Onko elämäsi kriisissä?

Onko elämäsi kriisissä?

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.03.2025 20:41

Tapani Loppi

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa." (Jes. 44:6)

On äärimmäisen tärkeää selvittää itselleen kaikissa kriiseissä Jumalan ylivalta, kaikissa peloissamme ja uhkakuvissamme! Saatana ja hänen joukkonsa vihaamalla vihaa tunnustavaa kristittyä keksien, kuinka saisi hänet epäuskoon ja luopumaan Herrasta ja hänen Sanastaan.

"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta." (Joh.1:14)

Riipu Sanassa

Me saamme aina muistaa ja todeta tämän Kristuksessa olevan armon ja totuuden. Saatana esittää meille aina lain vaatimuksen ja tuomion, sekä hyljätyksi tulemisen pelonsekaisen kauhun. Jumala on kuitenkin uskollinen (1 Kor. 1:9), ja hän on alkanut meissä hyvän työnsä (Fil. 1:6).

Kriisissämme meidän tulee riippua Sanassa kiinni. Älä ole kiinni yhdessäkään uhkaavassa pelossa, ilmestyksessä tai hengen maailman kokemuksessa, sillä vihollisemme tietää heikot kohtamme ja pyrkii repimään maahan meidän suojamuurimme.

Suojamuuri

Tämä suojamuuri on Kristuksen viaton veri sekä hänen Golgatan uhrinsa syntiemme, jumalattomiren tekojemme tähden.

"Mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olis, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." (Jes. 53:5)

Jeesus sanoo: "Minä parannan teidän luopumuksenne, omasta halustani minä teitä rakastan." (Hoos. 14:4,5)

Vaikka tämä sana on lausuttu Israelin kansalle, se koskee myös meitä Kristuksen omia.

Anteeksiantamus Jeesuksessa

Vaikeinta syntinsä tiedostavalle on uskoa armon ja anteeksiantamuksen Sana, sillä ihmistä painaa raskaasti hänen rikkomuksensa. Tässä kohden alkaakin väkevä ja joskus kauankin kestävä vääntö ja kamppailu sielussa.

Silloin tärkeämmäksi asiaksi nousee usko; "Ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". (Joh. 3:16)

Jae 17 lisää vielä, ettei Ihmisen Poika tullut maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Elämä on suuri maraton

"Pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle."(Hebr. 12:1-2)

Eräässä laulussa kehotetaan: "Käänny Jeesuksen puoleen.." Meidän tulee jatkuvasti kääntyä Kristuksen ja hänen Sanansa puoleen. Tulee tutkia sitä päivät ja yöt (eli päivittäin) kuten Raamattu sanoo. Niin voimme tehdä aina silloin, kun askeleemme alkavat herpaantua ja toivomme hiipua, sekä myös hyvinä aikoina.

Huuda Herraa avuksesi!

"Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne." (Jes. 30:15)

"Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat. Ota, Herra, korviisi minun rukoukseni, tarkkaa minun anomiseni ääntä. Hätäni päivänä minä sinua avukseni huudan, sillä sinä vastaat minulle." (Ps. 86:5-7)

"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." (Ps. 50:15)

Täydellinen luottamus ja rakkaus karkottaa pelon.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Onko elämäsi kriisissä?

ViestiKirjoittaja rita4 » 28.03.2025 14:33

Tapani Loppi kirjoitti:"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa." (Jes. 44:6)

On äärimmäisen tärkeää selvittää itselleen kaikissa kriiseissä Jumalan ylivalta, kaikissa peloissamme ja uhkakuvissamme! Saatana ja hänen joukkonsa vihaamalla vihaa tunnustavaa kristittyä keksien, kuinka saisi hänet epäuskoon ja luopumaan Herrasta ja hänen Sanastaan.

"Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta." (Joh.1:14)

Minua jäi tämä jotenkin kuin puhutteleen, mitä veljemme siinä kirjoittaa siitä; miten selviämme elämämme erilaisista kriiseistä, sekä peloistamme vain ja ainaostaan Herramme avulla, sekä voimassaan. :wink:

Näin juuri; Jumalalla on ylivalta kaiken ylitse. Hänen kädessään on aivan kaikki mitä elämään kuuluu..Me tiedämme kukin, että; saatana osaa olla viekas, ovela, ilkeä, joka haluaa sinun pelkäävän, menettävän malttisi,menettävän yöunesikin, kun kaikki ikävä tulee kuin päällesi ahdistamaan sinua, kun saatana hyökkää monine valheineen ajatuksiisi saaden sinut vaipumaan epätoivoon, elämäsi vaikeissa tilanteissa, olipa ne sitten ihan mitä tahansa. Älä kuuntele sitä, äläkä usko sitä, näethän että se valehtelee, sekä nauttii, kun saa kiusata sinua. Ja kun se näkee miten uskosikin mahdolisesti alkaa hiipua, kun et välttämättä muka jaksakaan ottaa yhteyttä Jeesukseen, kun se kaikki on niin kamalan vaikeaa, niin ehkä sittenkin Jeesus on sinulle se viimeinen johon turvaudut niissä vaikeissa hetkissäsi, et ehkä jaksa uskoa saavasi apuja asioihin Herrankaan kautta. :???: (epäuskoa Herraasi kohtaan) :roll:

Sen sijaan..olisikin paljon parempi, sekä visaampaakin, että sinä kääntyisitkin: Jeesuksen puoleen ja avaisit Hänelle koko pienen sydämesi ja kertoisit Hänelle aivan kaiken sen, mikä pelottaa, painaa mieltäsi, ja kun mikään ei kuin vain onnistu, tms. Uskalla olla vain kuin pieni lapsi, joka haluaa saada tukea, sekä ymmärrystä Isältä. Hän, Isäsi, Jumala rakastaa sinua, sekä tahtoo auttaa, vahvistaa sekä rohkaista lastaan, näyttää sinulle; Ettei ole mitään pelättävää, vaikka saatana veikin hetkeksi sinulta, kuin maton altasi valheillaan! Älä pelkää, usko ainoastaan, sanoo Jumalan Sana. Mark. 5:36

Room. 8:
24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

Yhden sanasen vain tahdon lopuksi vielä sanoa sinulle rakas ystäväni ja sen on tämä: Pysy aina ja joka tilanteessa lähellä veristä ristinpuuta, Jeesuksen lähellä, Sanastaan ammentaen itsellesi sen avun, sekä voiman, lohdutuksenkin, jonka voit saada ainoastaan Raamatusta, sekä katseesi suunnaten pois vaikeuksista, peloista ym vain yksin Jeesukseen! Älä siis uppoa epätoivon suohon, vaan astu rohkeasti: Kristus kalliolle, Hän tietää jo mitä sinulle on tapahtunut, Sekä, Hän jo tietää elämäsi, sekä ajatuksesikin, pelkosi, epätoivosi ja kuinka Saatana syyttää sinua,... Hän Vapahtajamme Jeesus Kristus, Poika Jumalan tahtoo auttaa sinua sekä näyttää, osoittaa, että; Kaikki on jo Hänen kädessään, hoidossaan!! Halleluja! Kiitä siis vain Herraa, koska saatana vihaa kiitostasi ja häippäsee ..Kiitä siis Herraa koko sydämelläsi!! :clap: :thumbup: :D

Lasse Heimonen - Kun Herran Käteen Aina Luotan
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..