20. KESÄKUUTA
Pysyvä toivo
LUE 2. KORINTTOLAISKIRJE 1:3-7
Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta. 2. Korinttolaiskirje 1:5
Basebaljoukkue San Francisco Giantsin tähtipelaaja Dave Dravecky oli pelaamassa toista aloitusvuoroa toivuttuaan leikkauksesta, jossa hänen vasemmasta käsivarrestaan oli leikattu syöpäkasvain. Sisävuoro oli tuskin alkanut, kun hän ulvahti kivusta ja vajosi maahan. Syövän haurastuttama luu oli napsahtanut poikki. Käsivarsi jouduttiin leikkaamaan toistamiseen, ja urheilijan ura oli mennyttä.
Dave Draveckyn usko Jumalaan oli hänen voimalähteensä lukemattomien sairaalakäyntiensä aikana, kun kaikki oli epävarmaa eikä tulevaisuudesta ja terveydestä ollut mitään takeita. Fanikortissa hänet oli kuvattu pelikentällä käsivarsi koukistuneena heittoon. Sairastuttuaan hän allekirjoitti jokaisen kortin Paavalin sanoilla Korinttolaiskirjeestä.
"Vaimoni ja minä olimme opetelleet ne jakeet ulkoa," hän selitti. Me tajusimme, että meidän elämämme maan päällä on ajallista ja olosuhteet ja rankatkin vastoinkäymiset ovat loppujen lopuksi kevyitä ja ohimeneviä verrattuna iankaikkisuuteen.
Sinun ei tarvitse lannistua sydämen murheen vuoksi. Jumala tekee sisimmässäsi salaista mutta hedelmällistä työtään. Kun kiinnität uskossasi katseesi hänen iankaikkiseen läsnäoloonsa, sinulla on varma ja luja toivo.
Dave Dravecky kesti, koska hän uskoi. Sinäkin voit tulla rohkaistuksi ja tietää, että sekä maanpäällinen että taivaallinen elämäsi ovat Jumalan turvallisessa kädessä. Se käsi on varma ja voimallinen, ja sen ote on täynnä rakkautta.
Herra, anna minulle kestävä toivo, muistuta minua sinun hallintavallastasi olosuhteissa nyt ja tulevaisuudessa. Sinä olet rakastava, varma ja voimallinen ja osaat johdattaa elämääni. Minä luovutan ohjat sinulle.