Erossa ekunemiasta, erossa katolisuudesta!

Erossa ekunemiasta, erossa katolisuudesta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.11.2014 17:56

Reijo Mänttäri

Niin ekunemia kuin katolisuuskin ovat ikään kuin luikerrellet Jumalan seurakuntiin Suomessa.

Ekunemiasta on jo kuuden vuoden ajan annettu opetusta ja opastusta niin helluntalaisten julkaisuissa kuin muissakin vapaiden suuntien tiedotuksissa. Oppineet helluntalaiset ovat kirjoittaneet kirjoja, joissa pohditaan yhtäläisyyksiä Roomalaiskatolisen kirkon ja niin kutsutun helluntaiherätyksen välillä.

Jo pelkkä myönteinen otsikko, kysymyksen muodossa, muokkaa näihin kahteen ilmiöön perehtymättömän asenteen nille myönteiseksi. Ekunemia on katolisen kirkon synnyttämä, ja sen päämäärä on sulkea kaikki, helluntalaisetkin, katolisiksi. Sen ensimmäinen aste on myönteinen suhtautuminen ekunemiaa ja katolisuutta kohtaan. Uuden katolisen katekitmuksen selityksien mukaan se jo riittää taivaseen pääsyyn, mutta taivaaseen, johon uudestisyntynyt ei halua.

Yhteinen tiedonanto

Heinäkuussa kokoontuivat Italian helluntaiseurakunnat yhteisen neuvotteluun Aversaan, Campanian lääniin. Italian suurimman helluntailiikkeen, ADI:n lisäksi siellä oli neljä muuta, kuten; Alleanza Evangelica Italiana, Federazione delle Chiese Pentecostali, Chiesa Apostolica in Italia ja Congregazioni Cristiane Pentecostali.

Nämä luetellut veljesyhteydet antoivat julkilausuman koskien Roomalaiskatolista kirkkoa ja sen paavia. Veljesyhteys varoittaa yhteydestä ja ekunemiasta Roomalaiskatolisen kirkon kanssa niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.

Roomalaiskatolisuus ei ole oppi Raamatusta, koska se pitää itseään pelastuksen (ainoana) välittäjänä ja esittelee muitakin omia hahmoja armon välittäjänä, eikä pitäydy siihen, mitä Raamattu opettaa, että vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen pelastuu, ilman töitä ja muita välittäjiä.

Italialaiset varoittavat

Julkilausumassa varotetaan myös näennäisesti samankaltaisesta valheellisesta evankelisuutta (lähinnä helluntalaisuutta) matkivasta hengellisyydestä, jota esiintyy joillakin katolisuuden sektoreilla. Ne eivät edusta eivätkä tuo toivoa todellisesta sisäisestä muutoksesta.

Katolisuuden valhe ei ole ollut vaara katolisten maiden helluntaiseurakunnissa, koska juuri sen verkoista katolisten maiden helluntalaiset ovat pelastuneet. Muissa maissa valhe on jo kietonut niin sanottuja helluntalaisia, kuten Livets Ord-liikkeen johtajan ja hänen vaimonsa ynnä heidän poikansa.

Erityisen harhauttava oli Ekmanien lausunto, ettei heidän helluntalainen DNA:sa muutu, he vain menevät syvällisempien hengellisten rikkauksien äärelle. Järkyttävää oli lukea, että he tuntevat tarvitsevansa paavia ja hänen johtajuuttaan pelastukseensa.

Veljet, ystäväni Italiasta, ottivat tuon tiedon saatuaan minuun yhteyden ja pitivät sitä pöyristyttävänä ja epäilivät uutisen todenperäisyyttä. Totta se tuolloin oli. Siksikin kaikki Italian helluntalaiset halusivat tukkia vuotoja ja yhdistyä tämän yhteisen tiedonannon taakse.

Vaarallista veljeilyä

Viimeaikaisia ilmiöitä on suomalaisen katolisen teologin eräänlainen julkinen käsi kädessä kulkeminen lehtien artikkeleissa ja mielipidekirjoituksissa, jopa helluntalaisissa julkaisuissa.

Katolinen kirkko ei Suomessa tule ensimäiseksi kertomaan Marian asemasta kanssasovittajana eikä eukaristia-opista, jossa Jeesus uhrataan joka päivä monta kertaa, tai selittämään, että suuri pilvi todistajia ovatkin pyhimykset, joita voimme huutaa avuksi.

Ei, he liittyvät meihin, käyttävät samoja ilmaisuja ja kutsuvat veljikseen, vaikka Jeesus profetaalisesti jo sanoutui irti heidän veljeydestään ja opetti: "Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt. 12:50)

Tämä on linkki Italian helluntaiherätyksen ADI:n englanninkieliselle sivulle: http://www.assembleedidio.org/notizie.php?id=810
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Erossa ekunemiasta, erossa katolisuudesta!

ViestiKirjoittaja rita4 » 09.07.2024 14:01

Reijo Mänttäri kirjoitti:Jo pelkkä myönteinen otsikko, kysymyksen muodossa, muokkaa näihin kahteen ilmiöön perehtymättömän asenteen nille myönteiseksi. Ekunemia on katolisen kirkon synnyttämä, ja sen päämäärä on sulkea kaikki, helluntalaisetkin, katolisiksi. Sen ensimmäinen aste on myönteinen suhtautuminen ekunemiaa ja katolisuutta kohtaan. Uuden katolisen katekitmuksen selityksien mukaan se jo riittää taivaseen pääsyyn, mutta taivaaseen, johon uudestisyntynyt ei halua.

Otinpa tuollaisen aiheen, koska tuo on minua viime vuosina kovastikin ihmetyttänyt, miten niin monet uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat ovatkin luopuneet Raamatun opista, koska ovat liittyneet katolilaiseen kirkkoon/oppiin? :cry:

Minusta tuntuu siltä, kuin nuo monet, monet uskoa tunnustavat ovat samalla ymmärtämättä sitä edes itsekään; luopuneet uskostaan ja lähteneetkin seuraamaan, sekä alistumaan paavin oppiin sekä valtansa alle totelemaan vain yksin häntä.., joka on kuin tiedämme varmasti jokainen, niin on julistanut itsensä olevan Kristuksen asemassa, jolloin Jeesusta ei muka sit enää tarvitakaan. Mikä Hirveä eksymys. :thumbdown:

Silloin kun alettiin yleisimminkin puhua ekunemiasta seurakunissa ja muutenkin, niin minulla meni kuin kylmän väreet lävitseni, koska koin ekunemian olevan vain yksi askel alistumaan siihen harhaan, että muka katolinen kirkko ois mukamas vain ainoa oikea kirkko, jota johtaa paavi. Voi miten seurasin ja kuuntelin eräänkin vanhemmistoveljen helluntaiseurakunnasta kehuvan ja ylistävän ekunemian ihanuutta ja kuinka kohta kaikki uskovat ovat sen myötä yhtä kirkkoa ja yhtä uskoa. Mua järkytti sen puheet ja koin kuin, että:"Nyt alkaa luopuminen kristinuskosta, Jumalan tahdosta, sekä Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajamme vain profeettana pitäminen, eikä enää Jumalan Poikana." :???:

Oletko jo huomannut miten ekunemiaa hehkutetaan hyvänä ja tärkeänä asiana, uskovien yhteytenä. Kuka saa ihmiset, vakaatkin uskovat luopumaan Raamatun Sanasta sekä ilmoituksesta ja lähtemään/liittymään katoliseen kirkkoonkin asti? Sen kaiken takana on sielunvihollinen, eli saatana, joka ei halua sinun, eikä minunkaan, ei kenenkään pääsevän kerran taivaan kotiin, eikä seuraavan Jeesusta Kristusta, tutkivan Raamattua, tai rukoilevan, niin kuin Jeesus itse opetti, Isä meidän rukouksessaan.. Se ei tahdo sinulla olevan rauhaa sydämessäsi, eikä varmuutta pelastuksestasi, omaistesikaan pelastumisesta, ei. Vaan, että uskot valheen ja uskot ekunemian olevan oikeanlaista uskovien yhteyttä.

Kertoisiko heistä kukaan sinulle, että alatkin elää täysin Raamatun vastaista elämää...Jos tapaat jonkun todellisen uskovan ja hän varoittaa sinua katolisesta kirkosta, niin tarkista faktat ainakin ensin, ennen kuin juokset suden suuhun.. :roll:

Reijo Mänttäri kirjoitti:Roomalaiskatolisuus ei ole oppi Raamatusta, koska se pitää itseään pelastuksen (ainoana) välittäjänä ja esittelee muitakin omia hahmoja armon välittäjänä, eikä pitäydy siihen, mitä Raamattu opettaa, että vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen pelastuu, ilman töitä ja muita välittäjiä.

Kuinka surullisen paljon on jo meidän suomen maastamme liittynyt katoliseen kirkkoon ja samalla luopuneet pelastuksestaan, jos eivät tee parannusta, herää sekä lähde pois harhaopin jakajista, palaa takaisin Golgatan verisen ristin juurelle, katumaan harhaan menoaan, ja pyydä sitä Jeesukselta anteeksi, ja varmasti saisivat heti anteeksi. Sekä siten palaisivat Todellisen Jumalansa luokse, sekä kerran pääsivät oikeestikin taivaaseen. :???:

Lopuksi vielä tämä veljeltämme:
Reijo Mänttäri kirjoitti:Katolinen kirkko ei Suomessa tule ensimäiseksi kertomaan Marian asemasta kanssasovittajana eikä eukaristia-opista, jossa Jeesus uhrataan joka päivä monta kertaa, tai selittämään, että suuri pilvi todistajia ovatkin pyhimykset, joita voimme huutaa avuksi.

Ei, he liittyvät meihin, käyttävät samoja ilmaisuja ja kutsuvat veljikseen, vaikka Jeesus profetaalisesti jo sanoutui irti heidän veljeydestään ja opetti: "Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Matt. 12:50)
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Usko, tai älä. Maailmassamme tapahtuu, mieti?!