Niin.. HMM?? Kuinkahan paljon tuo tv vie uskovienkin aikaa ja mielenkiintoa poispäin Sanana tutkimiselta ja rukoukselta? Pelkään pahoin, että todella paljon.
Minua ei ole enää aikoihin, siis viime vuosina kiinnostanut telkan katselu. Voin istahtaa katsomaan, kun mies katselee jotain, mutta suht koht nopsaan huomaan kyllästyväni ja lähden pois.. Ja niin kova kun olin katsomaan telkkaa ja kaiken maailman sarjoja, ym..
Tajusin vain eräänä päivänä vain, että: mitä enemmän vietän aikaani telkan ääressä, sarjoja katsellen ja jo kuin odottaen seuraavaa siirtoa jossakin mieluisessa sarjassa, niin ajatuksenikin olivat
vain niissä ohjelmissa, juonikäänteissä, sekä silmissäni oli kuin; katselisin koko ajan telkkaa, teinpä sitten mitä tahansa. Miksi noin? Uskon, että ne ohjelmat joita varsinkin katselin ja odotin seuraavaa ohjelmaa, osaa sarjasta, niin se oli jo niin syvällä tuolla pääkopassani ja silmieni verkkokalvolla, että; se oli omalla tavallaan koko ajan telkan katselua sielun silmin.
Se alkoi tökkiä, etten sanoisi suututtaan mua ja halusin siitä irti. No eihän se tietenkään oman päätökseni voimalla onnistunu, kuin pikkasen, jos sitäkään, kun jo taas istuin klo 00,0 odottamassa jotakin sarjaa tai ohjelmaa alkavaksi. Kaikki aina piti tehdä telkkaohjelmien mukaan, jotta sitten oli aikaa ja kerkisi niitä rauhassa katteleen..Mutta olin
Päättänyt vähentää ja tarvitsin siihen apuja ja voimaa viisauttakin taivaasta, joten aloin sitä rukoileen, pyytäen voimaa olla katsomatta. Veihän se aikaa, aika hidastahan se aluksi oli, ja sorruin tämän tästä katsoon niitä.. Mutta se alkoi harmittaan mua aina niin paljon, kun olin niin heikko, että: en antanu periksi, vaan jatkoin ja jatkoin rukouspyyntöjäni.. ja taas tuskailin, ja mieli teki katsoa.. Se on kuulkaa sellainen kamala kahle, jota ei niin vain ja tosta vain katkastakaan, vaan se vaatii: Taistelua ja rukousta, periksiantamattomuutta!
En muista milloin se kuitenkin alkoi helpottaan ja osa syy oli siinäkin, kun miehenikin päätti vähentää telkan ja sarjojen katselua. Osa syy oli myöskin sarjojen väkivalta kohtaukset, rikollisuus ja synnin hyväksyvä seksualisuus (homous ja lesbous) ohjelmissa ja emme halunneet uskovina sellaista katsella, niin yhdessä päätimme lopettaa, vaikka koville se sittenkin otti. Mutta yhdessä se onnistui paremmin.
Nyt on niin että mua ei
enää jaksa kiinnostaa telkka ollenkaan ja erittäin harvoin istahdan kattoon jotain ja silloinkin kyllästyn aika pian ja poistun, kun mies jää katseleen. Minun puolestani ei telkkaa tarvittais alkuunkaan. Mua ei vaan kiinnosta. Ei mun enää tartte pakottaa, tai esittää, ettei muka kiinnosta. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta ja piste! Jumala näkee ja tietää puhunko totta vaiko en. Miksi Isän edesä valehtelisin ja esittäisin jotain muuta, ei kiitos.
Ja yhden asian voin sanoa sinullekin rakas uskova ystäväni, joka
ehkä tuskailet telkan ja sen ohjelmien takia ja kun sitä vaan pitää vahdata, vaikka on niin paljon muutakin tekemistä, tai sopimattomia ohjelmia. Mitä enemmän istut telkan tai tietokoneelta tms katsellen jotain, joka
ehkä kiehtoo mieltäsi, mutta on turmiollista sielullesi niin uskosi kuihtuu sen takia, niin silloin ja sielunvihollinen hykertelee tyytyväisenä.
"Pysyypä tuokin uskova laittamassani kahleessa ja häkissä, eikä ole vapaa..."Mutta jos ja kun alat rukoilla vapautumista telkasta, tietsikasta tai vaikkapa facebookistakin, tms niin silloin elämääsi tulee takaisin iloa, aikaa touhuta, lukea Raamattua, rukoillakin ja rauhaa, voimaa ja uskon asiatkin alkaa taas kiinnostaa ja maailman tarjonnan kiinnostus vähenee ja silloin itse Isäsi Jumala, Kaikkivaltias on tyytyväinen ja iloitsee uskosikin kasvusta, kun pääset lähemmäksi Herraasi ja samalal monia asia uskonelämässäsi muuttuu oikeaan suuntaan, jopa rakkaus lähimmäisiäsikin kohtaan muuttuu oikeanlaiseksi ja tulee halu armahtaa, siunata, rukoilla, kiittää...

Kantsisko siis pyrkiä eroon telkan
orjuuttavasta voimasta Jumalan lasten vapauteen ja iloon, rauhaan.. Uskalla kokeilla ja päättää antaa koko sydämesi ja elämäsi vain yksin Jeesuksellesi, silloin tv tms ei kahlitse sydäntäsi ja ajatteluasikin vääränlaiseen orjuuteen ja kahleisiin, joista on vaikeaa päästä irti..!