Kristus tulee, Kuningas!

Kristus tulee, Kuningas!

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.01.2014 21:57

Meeri Auramo

Ystäväni totesi kirkosta tultuaan, ettei siellä puhuttu mitään Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Ei siitä puhuta yleensäkään mitään muulloinkaan. Mahtaako seurakuntaväki edes tietää, että Jeesus on luvannut varmasti palata maan päälle takaisin? Tietääköhän seurakuntaväki, että Jeesus on tulossa maailmaan Kuninkaana? Kaikki saavat silloin nähdä Hänen paluunsa. Kaikki kumartuvat Hänen eteensä, tahtoivat he sitä tai eivät.

Jeesuksen paluuta on odotettu alkukirkon ajoista lähtien. Toisin ajoin odotus on saanut sairaita piirteitä. Hänen paluunsa aikaa ei tiedä kukaan, ei edes Jeesus itse. Vain yksin Jumala sen tietää. Siksi Jeesus kehottaa vakavasti ”Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee” (Matt.24:42).

Raamattu kehottaa meitä seuraamaan ”aikain merkkejä”. Monessa suhteessa voimme havaita maailmamme kulkevan kiihtyvällä vauhdilla loppuaan kohden. Monet merkit viittaavat samaan suuntaan. Niitä on nähtävissä luonnossa, politiikassa, henkisessä ja hengellisessä maailmassa.

Mitä Jeesus tästä sanoikaan:"Rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." (Luuk. 21:28).

Eräs lähetti kehottaa kirjeessään pysymään lähellä Jeesusta ja kutsumaan toisiakin Hänen luokseen. Pääasia ei ole se, mitä maailma meistä sanoo, vaan se, mitä Jeesus meistä sanoo.

Nyt on äärimmäisen tärkeää tutkia, lukea ja kuunnella Jumalan Sanaa rukoillen. Raamattu- ja rukouspiireissä saamme rohkaista toisiamme ottamaan vakavasti Raamatun ohjeet ja lupaukset. Meille on suureksi avuksi toisten Jeesukseen uskovien tuki ja yhteinen rukous.

Me olemme syntisiä viimeiseen hengenvetoon asti, mutta Raamattu sanoo: ”Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme,” (Apt.15:11).

Kun elämme Jeesuksen anteeksiantamuksen suojassa, olemme valvovia ja valmiit Jeesuksen tulolle. Jatkuva rukouksemme on, että myös läheisemme turvaisivat Jeesuksen armoon perille tullakseen. Päämäärä on sanoinkuvaamattoman hyvä.

Laulussa sanotaan:

Kristus tulee, kuningas!
Riemuviesti kertoo siitä.
Saapuu rauhanruhtinas,
sydämeni nöyrry, kiitä!
Annan valtiaalleni
elämäni, kaikkeni.

Kristus, tule perkaamaan
synnin saasta sielustani.
Itse en voi milloinkaan
pestä omaatuntoani.
Sen vain veri puhdistaa,
armo sielun kaunistaa.

Kristus, tule, lahjoita
Henki Pyhä sydämeeni
kirkastamaan sinua,
johdattamaan askeleeni.
Kuule harras pyyntöni:
Jeesus, tule luokseni!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Kristus tulee, Kuningas!

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.08.2024 15:46

Meeri Auramo kirjoitti:
Ystäväni totesi kirkosta tultuaan, ettei siellä puhuttu mitään Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Ei siitä puhuta yleensäkään mitään muulloinkaan. Mahtaako seurakuntaväki edes tietää, että Jeesus on luvannut varmasti palata maan päälle takaisin? Tietääköhän seurakuntaväki, että Jeesus on tulossa maailmaan Kuninkaana? Kaikki saavat silloin nähdä Hänen paluunsa. Kaikki kumartuvat Hänen eteensä, tahtoivat he sitä tai eivät.

Jeesuksen paluuta on odotettu alkukirkon ajoista lähtien. Toisin ajoin odotus on saanut sairaita piirteitä. Hänen paluunsa aikaa ei tiedä kukaan, ei edes Jeesus itse. Vain yksin Jumala sen tietää. Siksi Jeesus kehottaa vakavasti ”Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee” (Matt.24:42).

Pistipä silmääni tuo siskon jo vanhempi kirjoitus, mutta yhä vain ajankohtainen asia. Ja nyt se vasta onkin ajankohtainen, kun Jeesuksen tulo on jo ihan ns. ovella. Miksi siitä yhä puhutaan tosi vähän seurakunnissa? Aivan kuin ei edes haluttais siitä puhua, koska koetaan se pelotteluksi, jota se ei todellakaan ole, päinvastoin.

Miten Tärkeää on ja olisikin siitä puhua, että nekin jotka kyllä haluavat päästä taivaaseen, mutta elävät sillätavalla, jollaista elämää elämällä ei taivaan portit aukea. Ja Jeesus kyllä tulee hakemaan kaikki omansa pois, Kaikki Häntä lähellä elävät omansa, täältä pois, siksi onkin Valtavan Tärkeää olla joka hetki valmis lähtemään, kun pasuna soi ja pyhät nousevat taivaan kaariporteista sisään, niin silloin ei enää auta:ei auta silloin enää itku, ei huuto, ei katumus, ei edes yrittää hyppiä ja siten koittaa myöskin päästä taivaan kotiin. Kaikki on silloin turhaa. Sillä jos et ollut pessyt sydäntäsi joka ikinen päivä parannuksessa Jeesuksen maahan vuotaneessa sovintoveressä, tehnyt totta edessään, niin kuule, voitko silloin olla varma ja levollinen siitä, että: Sinäkin pääset Karitsan häjuhliin mukaan taivaaseen? :roll:

Älä siis väsy rukoilemaan, näe oma syntisyytesi, vajavaisuutesi ja heikkoutesi vastustaa lihasi himoja ja haluja, tai maailman tarjontaa, vastustaa väärää oppia, vääriä opettajia, ja jos et tutki/koettele/tarkista onko puhuja oikeassa, vaiko väärää puhuva, kun on pikkusen oikeaa ja loput valhetta; niin sitäkö se olikin? Pikkasen hunajaa puheessa ja loput puheesta onkin myrkkyä, joka tappaa sielun, sydämen, uskonkin. Pikku hiljaa uskosikin silloin kuolee ja muuttuu välinpitämättömäksi, kaiken hyväksyväksi, ja muutut, sekä alat vastustaa Raamatun Totuutta, se ei enää olekaan silloin tärkeää miten eletään tai miten toimitaan, tai miten opetetaan Jumalamme tahtoa. Älä eksy ystäväni, pysy hereillä ja valvo uskosi tilaa: joka hetki, mutta levosta käsin, ollen lähellä Jeesustasi, polvillasi ristin juurella. :thumbup:

Meidän tulee kaikki Aina, joka kerta koetella Raamatun Sanalla. Älä väsy koettelemaan. Pysy tiellä, raittiina sekä uskollisena Jumalan palvelijana, omanaan, odottaen pääsyä kotiin...Sillä on niin paljon vääriä opettaja, vaikka ovatkin ihmisinä mukavia ja usein ovatkin, mutta kun kuuntelet ja jos et tarkista, et ole tarkkana, opetuksissaan, puheissaan, niin kuinka helposti eksyt seuraamaan harhaopettajia, jotka puhuvat mukavia korvasyyhy saarnojaan. Ja tiedä: silloin sinä takuulla eksyt Jumalan Sanan Totuudesta, ja jos juuri silloin Jeesus saapuisi, niin kysyppä itseltäsi: "Pääsenkö minä silloin taivaaseen, kun Jeesus oli tehty seurakunnassa sekä nettipuheissakin sellaiseksi, että kaikki muka pääsevät taivaaseen, kun on kerran tullut uskoon. Ettei muka enää tarvita parannuksen tekoa, ei itselleen kuolemista, lihansa ristiinnaulitsemista, ym?" Onko näin?

Matteus 16:
24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Ilm. 7:
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".

11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

Ja lopuksi tämä minulle itselleni hyvin tärkeä, sekä rakas Raamatunpaikka:

1. Kor. 15:
51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
58 Sentähden, rakkaat veljeni (siskot), olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.

Jeesus saapuu pian; olethan silloin valmis lähtemään tuuliin ja pilviin?! Älä jää pelastettujen joukosta pois silloin. Mennään yhdessä Taivaan kotiin, Karitsan hääjuhliin mukaan. :D :thumbup: Siunaten sinua ystäväin! :wave:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Tahdommehan kasvaa uskossamme..?