautta, haluat antaa sitä eteenpäin. Sellainen on Jumalan armo -- se on jaettavaksi tarkoitettu lahja. Ehkä osoitat rakkautta tekojen kautta tai kenties annat aikaasi esirukoukseen. Sydämesi kantaa huolta toisen tarpeiden tähden.

Arvostelunhalun väheneminen. Mitä tietoisemmaksi tulet Jumalan armosta sinua kohtaan, sitä harvemmin moitit toisia. Laupeus synnyttää laupeutta, ja sinusta tulee rakkauden sanansaattaja.

Isä Jumala, tee minut tarkemmin tietoiseksi oikeasta ja väärästä. Anna minulle halu palvella. Pidä minut vahvana, kun kohtaan taistelutilanteita kasvaessani opetuslapsena. Tee minusta rakkautesi sanansaattaja.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 16.08.2025 09:15

16. ELOKUUTA
Kaikkeuden Herra
LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 14:21-23

Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Hebrealaiskirje 11:6

A.W. Tozer ymmärsi, miten tärkeää on ottaa huomioon Jumalan näkymätön todellisuus ja hänen voimansa:

Näkymätön maailma on totta -- Meidän täytyy siirtää mielenkiintomme näkyväisestä siihen, mikä ei näy, sillä Jumala on suuri näkymätön todellisuus. "Sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." (Hebr.11:6). Se on uskonelämän perusta.

Jokaisen ihmisen on valittava maailmansa -- Kun keskitymme Jumalaan, Hengen toiminta saa muotoa sisäisten silmiemme edessä.

Kuuliaisuus Jumalan Sanalle antaa sisäisen ilmestyksen siitä, kuka Jumala on (Joh.14:21-23).

Uusi tietoisuus Jumalasta saa otteen meistä, ja alamme maistaa ja kuulla ja sisäisesti tuntea Jumalan, joka on elämämme ja kaikkemme. Kun aistimme terävöityvät, sitä enemmän ja sitä varmemmin Jumalasta tulee meille kaikkeuden suuri Herra, ja hänen läsnäolonsa on elämämme kirkkaus ja ihme.

Tozer päätti ajatuksensa seuraavaan rukoukseen, jonka voit tänään kohottaa Herran puoleen:

Rakas Herra, avaa silmäni että näkisin; anna minulle tarkka havannointikyky; opeta minua maistamaan sinua ja tietämään, että sinä olet hyvä. Tee taivaasta minulle todellisempi kuin mikään maanpäällinen asia on ikinä ollut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.08.2025 09:09

17. ELOKUUTA
Mestarin muokkaama
LUE JEREMIA 18:1-6

Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä. Jeremia 18:4

Nuoret kristityt valittavat usein, että uskovan kasvu käy hitaasti ja vaivaloisesti. He lannistuvat ja lakkaavat kasvamasta, koska haluavat pikakurssin ja nopeita tuloksia ilman vaivannäköä. Aikuisilla kristityillä voi olla samoja vaikeuksia, mutta toisinpäin. He tietävät omasta mielestään jo kaiken, mitä kristittynä elämiseen tarvitaan, joten he lopettavat kasvun ja ottavat sen riskin, ettei heidän sydämensä ole enää niin herkkä ja avoin Jumalan rakkaudelle.

Herralla on ratkaisu molempiin vääristymiin. Ratkaisun nimi on muokkaus Kristuksen kaltaisuuteen, ja se kestää paljon pitempään kuin vuoden tai kaksi. Muokkaustyön kautta kasvamme uusiin ulottuvuuksiin Jumalan lapsina emmekä ehdi kyllästyä tai tulla ylpeiksi, koska olemme koko ajan rakastuneita Kristukseen.

Elisabeth Elliot on kirjoittanut, ettei Jumala ikinä tuota meille pettymystä. Hän rakastaa meitä, ja hänellä on vain yksi päämäärä: pyhyys, joka Jumalan valtakunnasssa tarkoittaa samaa kuin ilo. Jumalan ensisijainen tavoite on pyhyys. Kun pyydämme Jumalaa tekemään meistä Kristuksen kaltaisia, pyydämme häntä tekemään meistä pyhiä.

Pyhyys ei ole ominaisuus, jonka voi itse hankkia, vaan on antauduttava Jumalan rakastavien käsien muotoiltavaksi ja muokattavaksi. Savi tuntuu suorastaan huutavan ja odottavan, että savenvalaja muokkaisi siitä jotakin kaunista. Suuri savenvalaja haluaa muokata ja muotoilla elämääsi. Anna hänelle lupa tehdä se työ ja käyttää kaikki tarvittava aika, niin että hän voi luoda sinuun iloa ja itsensä tuntemista. Jumalan muokkaustyön arvoa ei voi sanoin kuvata.

Taivaallinen Isä, muokkaa minut Poikasi kuvan kaltaiseksi. Minun hengellinen olemukseni on kuin savi, joka huutaa sinun puoleesi ja pyytää, että tekisit siitä jotakin kaunista.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.08.2025 08:07

18.ELOKUUTA
Elämää parhaimmillaan
LUE 2. SAMUELIN KIRJA 7

Silloin kuningas Daavid meni rukoilemaan Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani! Mikä olen minä ja mikä on minun sukuni, kun olet tuonut minut tähän asti? 2. Samuelin kirja 7:18

Daavid oli mykistynyt Natanin ilmoittamasta näystä. Jumala oli kirjoittamassa entisen paimenpojan kanssa lujaa iankaikkista liittoa, joka ylitti Daavidin suloisimmatkin toiveet. Hänen perheensä ja Israelin kansa saisivat niittää Jumalan erityistä suosiota.

Kuningas ja soturi oli kiitollisuuden murtama: "Herra, minun Jumalani! Mikä olen minä ja mikä on minun sukuni, kun olet tuonut minut tähän asti?"

Jumala on solminut jokaisen uskovan kanssa hieman erilaisen mutta paljon mahtavamman liiton. Se on uusi liitto, jossa ihminen saa synnit anteeksi uskon kautta Kristukseen ja hänelle annetaan lahjaksi Jumalan vanhurskaus. Uusi liitto on avannut ihmisen ja Jumalan välille syvän suhteen, johon kuuluvat Kristuksessa eletyn elämän iankaikkiset ja runsaat siunaukset.

Uusi alku Kristuksessa - uusi näkökulma, uusi päämäärä, uusi voima - on ainoa tapa kokea elämä parhaimmillaan. Elämä ei voisi muuttua paremmaksi kuin läheinen suhde neuvonantajan ja elämän ylläpitäjän Jeesuksen Kristuksen kanssa.

Kun ajattelemme kaikkia taivaallisa aarteita, joilla Jumala on siunannut meitä Kristuksessa (Ef.1:3), meidän tulisi suhtautua niihin samalla tavoin kunnioittaen ja ihaillen, niin kuin Daavid kiitosrukouksessaan. Keitä me olemmekaan, että Jumala on valinnut meidät tuntemaan hänet ja nauttimaan hänen seurastaan.

Menestystä tai tyytyväisyyttä ei mitata esiarvon mukaan. Me elämme uuden liiton suhteessa Pelastajan ja Kuninkaan kanssa.

Isä, mikä minä olen, että olet valinnut minut tuntemaan sinut ja olemaan yhteydessä sinuun! Olen haltioissani siitä etuoikeudesta, että saan elää uuden liiton suhteessa sinun kanssasi.
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Arjessa, vaikeuksissa elämisen taito