Maitotilan arkea Loimaalla

ViestiKirjoittaja rita4 » 14.12.2024 13:22

:thumbup: Laitampa tällaisen mielenkiintoisen videon maatilan arjesta luomutilalla. Minua se aina kiinnostaa, kun itse olin karjatilan, eli maatilan emäntänä ja keskimmäinen pojistani on ollut lomittajana jo yli 20v. Joka ei ole ollut maatilalla eikä tiedä sitä työmäärää, jossa ei ole pyhiä, eikä juurikaan lomapäiviäkään vuodessa, sekä mitä niissä on ym, niin voi hiukka edes avata silmiä, mistä se maito ja liha sekä kasvikset ym tuotetan meidän pöytiimme. :D

Sanon näin, että jos me aletaan elää rehuilla vain, niin terveys pettää ennemmin tai myöhemmin, kun elimistö ei saa sille tarkoitettuja ainesosia, vitamiineja ym ja mitäs sitten syödään, kun tulee ne oikein vaikeat ajat, kun nyt yritetään ajaa alas maataloutta, sekä lihantuotantoakin? Sitten itketään, kun ei enää olekaan maatiloja ja nälkä on... :think: :cry:

10.12.2024
Suomen maatalousmuseo Sarassa toteutettiin vuoden 2024 aikana OKM:n rahoittama hanke: Maatalous ja ympäristökysymysten vaikutukset osana aineetonta kulttuuriperintöä.

Hankkeen tuloksena on nyt julkaistu kolme maatiloilla kuvattua dokumenttifilmiä. Dokumenteissa esitellään arjen työtä erilaisilla kasvinviljely- ja eläintuotantotiloilla sekä sekä kuullaan viljelijöiden ajatuksia edellisten sukupolvien henkisestä perinnöstä ja ympäristösuhteesta.

Dokumenttifilmit on kuvannut Finepics Oy.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Linkkejä, ym..