Murtuneisuus Jumalan suunnitelmassa

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.06.2020 21:18

Charles Stanley Kirjassaan; Kohtaamispaikalla

Laitan 2 eri ns päivän sanaa, jotka käsittelee samaa asiaa veljeltämme tähän, kun koin että se voisi ehkä olla kuin auttamassa tai rohkaisemassa meitä kaikkia jaksamaan, kestämään mitä sitten elämä tuokin eteemme, tullessaan ja joka kuin murtaa meitä, mutta jolla on kuitenkin vain pelkästään hyvä suunnitelma Jumalan maailmoissa/suunnitelmissa meitä kohtaan. Siis; meitä itse kutakin omaansa kohtaan. Jaksa uskoa siihen, että vaikeudetkin on voitettavissa. Amen! :wink:
--------------------------------------------------------------------------

LUE PSALMI 143

Herra, virvoita nimesi tähden, vanhurskaudessasi auta minun sieluni ahdistuksesta. Psalmi 143:11

Murtuneisuus ei ole mikään poikkeustila kristityn elämässä vaan pikemminkin sääntö.

Puhumme mielellämme tunnettujen Raamatun henkilöiden menestyksestä. Mooses halkaisi punaisen meren, Daavid voitti Goljatin, ja Paavali julisti evankeliumia. Heidän koskettavat ja sankarilliset seikkailunsa ovat kuitenkin vain toinen puoli totuutta, ja niiden räikeänä vastakohtana he kokivat monia ahdinkoja.

Mooses asui muukalaisena erämaassa, Daavid piileksi luolissa ja Paavalia siirreltiin vankilasta toiseen. Päämäärättömyys, väärinymmärrykset, hylkääminen js yksinäisyys olivat ohdakkeinen polku, joka valmisti heidät myöhempiin voittoihin. Heidät koulutettiin valtakunnan työhön myrskyn siivillä eikä suinkaan suosionosoitusten ja kiitosten saattamana.

Tämän päivän kristityillä on edessään sama tie. Jumalan seuraaminen ei ole tyylikästä ajelua maisematiellä, jossa häikäisevät näkymät seuraavat toinen toistaan. Opetuslapseuden polku vie usein alas ennen kuin kohoaa ylöspäin, ja meidät kulkijat tyhjennetään ensin, ennen kuin meidät voidaan täyttää.

Jumala käyttää miehiä ja naisia, jotka hän on saanut murtaa suunnitelmassaan. Ei ole helppoa olla murtamistyön kohteena, mutta lopputulos on juuri se, mitä me sydämestämme haluamme: meistä on muokattu jalo astia, joka on sopiva Herransa käyttöön.

Rakas Jumala, murra minut sinun suunnitelmaasi varten.

Jatkuu..
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Murtuneisuus Jumalan suunnitelmassa

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.06.2020 21:34

Murtuneisuus tie siunaukseen

LUE JOHANNEKSEN EVANKELIUMI 12:24-26

Herra, minä tiedän, että sinun tuomiosi ovat vanhurskaat, ja uskollisuudessasi sinä olet minut nöyryyttänyt. Psalmi 119:75

Kun hankaa vijanjyvää sormien välissä, hämmästyy, miten kova se on. Sen päälle voi astua, sen voi viskata maahan tai yrittää murskata sen, mutta useimmiten jyvä pysyy vahingoittumattomana. Vaatimattoman ulkokuoren alla on rikas elämän lähde ja suuria mahdollisuuksia. Yhteen pieneen viljanjyvään on kätketty tuhansien jyvien sato.

Maanviljelijät ja puutarhurit tietävät, että tuottoisa kasvu saadaan vasta sitten, kun jyvä on haudattu maahan, syvälle multaan. Siellä se nököttää pimeässä, ja useiden päivien ajan vaikuttaa siltä, että se hylättiin sinne lopullisesti. Sateet tulevat, ja siemen odottaa. Aurinko lämmittää maan, ja siemen odottaa yhä.

Tulee päivä, jolloin odotus on ohi. Pieni vihreä verso työntyy pintakerroksen läpi päivänvaloon. Seuraavien kuukausien aikana kasvi kasvaa ja tuottaa ravintoa ihmisille ja eläimille. Sadonkorjuun ilo ei koskaan toteudu, ennen kuin jyvän suojaava kuori rikkoontuu.

Kristityssä tapahtuu samanlainen kasvu. Sitä kutsutaan murtuneisuudeksi. Sen kautta Jumala vapauttaa meidät elämään yltäkylläistä elämää. Kasvun eri vaiheet ottavat koville, mutta Jumalalla on mielessään lopputulos: siunaus, ilo ja hedelmällinen elämä.

Rakas Herra, kiitos murtuneisuuden työstä, joka on meneillään minussa. Auta minua käsittämään, että kasvukivuista huolimatta tämä on siunauksen tie.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Murtuneisuus Jumalan suunnitelmassa

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.06.2020 18:08

Murtunut mieli

LUE PSALMI 145

Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa. Psalmi 145:14

Pienestä maahan haudatusta viljanjyvästä kasvaa runsas sato. Sama tapahtuu kristitylle, joka luopuu itseriittoisuudestaan jatkaakseen eteenpäin aivan uudessa ulottuvuudessa. Kristuksen elämän täyteydessä. Hän tuo Jumalan valtakuntaan runsaan hedelmän.

Murtunut ihminen uudistuu sisäisesti ja nauttii Pyhän Hengen voimasta syvemmin kuin koskaan aiemmin. Hän saa nähdä, miten Jumalan Henki tekee työtä hänessä ja hänen kauttaan, eikä hänen tarvitse enää luottaa omaan lihaansa, sillä Pyhän Hengen elämä ja elinvoima virtaavat hänessä väkevästi.

Jumalalle antautunut iloitsee Herrassa. Hän ei enää ole vaihtelevien olosuhteiden vanki, joka kulkee ylös ja alas tunteiden ja tapahtumien vuoristoradalla, vaan ilo Herrassa on hänen väkevyytensä.

Jumalaan turvautuva huomaa muidenkin tarpeet. Jumala voi käyttää häntä palvelemaan murheellisia, sillä hän ei ole enää käpertynyt omiin ongelmiinsa. Hän on hakenut Herralta viisautta ja oivallusta ja jakaa niitä toisillekin sen sijaan, että laukoisi omia turhanpäiväisiä mielipiteitään kuten aikaisemmin.

Hänen täytyy yhä kulkea arkipäivän koetusten läpi, mutta hänen kasvoillaan on valoisa ilme ja hänen toimensa ovat vapautuneita ja varmoja. Hän nojautuu koko painollaan Kristukseen, ja sen vuoksi hän on vapaa. Hän on uudelleen rakastunut Jeesuksen ja iloitsee Jumalan työstä.

Herra, antaudun ja annan elämäni sinulle. Täytä minut ilolla vaikeuksista huolimatta ja auta minua huomaamaan toisten tarpeet. Palvele kauttani niitä, joilla on murheita. Anna vapaus ja into tarttua uudelleen valtakuntasi työhön.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Pohditaan:Mikä on Jumalan tahto kohdallamme??!!