Himo

Himo

ViestiKirjoittaja rita4 » 11.04.2020 22:06

Antti Sainio

Joku saattaa ajatella: "Minulla ei ole sellaista vaivaa kuin himo!" Jaakob kuitenkin sanoo: "Jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee."

Jumalan Sana on totuus. Jaakob jatkaa: "Kun sitten himo on tullut raskaaksi, synyttää se synnin, mutta kun synti on täysin kehittynyt, synnyttää se kuoleman!"

Mistä himo saa alkunsa?

Raamattu sanoo:"Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä saakka, kunnes sinusta löydettiin vääryys. Sinun sydämesi ylpistyi, ja sinä kadotit viisautesi."(Hes. 28)

Seuraus oli ankara: Jumala heitti hänet maahan. Tämä enkeliruhtinas kadehti Jumalaa ja halusi tulla suuremmaksi kuin Jumala. Tämä vallanhimo sai aikaan sen, että kerubi viskattiin maahan.

Vihollinen paratiisissa

Tämän kerubin toiminta ei kuitenkaan loppunut siihen. Se meni paratiisiin ja alkoi houkutella ensimmäistä ihmistä syntiin.

Jumala oli antanut ihmiselle käskyn:"Älkää syökö siitä puusta!" Vihollinen kuitenkin sanoi:" Ettet suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne ja te tulette niin kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."

Paratiisin ovet suljettiin

"Vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä." Siitä saisi ymmärrystä! Yhtäkkiä he huomasivat olevansa alasti. Samalla paratiisin ovet suljettiin heiltä ja kaikilta ihmisiltä.

Tämä sama langennut kerubi meni Jeesuksen luo. Se sanoi: "Jos sinä olet Jumalan Poika, hyppää tästä alas, sillä kirjoitettu on:"Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta, ja he kantavat käsillänsä, että et jalkaasi kiveen loukkaisi."

Tämä sama vihollinen tulee meidän uskovienkin luo ja tekee omia ehdotuksiaan. Raamattu kehottaa meitä tutkimaan henget, ovatko ne Jumalasta.

Älä katsele viiniä

Moni himoitsee viinaa, ja siitäkin Raamatussa on neuvonsa:" Älä katsele viiniä, kuinka se lasissa hohtaa."

Valitettavasti viinan himo sortaa tuhansia juomaan, ja yhteiskunta maksaa hoidot.

Sitten tulee rahan himo, ja sen seurauksena "verityö verityötä seuraa."

Vallan himo on lähtöisin taivaasta, kerubien päälliköstä ja langenneista enkeleistä. Nyt langenneet enkelit levittävät maan päällä himoa ihmissydämiin.

Jeesuksen nimessä voimme kuitenkin saada voimaa, että emme lankea himoihin vaan pysymme puhtaina sydämeltämme.

Rikokset lisääntyvät

Äskettäin eräs pelihimoinen mies menetti talonsa ja tavaransa pelivelkojensa takia.

Pashinta on se, kun seksin himo valtaa miehen. Lapsiin kohdistuva seksin himo on tuhonnut lyhyessä ajassa monen nuoren lapsen elämän.

Kun siis himo tulee raskaaksi eikä sitä hillitä, seuraukset ovat hirvittäviä.

Maamme vankilat ovat täyttyneet himojen seurauksena, ja rikoksien määrä on lisääntynyt. Voidaan sanoa, että rikokset ovat muuttuneet raaemmiksi.

Hengellinen kuolema

Rahan himo on kohdistunut avuttomiin vanhuksiin, ja monet vanhukset ovat joutuneet ryöstäjien uhreiksi.

Kun Raamattu kieltää jotakin, Jumala itse kieltää sen. Hän sanoo:" Älä himotse!" Koska himoa ei jakseta pitää kurissa, seurauksena on hengellinen kuolema.

Kaikesta voimme todeta, että elämme viimeisiä aikoja.

Lähde: Ristin Kansa lehti nro 4/2020
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!