Pohdintaa tempauksesta..

Pohdintaa tempauksesta..

ViestiKirjoittaja rita4 » 01.03.2014 19:53

Olen paljon miettinyt näiden viime vuosien aikana varsinkin tuota tempausta, josta niin paljon puhutaan ja ollaan niin kovin montaa mieltäkin, että: onko se ennen vaivanaikaa, vaiko vasta sen jälkeen, tms..?

Jäin kuin miettimään tuota äsken laittamaani Samuel Korhosen tuomaa artikkelia profetioissa ja siinä kuin annetaan ymmärtää, että Herra tempaa omansa pois jo ennen kuin vaivan aika tulee. Olen koittanut laittaa Jumalan Sanaa paikoilleen omaan mieleeni ja mitä Raamatussa sanotaan lopun ajoista..

Minullahan on erittäin hyvin mielessäni nuoruudestani, kun sain nähdä uni/näyn Jeesuksen takaisin tulosta.. Varoitimme jo nyt edesmenneen siskoni kanssa porukkaa vääränlaisesta elämästä ja musiikistakin, ym.. Mutta he vain nauroivat meille ja ajoivat pois. Kuulimme pasuunan äänen ja näimme miten Jeesus saapui alaspäin taivaalta monien enkelien saattamana. Näin miten isosiskoni alkoi nousemaan tuuliin ja pilviin (oli uskossa) ja muitakin nousi.. Mutta valtava määrä ihmisiä jäi alas parkumaan, ja huutamaan ja koittivat hyppiä kohti taivasta, ja nyt halusivat pelastua.. Mutta isot kaariovet sulkeutuivat jysähtäen ja ...Näin valtaisan laakean osan maata jossa seisoi näitä parkuvia ja huutavia, järkytyneitä ja pettyneitäkin ihmisiä aivan järkyttävä määrä, ja taivaan ovet olivat sulkeutuneet heiltä. Oli nukahdettu; "kaikki hyvin uneen!"

Vuosia ja vuosia mietin, että: Miksi minä jäin kun pilven päälle, syrjään kaikesta seuraamaan tilannetta ja miksi minä en noussut silloin Jeesuksen kanssa ylös.. Se häiritsi minua tosi pitkään, kunnes sain kerran varmuuden asiasta Herraltani. Yksi asia mikä minua aina ihmetytti oli se valtava Rauha mikä oli siinä sitä kaikkea katsellessani sydämessäni, eikä ollut hätää omasta sieluni tilasta.. ei itkettänyt, kun jäin tänne, tms, ei! :think:

Mutta kun isosiskoni sitten kuoli -88 auto-onnettomuudessa, niin tajusin jotain.. Hän, siskoni meni ensin ja minä menen perässä. Ja monta muutakin asiaa siskoni elämästä silloin tajusin ja sen, että: miksi hän kohta ois saanut ensimmäisen kauan odotetun vauvankin, niin molemmat kuolivat.. Mutta minun Täytyy ensin kertoa ja Varoittaa ihmisiä, etteivät tuudittautuisi vääränlaiseen rauhaan ja alkaisi elää niin kuin maailmakin elää ja toimii. Minulla on tehtävä, ja pääsen kotiin, kun olen työni tehnyt.

Mutta palatakseni tuohon tempaukseen, niin muistan jo heti uskoon tultuani miettineeni tuota Raamatun kohtaa, mikä tuossa artikkelissakin on. Elikkä; toinen otetaan ja toinen jätetään..Matt. 24:37-46 Mutta lue vain koko luku, vaikka oisitkin sen jo lukenut satakin kertaa. Kertaus on opintojen äiti ja kuka tietää, jos vaikka Herra Jeesus avaisikin sydämesi ymmärtämään juuri nyt tätäkin kohtaa ja asiaa aivan uudella tavalla; sitä rukoilen!

Olethan valveilla uskossasi, etkä ole mieltynyt ruokkimaan lihaasi, tai elämään niin kuin maailmakin elää ja toimii, tai oletko ihastunut johonkin puhujaan ja sokeasti seuraat ja uskot häntä, vaikka hän puhuisi ja toimisikin kenties täysin Raamatun Sanan vastaisesti. Miten on asianlaita rakas ystäväiseni? :o :roll:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Pohdintaa tempauksesta..

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.03.2014 14:21

Laitampa tämän kirjoituksen tähän kuin jatkoksi Rauhan Tervehdys lehdestä lainattuna.

Tulee aika, jolloin
“toinen otetaan, toinen jätetään”

Vapahtajamme Jeesuksen syntymän aikana Rooman valtakunta hallitsi suurta aluetta. Se oli järjestyksessä kuudes suurvalta, joka vainosi Jumalan omia.

Raamatun mukaan tulee vielä yksi, seitsemäs. Tulevaa suurvaltaa rakennetaan vuosia, niin etteivät kaikki edes tiedosta mistä on kysymys.

Uuden valtakunnan vaikutuksesta lakeja muutetaan (Dan. 7:25) ja raha poistuu hiljalleen käytöstä. Koululaitos pakotetaan antikristilliseen yleisuskonnollisuuteen, jolloin lapset eivät saa enää kuulla Vapahtajastaan.

Jumalan sanan totuuksia kumotaan lakeja muuttamalla ja ihmisiä pakotetaan rangaistuksienkin uhalla hyväksymään Raamatussa synniksi ilmoitettuja asioita.

Aluksi uuden valtion johtaja, antikristus, tekee yhteistyötä uskontojärjestelmän kanssa.

Uskontojärjestelmän johtaja, väärä profeetta, tulee tekemään ”Suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta ihmisten nähden (Ilm.13:13).”

Näillä tunnusteoilla ja ihmeillä saadaan ihmiset harhautettua ottamaan pedon merkki ihoonsa. Ilman sitä kun ei voi ostaa eikä myydä.

Merkki voisi olla vaikka mikrosiru. Niitä on jo vuosia laitettu eläimiin ja joissakin maissa myös ihmisiin. Monissa maksukorteissa on jo siru, mutta se on ongelmallinen, koska se voi joutua vääriin käsiin.

Silloin kun merkki on ihmisen kehon ulkopuolella, se on ”vaaraton” ja ihminen voi pelastua uskoessaan Jeesukseen.

Muussa tapauksessa Raamattu ilmoittaa: ”Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, ”(Ilm.14:9–10).

Jeesuksen omissa on Pyhän Hengen sinetti (Ef. 1:13), jonka he ovat saaneet uskoon tultuaan.

Sinetistä Jeesus tunnistaa omansa temmatessaan elossa olevat uskovat sekä Kristuksessa kuolleet taivaaseen Karitsan häihin ennen vaivan aikaa. Tuolloin toteutuu Raamatun ilmoitus: ”Toinen otetaan, toinen jätetään.”

Uusi antikristillinen järjestys toteutuu lopullisesti vasta vaivan aikana. Silloin uskoon tulevat joutuvat kokemaan marttyyrikuoleman. Lopulta hekin ovat taivaassa (Ilm. 15:2).

Jos olet uskossa Herraan Jeesukseen, ei sinulla ole mitään pelättävää, koska Hänen omanaan kuulut ylösotettavien joukkoon etkä jää vaivan aikaan.

HANNU MATTILA
Raahe
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.03.2015 12:49

Olen jälleen paljonkin miettinyt vaivanaikaa ja tempausoppia, ym, ym.. Nyt on kuin buumina puhua vain; tempauksesta ja ylösotosta, vaivan ajasta, sekä antikristuksen tulosta ja työstä sen jälkeen, kun se on jo täällä..

Olen miettinyt rukouksen hengessäkin sitä nuoruuteni uninäkyä, joka ei ollut uni, koska muistan sen prikulleen edelleenkin monen vuosikymmenenkin jälkeen, kuin oisin sen vasta nähnyt. Kuka muistaa unensa kymmeniä vuosia? Tuskin kukaan. Mutta kun se näky tulee yöllä, unessa ollessa Herralta, jolla on oma tarkoituksensa niin sen muistaa jokainen loppuun asti.

Minulla ei ole mitään aihetta, syytä, tarvetta mainostaa miten olen nuorena saanut Herralta sellaisen näyn lopun ajoista, ei! Ennemminkin se tuo itselleni; arkuutta, nöyryyttä, Herran pelkoa ja sitä: miten saisin ihmiset tajuamaan miten tärkeää on uskoontulo, pelastuminen; uskonnollisuuden ja väärän opin; oli se oppi sitten kirkon lapsikaste armoliitto opetus ja sillä taivaaseen ratsastaminen, tai oma hyvyys oppi, jolla muka pelastutaan, tai sitten...mistä vain: harhoista ja harhaopeista, luuloistamme..Siispä...Miten saada ihmiset tajuamaan, että, jokainen tänne syntynyt ihminen elää vielä kuoltuaankin, koska sielu ei kuole koskaan, vaikka tämä savimajamme maatuukin haudassa, niin sielumme siirtyy odottamaan tuonelaan joko taivasta, tai kadotusta. Ja kun aikamme suoltaa koko ajan lisääntyvässä määrin kaiken sallivuutta, vääränlaista rakkautta, synti sanaa ei saa enään käyttää, ja Raamatun ilmoitustakin peukaloidaan, Sanaa vesitetään, ym.. :problem:

Mutta mikä ehkä nyt on on ollut päällimmäisenä tällä hetkellä sydämelläni, niin se on tämä jatkuva tempausopin esille tuominen, mutta missä on puheet, kirjoitukset ym siitä: miten meidän uskovinakin pitää muuttua, tehdä parannusta, hylätä synti ja synnin hyväksyminen rikkinäisyytenä, tms..? Olen tuonut Samuel Korhosen suomentamia kirjoituksia foorumille, mutta olen yhä suurimmassa määrin jäänyt kuin odottaan, kaipaan kirjoituksia siitä: miten meidän uskovina pitäisi elää, toimia, puhua, kirjoittaa, muuttua, palata verisen ristin juurelle tekemään parannusta, jotta olisimme sitten myöskin mukana, kun Jeesus saapuu noutamaan omiaan taivaan kotiin, pois tuskasta ja ahdistuksesta. :???:

On toki mielenkiintoista pohtia miten se kaikki tapahtuu, toki! Mutta ketä se loppujen lopuksi sitten kuitenkaan hyödyttää tietää näistä tempauksen ajankohdista, ja milloin se tapahtuu, tai ei tapahdu? Ei ketään minusta, koska tärkeintä on tiedostaa ja nähdä itsensä kuin; miten Jumala näkee meidät ominaan ja onko se taivas totta, kun elämme miten sattuu uskonelämäämme, sekä todellinen Jeesuksen opettama rakkaus ja anteekisianto kuitenkin kuin puuttuu sydämistämme.

Ollaan niin hurskaita ja pyhiä, hyviäkin, mutta ollaanko menty Herran eteen polvilleen tekemään parannusta ja tunnustamaan väärään menoaan, maailmaan rakastumista, helpon uskonelämän tavoitteluamme, sekä uskovien kuin lajittelua sen mukaan: onko uskossa, vai eikö ole, kun perusteet löytyy vain jos on srk kuuluva ja siellä käyvä, tai sitten ei ole.. Kartetaan uskovia, jotka ajattelee ja toimii toisin kuin mihin itse on totuttu ja miten itse asioista ajatellaan, sekä pidetään srk/kirkkoa pelastuksen ehtona, jota se ei todellakaan ole. Sydän, niin juuri sydän ja sen tila Herran edessä vain ratkaisee, ei se käykö kokouksissa, vai eikö käy. :think:

Minä peräänkulutan todellista pysähtymistä peilin eteen menoa ja halua muutokseen, jos Herra siitä puhuu ja niin vaikuttaa ajatusmaailmaamme ja sydämiimme. Näe ettei se tempausjuttu, tai muukaan ole se tärkein juttu sinulle joka olet jo Herran oma, vaan tärkeintä on tajuta ja nähdä: millainen meidän sydämemme ja uskontilamme oikeesti on Jumalan silmissä.

Katso peiliin ja kysy itseltäsi; Onko Herra minuun tyytyväinen ja kelpaanko tällaisenani taivaaseen? Vai olenko kenties ylpistynyt, muuttunut laiskaksi uskossani ja mukavuuden haluiseksi? Olenko mieltynyt korvasyyhy saarnoihin, jotka ei raapaise sydämen pohjasta ja hiukka satutakin? Kun nuo mielestäsi ehkä tiukkapipoiset ja rakkaudettomat puhuvat, niin silloin syntimme paljastetaan, kun puhuja puhuu totuuden sanoja Raamatun Sanan mukaan, niin se tuntuu niin inhottavalta ja loukkaa, suututtaa ja haluaa vain sulkea korvansa heiltä, pysyä kaukana heistä...Mutta ehkä se olikin Jumala, niin todennäköisesti se olikin itse Kaikkivaltias Jumala, joka laittoi nuo puhumaan, jotta heräisit ennen kuin on liian myöhäistä katua?! :shh:

Mutta jos annat totuuden puheen kouraista sydämestäsi ja tajuat; "Hei, nyt on pakko tulla muutos elämääni ja ajatteluuni, uskonelämäänikin ja on aika palata ensirakkauteeni, palata verisen ristinsä juurelle tunnustamaan väärän menoni ja syntini, heikkouteni, ym mitkä veivät pois Jumalan todellisesta yhteydestä ja tuntemisesta. Siis kuin kieltämään totuuden sanat, koska liha halusi elää ja voida hyvin, porskutella tyytyväisenä ja uskotella, että taivas odottaa, eli miten vain kunhan muistaa käydä seurakunnassa ja puhua siellä viisaasti. "

Miten on ystäväni laitasi tänään? Tänään on vielä pelastuksen päivä. Ja tänään on vielä mahdollisuus palata ja suostua Isän tahtoon, sekä kuolettaa Jumalan Sanalla ja rukouksella lihan tahtosi ja maailmaan mielistymisesi. Sinä valitset; missä vietät ikuisuutesi! Valitse siis viisaasti ja palaa ristin juurelle tekemään sydämestäsi asti lähtevää aitoa parannusta! Siunausta elämääsi! :thumbup:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Jeesuksen oma » 08.03.2015 23:38

Niin se ei ole tärkeää mihin seurakuntaan kuulu, vaan se kenelle kuuluu. Kuulutko sinä Herralle Jeesukselle? :thumbup:
Jeesus on Herrani. Hän kulkee aina kanssani.
Jeesuksen oma

ViestiKirjoittaja joku » 10.03.2015 14:53

Niinhän se on, monta on näkemystä ja määritelmää.
Ne on jänniä juttuja, mutta tärkeintä on kuitenkin se, mitä sielä omassa syrämessä on
ja valvoa itseenä, miten elää ja mitä tekee.
joku

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..