ME KOROTAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME NIMEÄ!

ME KOROTAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME NIMEÄ!

ViestiKirjoittaja rita4 » 25.05.2016 11:35

by David Wilkerson | March 8, 2011

Joku tämän lukija tarvitsee Jeesuksen kosketusta. Kun Herramme palveli täällä maan päällä, hän paransi ja eheytti raihnaisia ihmisiä vain koskettamalla heitä. Jeesuksen koskettaessa Pietarin äitiä "kuume lähti hänestä". Hän kosketti kuolleen lapsen ruumisarkkua, ja tämä heräsi eloon. Hän kosketti sokeiden ihmisten silmiä, ja he saivat näkönsä. Hän kosketti kuuron miehen korvia, ja yht'äkkiä tämä kykeni kuulemaan. Vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen tykö, ja "hän koski heitä." Hänen lempeä kosketuksensa muutti kaiken. Kansanjoukot toivat sairaita ja vaivaisia, ja Jeesus otti aikaa koskettaakseen heitä kaikkia, parantaakseen heidät.

Jos todella tunnet Herran henkilökohtaisesti, olet kokenut Jeesuksen käden kosketuksen. Yksinäisyyden, epätoivon ja hämmennyksen aikoina, kivun ja epävarmuuden aikoina, olet huutanut sielusi syvyydestä: "Herra Jeesus, minä tarvitsen sinun kosketustasi. Minä tarvitsen kokemuksen läsnäolostasi. Tule, Jeesus, ja kosketa minun janoavaa sieluani."

Jotkut tarvitsevat sitä, että Jeesus koskettaisi heidän mieltään. Saatana on tullut pahoine henkivaltoineen kiusaamaan ja ylikuormittamaan mieliä helvetillisillä ajatuksilla. Ne ovat epäuskon, epäkristillisyyden, pelon, arvottomuuden ajatuksia. Ajatuksia siitä, ettei Jumala ole mieltynyt heihin. Rehelliset uskovat voivat kertoa sinulle,että he ovat kokeneet tällaista mieleen kohdistuvaa hyökkäystä. Saatanan päämäärä on tuhota uskomme ja luottamuksemme Herraan.

Raamatussa, Jeesuksen kosketus tuli vastauksena huutoon. Raamattu ei kerro, että hän ikinä olisi jättänyt huomiotta tai hyljännyt sellaisen huudon. Hän ei koskaan käännä selkäänsä sinun huudoillesi, vaan armollisesti vastaa sinun tarpeeseesi. Matteuksen kahdeksannesta luvusta luemme,kuinka pitaalitautinen tuli hänen luoksensa sanoen: "Herra, jos tahdot, sinä voit minut puhdistaa". Jeesus ojensi kätensä ja kosketti häntä sanoen: "Minä tahdon; puhdistu", ja kohta hän puhdistui pitaalistaan.

Etsi itsellesi paikka, jossa voit olla Jeesuksen kanssa tänään. Sano hänelle sama, mitä pitaalitautinenkin sanoi:"Herra, sinä voit. Tee minut puhtaaksi." Odota sitten, että hän, joka ei katso ihmiseen, koskettaa ja parantaa sinut, mieleltäsi, ruumiiltasi, sielultasi ja hengeltäsi. Herran käsi on ojentunut sinua kohti. Hän vain odottaa sitä huutoa,joka nousee avun tarpeesta ja odotuksesta.

"Mutta egyptiläiset kohtelivat meitä pahoin ja rasittivat meitä ja teettivät meillä kovaa työtä. Silloin me huusimme Herran, isiemme Jumalan, puoleen, ja Herra kuuli meidän huutomme ja näki meidän kurjuutemme, vaivamme ja kärsimämme sorron. Ja Herra vei meidät pois Egyptistä väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella, suurella peljästyksellä, tehden tunnustekoja ja ihmeitä. Ja hän toi meidät tähän paikkaan ja antoi meille tämän maan, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä" (5 Moos. 26:6-9).
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ME KOROTAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME NIMEÄ!

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.06.2016 16:59

Joku tämän lukija tarvitsee Jeesuksen kosketusta. Kun Herramme palveli täällä maan päällä, hän paransi ja eheytti raihnaisia ihmisiä vain koskettamalla heitä. Jeesuksen koskettaessa Pietarin äitiä "kuume lähti hänestä". Hän kosketti kuolleen lapsen ruumisarkkua, ja tämä heräsi eloon. Hän kosketti sokeiden ihmisten silmiä, ja he saivat näkönsä. Hän kosketti kuuron miehen korvia, ja yht'äkkiä tämä kykeni kuulemaan. Vanhemmat toivat lapsiaan Jeesuksen tykö, ja "hän koski heitä." Hänen lempeä kosketuksensa muutti kaiken. Kansanjoukot toivat sairaita ja vaivaisia, ja Jeesus otti aikaa koskettaakseen heitä kaikkia, parantaakseen heidät.

Jos todella tunnet Herran henkilökohtaisesti, olet kokenut Jeesuksen käden kosketuksen. Yksinäisyyden, epätoivon ja hämmennyksen aikoina, kivun ja epävarmuuden aikoina, olet huutanut sielusi syvyydestä: "Herra Jeesus, minä tarvitsen sinun kosketustasi. Minä tarvitsen kokemuksen läsnäolostasi. Tule, Jeesus, ja kosketa minun janoavaa sieluani."

Aivan varmasti me jokainen tarvitsemme sekä kaipaammekin saada kokea Herran Jeesuksen kosketus elämässämme, niin kuin myöskin vaivoissamme, jotka eivät vain muutu, parane, poistu, vaikka kuinka rukoilisimmekin. Oletko jo menettämässä toivosikin, ja kenties ajattelet jopa: ettei Herra välitäkään sinusta, kun ei vastaa rukouksiisi, huokauksiisi, vaikka näkeekin miten olet saatanan kiusaama, sairas, väsynyt, masentunut ja ahdistunut; oman uskosi voimattomuudenkin vuoksi.

Minäkin kaipaan Herrani kosketusta sekä hänen apuaan, voimaansa. Vihollinen koittaa hyökätä päälleni ja murtaa mieleni, koska haluan olla Isän Jumalan johdatuksessa ja käytössään. Saan kokea miten saatana oikein kaivaa asioita mieleeni, jotka satuttavat ja vievät samalla kuin surupukuun, kun mikään ei edelleenkään ole muuttunut..En ehkä niinkään näiden kipujeni takia.. Mutta niiden olosuhteiden ja ihmissuhteiden kohdalla, joissa joudun ns elämään, kun en saa olla äitinä, mummuna.. :shifty:

Mieheni myöskin on ollut hyvin sairas ja psyykekin tekee temppujaan ja saa kokemaan kaiken moninkertaisena kipuna, vaivana, turhautumisena, jne.. Hän tuumasi, kun puhuin koiramme ihmeellisestä parantumisesta tammikuussa Jumalan kosketuksesta, että: "Kumpa Jumala parantaisi minutkin!" Jos olisin kuuliaisempi ja nöyrempi, niin hän voisi parantaakin.. :think:

Niin.. kyllähän Herra toki toivoo meiltä omiltaan sitä kuuliaisuutta ja nöyryyttä, ei siis nöyristelyä, mutta.. Uskon vahvasti, että hän tahtoo parantaa, koskettaa meitä jo senkin takia, kun olemme omiaan sekä tahdomme vaeltaa tietään totuudessa. Emme aina, tai emme oikeastaan koskaan kunnolla tiedä; mikä on Herramme tahto kohdallamme, vaan voimme vain aavistella sitä ja päätellä sen Sanansa kautta. Kun luomme katseemme ristille, pyydämme veren pesua synneillemme, ja puhdasta lapsen mieltä/sydäntä, niin ja tahdomme totella Sanaansa niin kuin se on kirjoitettukin, niin siinä on jo tosi paljon.. Ja Jumala opettaa kyllä meitä niin Sanansa, kuin Henkensäkin kautta koko ajan lisää. Kysymys kuuluukin enempikin; Tahdommeko suostua kuolettamaan lihamme tahtoa, luopua maailman tarjonnasta, sekä pyrkiä elämään niin, että: meistä voisi edes pikkasen tuoksua se Kristus tuoksukin muiden ihmisten nenuun.. :wink:

Raamatussa, Jeesuksen kosketus tuli vastauksena huutoon. Raamattu ei kerro, että hän ikinä olisi jättänyt huomiotta tai hyljännyt sellaisen huudon. Hän ei koskaan käännä selkäänsä sinun huudoillesi, vaan armollisesti vastaa sinun tarpeeseesi. Matteuksen kahdeksannesta luvusta luemme,kuinka pitaalitautinen tuli hänen luoksensa sanoen: "Herra, jos tahdot, sinä voit minut puhdistaa". Jeesus ojensi kätensä ja kosketti häntä sanoen: "Minä tahdon; puhdistu", ja kohta hän puhdistui pitaalistaan.

Etsi itsellesi paikka, jossa voit olla Jeesuksen kanssa tänään. Sano hänelle sama, mitä pitaalitautinenkin sanoi:"Herra, sinä voit. Tee minut puhtaaksi." Odota sitten, että hän, joka ei katso ihmiseen, koskettaa ja parantaa sinut, mieleltäsi, ruumiiltasi, sielultasi ja hengeltäsi. Herran käsi on ojentunut sinua kohti. Hän vain odottaa sitä huutoa,joka nousee avun tarpeesta ja odotuksesta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: ME KOROTAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME NIMEÄ!

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.01.2025 12:58

Tänä armon päivänämme tahdon koroittaa, sekä kirkastaakin Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä, sekä valtasuuruuttaan! Kun itse on joutunut käymään läpi monenlaiset, vakavatkin sairaudet, mutta silti jäänyt eloon, niin sydämestäni kuitenkin nousee nöyrä kiitos taivaallisiin. Olisi nääs voinut olla toisinkin, niin, että: kuolema olisi minut korjannut jo ajat sitten..Olen joutunut kokemaan syövän, käymään kuoleman rajalla, aivoinfarktit ym ym, mutta silti olen jäänyt eloon ja nyt saan toisille kertoa Jumalan voimasta, sekä avusta, rukouksen tärkeydestäkin. :thumbup:

Sydämessäni on huoli biologisesta siskostani tänä päivänä sairautensa takia. Mutta se, mitä en olisi ikinä edes voinut kuvitellakaan, niin hän, siskoni, joka on aina ollut uskonvastainen ja kumarrellut puita, kuuta palvonut, ym pimeetä, niin nyt hän sanoi eilen, että hän ja miehensä rukoilevat. :-o Häh, kuulinko oikein;hän ja he rukoilevat?? Kyllä, kyllä minä kuulin aivan oikein, hän sanoi että he rukoilevat nyt, kun tuli tosi vaikeat ajat. Kiitos Herralle, joka voi tehdä mahdottomastakin mahdollista, sekä muuttaa ihmissydämen, murtaa vastustuksen silmän räpäyksessä..On meillä ihmeellinen ja ihana Jumala, Amen! :thumbup: :clap:

David Wilkerson kirjoitti:Jotkut tarvitsevat sitä, että Jeesus koskettaisi heidän mieltään. Saatana on tullut pahoine henkivaltoineen kiusaamaan ja ylikuormittamaan mieliä helvetillisillä ajatuksilla. Ne ovat epäuskon, epäkristillisyyden, pelon, arvottomuuden ajatuksia. Ajatuksia siitä, ettei Jumala ole mieltynyt heihin. Rehelliset uskovat voivat kertoa sinulle,että he ovat kokeneet tällaista mieleen kohdistuvaa hyökkäystä. Saatanan päämäärä on tuhota uskomme ja luottamuksemme Herraan.

Niinpä, kuinka monilla on mielenalueella ongelmia, ja mehän tiedämme, että Herra Jeesus voi parantaa mielenkin alueen ongelmat, jos Hän vain niin tahtoo, koska ei ole mitään sairautta, ongelmaa, jota Hän ei voisi parantaa. Jumala, joka on luonut joka ainoan ihmisen, niin Hän kyllä ymmärtää, sekä tietää mitä sairautta, ongelmia meillä itsekullakin on, mikään ei siis ole Häneltä salassa, ei mikään. Hän on Luoja Jumala, me emme ole syntyneet mistään limasta, ehei, vaan Rakastavan Jumalamme hellävaraisesta käden kosketuksesta, Sanansa voimasta. Halleluja, Amen! :thumbup: :clap:

Hän muovasi meidät tarkasti kokoon äitimme kohdussa, kaikki on niin suuremmoisen ihmeellistä. Eikös vain? Ja Hän, jos kuka tiesi ja tietää; mitä ja millaista tekoa me itsekukin siis olemme. Emme ole kukaan sattumia, vahinkoja, ei niin, vaan meidät kaikki hän tahtoi luoda elämään Hänen omanaan, sekä lähellään. Hän antoi meille Poikansa Jeesuksen syntiemme sovittajaksi, sekä esikoiseksi kuolleista nousemaan. Hän Elää, eikä Hän kuole koskaan! :thumbup:

Minua aina siunaa tämä Raamatunpaikka:

Jes. 53:
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.

8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Hän, Jeesus, Rakastaa juuri Sinua! Olet Hänen silmäteränsä, tärkeä, sekä rakastettu. Älä siis usko sielunviholisen valheita, syytöksiä, pelottelua, se vain koittaa tuhota uskosi, masentaa sinut, niin ettet uskoisi enää Jeesukseen Jumalan aino syntyisenä Poikana, etkä Pelastajanasikaan. Katso yksin Jeesukseen! Älä olosuhteisiin, eikä tuntemuksiisikaan, kaikki on jo sovitettu, ja hän vie sinut uskova ystäväni kerran rajan yli taivaalisiin, ilojuhlaansa..Nosta pääsi, ja sulje korvasi saatanan valheilta, Hän Jeesus Rakastaa sinua: tuntui sitten miltä tahansa. Usko kun ei ole tunteissa, vaan sydämen varmuudessa siitä, että: Jeesus elää, sekä pelastaa Hänen luokseen tulevat katsomatta ihmiseen.. :thumbup: :clap: :lol:
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesus Kristus; Ainoa Auttajamme ja Parantajamme!