NAUTI HÄNEN SEURASTAAN
by David Wilkerson | May 16, 2012
Toisen Mooseksen kirjan 24. luvussa Jumala teki liiton Israelin kanssa. Hän lupasi: ”Jos te tottelette minun sanaani, olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani.” Kun Mooses oli lukenut lain kirjan kansalle, he vastasivat: ”Me ymmärrämme ja tottelemme”.
Liitto täytyi sinetöidä: ratifioida ja vahvistaa. Se saattoi tapahtua vain veren vihmomisen kautta. Hebrealaiskirjeessä kerrotaan tästä: ”Mooses otti vasikkain ja kauristen veren … ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan”(Heb.9:19).
Polttouhrin vuodatettu veri oli astiassa. Mooses otti sitä ja vuodatti osan alttarille. Sitten hän otti iisoppikimpun, kastoi sen vereen ja vihmoi sitä kahdentoista pylvään päälle. Ne edustivat Israelin kahtatoista sukukuntaa. Viimeksi Mooses kastoi iisoppikimpun vereen ja vihmoi sillä kansaa. Näin liitto sinetöitiin.
On selvää, että veren vihmominen antoi israelilaisille täyden oikeuden tulla iloiten Jumalan luokse. Tässä sillä ei ollut mitään tekemistä syntien anteeksiantamuksen vaan yhteyden kanssa. Heidät oli puhdistettu, heille oli annettu oikeus olla Jumalan läsnäolossa.
Mooses ja seitsemänkymmentä vanhinta menivät vuorelle kohtaamaan Jumalaa. Siellä Herra ilmestyi heille. Nämä miehet näkivät edessänsä katetun pöydän. Raamattu kertoo, ettei siinä ollut tuomion pelkoa, vaan mukavaa, rentoa oloa. He istuivat Jumalan läsnäolossa ja söivät ja joivat hänen kanssaan: ”Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat”(2 Moos.24:11).
Tämä on aivan ihmeellistä. Nämä miehet saivat syödä ja juoda Jumalan läsnäolossa, vaikka he aivan hetki sitten olivat pelänneet henkensä puolesta. Veri oli vihmottu, ja he ymmärsivät sen suoman turvan, voiman ja varmuuden. Heillä ei ollut mitään pelättävää.
Rakas lukija, me olemme tänään uudessa liitossa Jeesuksen Kristuksen kanssa, hänen omalla verellään sinetöidyssä liitossa. Kun hänen kallisarvoinen verensä vihmoi sydämesi, se tapahtui yhteyden tähden. Nyt voit rohkeasti, rennosti, ilman tuomion pelkoa, tulla Jumalan läsnäoloon. Sinulle on annettu oikeus siihen, ilman synnin tuomiota, vapaus puhua Jumalalle ja nauttia hänen seurastaan.