Tällainen aina koskettaa syvältä kun itse olen 4,n lapsen äiti. Ja varsinkin kun olin ensimmäisen kerran raskaana, niin silloinen miesystäväni halusi minun tekevän abortin, samoin tahtoi oma äitinikin, sekä miesystäväni äiti oli oikein auttanut ja neuvonut poikaansa hommaamaan minulle ajan sairaalaan aborttia varten. Ja sitä ennen miesystäväni hommas meille ajan sossuun puhumaan raskaudestani, ja sekin neuvo hänelle tuli äidiltään, ok. Ja siellä sossussa ehdotettiin, että antaisin lapsen pois heti sen synnyttyä, johon en suostunut.
Mutta kun se päivä ja aika tuli, jolloin olisi pitänyt mennä sairaalaan aborttia varten, niin lähdin vain töistä kotiin, jossa seuraavana yönä tuli keskenmeno. Sekin oli tosi pelottava, sekä kipeä kokemus, koska olisin halunnut pitää sen lapsen.
Uskovana ihmisenä minun on erittäin vaikeaa ymmärtää minkäänlaista syytä murhata oma lapsensa ja saada siihen vielä lääkäriltä tabut, joilla tehdä se; miten edesvastuutonta se on ollut ja on jokaiselta lääkäriltä, joka auttaa tappamaan Jumalan luoman yksilön. Sitä en pysty ymmärtämään, enkä hyväksymään. Ja tämä nainen, joka tämän teki ja vielä oli oikein kuvannut kun lapsensa kuolee ja lähettänyt niitä kuviaan eteenkinpäin, niin voisin sanoa sanan, joka kuvaa sellaista ihmistä, mutta jätän sen sanomatta.
Voin vain rukoilla sellaisen naisen puolesta, että tulisi synnintuntoon ja antaisi elämänsä Jeesukselle ja siten saisi anteeksiannon sydämelleen. Lapsen sielu on taivaassa, muiden enkelien joukossa, mutta miten on äidin sielun laita??
---------------------------------------------------------
Päivi Räsäsen ympärillä kuohuu jälleen. Miksi?
Ilkka Vakkuri
16.3.2026