”Se on iso asia” – Postin riidassa tapahtui merkittävä liike

”Se on iso asia” – Postin riidassa tapahtui merkittävä liike

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.11.2019 11:07

1 tunti sitten
UUSI SUOMI

Kuva
© Toimittanut Alma Talent Oy Sovittelu. PAU:n Heidi Nieminen ja Paltan Tuomas Aarto valtakunnansovittelijan luona.
Työnantajapuolen vastaantulo on iso asia, PAU:n Heidi Nieminen sanoo. Postin suuntaan hän antoi yhä noottia vuokratyövoiman käytöstä.

Posti- ja logistiikka-alan unionin (PAU) puheenjohtaja Heidi Nieminen pitää merkittävänä työnantapuolen vastaantuloa Postin työehtokiistassa.

Paltan toimitusjohtaja Tuomas Aarto ilmoitti torstain A-studiossa yllättäen, että työriidan sovittelua voitaisiinkin jatkaa vanhojen työ­ehto­sopimusten pohjalta. Tämä viittaa siihen, että työnantajapuoli voisi olla valmis vetäytymään riidan aiheuttaneesta suunnitelmasta eli satojen Postin työntekijöiden siirtämisestä uuden, halvemman työehtosopimuksen piiriin.

”Olen tyytyväinen, että hän näin lausui. Tästä itse asiassa päästiin alkuun jo viimeksi sovittelijan luona”, PAU:n Heidi Nieminen kertoi Ylen välittämässä lähetyksessä saapuessaan valtakunnansovittelijan toimistolle neuvotteluun perjantaina.

”Se on iso asia – me olemme koko ajan lähteneet siitä, ettei pienipalkkaisten ihmisten työehtoja ja palkkoja voida romauttaa”, Nieminen jatkoi.

Koko juttu täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19844
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Linkkejä, ym..

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron