30. HEINÄKUUTA
Häiriötekijät
LUE 2. KORINTTOLAISKIRJE 2:14-16
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen. Filippiläiskirje 3:8
Painimatolla kultaa saavuttaneelta olympiavoittajalta kysyttiin, oliko hänen valmennusohjelmassaan salaisia voiton aseita. "Ainoa salaisuuteeni on se, etten antanut minkään asian estää voittamista vaan tein siitä ainoan päämääräni," lihaksikas mies vastasi. "En antanut minkään muun kilpailulajin häiritä keskittymistäni."
Samalla tavoin kristityilläkin tulisi olla yksi tavoite ja kiihkeästi haluttu päämäärä, Kristuksen tunteminen. Paavali määritteli sen lujaksi ja häiriintymättömäksi pysymiseksi Herran yhteydessä (1 Kor. 7:35).
Jokaisella kristityllä on sama päämäärä riippumatta siitä, olemmeko naimisissa vai naimattomia, rikkaita vai köyhiä, pieniä vai suuria. Jumala haluaa olla elämässämme ensimmäisellä sijalla, eikä hän susotu kilpailemaan asemastaan jonkun toisen kanssa (Matt.6:24).
Meidän on kysyttävä, onko elämässämme joku asia tai joku ihminen, jonka olemme nostaneet kilpailemaan Jeesuksen kanssa sydämemme ykköspaikasta. Ovatko raha, avioliitto, työ, loma tai vapaa-ajan harrastus rikkoneet tiiviin yhteydenpidon meidän ja Jeesuksen välillä? Saamme aamuisin tehdä asennetarkistuksen. Voimme heti herättyämme kertoa Jeesukselle, että haluamme tänäänkin ensimmäisenä etsiä hänen tahtoaan.
Jos huomiomme siirtyy pois Kristuksesta, niin ettemme voi palvoa ja palvella häntä, uskon kasvumme hidastuu. Aseta tänään sellaiset häiriötekijät syrjään, niin että voit omistautua Jeesukselle ilman, että joku toinen vie hänelle tarkoitetun huomion. Saamme asettaa Jeesuksen ensimmäiseksi kaikessa, mitä päivän aikana teemme. Kun annamme kaikki tapahtumat hänen tahtoonsa ja johdatukseensa, olemme aina voittajia.
Herra, monet asiat vievät huomioni tieltä sivuun. Vapauta minut häiriötekijöistä, jotka kilpailevat sinun kanssasi siitä, kuka hallitsee elämääni. Haluan että sinä olet kaikessa ensimmäinen.