Reuters: Vatikaani ylistää Yhdysvaltain korkeimman oikeuden

Reuters: Vatikaani ylistää Yhdysvaltain korkeimman oikeuden

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.06.2022 17:15

Reuters: Vatikaani ylistää Yhdysvaltain korkeimman oikeuden aborttipäätöstä ja sanoo sen haastavan maailmaa
ABORTTI 27.06.2022 14:00
SEURAKUNTALAINEN TOIMITUS

Kuva
Roomalaiskatolisen kirkon opetuksen mukaan elämä alkaa hedelmöityksestä. Kuvituskuva: Istockphoto

Yhdysvaltain korkein oikeus kumosi perjantaina 24.6. laajan aborttioikeuden.

Vatikaanin Elämän Akatemia (Vatican’s Academy for Life) kiitti tuoreeltaan Yhdysvaltain korkeimman oikeuden aborttipäätöstä ja totesi sen haastavan maailmaa pohtimaan elämän kysymyksiä. Vatikaanin lausunnon mukaan ihmiselämän puolustaminen ei voi rajoittua yksilön oikeuksiin, koska elämä on ”laajasti yhteiskunnallisesti merkittävä asia”. Asiasta uutisoi Reuters.

Yhdysvaltain korkein oikeus otti viime perjantaina dramaattisen askeleen ja kumosi vuonna 1973 annetun Roe v. Wade -ennakkopäätöksen, jonka mukaan naisella on perustuslaillinen oikeus aborttiin. Viisi korkeimman oikeuden tuomaria yhdeksästä asettui kumoamisen kannalle.

Koko kirjoitus täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19775
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Linkkejä, ym..

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron