Erkki Mäkinen
Raamattu kertoo, että Herra puhuu tavalla ja puhuu toisella. Hän neuvoo lapsiaan ja tahtoo aina parastamme.
Näky keväällä 2018
Luin tapani mukaan Raamattua ja ummistin hetkeksi silmäni, kun ne tuntuivat väsyneiltä. Pian näin itseni kävelemässä Vanhansillantiellä, ja kohta minua vastaan kääntyi umpipakettiauto.
Samalla huomasin, että auton etuikkunan yläosassa oli iso kyltti ja sana, jota en heti tunnistanut. Mutta kun auto tuli lähemmäksi, huomasin, että siinä luki: PETTULEIPÄ!
Toinen tapaus: Herrani Jeesuksen kiitokseksi!
Syksyllä jalkani kipeytyi, ja kipu koveni kovenemistaan, mutta minä en antanut periksi. Kävellä linksutin sauvoihin turvaten.
Sitten tuli ratkaiseva päivä. Lähdin tavanomaiselle lenkille, ja jalkaani koski entistä enemmän. Päätin kertoa tämän asian Jeesukselle ja puhelin yksinkertaisesti niin kuin Jeesus olisi ollut vierelläni. Niinpä hän kai olikin.
Puhuin sisimmässäni: "Eikö me, Jeesus, tehdä sellainen kompromissi, että sinä parannat minun jalkani ja minä ylistän ja kiitän sinua ja haluan rakastaa vielä enemmän!" Kun pääsin kotiini, kipu oli hävinnyt jalastani! Tästä kaikesta kunnia Jeesukselle!
"Puhu, Herra; palvelijasi kuulee." (1 sam. 3:9)
Sairastuin ennen joulua virtsaputkentulehdukseen. Se oli minulle tutttu asia, koka olin kokenut sen monta kertaa. Ei muuta kuin kyselemän Jeesukselta:"Mitä minä nyt teen? Lääkkeitä en halua enkä lääkäreitä!"
Kohta tuli vastaus: "Syö sipulia ja ruokaöljyä!" Siinä vaiheessa oli päästä nauru, mutta hillitsin itseni ja päätin kokeilla, kun siitä ei koitunut paljon kustannuksiakaan.
Pilkoin sipulit pieniksi lautaselle ja söin niitä kolme-neljä ruokalusikallista päivässä aterian yhteydessä. Noin viikon kuluttua olin terve ja olen vieläkin siitä vaivasta. Öljyä lisäsin maun mukaan.
Toinen sairaskohtaus
Vatsaani alkoi nipistellä, ja se laajeni pian koko vatsan alueelle ja muuttui aivan poltteeksi! En ymmärtänyt, mitä piti tehdä, kun ei ollut mitään vatsalääkkeitä ainakaan käden ulottuvilla.
Kun mietiskelin, mitä voin tehdä, ääni sanoi sisimmässäni: " Ota omenaviinietikkaa!" hankin sitä, panin lorauksen vesilasiin ja otin kulauksen. Kohta alkoi helpottaa, ja siihen ne tuskat jäivät. Nyt otan joka päivä kyseistä "lääkettä."
Korona
Uutisissa kerrottiin, että koronavirus koetteli ankarasti Italiaa ja Espanjaa. Mietin itsekseni, onko tämä peräti jokin uusi virus, joka noin paljon tappaa ihmisiä.
Sain vastauksen: "Se ei ole uusi tauti, vaan taudin voimakkuus johtuu siitä, kuinka paljon viruksia menee ihmiseen."
En ollut kuullut tätä keneltäkään ihmiseltä, mutta jälkeenpäin olen kuullut, että tiedemiehet ovat todenneet tämän saman asian.
Lähde: Ristin Kansa lehti nro 7/2020