Oletko koskaan pysähtynyt miettimään tuota Raamatunkohtaa, että: mitä se tarkoittaa? Minä olen. Eikös sitä sanota Raamatussa, että; on hyvä siunata ystäväänsä, yleensäkin siunata vainoojiaankin.Toki löytyy toisinkinpäin kohtia, joissa puhutaan kun kirotaan vanhempiamme, tai ..Sananl. 30:11-12 kuten tämäkin paikka löytyy Raamatusta;
Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
Mutta tuo luku 27;14 tänään jälleen kuin nousi mietintääni, kun luimme aamulla mieheni kanssa Raamattua. Miksi siunata isoäänisesti yleensäkkään? Siis kuuluttaa siunauksen sanoja kaikkien kuultavaksi, niinhän se tarkoittaa. Mutta kun aamuisin rukoilemme, niin tuskimpa kukaan siunaa ketään silloin isoäänisesti, en usko.
Mennäänpä hetkiseksi seurakuntaan, ei ole väliä minkä suunnan kokoukseen, jossa on esim vieraileva puhuja..Silloin se useimmiten on yleistä kuulla isoäänistä siunaamista; sanotaan nyt vaikka aamupäivän kokouksessa, mutta yhtä hyvin iltapäivänkin kokouksessa. En jaksa uskoa, että tuo Sanan paikka tarkoittaisi vain pelkästään aamua, yhtä hyvin se voi tarkoittaa ihan mitä vain päivän aikaa. Noh, srk tulee vieraileva puhuja, jota yksi tai useampi seurakuntalainen,tai srk pastori alkaa kehua, mainostaa, nostaa, kuin parhaimmaksi puhujaksi kuin missään kukaan voisi ollakaan.. Olen törmännyt näihin kehujiin niin telttakokouksissa kuin seurakunnissakin..
Kävimme pari vuotta sitten eräässä heng. kesäjuhlassa jossa tilaisuuden vetäjä kehui ja kiitteli, ja ylisti puhujaa kuin maailman parhaimpana puhujana ja siihen kuluikin aikaa, niin että alkoi jo tympästä, kun sitten se puhuja vielä alkoi kiitellä kehuista jne..
Ja siitä ei Raamatun Sanan mukaan synny, tulekkaan siunausta taivaasta vaan ihan muuta ikävää..Se on vain ihmisen nostamista ylemmäksi muita, mutta samalla useimmiten unohdetaan täysin se, ettei kukaan osaa, pysty puhumaan oikein, jos ei Jumala anna puhujalle sanoja Henkensä kautta. Silloin puheet ovat useimiten vain ihmisen omaa tuotosta vaikka miten Raamattua lainaavatkin..
Se mies, tai nainen joka on Jumalan käytössä oleva, niin hän ei kaipaa eikä tarvitse kehuja, kiitosta, koska kaikki se mitä sellainen uskova puhuu, niin se ei tulee vain ihmisestä itsestään, vaan sellaisella on tuotavana sanoja taivaasta ja tänä aikanamme ne tahtovat useimmiten olla: herättelyä, parannuksen teon tarpeeseen johtavaa, Jumalan rakkauden sanoja omilleen, ettei kukaan jäisi tänne vaivan aikaan, kun Jeesus hakee valvovat omansa pois pilviin, Karitsan hääjuhliin mukaan..
Jos sua joku kehuu, niin sano, että: en tarvitse mitään kehumista, koska olen vain savea ja Herran palvelija, vaan annetaan kaikesta kunnia ja kiitos yksin Jumalallemme. Ei koskaan ihmiselle. Siunataan Israelia Jumalan omaisuuskansaa, ei ihmistä.