Myrkyttääkö Bovaer ihmiset ja lehmät? Viimeinkin YLE uutisoi

Myrkyttääkö Bovaer ihmiset ja lehmät? Viimeinkin YLE uutisoi

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.11.2025 09:39

Myrkyttääkö Bovaer ihmiset ja lehmät? Viimeinkin YLE uutisoi tästä maataloudelle tärkeästä aiheesta!
Pauli Karmala
28.11.2025 PORI

Bovaer on kiistelty karjanrehun lisäaine. Minun mielestäni on aivan tarpeetonta riskeerata
lehmien ja ihmisten terveyttä ilmastohömpän takia ihan riippumatta siitä, onko Bovaer haitallista naudoille vai ei ja ovatko kriitikot oikeassa vai eivät.

Linkki Ylen uutiseen:
https://yle.fi/a/74-20193830
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Myrkyttääkö Bovaer ihmiset ja lehmät? Viimeinkin YLE uut

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.12.2025 12:21

:think: Niin minua aina kiinnostaa lehmien terveys ym asiat entisenä maatilan emäntänä. JKa en todellakaan ymmärrä puhetta, ettei lehmä, tai mikään muukan tuotanto eläin saa röyhtäillä, tai piereskellä, kun se saastuttaa ilmakehää?? :-o :thumbdown: Noh, eikö meidän ihmisten röyhtäilyt tai piereskelyt sitten saastuta ilmakehää, tai muiden kotieläinten, villieläinten, kuten esim hirvien, susien ym..?? :???: Tosi sairas väite!

Ensinnäkin tuo niin paljon puhuttu ilmastonmuutos on vain joidenkin mukamas viisaiden lapsellisen typerä keksintö. Sillä vaikka me kaikki ihmiset mapalollamme koitettais välttää sitä tai tätä, niin joka tuntee Raamatun Sanan ja ilmoituksen, niin tietää, että teimmepä niin tai näin, niin tulee päivä, aika jolloin kaikki katoaa..ja kaiki uurastus, vaivannäkö suojella maapalloa todetaan turhaksi ajan haaskaukseksi, kun Jumnala alkaa toimia ja kaikki ne jotka luulevat voivansa pelastaa ilmakehän ym, joutuvat vielä kerran toteamaan, että se ilmastohömppä oli vain joidenkin muka viisaiden idea, mutta turha, sekä tarpeeton, ajan kaikkeen muuhun kuluttava, kuin esim etsiä elämäänsä Herraa Jeesusta, että pelastuisi kadotuksen kauhuita kerran taivaan kotiin. Eikä uskoa sitä Suurta valhetta, että; Mukamas jokin lapsikaste tai kirkkoon kuuluminen voisi jonkun pelastaa ja päästää siten taivaaseenkin. Ei muuten onnistu, sillä Raamattu sano selvästi, että: Vain Jeesuksen Kristuksen vreren ja nimen kautta voi pelastua perillekin asti. Ja siihen, ettei yksikään pelastu, Jos ei Isä Jumala ensin vedä ihmistä pelastuksen tielle, eli: antaen etsikkoajan, jonka kautta ihminen vain voi päästä sille taivastielle, sekä kohdata Vapahtajansa; Jeesus Kristus omakohtaisena pelastajanaankin. :thumbup: :clap:

Joh. 6:
44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

48 Minä olen elämän leipä.
49 Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50 Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

52 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..