HERÄTYS!

HERÄTYS!

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.08.2014 16:51

Asko Partti

On hyvä pysähtyä tutkimaan, millainen minun rakkauteni on Jeesusta Kristusta kohtaan tänä päivänä. Olisiko oikea aika puhaltaa hiillokseen ja saada se roihuun, joka koskettaa kanssamaatkaajiamme. Se tuo tullessaan rakkauden maailmassa vaeltavia kohtaan palavana haluna viedä evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja tehdä se työ, joka meidän kuuluukin tehdä: kylvää sanomaa pelastuksesta tuntien huolta sieluista.

On surullista nähdä, miten Jehovan todistajat ovat aktiivisia kulkiessaan ovelta ovelle ja tänä kesänä ilmaantuvat toreille teemalla: "Mitä Raamattu todella kertoo."

Ei katsota enään vierestä vaan mennään sinne, missä ihmiset ovat, sillä tänäänkin heillä on nälkä ja jano ja etsikkoaika.

Voimme kertoa lähteestä, josta voi ammentaa elävää vettä (Joh. 4: 2-15). Kylvetään Sanaa. Jumala pitää huolen kasvusta, eikä hänen Sanansa tyhjänä palaja.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: HERÄTYS!

ViestiKirjoittaja rita4 » 22.10.2014 15:56

Näin juuri, jehovan todistajat jaksavat kulkea ovelta ovelle UM raamatun käännöksensä kanssa ja koittavat ystävällisyydellään saada ihmisiä mukaansa omiin porukkoihinsa. On kuitenkin hyvä tiedostaa, ettei heidän julistamansa Jeesus ole kuitenkaan se Jeesus Kristus, Jumalan Poika, johon me uskomme ja josta Raamattu puhuu, vaan vain profeetta, tai; Taivaassa ollessaan Jeesus oli korkein enkeliruhtinas, arkkienkeli Mikael. Laitan linkin vikipedian sivulta jos jotakin kiinnostaa tutkia asiaa..Jehovan todistajien raamatuntulkinta

Hymyä voi harjoittaa ja ystävällisyyttäkin voi opetella, mutta sydämen rakkaus, ym, jonka vain yksin Jeesus Kristus voi antaa ihmisysdämeen uudestisyntymän kautta on aitoa, ei opeteltua, vaan sydämestä lähtevää ja sen erottaa, jos vain haluaa niin tehdä, siis koetella sen ystävällisyyden ja hymyn taaksekin. Tiedän mistä puhun, koska olin vuosia serkkuni (jehovan todistaja) hyvässä opissa, miten siellä toimitaan ja mitä opetetaan..

Jos me, jotka olemme halunneet tulla uskoon ja pelastua, uudestisyntyä Elävään uskoon Herramme Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kautta, niin meistä tulisi näkyä, kuulua, maistua miellyttävänä se rakkaus, jonka Jumala on antanut sydämiimme, kun muutti kivisydämmemme lihasydämeksi kun tulimme uskoon.

Meillä on puhdas ja aito ilosanoma, evankeliumi jaettavana muillekin, mutta kuka enään haluaa irrottautua mukavuus vyöhykkeeltään ja olla: valona, sekä suolana, Kristus kirjeenä? Halutaan pysyä vain visusti srk/kirkon seinien sisällä omissa temppeleissään kokouksia pitämässä ja odottaen sinne uusia tulokkaita, kuitenkaan tekemättä asian eteen oikeastaan yhtään mitään. On lähdettävä ulos mukavuus vyöhykkeeltään. Ulos ihmisten luokse. Oltava rohkeita Herramme Jeesuksen Kristuksen todistajia. Ei pakolla ja kuin "Raamatulla lyöden", EI! Vaan ihmisenä ihmisten joukossa, Ei yli-ihmisenä, kuin muita pyhempänä ja parempana , Ei! Vaan samanlaisena heikkona ja syntisenäkin, tosin armahdettuna syntisenä, mutta joka siltikin yhä vain lankeaa ja joutuu yhä uudestaan ja uudestaan palaamaan sinne verisen Golgatan ristin juurelle tekemään parannusta, tunnustamaan syntejään ja ...Näkemään ettei ole mitään ilman Jeesustaan.

Elämme lopun aikoja, siis eikö olisi itse kunkin jo aika ottaa itseään niskasta kiinni ja johdattaa uskosta osattomia taivastielle, pelastukseen. Eikä antaa ihmisten ihastua vääränlaiseen ystävällisyyteen ja hymyyn, joka ei lopulta johdakaan taivaaseen, vaan ihan muualle, pimeyden valtakuntaan pienen ihmissielun. :eh: Tätä ainakin itselleni rukoilen; saada olla ilosanoman viejänä, ihmisenä ihmiselle..
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.06.2018 11:57

Ps. 57:
7 Jumala, minun sydämeni on valmis, minun sydämeni on valmis: minä tahdon veisata ja soittaa.
8 Heräjä, minun sieluni; heräjä, harppu ja kannel. Minä tahdon herättää aamuruskon.
9 Herra, sinua minä kiitän kansojen joukossa, veisaan sinun kiitostasi kansakuntien keskellä.
10 Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu hamaan taivaisiin, ja sinun totuutesi pilviin asti.
11 Korota itsesi yli taivasten, Jumala, ja kunniasi yli kaiken maan.

Laitoin tuon sydämelleni nousseen Raamatunpaikan meille tähän. Onko minun sydämeni hereillä sekä valvovalla mielellä, tahtoen tuoda ihmisten keskuuteen Jumalan Sanan totuutta, ja näin osoittaa sen oikeaksi sekä ainoaksi tieksi, jolla vain mennään kerran taivaaseen. Onko sinun rakas ystäväni sydämesi valveilla, sekä tahtoen viedä ilosanomaa ihmisille?

"Herra Jeesus, paljasta sydämiemme tila ja osoita myöskin se; mikä on Sinun tahtosi meidän kunkin omasi kohdalla. Anna siis meille pyhää voimaasi ja rohkeuttakin, intoa, lähteäksemme kertomaan sinusta Jeesus: noille vielä eksyksissä oleville ja väärään jeesukseenkin uskoville, jotta hekin saisivat tulla omiksesi sekä pelastua, muuttaa kurssiaan. Kiitos Jeesus Kristus, Jumalan Poika, meidän Herramme ja Vapahtajamme, kun ohjaat meitä ja rohkaiset meitä niin että: Osaamme ja uskallamme olla käytössäsi; mihin Sinä sitten vain tahtonetkin meidät johdattaa!"

Tiedän, että se kuulostaa jo fraasilta, mutta sanon sen silti yhä uudestaan; Älä nuku, Älä elä tälle maailmalle, joka vie sinua helposti vain poispäin ristiltä, sekä Jeesuksen rakastamisesta, palvelemisesta.. HERÄJÄ JO VALVOMAAN!! Niin, valvomaan; omaa sydämesi/uskosi tilaa, kuin rohkeasti myöskin Päättää jo viimeinkin lähteä työhön elovainioillekin ja näin myöskin saada nähdä, kun ihmisiä pelastuu vaikka minkälaisista kahleista. Me emme voi ketään pelastaa, emme parantaa, emmekä vapauttaa kahleistaankaan tai missä sitten ovatkin mahdollisesti kiinni, mutta Jeesuksemme Voi! Halleluja! Kiitos Jeesus!! :clap: :thumbup:

Mutta me saamme ja voimme olla Hänen käytössään, käytettävissään, JOS vain niin tahdomme. Tahdotko??? :think:

Vai onko mukavempaa; vain olla, kulkea entiseen malliin ja ruokkia lihaasi? (sori suorasanaisuuteni, en sano loukatakseni, ei, vaan herätelläkseni sinua.) Heräjä sielu ja ota vastaan Jumalan sinulle lahjoittama tehtävä, johon sinäkin aivan varmasti pystyt ja kykenet, koska Isä on sen sinulle uskonut ja olet saanut jonkun tietyn kyvyn toimia, puhua, tms, jolla voit ja saat olla Jeesuksen kanssa yhteistyötä tehden voittamassa sieluja taivaan kotiin! :thumbup: :wink:
rita4
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rita4 » 17.12.2018 22:41

Tuo otsikko alkoi puhua sydämelleni, sillä on aika Herätä valvomaan! Luin vasta hiljan erästä heng lehteä ja siinä oli kirjoittanut pääkirjoituksen eräs hyvinkin tunnettu karismaattinen veli, jota itsekin pidin hyvänä puhujana vielä joitakin vuosia sitten, mutta en enää. Hän on lähtenyt mennaritouhuun ja hyväksymään vaikka ja minkälaisia harhaopettajia seurakunnassaan ja ei edes nähnyt eikä selvästikään hengesäänkään kokenut mitään väärää, varoitusta, kun oli siunaamassa silloin aikoinaan Tiaistakin muka Jumalan käyttöön.

Noh, se siitä. Mutta kun luin hänen kirjoitustaan, niin se jäi kovastikin mieltäni kaivertamaan ja häiritsemään, kun hän koroitti siinä ainoastaan Pyhää Henkeä, sellaisessakin mihin ehdottomasti olisi kuulunut sanoa jotain Herrasta Jeesuksestakin, mutta ei? Ei sanaakaan Jeesuksesta koko jutussa, vain ja ainostaan Pyhästä Hengestä ja kehottaa siinä tottelemaan vain ja ainostaan Pyhää Henkeä?? Ja miten pyhä kirjakin kehottaa totteleman vain Pyhää Henkeä? Eikö Jumalaa? Jeesustakaan? :???: :thumbdown:

Ehkä minä olen outo, mutta ei minun pieneen järkeeni mitenkään sovi, eikä mahdu se, että opetetaankin tottelemaan vain ja ainostaan Pyhää Henkeä. Pyhä Henki, kolmas persoona, Jumalan Henki on tosi tärkeä meille uskoville, mutta ei se edellytä meitä hylkäämään Vapahtajamme opetusta, esimerkkiä, tms ja laittamaan kaiken Jeesuksen työn ym Pyhän Hengen ansioksi. Oiskohan veli nyt pahemman kerran joutunut harhaan, kun sivuuttaa Jeesuksen merkityksen jouluna, pääsiäisenä, ihmisen Pelastajana, ja Vapahtajana, syntiemme sovittajana, Ylösnousseena Jumalan Poikana jne? :think: Ja nostaa sekä koroittaa vain ja ainoastaan Pyhää Henkeä, koska minusta PH ei halua itseään koroitettavan, vaan kirkastaa/koroittaa kaikessa ja kaikkialla vain yksin Herraamme Jeesusta Kristusta, Ei itseään palvottavan.

Puhutaan paljon herätyksestä. Mutta jos jo pitkään julistustyössäkin olevat uskovat ovat noin eksyneet, niin mitenkäs se herätys sitten voisi tulla? Paitsi vääränlainen herätys jonka saatana on suunnitellut eksyttääkseen jopa valitutkin. Miten voi ihmisiä pelastua taivastielle, jos jo Raamattuakin tulkitaan väärin? Ei Jumala anna herätystä kun Häntä ei pelätä, ei kunnioiteta, eikä edes totella Sanaansakaan, vaan toimitaan lihan mukaan (musta tuntuu että tää on Jumalasta) tyyliin..On otettu mallia ulkomailta niistä eksyttäjistä, jotka jakavat voiteluaan, siis Väärää voiteluaan täällä lintukodossammekin isoissa seurakunnissa kuten esim Seinäjoella nyt vain yhden mainitakseni.

1. Kor. 15:33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."

Gal. 6:7-9
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.

Matt. 24:
37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.

42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.

44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..