SINUA KOETELLAAN

SINUA KOETELLAAN

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.05.2015 14:19

by David Wilkerson | January 24, 2013

Saat olla varma siitä, että joudut koettelemuksiin, jos vaellat vanhurskaasti Herran edessä. Oikeastaan syvempi vaellus Kristuksen kanssa saa aikaa vielä kovempia koetuksia. Raamattu puhuu tästä hyvin selvästi:

”Niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä… Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys… Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennen kuin määräaika on” Dan. 11: 32 – 35).

”Taidollisille” koittaa siis suurten koetusten aika. Ketkä joutuvat koetuksiin? Vanhurskaat, jotka tekevät tehtävänsä Herralle, vaeltavat Jumalan kanssa ja joilla on viisautta Kristukselta.

Juuri nyt kysyt ehkä: ”Miksi minua koetellaan? Miksi tämä tapahtuu minulle?”

Muistatko kouluaikaasi? Kun koulussa oli kokeita, niiden kautta saatiin selville, miten paljon olit oikeastaan oppinut opetetusta. Paavali puhuu erilaisesta koulusta. Siinä me ”opimme tuntemaan Kristuksen” ja ”hän itse opettaa meitä, niin kuin totuus on Kristuksessa”(ks. Ef.4:20- 21). Jos kuulut Jeesukselle, olet hänen koulussaan. Olet ehkä kuvitellut jo päässeesi koulusta, mutta se tapahtuu vasta kirkkaudessa.

Kouluaikanani vihasin pistokokeita. Herra on kuitenkin käskenyt meidän olla valmiina koetukseen minä hetkenä hyvänsä. Niitä riittää siihen asti, kunnes Jeesus tulee. Kaikki, jotka rakastavat Herraa, joutuvat tulisiin koetuksiin ja heidät puhdistetaan kaikesta, mikä ei ole Kristuksen kaltaista. Sitten ollaan valmiita Karitsan häihin.

Daavid puhui usein koetuksista ja kiusauksista: ”Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen”(1 Aik.29:17). Sinä koettelet minun sydäntäni, tarkkaat sitä yöllä, sinä tutkit minua, mutta et mitään löydä. Jos minä pahaa ajattelen, ei se käy suustani ulos”(Ps.17:3).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: SINUA KOETELLAAN

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.08.2024 15:40

David Wilkerson kirjoitti:
Saat olla varma siitä, että joudut koettelemuksiin, jos vaellat vanhurskaasti Herran edessä. Oikeastaan syvempi vaellus Kristuksen kanssa saa aikaa vielä kovempia koetuksia. Raamattu puhuu tästä hyvin selvästi:

”Niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä… Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys… Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennen kuin määräaika on” Dan. 11: 32 – 35).

”Taidollisille” koittaa siis suurten koetusten aika. Ketkä joutuvat koetuksiin? Vanhurskaat, jotka tekevät tehtävänsä Herralle, vaeltavat Jumalan kanssa ja joilla on viisautta Kristukselta.

Juuri nyt kysyt ehkä: ”Miksi minua koetellaan? Miksi tämä tapahtuu minulle?”

Niinpä, jokaista Herran omaa koetellaan jollakin tavalla tai jollakin tasolla. Jos ja kun tahdot seurata Herraa Jeesustasi, tutkia Sanaansa sekä elää lähellä Jumalaasi ja Hänen tahtoaan, niin takuulla jossain vaiheessa elämääsi uskosi lujuus koetellaan, Jumalan tietämällä/ tahtomalla tavalla. Ja se ei ole vain yksi kerta elämässä, ei, vaan silloin tällöin Herra koettelee meitä kaikkia, minua, sinua, kaikkia omiaan.

Mutta ei hätää, sillä sen pahimmankaan koettelemuksesi aikana Hän ei kuitenkaan jätä sinua yksin kärsimään, kestämään, ei. Vaan Hän on koko ajan kanssasi, seuraa: miten selviät, sekä miten toimit silloin Häntä kohtaan? Rutisetko, kapinoitko, etkä enää edes halua rukoillakaan, koska tilanne ei vain helpota, vaan ja vain jatkuu, ehkä jopa vain pahenee..? Ajattelet kenties silloin; "Mitä hyödyttää rukoilla, saati kiittää, että: Jeesus näkee, kuulee, ymmärtäisi miltä musta tuntuu, tai auttaisi minua viimeinkin." Hylkäät yhteyden kanssaan, eli lopetat rukoilemisen ja luovutat. Annat paholaiselle valtuudet valehdella sinulle, ettet muka selviä siitä, ja että: kaikki on pelattu sekä pielessä, ja siksi kannattaakin lopettaa uskominenkin, kun et kuitenkan tule apua taivaasta saamaan koskaan enää.. Kuinka tuntuukaan silloin oikealta luovuttaa, uskoa saatanan syytökset Jumalaa kohtaan, kun Hän ei muka välitä sinusta eikä siksi autakaan sinua.Höpö höpö.

Raamattuhan sanoo, miten Jumala rakastaa sinua,kun olet koetuksessa, vaikeuksissa. Miksi? Jos Hän ei mitenkään koettelisi uskoasi, ja kaikki menisi aina vain hyvin, niin mitenkäs silloin olisi sinun lihan tahtosi laita? Olisiko se kuollut itsellesi, minä ajattelulle, maailmalle ym? :roll: Eipä taitaisi olla. Vai mitä arvelet?

Hepr. 12:
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

Ei ole kivaa olla ja elää koettelemuksissa, se on aivan varmaa. Mutta.. pikkuhiljaa me taivumme, nöyrrymme Isän tahtoon ja alamme ymmärtää, että;"Se on kuitenkin loppujen lopuksi meidän parhaaksemme, koska kaikki muu menettää silloin merkityksensä. On vain katse suunnattuna päivästä päivään Kristukseen Jeesukseen, sekä ristlle!" :thumbup:
Meillä on nyt olut aika kova koettelemusten aika ja todelakin tuntuu, että:"Voiko tällainen jatkuva epäonni,kun kaikki särkyy, sekä rahan meno, ym edes olla Hyvän ja rakastavan Jumalan tahtoa edes?" :???:

Mutta nin kuin olemme puhuneet mieheni kanssa, että: "Tällä tavalla Jumala selvästikin koettelee meitä, ja katsoo miten suhtaudumme kaikkiin nyt eteen tulleisiin asioihin, sekä; luotammeko yhä siltikin Häneen, johdatukseensa ja kuuleeko Hän rukouksemme, kun Jeesusta pyydämme auttamaan, että selviämme taloudellisestikin." :roll: :think:

Mutta kaikesta huolimatta tahdomme uskoa tämän kaiken olevan vain koetusta ja jatkamme rukousta, sekä luotamme Hänen, Isämme apuun jatkossakin, sekä nyt ja tässä hetkessä, jolloin ei naurata.. :-| :thumbup: :wink:

Ps. 139:23-24
Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

David Wilkerson kirjoitti:Muistatko kouluaikaasi? Kun koulussa oli kokeita, niiden kautta saatiin selville, miten paljon olit oikeastaan oppinut opetetusta. Paavali puhuu erilaisesta koulusta. Siinä me ”opimme tuntemaan Kristuksen” ja ”hän itse opettaa meitä, niin kuin totuus on Kristuksessa”(ks. Ef.4:20- 21). Jos kuulut Jeesukselle, olet hänen koulussaan. Olet ehkä kuvitellut jo päässeesi koulusta, mutta se tapahtuu vasta kirkkaudessa.

Kouluaikanani vihasin pistokokeita. Herra on kuitenkin käskenyt meidän olla valmiina koetukseen minä hetkenä hyvänsä. Niitä riittää siihen asti, kunnes Jeesus tulee. Kaikki, jotka rakastavat Herraa, joutuvat tulisiin koetuksiin ja heidät puhdistetaan kaikesta, mikä ei ole Kristuksen kaltaista. Sitten ollaan valmiita Karitsan häihin.

Daavid puhui usein koetuksista ja kiusauksista: ”Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen”(1 Aik.29:17). Sinä koettelet minun sydäntäni, tarkkaat sitä yöllä, sinä tutkit minua, mutta et mitään löydä. Jos minä pahaa ajattelen, ei se käy suustani ulos”(Ps.17:3).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!