JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEN TODISTEET

JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEN TODISTEET

ViestiKirjoittaja rita4 » 03.09.2015 21:22

Jari iivanainen

Kun ovat kyseessä Raamatussa mainitut tapahtumat, on tunnettua, että ateistitutkijat ja liberaaliteologit asettavat ne kyseenalaisiksi. He eivät usko, että Raamattu on luotettava historiallinen lähde. Tämä epäilys lähtee liikkeelle jo luomisesta. Ateistitutkijoilla ja liberaaliteologeilla on mielikuva, että tiede on osoittanut luomisen epähistorialliseksi ja mahdottomaksi tapahtumaksi. Tässä näillä tutkijoilla on kuitenkin väärä mielikuva, koska asia on juuri päinvastoin. Todellinen tiede on osoittanut, ettei elämän syntyä itsestään ole todistettu eikä ole pystytty osoittamaan todellisia lajimuutoksia fossiileissa eikä nykyaikana. Tämän ovat myöntäneet useat eturivin paleontologit ja tämän alueen tutkijat.

Kun ateistitutkijoilla ja liberaaliteologeilla on väärä mielikuva maailmankaikkeuden ja elämän alkuvaiheista ja kun he eivät myönnä Jumalan osuutta kaikkeuden synnyssä, on heillä samanlainen suhtautuminen yliluonnollisiin asioihin, kuten Raamatun ihmeisiin ja Jeesuksen ylösnousemukseen. He eivät usko niitä historiallisiksi tapahtumiksi. Tähän syynä ei kuitenkaan ole se, että he olisivat voineet tämän tieteellisesti ja aukottomasti todistaa. Sen sijaan yksinkertainen syy heidän katsantokannalleen on naturalistinen ennakkoasenne ja maailmankuva, jossa maailmankaikkeus on suljettu järjestelmä niin, ettei luonnon lisäksi ole mitään yliluonnollista todellisuutta. Pidetään mahdottomana, että esim. Jumala olisi voinut puuttua tämän maailman tapahtumiin. Tämä mahdollisuus hylätään oikopäätä.

Hyvän kuvan naturalistisesta ennakkoasenteesta löydämme parista Apostolien tekojen kohdasta. Niissä kerrotaan kahdesta ryhmästä – saddukeuksista ja kreikkalaisista filosofeista – jotka kummatkin torjuivat ylösnousemuksen. Se ei sopinut heidän maailmankuvaansa ja siksi he hylkäsivät sen mahdottomana:

Koko kirjoitus täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Linkkejä, ym..