Ajan henki?

Ajan henki?

ViestiKirjoittaja rita4 » 10.11.2013 18:38

Varmastikin moni on joutunut kuin törmäämään siihen tosiasiaan, että; ajan henki on hyvin kiireinen ja kaikki ja heti, sekä aikalailla petoksellista. Kun katsomme aikaamme ja ihmisten toimintaa ja käytöstä, niin ei voi välttyä siltä, että: on maailma.. niin nuorten, kuin aikuistenkin käytöstavat ovat muuttuneet kovemmiksi ja kylmemmiksi, itsekkäiksi, ym..

Mä sen vielä jotenkin käsitän, ehkä.. kun maailman ihmiset toimii noin em tavalla, kun ne palvelee maailman ruhtinasta, Lusiferia. Mutta kun uskovatkin ovat muuttuneet itsekkäiksi ja rakkaudettomiksi, koviksi, vain itselleen hyötyä ja parasta etsien ja hamuten. Niin sitten jo pitää kysyä,että: miksi ahneus ja maailman henki on saanut heidät sokaistua ja vallattua? Kodit on kuin kroisoksella ja hienompaa, parempaa, kalliimpaa vain pitää saada. Missä on heidän sydämistään kärsivät ja köyhät, tai Jeesus Kristus ?

Ajan henki? Onko se; vain minulle ja parasta? Mitäs muista, kunhan itsellä vain on kaikki kunnossa? Lasten kasvatus on jätetty päiväkodeille, kouluille ja viranomaisille. Ei jakseta, tai ei edes haluta enää ottaa mistään vastuuta ja kantaa sitä vastuutaan myöskin. Lapset ja nuoret eivät osaa kunnioittaa vanhempiaan, tai vanhoja ihmisiä. Tätä voisi jatkaa loputtomiin, mutta se lienee turhaa. Tulee vain sana kierous ja vääryys, oman edun vain ajaminen mieleen ja toisen ihmisen, joka ei miellytä.. toisen halveksuminen.

Mieleeni tuli tämä Raamatun kohta:

Ps. 66:18 Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.

Me voimme toki elää ihan miten vain ja pyrkiä rikastumaan ja olemaan mukamas parempia uskovinakin, mutta.. Mitä se hyödyttää, kun Jumala tietää, näkee ja kuulee kaiken ja tietää mitä sydämissämme on ja mitä hamuamme, teemme, haluamme, miten rikomme toisen mielen sanoillamme tai käytöksellämme, jne.. :cry:

Luuk. 12:

15 Ja hän sanoi heille: "Katsokaa eteenne ja kavahtakaa kaikkea ahneutta, sillä ei ihmisen elämä riipu hänen omaisuudestaan, vaikka sitä ylenpalttisesti olisi".
16 Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.

17 Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'

18 Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
19 ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'.

20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
21 Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."

22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.

24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?

26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?
27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.

28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.

30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Ajan henki?

ViestiKirjoittaja vaeltaja » 13.11.2013 19:41

Tämä oli hyvä kirjoitus!
vaeltaja

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.05.2014 11:40

Sellainen ajatus on mielessäni, että: Minkälaisen jäljen jätämme tässä ajassa liikkuessamme ihmisten katseltaviksi? Kun katsot luontoa, niin näet monenlaisia jälkiä, vai mitä? Talvella varsinkin ne näkyy hyvin, kun on lunta. Tiedät mikä eläin siitä on mennyt, sen jäjistä.

Noh, me emme sillai ihmisinä voida jättää sellaisia jälkiä, että toiset tietäisivät niistä; tuossa on mennyt Paavo ja tuossa Liisa, tms.. :D

Mutta me voimme omalla elämällämme ja siinä; miten elämme uskovina jättää ihmisten mieliin tietynlaisen mielikuvan meistä ja olemmeko tosissamme Jeesusta seuraamassa, vaiko maailman ruhtinasta palvomassa, vaikka puheet olisivatkin joskus jopa hengellisiä ja he tietäisivät meidän käyvän kokouksissakin. :?:

Oletko ystäväni koskaan pysähtynyt miettimään sitä, että: minkälaisen jäljen uskovana sinä jätät maailman ihmisten sydämiin? Näkevätkö he sinussa; Jeesusta tosissaan rakastavan ja seuraavan, koroittavan uskovan? Vaiko vain uskonnollisuuden kuoreen käärityn (komea kuori, mutta mitä on sen sisällä?) ja itseäsi, maallista omaisuuttasi rakastavan/kokoavan, kaikesta muusta puhuvan, kuin Jeesuksesta heille..jne..? Nyt ois jo aika PYSÄHTYÄ ja miettiä rukouksessa ollen Herran edessä, pyytäen, että; Hän paljastaisi sinulle millainen olet ihmisten silmissä ja oletko taivastien kulkija, näkevätkö he sinussa nöyrän uskovan, joka rakastaa Herraansa, vaiko ...? Koska vielä on mahdollisuus tehdä Parannus, muuttaa suuntaa, tapoja, nöyrtyä, kuolla itsellesi ja maailmallekin ja lähteä molemmin jaloin jo viimeinkin sille taivastielle. ;)

Laitan vielä lopuksi tämän Raamatunpaikan:

1. Joh. 2:
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.06.2014 19:58

Niin tuumailempa hiukan tämän ajan hengestä. Kun luin siitä, miten äiti on oulussa piilottanut sikiöt jonnekin kellarin komeroon, niin alkoi yököttää sellainen teko ja pahuus ja pimeys, joka saa tekemään tuollaisia karmeuksia. Herra Armahda!

Mikä saa äidin tekemään tuollaista, tai vaikka vauvat olisivatkin syntyneet kuolleina, niin miksi säilyttää sikiöt ja miksi ei ole kertonut asiasta kenellekään? Eikö omatunto vaivannut yhtään?

Noin yleensäkin ajan henki on suurimmalta osalta aika outo. Ja pimeys, sekä pahuus on esillä yhä vain enemmän ja enemmän. En tuomitse naista, vaikka en hyväksykään tekoaan, mutta minulla ei ole oikeutta olla tuomarina. Voin vain huokaista syvään: Miksi Herra tällaista tapahtuu? :think:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.12.2014 21:33

:problem: Mietin jälleen sitä, miten maailma onkin niin paljon muuttunut ja ihmiset ja heidän käytös sen myötä. On tullut oma jumala, joka on; MINÄ! Minä haluan, tai minä en halua, minä teen, tai minä en tee,. minä..Mitä vain, mutta ensimmäinen sana on kaikessa; Minä?!

Ei pystytä, tai edes haluta ottaa toista huomioon. No entäpä näin joulun alla, niin miten tuo itserakas minä voi ja miten hän kohtelee muita? Hän palvoo niitä, joista voi hyötyä, tai ei.. hän palvoo niitä, joita hän pelkää tavalla, tai toisella. Koska hän haluaa miellyttää heitä, että:he näkisivät miten hyvä ja kiva hän on (huono itsetunto). :???:

Ylpeys ja ylimielisyys valtaa alaa ja kovettaa sydämiä, niin ettei he pysty huomioimaan ketään muuta kuin vain itsensä ja ne joita hän pelkää, siis alistuu heidän tahtoonsa ja tottelee pelon näkökulmasta .. :think:

Mikä avuksi? RUKOUSTAISTELU JA RAKKAUDEN OSOITTAMNINEN! Me emme voi muuttaa ihmistä, mutta Jumalamme voi! Ja me emme osaa, pysty rakastamaan heitä, jos emme rukouksen kautta saa voimaa ja viisautta miten heitä kohdella/kohdata ja rakastaa; kaikesta huolimatta, niin että se Herramme rakkaus saa vielä kerran kuin vallata jossain vaiheessa myöskin heidän jo kuolleet ja kovettuneet/kylmenneet sydämensä. :thumbup:

Kol. 3:
12 Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.

16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja niitytär » 21.12.2014 08:31

Kuva

Laitoin tuon kuvan, koska itseäni se kosketti, mies ja kärri siinä kaikki omaisuus, ei edes kotia :cry:

Tulee mieleen kuinka kiitollisia saamme olla näin Joulun aikanakin kun on koti, vaatteita ja ruokaa, sekä vielä läheisiä.
Ennen kaikkea että tunnemme Herran joka on voimallinen auttamaan meitä kaikessa :)
niitytär

ViestiKirjoittaja rita4 » 18.07.2024 14:14

Lueskelin noita edellisiä kirjoituksia ja jotenkin vain se alkoi puhutella minua..Ajan henki, mitä ja mikä se on tänä armon päivänämme sekä aikanamme? Ei ainakaan yhtään parempi kuin menneinä vuosina/vuosikymmeninä, aikoinakaan on ollut, ehei, päinvastoin. Nyt on kylmyys, kovuus, välinpitämättömyys sekä rakkaudettomuus jo saavuttanut aika korkean, jopa pelottavankin muodon. :think:

Kun katsot maailmaa: Mitä näet? Näetkö hyviä asioita, hyviä, kilttejä ihmisiä, hyviä tekoja, toisesta välittämistä, tai uskovia pyrkivän elämään totuudedessa, Jumalan pelossa, jne..? tai, että nykypäivänä arvostettaisiin toisen ihmisen elämää, saaden hoitoa, apua elämäänsä, ja miten on meidän jo vanhempien ihmisten? Olemme yhteiskunnalle taakka, josta halutaan päästä eroon tavalla tai toisella (terveydenhuollonkin kautta)

Etpä taida noita asioita nähdä, vaan aivan muuta, näkisimmekin jotain positiivista, mutta kyllä se on niin pikkuruisen pikkuista. Vain hyvin harvat enää elää koko sydämellään Jumalalle, ei niin. Vaan on tehty omia jumalia, joita sitten palvotaan kuin Vanhan Testamentinkin aikoina jo oli valettuja, itse tehtyjä jumalia kodeissa ja muutenkin. Ei enää tarvittu Taivaan Jumalaa, koska Hän ei toteutakkaan kaikkia lapsellisia tai lihallisia toiveitamme..

Pitää saada kaikkea ja Heti! Ei ole enää kärsivällisyyttä odottaa Herran aikaa tai tahtoa, ei, vaan hylätään Kaikkivaltias ja otetaan korvasyyhy saarnaaja, mennari, tai muita opettamaan, sekä viemään sinua vain yhä kaemmaksi Raamatun Jumalasta, sekä Hänen tahdostaan, joka kuitenkin on Aina jokaisen ihmisen parasta vain ajatteleva/tahtova,aivan jokaista ihmislastaan kohtaan.

Älä astu harhaan, älä usko valheopettajia, vaan etsi ensin aina Jumalaa sekä Hänen kasvojaan/tahtoaan, niin saat oikeanlaisen sydämen sykkimään rintaasi, jossa asuu Jumalan rakkaus, sekä Jumalan antama Pyhä Henki, joka opettaa sinulle oikeanlaisen tien, elämän, missä Jeesus Kristus, Jumalan Poika on Aina lähelläsi, ja joka varjelee elämäsikin, niin että kerran pääset taivaan kotiin, jossa kaikki tää ikävä tällä katoaa lopullisesti. On vain iloa ja rauhaa! Pyri siihen ystäväni! :thumbup: :wave: Siunaten sinua! :wink:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 19.12.2024 19:44

Jer. 30:
1 Sana, joka tuli Herralta Jeremialle ja kuului näin:
2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Kirjoita kaikki sanat, jotka minä olen sinulle puhunut, kirjaan.
3 Sillä katso, tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra, ja palautan heidät maahan, jonka olen antanut heidän isillensä, ja he saavat periä sen."
4 Ja nämä ovat ne sanat, jotka Herra on puhunut Israelista ja Juudasta.

Tämä mitä nyt tapahtuu Israelissa ja kuinka sitä vainotaan maailman laajuisesti, mutta nyt on jo Herran Sana toteutunut, kun eri maista on alkanut virrata juutalaisia Israelin maahan, omaan maahansa. Ja koko ajan tulee heitä takaisin niistä maista joihin Jumala oli heidät hajoittanut.

Hes. 36:
16 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
17 "Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa.
18 Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet.

19 Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin.
20 Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'.

21 Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin.
22 Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.

23 Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.

25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.

Minua siunaa nuo molemmat Raamatunpaikat, koska ne ovat itsensä Kaikkivaltiaan Jumalan sanoja, jotka toteutuvat. Toki Israelkin on syntinen maa, niin kuin tämä suomenkin maa, mutta Herra tulee vielä aikojen lopulla kääntämään Israelin kohtalon, niin että he vielä rukoilevat Jeesusta, jonka ristiinnaulitsivat; pelastamaan heidät siltä, mikä kohtaa maailmaa aikojen lopulla. Ja toivottavasti Suomenkin kansan sydämet alkavat etsimään Häntä, Jeesusta, Jumalan Poikaa, sekä Hänen kasvojaan/tahtoaan. :roll:

Mitä muuta näemme ja kuulemme tässä ajassa? Näkisin että ihmisistä on tullut kylmempiä, jopa uskovistakin ja mukavuudenhaluisempia kuin vielä n 10v sitten. On sotaa ja vihaa venäjääkin kohtaan, joka on minusta todella ikävää. Mutta se, mikä ehkä eniten on silmiinpistävää, niin on se, kun valtava pelko on alkanut vallata ihmissydämiä; pelätään sotaa, tauteja ym..Ja valitettavasti se koskee yhtälailla maailman ihmisiä, kuin ..voiih, uskoviakin. :cry: Ei enää luoteta, turvata Jumalaan, eikä Jeesus nimeä enää saa, eikä edes haluta lausua ääneen; ettei vain kukaan loukkaannu. :thumbdown: Ja uskovat hyväksyvät sen ettei Jeesus nimi saa olla rakkain ja tärkein huulillamme, vaan vaikenevat, eivät vastusta moista saatanan juonta: vaientaa pois Vapahtajamme nimi, sekä elämä, tarkoitus, jne... :-o :???:

Hesekiel 22:
26 Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä.
27 Sen päämiehet siellä ovat niinkuin saalista raatelevaiset sudet: he vuodattavat verta, hukuttavat sieluja kiskoaksensa väärää voittoa.
28 Sen profeetat valkaisevat heille kaiken kalkilla, kun näkevät petollisia näkyjä ja ennustelevat heille valheita sanoen: 'Näin sanoo Herra, Herra', vaikka Herra ei ole puhunut.

29 Maan kansa harjoittaa väkivaltaa, riistää ja raastaa: kurjaa ja köyhää he sortavat, muukalaiselle tekevät väkivaltaa oikeudesta välittämättä.
30 Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.

:???: Minusta tuosa on tämänkin ajan henki selvästi sanottu, vai mitäpä tuumat ystäväiseni?
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..