WhatsApp-tunnuksesi voi lakata toimimasta yhtäkkiä ikävän ke

WhatsApp-tunnuksesi voi lakata toimimasta yhtäkkiä ikävän ke

ViestiKirjoittaja rita4 » 12.11.2019 11:03

WhatsApp-tunnuksesi voi lakata toimimasta yhtäkkiä ikävän kepposen takia – Vaihda pian tämä asetus
TIVI
3 tuntia sitten
Uusi Suomi

Kuva

Pikaviestinsovellus WhatsApp on puutteistaan huolimatta äärimmäisen suosittu. Joillekin käyttäjille on viime aikoina napsahtanut naaman eteen ikävä ilmoitus palvelusta.

FirstPost kertoo esimerkkinä tapauksesta, jossa erään Reddit-käyttäjän tili oli poistettu käytöstä. Syynä tähän oli WhatsApp-ryhmä, jonka nimi oli muutettu viittaamaan lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Kielletyn nimen seurauksena WhatsApp päätyi poistamaan kaikkien ryhmään kuuluneiden henkilöiden tunnukset. Tosin asiasta Redditissä kertoneen käyttäjän tunnus alkoi toimia normaalisti viikon päästä tapauksesta.

Tapaus ei valitettavasti ole ainoa laatuaan. FirstPostin mukaan vastaavia ”kepposia” on tehty myös muissa ryhmissä. Monien tunnukset on jäädytetty pysyvästi, ja pääsy takaisin WhatsAppiin on vaatinut uuden puhelinnumeron hankkimista. Valitukset WhatsAppin suuntaan ovat tyssänneet viesteihin, joissa on vain todettu käyttäjän rikkoneen palvelun käyttöehtoja.

Vaikka WhatsApp ei näekään ryhmien sisällä nähtävää keskustelua, ryhmien nimet ovat nähtävissä palvelun ylläpidossa. Ilmeisesti tosin ryhmien nimien tutkiminen ja käyttäjätunnusten jäädyttäminen tapahtuvat automaattisesti ilman ihmissilmiä.

Ikävintä tilanteessa on, että WhatsAppin oletusasetusten mukaan kuka tahansa voi lisätä kenet tahansa keskusteluryhmiin. Tämän estääkseen täytyy säätää WhatsAppin asetuksia. Tarvittava säätö löytyy kohdasta Tili (Account) -> Tietosuoja (Privacy) -> Ryhmät (Groups). Asetuksen säätämisen jälkeen ryhmiin lisääminen onnistuu vain omilta kontakteilta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19672
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Maailmalla ja kotimaassammekin tapahtuu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa