Ps. Sain tämän kirjan täytettyäni 50v Rakkaalta uskon siskoltani. Aikaa on kulunut jo kohta siitä 20v.
------------------------------------------------------------
1.TAMMIKUUTA
Uskon polku
Lue Roomalaiskirje 4
Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva". Roomalaiskirje 4:18
Hannah Whitall on joskus kirjoittanut, ettei uskoa ole se, mitä näkee, kuulee tai tuntee, vaan uskoa on se, kun uskoo vaikkei näe, kuule tai tunne mitään. Sen vuoksi saamme uskoa jo ennen kuin tunnemme mitään ja jopa vatoin sitä, miltä tuntuu. Silloin Jumala saa kunnian.
Abrahamin elämäntarinasta ilmenee, että Kaldean Urista lähti mies, jolla oli uskoa. Jumala pyysi Abrahamia tekemään jotain, joka useimmista tuntuisi liian hankalalta: jättämään sukunsa ja ystävänsä ja lähtemään tuntemattomaan maahan.
Kuitenkin Jumalan vakuuttavat sanat vähensivät Abrahamin pelkoa: "Minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ---" (1. Moos.12:2,3)
Abraham, jolle Jumala myöhemmin antoi uuden nimen Aabraham, ei niinkään ajatellut sitä, että Jumala lupasi tehdä hänen nimestään suuren. Kaikkein tärkeintä hänelle oli se, että hän laittoi uskon käytäntöön olemalla kuuliainen Jumalalle.
Aina kun Jumala kutsuu kulkemaan uskon kautta, hän antaa myös varmuuden, jota uskonaskeleiden ottamiseen tarvitaan. Tehtäväsi on ainoastan seurata häntä. Abraham jätti kaiken sen vuoksi, että Jumala oli käskenyt lähteä.
Oletko valmis seuraamaan Jumalaa, vaikki sinun pitäisi päästää irti jostakin, mistä pidät todella paljon? Voit rukoilla ja pyytää, että Jumala autta asinua vaataaman hänen kutsuunsa uskon, rakkauden ja kunnioituksen asenteella.
Taivaallinen Isä, auta minua uskomaan jopa silloin, kun en näe. Auta minua luottamaan silloinkin, kun en kuule ääntäsi. Anna minulle varmuus lähteä liikkeelle uskon kautta, vaikka joutuisin päästämään irti siitä, mikä on minulle mieluisaa.