"Ole viisas" (Luuk 12:20)

"Ole viisas" (Luuk 12:20)

ViestiKirjoittaja rita4 » 15.12.2013 21:14

" Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta"

Tällaiset sanat sanotaan sellaiselle, joka ei ole varustautunut mitenkään sielunsa pelastukseen. Tässä nykyisessä maailmanajassahan me askaroimme kaikenlaisten asioiden parissa. Näinhän on aina tehty ihmiskunnan historiassa, ei sen puoleen, mutta tuntuu vain siltä, ettemme edelleenkään huolehdi sielumme pelastuksesta riittävässä määrin.

Sain käsiini joukon ennustuksia. Niihinkin sopii suhtautua tietysti varauksella, mutta kuunnelkaapas nyt vaikka tätä. Sen on kirjoittanut englantilainen rouva Ursula Stipton, joka oli syntynyt jo 1486 ja eli siis Lutherin aikoihin. Hän näki merkillisen näyn, joka on jäänyt askarruttamaan minua.

" Kerron merkillisestä lopunajasta. Todellinen rakkaus miltei häviää. Vaimot hellivät kissoja ja miehet elävät kuin siat. Ajatukset kiitävät maailman ympäri silmänräpäyksessä. Ihmiset lentävät kuin lintuset. Kuvatkin liikkuvat ja ihminen tahtoo lentää kuuhunkin. "

Tuntuuko tutulta? Mikä muu kuin internet on kyseessä, kun tiedot siirtyvät hetkessä maapallon toiselle puolelle ja ilmiselvistä lentokoneistahan tuossa puhutaan ja televisiosta. Kuussakin on käyty.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin hyvässä kuin pahassakin. Ilmastonmuutoksesta nyt kaikki puhuvat ja siinäkin ihmiskunnan aikaisemmat valinnat näyttävät nyt tulevan meitä vastaan pitkän viiveen kanssa.

Ole siis viisas! Kristittyinä olemme samojen lainalaisuuksien alaisina kuin muutkin ihmiset. Emme pääse pakoon, jos tulva tulee tai korot nousevat. Samalla tavalla joudumme elämään kuin muutkin ja samat kohtalot odottavat meitä aivan kuten muitakin.

Mutta yhdessä suhteessa olemme erilaisia. Meillä on toivo. Toivo paremmasta, ei ehkä täällä maan päällä, mutta kerran taivaassa. Sinne ahkeroikaamme päästä, on tuttu termi hengellisissä piireissä. Monet kyllä ahkeroivat kaikenlaisessa muussa sinänsä merkityksellisessä, mutta jättävät kokonaan hoitamatta taivaan asiansa. Ole siis viisas!

Eero Kavasto,
kirjoittaja on
Kullaan kappalainen
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: "Ole viisas" (Luuk 12:20)

ViestiKirjoittaja rita4 » 27.03.2014 12:08

" Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta" Luuk. 12: 19-

Niin, Jumala voi sanoa itseään vahvana ja hyvänäkin uskovana pitävälle, tuollaisen varoituksen, nuhteen.. Vai eikö muka voi? Niin helposti lihamme tahto saa etuudet, ja alamme ruokkia enempikin lihaamme, kuin henkeämme vahvistaa. Koko ajan pitää olla hereillä. Ja kun maailma, rikkaus, helppous, tai mikä muu tahansa alkaa miellyttää, houkuttaa, niin sellaisesta on sanouduttava heti irti; Jeesuksen nimessä ja veressä!

Olen paljon miettinyt Jeesuksen takaisin tuloa ja omaa uskonelämääni, ja kuinka usein huomaan lihan tahdon koittavan päästä voitolle, mutta se on vain kerta toisensa jälkeen ristiinnaulittava ristille. Se ei ole mieluisaa ja oishan se paljon helpompaa ja mukavampaakin elää, kun ei tarvis koko ajan kuin huolehtia siitä, että: Onko valmis kun Jeesus saapuu noutamaan kotiin. Mutta sitten PH alkaa puhua sydämelleni ja sanoo, että pitää jaksaa vain valvoa, rukoilla, tehdä parannusta, kuolla maailmalle ja lihan tahdolle, houkutuksille, kaikelle mikä on vastoin Isän tahtoa.. Se on aina suostumisen ja nöyrtymisen tie, joka taivaan kotiin vain vie. Matt. 24:40-

Uskallan sanoa, ettei yksikään uskova, Herran oma ole koskaan liian valmis siihen, että aika täyttyy kohdallaan ja Jeesus saapuukin noutamaan taivaan kotiin. Tämä aika on nopeatempoista ja vaativaa, kaikkea on saatavilla ja facebuukki on monien taivas. Olen järkyttyneenä seurannut miten Tärkeä jopa uskovillekin on nykyään: Facebook?! :o Se on kuin heidän maanpäällinen taivas ystävineen ja tykkäämisineen. Aikuisista on tullut pentuja, joille merkkaa vain kuinka monta tykkäystä on taas saanut ja kaikki paljastetaan kaikille. :-( :shock:

Se on sitä ajatuksen voimalla ja nopeudella tapahtuvaa liikkumista netissä. Sekunnin päästä koko maailma tietää, mitä mimmi on tehnyt Suomessa ja mistä hän tykkää ja ketä fanittaa, mitä söi, joi, missä kävi ja keiden kanssa oli.. Ja tuonne uskovat juoksee pää kolmantena jalkana muka evankelioimaan! :o Jätän sanomatta mitä ajattelen..Se on julkaisu kelvotonta. :evil:

Noh, kuitenkin tuon naisen näky on toteutunut. Ja uskovilla on uudet temput millä saada ihmisiä uskoon ja evankelioitua, mutta olen sitä usein pohtinut, että jos ilmoitetaan niin ja niin monen tulleen siinä ja siinä kokouksessa uskoon, niin kuinka moni heistä olisi tullut eteen rukoiltavaksi, jos ei olisi ollut voimakasta massa hysteriaa ja musiikkia, ylistystä, vaatimusta tulla eteen ja antaa elämänsä Jeesukselle. Eli tuliko heistä vain käännynnäisiä, ei Jeesuksen seuraajia, jotka sitten eivät kestäkään koetuksia eivätkä halua edes kuolla lihansa tahdolle, eikä myöskään maailman houkutuksille? Kysyn vain! Vai tuliko heistä Herramme työmiehiä ja muuriaukkoon sijoitettuja Jumalan Sanan todistajia/puolustajia..Toivoisin tietenkin että jälkimmäisiä. :?

Ole siis viisas! Kristittyinä olemme samojen lainalaisuuksien alaisina kuin muutkin ihmiset. Emme pääse pakoon, jos tulva tulee tai korot nousevat. Samalla tavalla joudumme elämään kuin muutkin ja samat kohtalot odottavat meitä aivan kuten muitakin.

Mutta yhdessä suhteessa olemme erilaisia. Meillä on toivo. Toivo paremmasta, ei ehkä täällä maan päällä, mutta kerran taivaassa. Sinne ahkeroikaamme päästä, on tuttu termi hengellisissä piireissä. Monet kyllä ahkeroivat kaikenlaisessa muussa sinänsä merkityksellisessä, mutta jättävät kokonaan hoitamatta taivaan asiansa. Ole siis viisas!
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Profetiat ja ilmestykset, ym..