KUINKA ESTÄÄ MAAILMAN PÄÄSY SEURAKUNTIIN?

KUINKA ESTÄÄ MAAILMAN PÄÄSY SEURAKUNTIIN?

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.11.2013 21:31

Joona Pirttivaara

Tämä kysymys on hyvin ajankohtainen eläessämme tässä ajassa Jeesuksen toisen tulemuksen aattohetkinä. Laittomuuden lisääntyessä maailmassa tarvitsemme uskovina oman sydämen tilamme valvomista, jotta voimme pysyä totuudessa eikä synti pääse paaduttamaan ja valtaamaan sydämiämme. Seurakunnissa meidän on oltava valppaana, että emme päästä hapatusta pesimään seurakuntiimme ja ettei sen seurauksena seurakunnista häviä tarve Jumalan Sanan mukainen oppi ja sen mukainen elämäntapa.

Paavalin aikana Korinton seurakunnassa eräs mies piti äitipuoltansa eli isänsä vaimoa, jonka teon pakanatkin tuomitsivat. Tekstin perusteella seurakunta ei kuitenkaan ollut nuhdellut miestä kyseisestä teosta ja kehottanut häntä tekemään parannusta ja luopumaan synnistään. Kysymys kuuluukin, löytyykö meillä uskovilla tänä päivänä rohkeutta nuhdellla seurakunnissamme synnin tekijöitä? Valitettavasti nykyajan ihmiset, myös monet uskovat ovat tulleet niin herkkähipiäisiksi, että synnistä ei saa enää sanoa. Tällöin nuhtelijat leimataan helposti tiukkapipoisiksi ja vanhakantaisiksi.

Raamattu kuitenkin kehottaa nuhtelemaan kurittomia. Jos emme enää uskalla puuttua epäkohtiin, vähäinen hapatus pääsee seurakuntiin ja lopulta hapattaa seurakunnat. Asiasta tulee mieleen sanonta, että kun annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Meidän on kuitenkin rohkeasti pidettävä Jumalan Sanan auktoriteettia esillä seurakunnissamme ja ojentauduttava elämään Sanan mukaan.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: KUINKA ESTÄÄ MAAILMAN PÄÄSY SEURAKUNTIIN?

ViestiKirjoittaja rita4 » 13.02.2015 20:20

Voisin vastata kysymykseen otsikossa, ettei mitenkään, koska nyt jo seurakunnat ja uskovat niissä: haluavat elää vain itselleen, ruokkia lihaansa sekä kuin nauittia maailman tarjoamista jutuista, kuin ainakin ennen uskoontuloaankin (egyptin lihapatojen ääressä vielä ollessaan).

Nythän ei saa sanoa mitään synniksi ja ei ainakaan sitä, että: siitä on tehtävä parannus ja puhdistauduttava. Auta armias jos meet sanoon seurakunnassa jotain sopimattomaksi, vääräksi, synniksi, tai kun siunataan vain syntiä...Onko enään uskovia, jotka tahtovat kuolla itselleen, sekä maailamalle? :shh:

Minä itse voin sanoa käsi Raamatulla, etten ole muuttanut ajatteluani synnistä ja itse ainakin tahdon tehdä parannusta; Päivittäin ristin juurella ollen. Tahdon päästä kerran kirkkauteen, jonne syntiä ei voi ottaa mukaansa, vaan sitä ennen siitä on tehtävä pesäero. Jokainen uskovakin tekee päivittäin syntiä. Jos ei muuten niin ainakin ajatuksin ja siitäkin, niin juuri; siitäkin on tehtävä parannus ja muutos sen suhteen elämässään ja ajattelussaan.

Maailma ei voisi päästä seurakuntiin, jos... Uskovat tahtoisivat elää Raamatun Sanan auktoriteetin mukaan, ja pysyä puhdistusvirrassa, veren pesua tarviten päivittäin ja anteeksi antavaa sydäntä rukoillen myöskin itselleen, kuin muillekin kanssamatkaajillemme, niin ettei mikään väärä ajatus tms, saisi valtaansa; puhumaan, toimimaan, elämään väärin perustein ja puhumaan pahaa veljestään, tai siskostaan, joka on kuitenkin yhtä Kristuksessa Jeesuksessa toisten uudestisyntyneiden kanssa.

Ei anneta saatanalle mahdollisuutta sumuttaa meitä, kun se uskottelee, ettei Jumala välitä, vaikka olemmekin hiukan laiskistuneet rukous elämässämme, tai Raamatun lukemisen suhteen, tai ..Tai, kun se uskottelee, että: seurakunta kasvaa kun sinne tuodaan maailman tapoja ja toimintaa, sekä miellytetään siellä ihmisiä, sanomatta syntiä synniksi, tai, kauhistus; jopa siitä mennen nuhtelemaan.. :think: :shifty:

Ei seurakunnat kasva, jos jätetään synnin saarna pois ja ojentaminen, sekä varoittaminen, vaan se kuolee sen myötä mitä enemmän halutaan miellyttää ihmistä, muttei Jumalaa. Pitäisi pysyä totuudessa, aralla tunnolla ja parannusta tehden. Ei auta poppakonstit, ei ulkopuoliset puhujat, ei kaiken hyväksyminen, vaan se on aina kuolevan seurakunnan merkki, kun aletaan pelätä enemmän ihmistä, kuin Jumalaa. Miten on sinun seurakuntasi laita/tila? Onko Jumalan pelkoa ja synnin hylkäämistä, vaiko...? :eh: :shifty:

Room. 3:
9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: KUINKA ESTÄÄ MAAILMAN PÄÄSY SEURAKUNTIIN?

ViestiKirjoittaja rita4 » 23.10.2025 16:03

Roomalaiskirje 2;
17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:

21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

Mietin tuota seurakunta asiaa ja kun kulkee eri seurakunnissa, niin eipä niistä enää löydy niitä entisaikojen hyviä opettajia, tai opetuksia, Raamatun Sanassa pitäytyviä, nöyrää, sekä arkaa mieltä Herramme, Jumalan edessä ollen. On ääntä ja rumpujen pauketta .. saa sanoa melkolailla kaikissa seurakunnissa, missä ollaan käyty ja on käyty todella monissa paikoissa ja ne usein jää yhteen kertaan, sen valtavan rumpujen ym soitannan vihloessa herkkiä korviamme ja kun ensimmäisen ½!tunnin ajan odotellessa kokouksen alkua, niin juorutaan, arvostellaan, kehutaan omia menoja, ym.. Ei enää hiljennytä odottamaan; mitä Herralla ois asiaa ... :???:

Sitten, kun seurakuntiin hyväksytään uudestisyntymättömiä, teologian koulutuksen vain saaneita saarnaajia, joilla ei ole mitään annettavaa, siis ei voisi olla tylsempää istua penkissä ja koittaa jaksaa kuunnella Ison Kirjan, tai jonkun muun kirkkokunnan koulutuksesta tulleita, joilla ei ole sanaa Herralta, eivätkä omaa mitään: omaa näkemystä uskonasioihin, muuta kuin sen mitä on opetettu.. :thumbdown: Nähtävästi ei enää tarvitse uudestisyntyä Jumalan lapseksi, kunhan vain lukee raamatusta jotain, jota ei edes osaa selittää, eikä selvästikään ymmärrä ite, mitä siinä sanotaan, tarkoitetaan. Eivätkä he voikkaan ymmärtää, osata, kun vielä ollaan ilman sydämen uskoa, koska on vain oppi ja siihen vain turvaudutaan. Tosi huono asia, ei hyvä, eikä oikein! :think: :roll:

Heitän nyt kehiin ajatuksen näistä itseään jonain pitävistä puhujista, joilla ei ole sanaa Herralta, on vain opeteltu Raamattua, siinä kaikki. Noh sitten he ehkä jopa menevät ulos, kaduille tms rellevänä, kun on papin virka ja sokeripala kaulassa, joka on minusta tosi naurettavaa, kun on matkittu vapaissakin suunnissa evlut kirkon oppeja ym..Niin sinne he menevät uskosta osattomien pariin rintarottingilla, kun on pastori, jotain? Mutta koska ei olla tultu koskaan synnintuntoon, eikä olla tehty parannusta, uudestisynnytty Elävään uskoon, menty siis siitä ahtaasta portista sisällekin, niin nyt kysyn tyhmänä; "Mitä he osaavat vastailla, tai miten ohjata etsiviä, kaipaavia sydämiä Jeesuksen ristin juurelle apua saamaan, kun ei olla itekään menty ristin kautta pelastuksen tielle??" :???: Onko Jumalalta saatua viisautta silloin heillä, niinpä? :think:

Joona Pirttivaara kirjoitti:Tämä kysymys on hyvin ajankohtainen eläessämme tässä ajassa Jeesuksen toisen tulemuksen aattohetkinä. Laittomuuden lisääntyessä maailmassa tarvitsemme uskovina oman sydämen tilamme valvomista, jotta voimme pysyä totuudessa eikä synti pääse paaduttamaan ja valtaamaan sydämiämme. Seurakunnissa meidän on oltava valppaana, että emme päästä hapatusta pesimään seurakuntiimme ja ettei sen seurauksena seurakunnista häviä tarve Jumalan Sanan mukainen oppi ja sen mukainen elämäntapa.

Matt. 16:
24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..