Virpi ei ymmärtänyt, mikä amstaffi Camolla oli hätänä, kun s

Virpi ei ymmärtänyt, mikä amstaffi Camolla oli hätänä, kun s

ViestiKirjoittaja rita4 » 20.01.2019 11:41

Virpi ei ymmärtänyt, mikä amstaffi Camolla oli hätänä, kun se haukkui ja hyppi vasten ovea – sinnikäs koira pelasti vaistollaan iäkkään miehen kuolemalta
Marjaana Wikman
3 tuntia sitten
mtv Uutiset

Kuva
© Virpi Tervonen Virpi Tervosen Camo-koira palkittiin sankarikoirana joulukuussa.

Amerikanstaffordshirenterrieri Camo pelasti miehen hengen vuoden 2017 lokakuussa, kun se vaatimalla vaati päästä ulos. Pihalla Camo omistajineen löysi lähes tajuttoman miehen kaatuneena läheisestä ojasta, ja joulukuussa koira palkattiin sankarikoiran arvonimellä.

Kemiläinen Virpi Tervonen ajatteli putsaavansa amerikanstaffordshirenterrieri eli amstaffi Camon tulehtuneet korvat ennen ulkoilua. Mutta Camo oli levoton. Se ravasi eteisen ja keittiön väliä levottomasti.

Mikähän sillä on? Se ei yleensä hauku tuolla tavoin. Kun Camo hyppi vasten tuulikaapin ovea, Tervonen päätti, että korvien putsaaminen saa odottaa. Tuo ei ole hänen koiralleen normaalia käytöstä.

Hän kurkkasi ulos keittiön ikkunasta, mutta ovella tai pihalla ei näkynyt mitään eikä ketään. Ihmisiä käveli tietä pitkin talon ohi kuten tavallista.

Tervonen avasi tuulikaapin oven laittaakseen kengät jalkaansa. Silloin Camo ryntäsi ulko-oven luo ja hyppi voimalla sitä kohti.

Koko juttu täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
Avatar
rita4
Ylläpitäjä
 
Viestit: 19842
Liittynyt: 20.10.2013 09:53

Paluu Linkkejä, ym..

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron