Maailma on pahan vallassa..

Maailma on pahan vallassa..

ViestiKirjoittaja rita4 » 29.09.2019 16:14

:think: Juttelin erään ihmisen kanssa tossa tästä ajasta, joka saa aikaan vihaa, sekä pelkoa. Hän kertoi naapuristaan jossa yksi pojista on sortunut huumeisiin ja olivat vaimonsa kanssa eilenkin kuunnelleet pihallaan miten se poika oli huutanut miten hän ampuu vanhempiensa päät tohjoksi ja ei jää kuin märkä läntti, ym.. :-o

Nyt saatana lietsoo tavalla ja toisella vihaa sekä pelkoa. Ja juteltiin siitäkin miten ne usein ovat hyvin menestyvienkin perheiden nuoria, joilla pitäisi olla kaikki hyvin jne.. Mutta mikä puuttuu? Rauha sydämestä ja se aukko on täyttämättä, jonka vain yksin Jeesus Kristus, Poika Jumalan voi täyttää Hengellään, Jumalan rakkaudella ja sehän tulee, kun haluaa ottaa vastaan pelastuksen ihanuuden elämäänsä. Monet pelkäävät tulla hengellisten asioiden kanssa millään tavalla tekemisiiin; se on kuin jotain synkkää ja pahaa, hävettävääkin. Ajatellaan saavansa sen ilon, ehkä rauhankin ja onnen maailmasta ja maailman tarjonnasta, kuten nyt sitten vaikka alkoholista, huumeista,tai jopa seksistä näymmmä, kun kauhukseni luin tänään eräänkin uutisen miten aviopari myy kotonaan seksiä, jne. :thumbdown: :shifty:

Pelkoa lietsotaan tavalla ja toisella ja rauhattomuutta, ym, niin kuin toki sen Raamattu ilmoittaakin, mitä on lopun aikoina oleva maailmassa.. ja raha vain merkitsee ja sanoisinko sairas ilo ja onni, jota haetaan niin monista eri asioista, jotka ovat jopa Raamatun sanaakin vastaan.. Mutta tuoko se iloa, rauhaa sydämeen? En jaksa uskoa siihen. Ehkä kuviteltua onnea ja iloa, menestymistä, tms.. Mutta se ei kestä kauaa, eikä ainakaan viimeisellä tuomiolla, vaan siitä pitää haluta luopua ja muuttua, etsiä sitä voimaa ja iloa, rauhaa sydämeen, jossa ei ole pelkoa, ja jonka voi löytää Jumalan Sanasta, siis Raamatusta, rukouksesta ja kun Isä vetää puoleensa, antaa etsikkoaikansa, jonka tarkoituksena on aina tulla Golgatan keskimmäisen ristin juurelle; tunnustaen ettei selviä, osaa, jaksa yksin..on syntiäkin tehnyt..Vaan tarvitsee Jeesusta elämäänsä, jne.. Siellä vasta poistuu pelko, ym, koska Jumalan rakkaus saa vallata sydämen ja mielen niin että saa kokea turvaa ja iloa, rauhaa, olla tyytyväinen vähäänkin, jne..Koska Jeesus Kristus on astunut sydämeensä asumaan ja johdattaamaan, lohduttamaan jne.. Pyhän Henkensä kautta sekä avulla. Siellä on onni, ilo, rauha missä on Pelastuksen ilo ja voima sekä Jumalan Hengen läsnäolo, ohjaus, toivo joka ulottuu sinne esiripun taakse; taivaallisiin..

Johanneksen ilmestys 9:
1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

Ja tämä nousi kanssa mieleeni;

Jesaja 66:
1 Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?
2 Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.

3 Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat valinneet omat tiensä. Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä,
4 niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät, koska ei kukaan vastannut, kun minä kutsuin, koska he eivät kuulleet, kun minä puhuin, vaan tekivät sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsivat sen, mikä ei ole minulle otollista.

5 Kuulkaa Herran sana, te, jotka olette aralla tunnolla hänen sanansa edessä: Teidän veljenne, jotka vihaavat teitä ja työntävät teidät luotaan minun nimeni tähden, sanovat: "Osoittakoon Herra kunniansa, että me näemme teidän ilonne!" Mutta he joutuvat häpeään.

En tiedä miksi nuo juuri vain pysyivät mielessäni, kun etsin ihan toisenlaista Raamatun paikkaa, mutta näissäkin on Jumalan pyhyys esillä, kuin myöskin Hänen kiivastuksensa tottelemattomille, jotka eivät kunnioita Jumalaa, Jumalanansa. Jumala Ei muutu! Vaan Hän on saarnauttanut tahtonsa Sanassaan, Raamatussa! Se olkoon ohjekirjanamme.

Jes. 30:17
15 Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet,
16 vaan sanoitte: "Ei! Hevosilla me tahdomme kiitää" -niinpä saatte kiitää pakoon. "Nopean selässä me tahdomme ratsastaa" -niinpä ovat vainoojanne nopeat.

17 Tuhat pakenee yhden uhkaa; viiden uhkaa te pakenette, kunnes se, mikä teistä jää, on kuin merkkipuu vuoren huipulla, kuin lipputanko kukkulalla.

18 Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!

19 Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.
20 Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää".
22 Silloin sinä havaitset saastaiseksi veistettyjen jumalankuviesi hopeapäällystyksen ja valettujen jumalankuviesi kultakuoren; sinä viskaat ne pois kuin inhotuksen, sinä sanot niille: "Ulos!"
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..