Spitaalisen uusi elämä

Spitaalisen uusi elämä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.04.2014 11:01

Jaakko Kuoppasalmi

Jeesus oli eräässä kaupungissa, jossa oli mies täynnä spitaalia. Nähdessään Jeesuksen tämä lankesi kasvoilleen ja rukoili: "Herra, jos tahdot, sinä voit minut puhdistaa"

Spitaali oli Jeesuksen aikana ihmisestä toiseen tarttuva tappava tauti. Ihminen, joka oli spitaali-tautinen tiesi kuolevansa. Muistan kuulleeni, että missä spitaalinen ikinä liikkuikin, hänen piti jollain tapaa varoittaa muita ihmisiä taudistaan. Tämä tietenkin siksi, että kaikki pysyisivät mahdollisimman kaukana. Kuka heidät olisi halunnut parantaa, kun oma henki siinä olisi mennyt? Jeesus ei kuitenkaan halunnut pysyä mahdollisimman kaukana spitaalisista, vaan meni heidän luokseen, koska tahtoi parantaa heidät. Arvaa vain kuinka moni kieltäytyi? Eivät he kieltäytyneet, vaan lankesivat Jeesuksen jalkoihin, koska halusivat puhdistua kuolemantaudistaan.

Jeesus ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "Minä tahdon; puhdistu". Spitaali lähti hänestä heti.

Moni ihminen on saanut parantua, ei pelkästään sairauksistaan, vaan myös synneistään, kun Jeesus on tullut heidän luokseen. Kuten spitaalinen edellä, he ovat tehneet parannuksen synneistään ja langenneet koko sydämestään Jeesuksen eteen. Ja näin saaneet syntinsä anteeksi ja lahjaksi uuden elämän.

Synti?

Jumala vihaa syntiä, koska on täydellisen hyvä ja oikea. Jokaista syntiä, siksi myös jokaista synnintekijää seuraa väistämättä Jumalan ikuinen tuomio. Ja Raamattu opettaa, että: Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Jumala ei katso syntiä "sormien läpi", Hän ei voisi.

"synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Miten voin pelastua?

Jeesus Kristus otti meidän syntisten paikan kun meni ristille, siis meidän kunkin sijasta. Hän tahtoi tehdä niin, jotta me pelastuisimme. Viaton ja synnitön Jeesus ruoskittiin, häntä pilkattiin, lyötiin ja nauloista ripustettiin ristille roikkumaan. Hänen verensä tulvi haavoista maahan. Hän otti päällensä meidän syntimme ja sairautemme, ne kaikki. Tällainen on Jumalan rakkaus sinua kohtaan.

Golgatan keskimmäisellä ristillä Jeesus Kristus antoi henkensä sinun puolestasi. Olet Hänelle tärkeä ja rakas. Hän tahtoo tänään verellään puhdistaa sinut kaikesta vääryydestä ja synnistä, jotta voit alkaa uuden elämän Hänen kanssaan. Hänen veressään on siihen voima! Täysin riittävä voima! Voit turvata Häneen Pelastajanasi ja pelastua tänään!

Sillä niin on Jumala rakastanut maailmaa, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.

Jeesus Kristus - Hän elää!

Jeesus kuoli ristillä, mutta kolmen päivä kuluttua Hän nousi ylös kuolleista. Hän astui ylös taivaaseen. Nyt Hän elää ja voimalla hallitsee Herrana, Voittajana ja Kuninkaana! Hän tulee hyvin pian takaisin. Jeesus rakastaa sinua hyvin paljon. Sinä voit tänään vastaanottaa Jeesuksen Kristuksen ja tulla Jumalan lapseksi. Voit lahjana vastaanottaa kaiken, mitä Hän on puolestasi jo tehnyt. Hän tarjoaa täydellistä anteeksiantoa ja sovintoa. Miten? Jeesus lupaa: "Usko ainoastaan, niin sinä pelastut." ja "Usko ainoastaan, niin sinä parannut" Jumalan lapseksi tuleminen on ylösnousseen Pelastajan tekemä ihme, Hänen tekonsa! Oletko valmis siihen? Oletko valmis antamaan koko elämäsi Jumalan rakastaviin käsiin?

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Spitaalisen uusi elämä

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.01.2015 19:12

Olen usein ajatellut tuota spitaalitautia ja miten se todellakin oli kuolemaan vievä sairaus. Mutta niin on syntikin; kuolemaan johtava, ja se on kuin spitaalikin ihmisessä oleva likaisuus, sairaus. Ja sen voi parantaa ainoastaan Jeesus Kristus, niin kuin hän saattoi parantaa ja puhdistaa spitaalisenkin täysin puhtaaksi.

Vaikuttaisi siltä, että nykyään syntiä ja synnin tekemistä, siinä elämistä vähätellään: huitaistaan puoli huolimattomasti vain kintaalla ja sanotaan, ettei se nyt niin vakavaa ole. Sen nyt vielä käsittää, kun pelastumaton elää syntiä harrastaen ja tekee syntiä. Mutta kun uskovatkin elävät syntiä harjoittaen ja sitä pitäen vaarattomana "kaverina", niin silloin tule tuska ja hätä, huoli sellaisen uskovan sieluntilasta ja onko sittenkään papin tms vakuutteluista huolimatta taivas odottamnassa, jos ei muutosta, puhdistumista synnin tekemisestään tapahdu.

Raamattu sanoo, että:

Room. 3:23 -26
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Ja laitampa vielä tämänkin, joka kuulu meille jo uskoon tulleille, etten ihan sanoisi; varoituksena ettemme enään syntiä harjoittaisi, vaan suostuisimme näkemään sen uppiniskaiusuutena ja Jumalan tahdon/rakkauden ja jopa anteekisi annonkin vastustamisena, jos vain yhä tahdomme elää itsellemme ja maailmalle, emmekä alistu Sanan auktoriteetin alle tottelemaan, kuolemaan itsellemme ja siten tekemään parannusta, jotta puhdistuisimme ja saisimme kaikki syntimme anteeksi päivittäin Herraltamme Jeesukselta Kristukselta:

1. Joh. 5:18-21
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

Voisiko olla niin, että: jokainen joka tajuaa olevansa syntinen, niin hän myöskin samalla kuin ymmärtäisi, ettei syntiä taivaaseen pääse, vaan on tultava muutos. Ja se muutos ei koskaan onnistu omin yrityksin vaikka kuinka ponnistelisikin sen eteen, vaan ennemmin tai myöhemmin siihen väsyy, siis yrittämään pitää itsensä puhtaana ja Jumalallekin kelpaavana ja antaa lopulta periksi, luovuttaa taistelun syntiä vastaan. :think:

Mutta kun haluaa tulla Jeesuksen omaksi, niin sitä kautta saa samalla voiman ja ymmärryksenkin taistella syntisairauttaan vastaan, houkutuksia vastaan, ja ymmärtää jo tulla ristin juurelle peseytymään ja uimaan veren virtaan, josta rannalle nousemalla saa puhtaat vaatteet ylleen, joissa ei ole enään likaa, joka tahrasi sydämen aikaisemmin..Kaikki synnit annetaan anteeksi: katuvalle ja nöyrtyvälle, Jeesusta rakastavalle! Vain Jeesuksessa on todellinen Elämä ja vain Jeesuksessa on mahdollisuus puhdistua, tervehtyä ja pysyä puhtaana. Tahdotko sitä sinäkin ystäväni kallis? :wink: :thumbup:

Laitan lopuksi pari Raamatun kohtaa jotka siunaavat minua:

Luuk. 5:31-32
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Ja linkkinä: Room. 5:8-

rita4 kirjoitti:Jeesus oli eräässä kaupungissa, jossa oli mies täynnä spitaalia. Nähdessään Jeesuksen tämä lankesi kasvoilleen ja rukoili: "Herra, jos tahdot, sinä voit minut puhdistaa"

Spitaali oli Jeesuksen aikana ihmisestä toiseen tarttuva tappava tauti. Ihminen, joka oli spitaali-tautinen tiesi kuolevansa. Muistan kuulleeni, että missä spitaalinen ikinä liikkuikin, hänen piti jollain tapaa varoittaa muita ihmisiä taudistaan. Tämä tietenkin siksi, että kaikki pysyisivät mahdollisimman kaukana. Kuka heidät olisi halunnut parantaa, kun oma henki siinä olisi mennyt? Jeesus ei kuitenkaan halunnut pysyä mahdollisimman kaukana spitaalisista, vaan meni heidän luokseen, koska tahtoi parantaa heidät. Arvaa vain kuinka moni kieltäytyi? Eivät he kieltäytyneet, vaan lankesivat Jeesuksen jalkoihin, koska halusivat puhdistua kuolemantaudistaan.

Jeesus ojensi kätensä, kosketti häntä ja sanoi: "Minä tahdon; puhdistu". Spitaali lähti hänestä heti.

Moni ihminen on saanut parantua, ei pelkästään sairauksistaan, vaan myös synneistään, kun Jeesus on tullut heidän luokseen. Kuten spitaalinen edellä, he ovat tehneet parannuksen synneistään ja langenneet koko sydämestään Jeesuksen eteen. Ja näin saaneet syntinsä anteeksi ja lahjaksi uuden elämän.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Jeesus Kristus; Ainoa Auttajamme ja Parantajamme!