Oscar-palkittu näyttelijä Denzel Washington kastettiin – sai

Oscar-palkittu näyttelijä Denzel Washington kastettiin – sai

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.01.2025 08:54

Oscar-palkittu näyttelijä Denzel Washington kastettiin – sai myös pappisluvan
Hollywood 07.01.2025 19:48
Petri Tuunainen
SRKL
Kuva
Denzel ja Pauletta Washington Toronton kansainvälisillä elokuvafestivaaleilla syyskuussa 2024. Pauletta oli myös paikalla, kun Denzel kastettiin. Pauletta on ollut jo pitkään uskossa ja rukoillut miehensä puolesta. Kuva: Adam Chitayat/ Wikimedia Commons

Hollywood-tähti Denzel Washington, joka tunnetaan muun muassa kahdesta Oscar-palkitusta roolistaan, ja poikkeuksellisesta urastaan, on aloittanut uuden luvun elämässään.

Joulukuun 28. päivä 70 vuotta täyttänyt Washington kastettiin 21. joulukuuta Kelly Temple Church of God in Christ -kirkossa Harlemissa, New Yorkissa. Tämä hengellinen tapahtuma ja Washingtonin päätös ryhtyä saarnaajaksi korostavat uskon merkitystä hänen elämässään.
Hänet upotettiin kastealtaaseen valkoiseen kaapuun pukeutuneena, minkä jälkeen hänelle myönnettiin pappislupa. Tämä oikeuttaa hänet esimerkiksi vihkimään avioliittoja ja toimimaan pastorina.

Tilaisuudessa Washington jakoi henkilökohtaisia ajatuksiaan:

”Se kesti jonkin aikaa, mutta nyt olen täällä. Jos (Jumala) voi tehdä tämän minulle, ei ole mitään, mitä hän ei voisi tehdä sinulle. Taivas on kirjaimellisesti rajana”, hän kommentoi arkkipiispa Christopher Bryantin mukaan, joka kertoi asiasta Page Sixille. Hän myös muisteli nuoruudessaan saamaansa profetiaa, jossa eräs nainen hänen äitinsä kampaamossa ennusti hänen matkustavan ympäri maailmaa ja saarnaavan miljoonille ihmisille. Nyt tämä ennustus näyttää täyttyvän.

Tilaisuus oli erityisen koskettava, sillä paikalla oli myös Washingtonin vaimo Pauletta, joka on ollut uskossa jo vuosien ajan. Pauletta puhui kyynelehtien miehensä hengellisestä matkasta ja siitä, kuinka ylpeä hän oli nähdessään Denzelin ottavan tämän seuraavan askeleen uskossaan:

”Tämä on hetki, jota olen rukoillut ja toivonut. Näen, kuinka Jumala on koskettanut Denzeliä ja johdattanut häntä vuosien ajan, ja nyt tämä hetki on totta,” Pauletta sanoi liikuttuneena.

“Et voi puhua tuolla tavalla ja voittaa Oscareita”

Koko kirjoitus täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Linkkejä, ym..