Uskovien yhteyden tärkeys

Uskovien yhteyden tärkeys

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.10.2024 20:55

Laitanpa tähän alkuun pari Raamatunpaikkaa.

Joh. 17:
8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.

11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Joh. 15:
1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Ajatukseni on noissa Raamatun kohdissa, se mitä Herra Jeesuskin sanoo yhteydestä Häneen, sekä tietenkin myös meidän uskovien yhteydestä. Nyt kun muutimme takasin tänne pohjanmaalle, niin on ollut sellainen aika jännä tunne, että; "Hei, meillähän voisi täällä olla ihan rukousyhteys muiden uskovien kanssa ja siinä sitä tehtävää jo onkin!" :thumbup:

Olen kuin kokenut miten tärkeää, sekä arvokastakin on tässä ajassamme.. varsinkin rukous, rukouskokoukset. Mutta oiskohan niinkin, että Herra Jeesus on alkanut ohjata meitä omiaan enempikin kokoontumaan koteihin, eikä aina vain seurakuntaan rukoilemaan sekä lukemaan Sanaakin? Meillä on nyt sellainen kiva, sekä aika yllättäväkin juttu tullut täällä, että; eräs uskonveli on luvannut alkaa rukoilla meillä nyt ainakin alkuun kerran viikossa.

Ja tänään koin kuin Herran puheena sydämelleni, että eräs sisko, joka toki jo tavattiin päivällä seurakunnassakin, niin oli kanssa lähtenyt kuuntelemaan norolampea ja kun sitten olimme pois lähdössä, niin saimme pienen hetken jutella kanssaan, kun ei sillai vielä ole tutustuttu meidän seurakunnassa, koska olemme käyneet siellä vasta niin vähän aikaa. Ja en tiedä, oliko se mun oma ajatus, vaiko Herrasta tullut, mutta joka tapauksessa, koin, että hänkin voisi ehkä alkaa käydä kanssamme rukoilemassa meillä. Me molemmat jo hiukka mieheni kanssa innostuttiinkin ajatuksesta, että tänne voisi alkaa tulla enempikin porukkaa rukoilemaan. :D

Ja mikä ihaninta siinä myöskin olisi, niin se olisi se uskovien yhteys, sekä halu rukoilla yhdessä, lukea Sanaa, sillä rukous murtaa muureja, sekä kaataa esteitä, muuttaa sydämiä, jne... Ja se olisi se Herran omien yhteys, jota me todella tullaan tarvitsemaan tulevina aikoina, sekä olla toisen rinnalla, välittää, rohkaista, sekä siunata, julistaa voittoa Herrasssamme. Halleluja! Eikä se ole keneltäkään pois. Valmistautua aikaan, jolloin voidaan enää kokoontua vain ns maan alla (kodeissa). :roll:

Tarvitsemme uskomme vahvistumista, sekä rohkeutta olla Herramme käytössä. Minä ainakin tarvitsen sitä. Eivät kaikki uskossa olevatkaan halua uudistua, eivätkä muuttua, koska he sanovat:" Vanha on hyvää!" Halutaan elää siinä, mihin on jo kuin totuttu, mutta rakkaat, sillä entisellä uskolla, joka ei halua, koe tarvetta uudistua tai muuttua, eikä sillai enää edes halua lähemmäksi Jeesustakaan, niin se on silloin kuollutta uskoa, ja siinä tilassa ei kestetä tulevia vaikeita aikojakaan. Älä elä siinä uskossa enää, jonka sait tultuasi uskoon, nyt on aika sekä tarvekin muutokseen. Päästä lähemmäksi ristiä, sekä ristin Herraa, Jeesusta Kristusta, tutkia, mitä Raamattu sanoo, opettaa, jne..Tahdotko uudistua uskossasi, sekä muuttua, kuolla lihasi tahdolle, ristiinnaulita lihasi tahto, sekä hyljätä se, mitä maailma tarjoaa, koska se ei tuu kestään, kun kaikki hävitetään..Vain yksin risti pysyy, sekä Jumalan Sana, ne eivät häviä.

Turvaa siis Kristuksen Jeesukseen, pysy aina Hänen lähellään, etsi uskovia, samanhenkisiä, samoin ajattelevia, joilla on hyvä todistus, mitä on elää Herran Jeesuksen omana tässä ajassa. Vahvistakaa toinen toisianne.Tarvitsemme toisiamme, kukaan ei pärjää yksin. Älä jää yksin.. :???:

Heimo Enbuska - 08 Vahvista ystävää

Pyhä Henki sydämeen saavu

Tarvitsemme Pyhää Henkeä. Matt. 26:40-41 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani! Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Uskovien yhteyden tärkeys

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.11.2024 18:02

:roll: Niinhän mä arvasinkin, että elättelin taas unelmakuvia yhteydestä toisten uskovien kanssa ja yhteisistä rukoushetkistäkin, jotka poksahtivat ilmaan ja jälki oli ikävää. Miksi minä aina haluan uskoa kaikista vain hyvää ja unelmoin uskovien yhteydestä, jota ei juurikaan näytä löytyvän. On toki niitäkin, kiitos Herralle, joiden kanssa synkkaa ja on sama arvomaalma, mutta niitä on enää hyvin vähän. :roll:

Se veli ja sisko, joista näytti löytyvän halu yhteisiin rukoushetkiin, niin se koko homma kaatui. Ja aiheuttajina olivat toiset uskovat, jotka puhuivat meistä perättömiä juttuja, joissa ei ollut häntää eikä päätä. Nooh, ei mitään uutta, mutta toki surullista kylläkin. En jaksa kertoa koko juttua, kunhan sanon vain, että; ne uskovat, jotka ylpistyvät ja alkavat kuvitella olevansa parhaita Herran työssä, niin se ylpeys käy todellakin lankeemuksen edellä, jota he eivät huomaa, vaan alkavat vainota sanoin ja teoin niitä, jotka yrittävät pysyä pinnalla ja uskossa loppuun asti.. :cry: Ja sitten on niitä, jotka kuulevat joltakin panettelua jostakin ja kun ei tarkisteta asiaa, ei kyseenalaisteta, niin kappas vain; se ystävyys sitten loppuikin siihen, ilman mitään oikeaa syytä. :think:

Ja siten ovat nämä, jotka henkeen ja vereen näyttävät puolustavan väärintekijöitä, valehtelijoita ja menevät vimmassaan niin pitkälle, että koittavat tulla mukamas sovinnon tekijöiksi ja asettuvat aina heikompaa vastaan, sitä, jolla on puhdas sydän, niin sellainen joutuu kuulemaan asiatonta puhetta, syytöstä, joka loukkaa.. :thumbdown:

Nyt on ihan pakko kysyä; Missä ja minkälainen on Jumalan mielen mukainen; uskovien yhteys ja ystävyys? Löytyykö sitä enää mistään, kestään? Mutta niinhän se valitettavasti onkin näinä lopun aikoina, että: Vääryys nostaa päätään ja valhepuhe tulee uskottavaksi, En siis enää yhtään ihmettele, kun Jeesus sanoi, että:"Löytääkö Hän enää uskoa kun palaa..?" :sad:

Luuk. 16:
10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
11 Jos siis ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille uskoo sitä, mikä oikeata on?
12 Ja jos ette ole olleet uskolliset siinä, mikä on toisen omaa, kuka teille antaa sitä, mikä teidän omaanne on?
13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

Miika 6:11 Olisinko minä puhdas, jos minulla olisi väärä vaaka ja kukkarossa petolliset punnuskivet?

Ja lopuksi tämä Raamatun paikka minulle, sinulle, meille kaikille, otka tahdomme kerran päästä taivaan kotiin!

Kol. 3:
9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.

-----------------------------------------------------------------
23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.
25 Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..