David Wilkersonin kirjoituksia

Pitkiä kirjoituksia, kirjojen esittelyä, ym..

Re: David Wilkersonin kirjoituksia

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.04.2017 10:08

KUULIAISUUDEN VIRTA
by David Wilkerson | April 6, 2012

On tärkeätä, että ymmärrämme, mikä on motiivina omassa kuuliaisuudessamme. Jos nimittäin lähde ei ole puhdas, kaikki siitä virtaava on saastunutta.

Surullinen totuus on, että monet uskovat tottelevat näinä päivinä Jumalaa vain, koska he pelkäävät helvettiin joutumista. He pelkäävät Isän vihaa ja heidän kuuliaisuutensa häntä kohtaan on vain ”lainalaista”. Heillä ei ole aitoa halua miellyttää häntä.

Jeesus teki kaiken rakkaudesta Taivaallisen Isänsä iloksi: ”Niin Jeesus sanoi heille: ’Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista’ "(Joh 8:28 – 29).

Tämä oli se kallio, se perusta, jolle Jeesus rakensi oman elämänsä kuuliaisuuden. Se oli lähde, josta hänen kuuliaisuutensa virtasi. Sen pitäisi olla myös meidän kalliomme.

”Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt”(Joh 6:38).

Jeesus sulkeutui hiljaisuuteen, rukoukseen vuorten huipuilla, usein yökausiksi Isänsä seuraan. Hänen suuri rukouksensa oli: ”Isä, mitä sinä tahdot? Mikä tuo sinulle iloa? Mitä voin tehdä täyttääkseni sinun sydämesi kaipauksen?”

Tämä asenne on henkilöllä, jolla on Kristuksen Henki. Sen pitäisi olla myös meidän asenteemme, jotta voisimme rakentaa kallioille. Kaiken kuuliaisuutemme perustavan syyn pitäisi olla: ”Teen kaiken, koska haluan miellyttää Herraani. Tahdon tuottaa hänelle suurta iloa.”
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.04.2017 10:58

VERTAUS VALMIINA OLEMISESTA
by David Wilkerson | April 5, 2012

“Sen tähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri"(Matt.7:24 - 27).

Jeesus sanoo, että vain kallioille perustetut asiat voivat kestää tulevaa myrskyä. Yksi mies rakensi kalliolle ”… mutta talo ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu”(Matt.7:25).

Näiden talojen rakentajat edustavat kahta uskovien ryhmää näinä viimeisinä päivinä: viisaita ja tyhmiä. He rakensivat kahdenlaisia taloja, joissa asuttiin, kun myrsky iski.

On toisaalta rohkaisevaa tietää, että osa uskovista ei lankea. He kestävät paholaisen hyökkäykset, jotka tulevat helvetistä, kun myrsky raivoaa. Jeesus tahtoo meidän oppivan tästä vertauksesta, että se, joka rakentaa talonsa kalliolle kestää kaiken tulevan.

Surullista kyllä, on toinenkin ryhmä uskovia, joista Jeesus sanoo: ”heidän sortumisensa on oleva suuri"(jae 27).

Tässä kohdin ihmettelen, mitä ”talon rakentaminen” tarkkaan sanoen merkitsee? On tärkeätä tietää, että Jeesuksen tarkoittama talo on meidän vaelluksemme hänen kanssaan. Rakennamme hänen tuntemisensa, hänen tiensä ymmärtämisen perustusta. Me rakennamme uskoomme piirteitä, jotka määrittävät sitä, miten kestämme paineen.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.05.2017 10:18

TULEVA MYRSKY
by David Wilkerson | April 4, 2012

Kun sinun pitää herättää nukkuva lapsi, otat häntä hartioista ja ravistat häntä hellästi. Jos lapsi ei herää välittömästi, ravistelu vähän kovenee. Vanhempi vaatii, koska hän tietää, että lapsi joutuu kärsimään, jos ei herää tarpeeksi aikaisin.

Ihan tätä samaa Jumala tekee parhaillaan Amerikassa niin kuin muuallakin maailmassa. Ensin hän ravisteli meitä hyvin hellästi. Nyt siitä on tullut rajua, koska hän ei ole onnistunut herättämään meitä.

Herra alkoi kirjaimellisesti ravistella maata maanjäristyksissä 1980- luvun lopulla. Armeniassa sattunut järistys pyyhkäisi olemattomiin melkein kokonaisen maakunnan. Japanissa 6.9 asteen järistys tuhosi kaupungin. Sitten San Franciscoon tuli kauhea järistys, jota seurasi päivittäisiä jälkijäristyksiä sillä alueella. Järistykset kohtasivat Länsirannikkoa jatkuvasti Pohjois- Carolinasta San Diegoon ja alas Meksikoon asti.

Jesaja ennustaa, että Jumala on jonakin päivänä nouseva ja järisyttävä koko maapalloa: ”Katso, Herra tekee maan tyhjäksi ja autioksi, mullistaa sen muodon ja hajottaa sen asukkaat… Viinistä on kaduilla valitus, kaikki ilo on mennyt mailleen, riemu maasta paennut… Sillä niin on käyvä maan päällä, kansojen keskuudessa, kuin öljypuuta karistettaessa, kuin jälkikorjuussa, viininkorjuun päätyttyä”(Jes.24:1, 11, 13). Jumala on järisyttävä maapalloa kuin se olisi oliivipuu. Jokainen hedelmä putoaa maahan.

Hesekiel sanoo, että Jumala järisyttää kaiken, mitä voi järisyttää, kun hänen vihansa nousee: ” Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan… Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra"(Hes.38:20, 23).

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo: ”Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: ’Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin… Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa,… että ne, jotka eivät järky, pysyisivät’ ”(Heb.12:26- 27).

Jumala siis järisyttää kaiken näkyvän, niin että hän jää jäljelle ainoana järkähtämättömänä voimana.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.05.2017 08:58

SELVEMPI NÄKY KRISTUKSESTA
by David Wilkerson | April 3, 2012

Danielin kirja mainitsee useita etuja niille, joiden sydän on katuvainen. Tosiaankin kaikille, jotka tunnustavat syntinsä ,Jumala tekee ihmeitä. Yksi sellainen etu on uusi ja selvempi näky Jeesuksesta. Lue, mitä Danielille tapahtui sen jälkeen, kun hän oli tehnyt parannusta Danielin 9. luvussa:

”Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla. Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina. Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät”(Dan.10:5-7).

Kenet luulet Danielin nähneen tässä näyssä? Jeesuksen tietenkin! Minkä ihmeellisen siunauksen Pyhä Henki avasikaan Danielille tässä näyssä, kun hän tunnusti syntinsä. Hänelle annettiin selvempi näky Kristuksesta kaikessa kirkkaudessaan!

Yritä ymmärtää, ettei Daniel pyytänyt näkyä. Hän teki parannusta, eli tunnusti ja katui syntejään. Jeesus itse tuli Danielin luo näyssä. Hän sen vaikutti. Kun me näet teemme parannusta ja selvitämme asiamme Jumalan ja toisten ihmisten kanssa, meidän ei tarvitse odottaa ilmestystä. Jeesus ilmaisee itsensä meille.

Danielilla oli ystäviä, jotka olivat myös jumalaa pelkääviä, koska hän seurusteli vain hurskaiden kanssa. Kuitenkin Raamattu kertoo meille, etteivät muut nähneet näkyä: ”Ja minä, Daniel, yksin näin sen näyn, mutta miehet, jotka olivat minun kanssani, eivät näkyä nähneet; kuitenkin valtasi heidät suuri pelko, ja he pakenivat ja lymysivät. Ja minä jäin yksin”(Dan 10:7-8).

Todella katuvaisen sydämen ei tarvitse koskaan piiloutua Herralta, koska sillä ei enää ole tuomion pelkoa. Jos tunnustat syntisi Jumalan mielen mukaisessa murheessa ja kadut, voit katsoa luottavasti Mestarin kasvoihin. Sinun ei tarvitse säikkyä pelosta, kun kuulet moitteen jyrisevän sanan, koska saat nähdä Kristuksen hänen kirkkaudessaan.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.05.2017 11:49

LUOTTAMUS JUMALAN SANAAN
by David Wilkerson | March 30, 2012

Kristus on Jumalan elävä sana. Kun sulkeudut rukoukseen hänen läsnäoloonsa, Pyhä Henki johdattaa sinua jatkuvasti Jumalan sanan ymmärtämiseen. Hän rakentaa uskoasi ruokkimalla sinua Raamatun sanalla, vaikka olisit salaisessa kammiossa.

Meitä kehotetaan: ”Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet… Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa … ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana” (Ef.6:11, 13, 17).

Usein, kun saat Herralta aivan erityisiä ohjeita, hänen Henkensä kuiskaa: ”Avaa Raamatusta kohta…”, ja sen kautta sinut johdetaan lukemaan jokin Raamatunkohta. Jumalan sana puhuu sinulle suoraan, kertoen, miten pääset läpi kriisistäsi.

Monet uskovat, jotka nyt lukevat tätä kirjoitusta, kuulevat varmaan sanan Herralta. Ei kukaan maan päällä voi auttaa heitä. Ainoa tapa päästä koetuksien läpi on pysyä Kristuksen läsnäolossa, kunnes hän antaa heille ohjeet. Hän varmasti kertoo heille poispääsyn, mitä tehdä ja milloin ja miten toimia. Hänen erityinen ohjauksensa ei tule heille yhtään minuuttia liian aikaisin eikä myöhään. Kaikki riippuu Pyhän Hengen ajoituksesta.

Rakas lukija, ei sinun kannata murehtia koetustasi. Jumala on uskollinen ja vastaa sinun kaikkiin tarpeisiisi ja pyyntöihisi. Rukoile yksinkertaisesti: ”Herra, minä en tule luoksesi vain pyytämään tarpeitani, vaan kohtaamaan sinun tarpeesi.”

Meidän on tarkoitus olla hänen seurassaan vaikeimpinakin aikoina. Kysyn sinulta: ”Pidätkö hänen kanssaan olemisesta? Anna sydämesi huutaa: ”Jeesus, sinä olet minun kaikkeni. Sinä olet sieluni suurin ilo, ja rakastan sinun seuraasi.”

Isä, auta meitä kuuntelemaan sinun Pyhää Henkeäsi hyvin läheltä ja panemaan täysi luottamuksemme sinun sanaasi.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.05.2017 15:07

JUMALAN KUUNTELEMINEN
by David Wilkerson | March 29, 2012

Useimmat uskovat eivät kuuntele Jumalaa. He menevät hänen tykönsä vain puhumaan. Raamattu kuitenkin opettaa, että jokainen Jumalan käyttämä henkilö oppi viipymään hänen läsnäolossaan, kunnes kuuli hänen puhuvan.

Raamattu sanoo selvästi, että Herra tahtoo puhua jokaiselle meistä: ”Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: ’Tässä on tie, sitä käykää’ ”(Jes. 30:21).

Kuulin pienestä tytöstä, joka kärsi leukemiasta ja kamppaili kuoleman ajatuksen kanssa. Eräänä aamuna, kun äiti tuli hänen huoneeseensa, tyttö hehkui onnellisuutta. ”Mitä sinulle on tapahtunut?” äiti kysyi.

Pieni tyttö vastasi: ”Enkeli tuli minun luokseni ja sanoi, että olisin lähdössä matkalle. Jumala tuli ja otti minua kädestä vieden minut kauniin puutarhan läpi. Hän kertoi minulle: ”Sinä tulet tänne huomenna olemaan minun kanssani”.

Jumala puhui tälle pienelle lapselle ja otti kaiken tuskan ja pelon pois hänen sydämestään. Seuraavana päivänä, kun hän lähti aivan rauhallisena olemaan Jumalan kanssa.

Saatko sinä ohjeita Jeesukselta, kun olet hänen läheisyydessään? Kertooko hän sinulle, mitä sinun pitäisi tehdä ja koska ja miten? Jotkut uskovat eivät usko Jumalan tekevän niin, mutta Jeesus sanoo: ”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua” (Joh.10:27).

Koetuksessa ollessasi mene yksin Jeesuksen luo ja rukoile: ”Herra, sinä olet ainoa, joka voit auttaa minua. Vain sinä tiedät, miten pääsen tästä läpi. Niinpä pysyn tässä, kunnes kerrot, mitä minun tulee tehdä.”

Tällainen rukous miellyttää Jumalaa. Se merkitsee kaiken toiminnan pysähtymistä. Vain silloin kuulet hänen puhuvan selvästi sydämellesi: ”Sinun pitää selvittää asiat tämän henkilön kanssa.” tai ”Odota seuraavaan viikkoon. Älä kiirehdi. Istu vain läsnäolossani ja luota minuun”. Hän kyllä antaa sinulle selvät ohjeet.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 24.05.2017 09:58

RUKOILLA LÄPI
by David Wilkerson | March 28, 2012

“Rukoilla läpi” on ensimmäisten helluntailaisten käyttämä termi. Joillekin se tarkoitti pysymistä polvillaan niin kauan, että sai vakuutuksen siitä, että Jumala vastaisi. Toisille taas se merkitsi jatkuvaa rukoukseen palaamista, kunnes vastaus olisi tullut. (Tätä sanottiin ”kestäväksi rukoukseksi”).

Nuoren poikana ollessani poikien leireillä, kuulin ihmisten todistavan: ”En päästä irti alttarin sarvista, ennen kuin saan vastauksen Herralta.” En usko, että tämäkään olisi ”läpi rukoilemisen” todellisin tarkoitus.

Voit sulkeutua yksin Herran kanssa iloiten hänen läsnä olostaan. Voit viettää laatuaikaa tunti-, jopa päiväkausia hänen kirkkautensa suloisessa läsnäolossa. Kaikki sinun tarpeesi tulevat tyydytetyiksi, sydämesi täysin kylläiseksi. Hänen läsnäolonsa parantaa sinut, nostaa sinut, antaa sinulle voimaa ja vahvistaa sinua.

Mitä tapahtuu, kun lähdet tuosta ihanasta läheisen yhteyden paikasta? Saatat nousta polviltasi takaisin samaan musertavaan tilanteeseen, joka ei ole muuttunut. Näet paholaisen odottavan sinua valmiina heittämään päällesi entiset ongelmat ja tyhjyyden. Kysyn sinulta: ”Mitä hyvää saavutat kirkastusvuorikokemuksestasi, jollei se vie sinua läpi taistelusi?

Uskon, että ”läpi rukoileminen” tarkoittaa yksinkertaisesti tätä: Herran läsnäolossa saamasi voima ja rohkaisu vievät sinut voittoon taistelukentälläsi.

Mitä oikeastaan saat rukoushetkestäsi, jos ei sellaista, mikä auttaa sinut voittoon taistelussasi? ”Läpi rukoileminen” merkitsee koko rukouselämäsi täyttymystä. Monet uskovat näkevät vain puoliksi vastattuja rukouksia, koska he eivät anna sen, mitä he saavat Herralta rukouksessa, viedä heitä oman koetuksensa läpi.

Rakas lukija, rukousta ei ole päätetty, se ei ole ”täytetty rukous”, ennen kuin se vie sinut läpi koetuksesi, toiselle puolen. Me emme ole ”rukoilleet läpi”, ennen kuin olemme ”eläneet sen läpi” sillä voimalla, jonka saimme Herran läsnäolosta.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.06.2017 08:14

ONKO RUKOUS TAAKKA?
by David Wilkerson | March 23, 2012

Ehkä rukous onkin sinulle vain taakka. Kyllästyttääkö rukous sinua? Onko se enemmän velvollisuus kuin ilo?

Niin harvat uskovat tulevat Jumalan läsnäoloon iloisina, nauttien hänen seurastaan. Jotkut pitävät sitä työnä. Jos olemme rakkaimpiemme seurassa täällä maailmassa, miellämmekö sen työksi? Ei, sehän on meille ilo ja nautinto. Jos olet onnellisessa avioliitossa, ei sinun tarvitse ajatella läheisten hetkienne puolisosi kanssa olevan ”työtä”.

Kristus vertaa suhdettaan kansaansa aviomiehen suhteeseen vaimon kanssa. Raamattu sanoo, että Jeesus iloitsee meistä! Itse asiassa, aviomiehen ilo vaimon läheisyyden nautinnosta ei ole vain hänen omien tarpeittensa tyydyttämisessä. Ei, hänen todellinen nautintonsa on siinä, että hän tietää vaimonsa jakavan tämän ilon. Hän sanoo sydämessään: ”Hän todella haluaa olla kanssani. Minä olen hänen sydämensä ensimmäinen, ole hänelle kaikki kaikessa.”

Me tiedämme, että Herra iloitsee kansastaan. Daavid sanoi: ”Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun”(Ps.18:19). Herrasta iloitseminen ei tarkoita vain onnea hänen läheisyydessään. Minä kysyin Herralta, mitä sana ”iloita” tarkoittaa ja hän vastasi:

”David, iloitseminen minussa tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että voit sanoa: Olisin mieluummin Jeesuksen kanssa kuin kenenkään muun kanssa maan päällä. Pidän hänen seuraansa parempana kuin oman aviopuolisoni, perheeni, ystävieni seura. Pidän häntä parempana kaikkia julkkiksia, maailman johtajia, jopa Jumalan suurmiehiä ja – naisia. Hän on minun iloni!”

Se tarkoittaa, että voit myös sanoa: ”Kaipaan päästä yksinäisyyteen Jeesuksen kanssa, koska hän on ainoa, joka voi tyydyttää minut. Kaikki muut jättävät minut tyhjäksi ja tyydyttämättömäksi. Vain Jeesus voi koskettaa minun syvimpiä tarpeitani. Siksi riennän hänen luokseen niin usein kuin voin.”
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.06.2017 09:07

JUMALAN MIELEN MUKAINEN RUKOUS
by David Wilkerson | March 22, 2012

Uskon, että Jumalaa eniten miellyttävä rukous on hyvin yksinkertainen ja helppo ymmärtää. Se on niin yksinkertainen, että pieni lapsikin voi rukoilla Jumalan mielen mukaisesti.

Opetuslapset sanoivat Jeesukselle: ”Herra, opeta meitä rukoilemaan"(Luuk.11:1). He eivät olisi pyytäneet tätä, elleivät olisi halunneet oppia. Luultavasti useimmat tätä sanomaa lukevat olisivat todella mielissään, jos pystyisivät olemaan uskollisia rukoilijoita. He vain eivät tiedä miten. He eivät ymmärrä rukouksen tarkoitusta. Ennen kuin he tajuavat tämän elintärkeän asian, he eivät koskaan saavuta täysipainoista, merkityksellistä rukouselämää.

Monet uskovat rukoilevat vain velvollisuuden tunnosta. He ajattelevat rukouksen olevan jotakin, mitä heidän ”pitäisi” tehdä. Toiset taas rukoilevat vain, jos heitä kohtaa jokin onnettomuus tai he joutuvat kriisiin. He eivät rukoile enää sen jälkeen ennen kuin kohtaavat seuraavan koettelemuksen.

Rukous ei ole vain meidän hyväksemme, vaan Jumalamme mielihyväksi! Meidän ei tule vain rukoilla niiden asioiden puolesta, joita tarvitsemme, vaan kysyä, mitä hän tahtoo. Jos nämä kaksi asiaa eivät kulje käsi kädessä, meillä ei ole perustaa, jolle voisimme rakentaa rukouselämämme. Kun etsimme Herralta vapautusta ja apua, hän haluaa meidän seuraamme, läheisyyttä ja seurustelua.

”Älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte”(Matt.6:25).

”Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä…"(Matt.6:33- 34).

”Teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennen kuin häneltä anottekaan”(Matt.6:8).

Jumala sanoo meille: ”Kun tulette minun läsnäolooni, keskittäkää huomionne minun seuraani, jotta oppisitte tuntemaan minut. Älkää keskittykö aineellisiin asioihin. Minä kyllä tiedän teidän tarpeenne, niin ettei teidän edes tarvitse pyytää. Minä huolehdin niistä kaikista. Etsikään vain minua. Nauttikaamme toistemme ihanasta seurasta!”
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.06.2017 09:57

DANIELIN PARANNUSTA TEKEVÄ SYDÄN
by David Wilkerson | March 21, 2012

Daniel, vanhurskas mies oli niin harras, ettet uskoisi löytäväsi häntä parannuksen teossa. Danielin sydän oli kuitenkin herkkä synnille ja hänkin samaistui kansan synteihin.

”Herra, meidän on häpeä, meidän kuninkaittemme, ruhtinaittemme ja isiemme, koska me olemme tehneet syntiä sinua vastaan… Me olemme syntiä tehneet, olemme väärin tehneet, olleet jumalattomat ja uppiniskaiset…emmekä ole kuulleet sinun palvelijoitasi, profeettoja, jotka puhuivat sinun nimessäsi kuninkaillemme, ruhtinaillemme ja isillemme ja kaikelle maan kansalle”(Dan 9:8, 5-6).

Daniel käytti toistuvasti sanoja me, meidän. Hän itse asiassa sanoi: ”Jokainen meistä on osallinen!”

Avain kaikkeen löytyy jakeesta: ”Ja vielä minä puhuin ja rukoilin ja tunnustin syntini ja kansani Israelin synnit ja annoin rukoukseni langeta Herran, Jumalani, eteen minun Jumalani pyhän vuoren puolesta(Dan 9:20).

Daniel siis sanoi: ”Jumala, kun kohtaat minut, kohtaat oman kansasi. Jos sydämessäni on yhtään syntiä, poista se.”

Daniel sai uudet huulet, joita Jumalan käsi oli koskettanut puhdistaen ne: ”Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin…” (Dan.10:16). Aina kun Daniel puhui, hän puhui ”kuin Herralle”.

Jesaja oli vanhurskas mies, jolta oli tullut valtavia profetioita, mutta kun hän seisoi Herran pyhyyden edessä, profeetta saattoi vain sanoa: ”Minulla on saastaiset huulet…”(Jes. 6:5).

Jumala otti tulisia kekäleitä alttarilta, kosketti pihdeillä Jesajan huulia ja poltti pois kaiken itsekkään ja lihallisen, kaiken, mikä ei ollut hänen mielensä mukaista. Sitten hän antoi Jesajalle uuden huuliparin! Uskon, ettei profeetan sen jälkeen tarvinnut koskaan puhdistaa huuliaan.

Jumala tekee tämän jokaiselle, joka tekee parannusta! Kun sinun kielesi ja huulesi puhdistetaan, et koskaan enää halua puhua muuta kuin Jeesuksen kaltaista. Sinusta virtaavat sanat ovat puhtaita!
rita4
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jatkuvia kirjoituksia, kirjojen esittely, ym tuontia