Jeesuksen kuva

Jeesuksen kuva

ViestiKirjoittaja Jeesuksen oma » 11.03.2015 15:10

Jeesukseta on tehty kuvia, joissa Hän on pitkähiuksinen ja kaunis kasvoinen mies. Olen miettinyt, että kuinka moni ihastuu Jeesuksen pelkkään kiiltokuvamaiseen kuvaan, joka on vain ihmismielen tuotosta. Jotinekin minusta tuntuu, ettei Jeesus välttämättä ollut kovinkaan komea mies vaan päinvastoin. Tähän mietteeseen olen tullut sen vuoksi, ettei Jeesuksen ollessa maanpäällä, ei suinkaan ollut tarkoitus rakastua Jeesuksen ulkonäköön, (niinkuin varsinkin naisille olisi saattanut käydä, jos Hän olisi ollut komea) vaan tärkeintä oli/on Hänen pelastus sanomansa, johon tuli/tulee kiintyä ja jopa rakastua. :think:
Jeesus on Herrani. Hän kulkee aina kanssani.
Jeesuksen oma

Re: Jeesuksen kuva

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.03.2015 13:47

Jeesuksen oma kirjoitti:Jeesuksesta on tehty kuvia, joissa Hän on pitkähiuksinen ja kaunis kasvoinen mies. Olen miettinyt, että kuinka moni ihastuu Jeesuksen pelkkään kiiltokuvamaiseen kuvaan, joka on vain ihmismielen tuotosta. Jotinekin minusta tuntuu, ettei Jeesus välttämättä ollut kovinkaan komea mies vaan päinvastoin. Tähän mietteeseen olen tullut sen vuoksi, ettei Jeesuksen ollessa maanpäällä, ei suinkaan ollut tarkoitus rakastua Jeesuksen ulkonäköön, (niinkuin varsinkin naisille olisi saattanut käydä, jos Hän olisi ollut komea) vaan tärkeintä oli/on Hänen pelastus sanomansa, johon tuli/tulee kiintyä ja jopa rakastua. :think:

Mua ihan häiritsee kun Jeesus aina kuvataan pitkähiuksisena ja todellakin kuin kiiltokuva miehenä. En minäkään usko sen olevan totta, koska Raamattuhan sanoo, että: 1. Kor. 11:14

Jes. 52:14-15
Niinkuin monet kauhistuivat häntä-sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo-niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.

Ja tämän haluan laittaa kokonaan tähän:

Jes. 53:
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.

3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.

8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Me ihmisinä usein katsomme vain ulkonäköön ja jos me ajattelemme Jeesusta vain komeana miehenä, niin silloin Jeesuksen elämä ja uhrityö Golgatalla on ollut kohdallamme aivan turha. :???:

Ei siis niin!
Vaan meidän tulee katsoa Jeesukseen sen mukaan: mitä Hän on sanonut ja tehnyt, opettanut meitä ja opettaa yhä Pyhän Henkensä kautta. Sekä se työ, jonka Hän suoritti kerran meidän jokaisen syntiemme tähden, niin se on niin Valtava, ettei siinä voi, eikä saakkaan katsoa ulkonäköön, vaan SYDÄMEENSÄ, Häntä, joka rakasti ja rakastaa jokaista ihmistä riipumatta millainen. tai minkänäköinen meistä itse kukin on. Jumala katsoo meitä Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja näkee meidät syyttöminä, Jeesuksen nimen sekä verensäkin tähden, meidät, jotka olemme vastaanotttaneet pelastuksen ja uudestisyntyneet elävään uskoon Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen nimessään. :thumbup: :clap:

Älä siis rakas lukijamme ihastu siihen kuvaan, mikä on luotu Jeesuksesta ihmisen ajattelun myötä. Vaan rakastu siihen Jeesukseen, joka ei ollut välttämättä kaunis, mutta hänen sydämensä sykki ja sykkii yhä joka sekuntti ihmislasten puolesta, jotta jokainen olisi kerran Hänen Hääjuhlassaan taivaassakin. Onhan Hän Ylkä! :wink: :thumbup:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: Jeesuksen kuva

ViestiKirjoittaja rita4 » 05.02.2026 19:27

:roll: Niin lueskelin tuossa jo aika paljon vanhempaa kirjoittelua. Ja silloin kuin kauhistuin, näillä sanoilla; Mua ihan häiritsee kun Jeesus aina kuvataan pitkähiuksisena ja todellakin kuin kiiltokuva miehenä. Ok. Mut kun ajatellaan nyt vuonna 2026 tätä pitkähiuksisuus juttua, niin Jeesushan on aina kuvattu pitkä hiuksisena, eikös näin? :???: Mutta oliko ja olisiko Hän voinutkin olla Jumalan nasiiri myöskin? Nasiirillahan oli tarkat säännöt ja piti pysyä puhtaana, eikä saanut leikata hiuksiaan, eikä juoda viiniä, ym ym.. :think: Tuoda Jumalalle kunniaa ja kiitosta, ylistystäkin, näin käsittäisin.. :-|

Simpsonhan oli nasiiri, kun enkeli kävi sen hänen äidilleen ilmoittamassa jo ennen simpsonin syntymää. Sehän löytyy täältä: TUOMARIEN KIRJA 13: kokonaan

:think: Kun laiton googleen, niin tuli tällainen selitys; yksi monista.

Historiallinen ja uskonnollinen merkitys:
Lupaus oli usein vapaaehtoinen ja liittyi kiitollisuuteen tai erityiseen varjelukseen. Nykyjuutalaisuudessa nasiirilupausta ei juuri tehdä, koska se vaatisi temppeliuhrit, joita ei ole mahdollista suorittaa. Kristillisessä ajattelussa nasiirin pyhyys nähdään toteutuvan Jeesuksen kertakaikkisen uhrin ja kasteen kautta. :think:

Mehän tiedämme Paavalin, joka leikkautti hiuksensa tietystä syystä ja kuinka hän sanoi, että;

1. Kor. 11:
13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.

Tässä on se, kun Paavalia kehotettiin maksamaan niiden miesten kulut, joilla oli lupaus täytettävänä ja siten ne miehet voisivat leikkauttaa hiuksensakin.

Apostolien teot 21:
23 Tee siis tämä, minkä me nyt sinulle sanomme. Meillä on täällä neljä miestä, joilla on lupaus täytettävänä.
24 Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä.
25 Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
26 Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri.

:think: Mutta eihän meistä kuitenkaan kukaan voi sanoa mitään varmaa Jeesuksen hiuksista. Siis olivatko ne oikeastikin pitkät, vaiko lyhyet. Mielipiteitähän on aina ollut ja aina tulee olemaankin se on täysin varmaa, mutta se, mikä jälleen kuin nousi mieleeni, sydämelleni, niin se on tämä; Ettemme saa tehdä mitään kuvaa, oli se sitten miten pyhä, tms sitten, jota sitten kuin alamme palvoa, ehkä jopa kuin kumartaa, kuin jotain epäjumalaa. Ei siis mitään kuvaa Jeesuksestakaan, jolloin kuvalla, tai ulkomuodolla vain olisi merkitystä; Ei niin, ei. :cry:

Ihmiset elävät niin pitkälle nyt jo kuin sen omatekemänsä jumalansa kanssa eläen ja sitä kumartaen ja palvoenkin, että, se, jos mikä murehduttaa rakkaan Isämme, Jumalan mielen! :thumbdown: :shifty: Pidetään Jeesus sellaisena kuin Hän onkin todellisuudessa; Jumalan aino syntyisenä Poikana, sekä meidän kurjien ja syntisten ihmislasten Vapahtajana, jonka kautta ainoastaan.. siis Hänen nimessään ja veressään on vain se ainoa ja oikea tie taivaan kotiinkin asti.

Se on se kaita ja ei aina niin helppokaan tie, joka kuitenkin on se Paras tie, joka vain ainoastaan taivaan kotiin vie Jeesukseen uskovan, sekä Häneen turvaavan ihmislapsen. Kasteet ei ketään pelasta, eivätkä ne edes vie sinällään taivaaseenkaan, vaan se on se: USKO JA LUOTTAMUS; TURVA JUMALASSA!! Joko sinulla on usko ja luottamus, turvakallio sydämessäsi, elikkäs; Jeesus Kristus?? Jos ei niin rukoile Jumala antamaan sinulle etsikkoaikasi ja kun sen sitten saat, joka tuo mukanaan synnintunnon ja katumuksenkin, niin älä työnnä sitä pois, vaan huuda Jeesusta pelastamaan sinut, sekä antamaan sinulle sinun kaikki syntisi anteeksi Hänen maahan vuotaneessa sovintoveressään ja Hänen nimessään, niin saat uudestisyntyä elävään uskoon, jonka avulla ja kautta pääset ahtaasta portista sisällekin asti taivastielle, kaidalle tielle. Se jos mikä on maailman ihanin ja siunatuin asia mitä voit kokea! Älä jää sen ahtaan portin ulkopuolelle iloitsemaan, vaan astu rohkeasti siitä sisällekin asti. :thumbup: :thumbup: :clap: :D

Liian monet eivät kuitenkaan koskaan astu ahtaan portin kautta taivastielle, vaan luulevat lapsikasteidensa, hyvän elämänsä, synnittömyyden kokemuksensa takia, tms, jo sinne päässeensä, mutta siltikin he yhä vain seisovat kyllä siellä ahtaan portin lähellä, ja iloitsevatkin, mutta eivät ole koskaan kuitenkaan astuneet siitä portista sisällekin asti, ja sen myötä ovatkin vain uskonnollisia, käännynnäisiä, mutteivat Jeesuksen verellä puhtaiksi pestyjä synneistään, sekä myöskin ilman taivaspaikkaa. Surullista, hyvin surullista, kun he olisivat voineet antautua täydellisesti vain yksin Jeesukselle ja päästä kotiin, taivaaseenkin. :shifty: :eh:

Matt. 7:13-14
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Luuk. 13:
23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

:think: Tällaisia pohdintoja tänään.. Herra Jeesus kanssasi ystäväin! :thumbup: :wink:
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Mietintää, Ehdotuksia, Kysymyksiä, ..