AATTOHETKISSÄ -- näky lopunajoista

AATTOHETKISSÄ -- näky lopunajoista

ViestiKirjoittaja rita4 » 26.11.2013 22:36

Esko Vainio

Vuonna 1968 kertoi arvostettu 90-vuotias norjalainen sisar helluntaisaarnaaja Emmanuel Minokselle näystä, jonka hän oli saanut. Se tuntui saarnaajasta liian raskaalta ja vaikealta vastaanotettavaksi - olivathan näyssä näytetyt asiat siihen aikaan täysin epänormaaleja ja laillakin kiellettyjä. Hän kuitenkin kirjoitti näyn muistiin mutta pani sen syrjään. Hän arveli, että julkaistuna näkyä pidettäisiin liiotteluna ja sitä ei otettaisi vakavasti.

Noin 30 vuotta myöhemmin Minos löysi papereitaan tutkiessaan kellastuneen sivun ja alkoi lukea sitä kuin salamaniskun saaneena.

Pitkäaikainen rauha ja aseistariisuminen

Vanha sisar kertoi:
Näin maailman aivan kuin kartalla. Näin vuorotellen kunkin Euroopan maan. Näin Skandinavian, näin Norjan. Näin tiettyjä asioita, joita piti tapahtua juuri ennen Jeesuksen takaisin tuloa ja seurakunta-ajan päättymistä, juuri ennen kuin luvattu suuri vaivanaika, jonka kaltaista ei ole ennen koettu, tavoittaa ihmiskunnan.

Juuri ennen Jeesuksen tuloa ja suuren vaivanajan alkua tulee aika, jolle on ominaista rauha ja aseistariisuminen, jonka kaltaista ei ennen ole nähty. Tulee rauhan aika, ja se kestää kauan. Tämän rauhanjakson aikana monissa maissa vähennetään aseistusta, myös Norjassa. Kolmas maailmansota alkaa odottamattomalla tavalla, ennalta arvaamattomasta lähtökohdasta. Se tavoittaa meidät yhtä odottamatta, ja me olemme yhtä valmistautumattomia kuin 9.4.1940 saksalaisten miehittäessä Norjan tunkeutuen maahan Ruotsin kautta.

Julistus korvasyyhyyn

Näin, että kristikunnassa vallitsee ennennäkemätön välinpitämättömyys, luopumus ja lankeaminen pois todellisesta ja elävästä Kristuksesta. Jeesusksen tulemuksen edellä kristityt eivät enää ota vastaan voimakasta totuuden julistusta synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista. Ei haluta kuulla parannuksen teosta ja paranemisesta. Tilalle tulee toisenlainen julistus, "onnellisuuden kristus", jonka mukaan tärkeintä on ihmisten menestys ja hyvinvointi tavalla, jota Jumala ei ole koskaan luvannut. Rukoushuoneet ja kirkot tyhjenevät. Tämä koskettaa kaikkia herätysliikkeitä.

Oman ristinsä ottamista ja Jeesuksen todellista seuraamista painottavan julistuksen tilalle tulee viihdytys, taide ja kulttuuri. Sinne, missä tulisi olla syntien katumista, kääntymistä ja herätystä, tulee viihdeohjelma. Tätä tapahtuu hyvin laajalti ennen Jeesuksen tulemusta.

Moraali rappeutuu

Tapahtuu suuri moraalin murentuminen. Senkaltaista Norjassa ei ole nähty. Ihmiset elävät yhteiselämää aivan kuin olisivat avioliitossa. Yhteen muuttaminen ennen avioliiton solmimista ja aviopuolisoiden uskottomuus saavuttavat sellaisen laajuuden ja hyväksynnän, että sitä ruvetaan kaikin tavoin puolustelemaan. Tämänkaltainen elämäntapa tunkeutuu myös kristillisiin seurakuntiin niin, ettei sitä enää edes tuomita, myös luonnonvastainen synti (homoseksualisuus) hyväksytään.

Jeesuksen tulemuksen edellä nähdään televisiossa ohjelmia, jollaisia ei ollut aikaisemmin. Televisio täyttyy väkivallalla ja hirvittävyyksillä opettaen ihmiset murhaamaan ja tappamaan. Kadut muuttuvat vaarallisiksi, sillä ihmiset alkavat tehdä sitä, mitä näkevät. Enää ei katsota televisiosta vain yhtä kanavaa, vaan on runsaasti valinnanvaraa ja haasteita. Kanavan valinta on yhtä helppoa kuin radiossa aaltoalueelta toiselle siirtyminen.

Televiso täyttyy väkivaltaohjemista niin, että niihin suhtaudutaan kuin viihdeohjelmiin. Mitä hirvittävimpiä murha- ja väkivaltakohtauksia näytetään ja levitetään yhteiskuntaan. Kuvaruudussa näytetään intiimikohtauksia, salaisimpia avioliitossaatapahtuvia asioita. Se alkaa tapahtua, ja sinä näet sen toteutumisen.

Lait, jotka tänä päivänä kieltävät tällaisen moraalittomuuden, murretaan ja mitätöidään, ja kaikein kauhistuttavampia asioita näytetään suoraan silmiemme edessä.

Pakolaisia sorretaan

Köyhistä maista tulvii ihmisiä Eurooppaan. Heitä tulee myös Skandinaviaan ja Norjaan. Ihmisiä tulee, mutta heitä ei hyväksytä ja heitä kohdellaan julmasti. Kohtelu on samankaltaista kuin juutalaisten kokema ennen sotaa. Silloin täyttyy syntiemme mitta. Se tapahtuu juuri ennen Jeesuksen tulemusta ja ennen kuin syttyy kolmas maailmansota.

Kolmas maailmasota

Sota tulee olemaan lyhyt. Kaikki, mitä olen kokenut sodasta, on yksinkertaisesti lasten leikkiä verrattuna silloin alkavaan. Se alkaa kuin tavallinen sota mutta leviää laajalle ja päättyy atomipommeihin.

Ilma saatuu niin, että sitä on mahdoton hengittää. Saaste leviää eri mantereille, Amerikkaan, Japaniin, Australiaan - rikkaisiin maihin. Maa muuttuu käyttökelvottomaksi, ja vettä ei voi käyttää. Tulos on se, että eloon jää vain vähän ihmisiä. Eloon jääneet rikkaissa maissa yrittävät paeta köyhiin maihin, joita ei ole vahingoitettu. Näissä maissa kohdellaan tulijoita samoin kuin he olivat kohdelleet pakolaisia. Heitä ei haluta ottaa vastaan.

Olen onnellinen, etten joudu itse sitä kokemaan, mutta kun se aika lähenee, sinun täytyy olla rohkea, matkustaa ympäriinsä ja varoittaa ihmisiä siitä, mitä minulle näytettiin.

Näin tämä iäkäs sisar puhui Emmanuel Minokselle vuonna 1968, vähän ennen kuolemaansa.

Tämä artikkeli julkaistiin joulukuussa 1998 virolaisessa, Saarenmaalla ilmestyvässä päivälehdessä Meie maa.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: AATTOHETKISSÄ -- näky lopunajoista

ViestiKirjoittaja rita4 » 08.01.2017 19:14

Kun etsimme ja jopa arvostelemme profetioita, niin on paljon oikeitakin. Mutta valitettavasti on paljon vääriäkin profetioita. Minusta on hyvin tärkeää ettei ala julistaa; "Herra sanoi, tai Herra näytti.." Jos ei ole sitä käynyt rukouksesta käsin jo jonkin aikaakin Herran edessä käsitellen ja pyrkien olemaan vilpittömin ja aroin tunnoin. Koska liian paljon nyt tuodaan esiin profetioita vain saadakseen itselleen hyvän uskovan maineen ja jopa kahisevaakin taskuunsa. Ei koetella, ei kyseenalaisteta, eikä peljätä Jumalaa, joka kuitenkin tietää ja näkee totuuden. :problem:

Tuo edellinen on niin ja amen ja se on juuri noin. Minäkin olen uskossa olo vuosieni aikana saanut tuotua 2 eri profetiaa, mutta Huiih kuinka mua pelotti sanoa niitä silloin ääneen. Pelkäsin niiden olevan vain itsestäni lähtöisin olevia, tms, vaikka todellisuudessa en voinut edes tietää niitä asioita etukäteen.. Työnsin pois ja aina vain se palasi; uudestaan ja uudestaan työnsin pois ja se palasi ja pysyi muuttumattomana. Silloin aralla äänellä sen piipitin esille.. Toinen ilostui, toinen suuttui.. Mutta ainakin se, joka suuttui, niin se toteutui. Ja toivon sydämestäni että se toinenkin olisi saanut, tai saa vielä toteutua. :think:

Julistus korvasyyhyyn

Näin, että kristikunnassa vallitsee ennennäkemätön välinpitämättömyys, luopumus ja lankeaminen pois todellisesta ja elävästä Kristuksesta. Jeesuksen tulemuksen edellä kristityt eivät enää ota vastaan voimakasta totuuden julistusta synnistä ja armosta, laista ja evankeliumista. Ei haluta kuulla parannuksen teosta ja paranemisesta. Tilalle tulee toisenlainen julistus, "onnellisuuden kristus", jonka mukaan tärkeintä on ihmisten menestys ja hyvinvointi tavalla, jota Jumala ei ole koskaan luvannut. Rukoushuoneet ja kirkot tyhjenevät. Tämä koskettaa kaikkia herätysliikkeitä.

Oman ristinsä ottamista ja Jeesuksen todellista seuraamista painottavan julistuksen tilalle tulee viihdytys, taide ja kulttuuri. Sinne, missä tulisi olla syntien katumista, kääntymistä ja herätystä, tulee viihdeohjelma. Tätä tapahtuu hyvin laajalti ennen Jeesuksen tulemusta.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: AATTOHETKISSÄ -- näky lopunajoista

ViestiKirjoittaja joku » 09.01.2017 23:22

Minä olen epäillyt jo pitkään, että tuo profetia ei ole Jumalalta tullut.
Siinä on väärää seassa.
En ehkä pidä myöskään Emmanuel Minosia ihan raittiimpana julistajana. :sad:
joku

Paluu Profetiat ja ilmestykset, ym..