Ilmestys pitkänäperjantaina

Ilmestys pitkänäperjantaina

ViestiKirjoittaja rita4 » 07.03.2018 22:13

Liisa Ahola

Näin ilmestyksen pitkänäperjantaina 6.4.2012 Noin puolen päivän aikaan. Olin levollisessa rukouksessa muistaen läheisiäni ja seurakuntaani. Iltapäivällä olisi kokous ja olin menossa sinne. Minulla on tapana rukoilla seurakunnan kokouksen puolesta etukäteen ja niin niin nyt tekemässä.

Koin hetkellisen valokokemuksen ja tietoisuuteeni tulivat sanat: Pitkänäperjantaina muistellaan Jeesuksen kärsimystä. Kyllä hän kärsikin, mutta hän teki sen rakkaudesta. Pitkänäperjantaina pitäisi muistella Jeesuksen rakkautta, sillä niin suurta se oli ja on. Pitkäperjantai on rakkauden juhla.

Kokemukseni oli niin valtava, ettei minulla ole sanoja sen kuvaamiseen. Samalla minulle annettiin runo. Ensin tuli säepari, ja kun ryhdyin kirjoittamaan sitä tietokoneella, muodostui teksti säe säkeeltä runoksi. Silloin olin Pyhän Hengen käytössä. Omaa ansiota minulla tässä ei ole.

Pitkäperjantai

Niin paljon sinä, Jeesus,
minua rakastit,
että kärsimystiesi kuljit
ja kuolit puolestani.

Mistä sait sen taivaisen voiman
ja suuren sydämen,
että kuolit puolesta jokaisen,
jokaisen ihmisen?

Sinä olit ihminen kuin minäkin
tunnet puutteet ja heikkoutein.
Ne kannoit ristille puolestani,
vain sinä kykenit siihen.

Kestit katsoa äitisi tuskaa
ja lohduttaa murhetta mustaa.
Hän itki hiljaa:
"Poikani mun!
Minä synnytin sun,
minä synnytin sun.
Olit lainassa vain,
Tämän tuskan kokea sain,
Jeesus. Sinun rakkautesi suuri
on minua suojaava muuri."

Niin paljon, Jeesus, meitä
jokaista rakastit,
että ristin tuskat
uskalluksella kohtasit.

Tänä päivänä emme tiedä
pääsiäisaamun iloa vielä.
Sinun rakkautesi suuri
on minun voimani juuri.

Runoa kirjoittaessani minulle sanottiin: " Jeesuksen jumalisuutta korostetaan aina, mutta hän oli myös todellinen ihminen: ruumiillinen, sielullinen ja hengellinen olento."

Tullessaan äidiksi Maria oli ihan tavallinen, nuori juutalainen nainen, oikeastaan ihmisten mittapuun mukaan hyvin vähäpätöinen. Jumala oli kuitenkin valinnut hänet oman poikansa äidiksi. Maria sai kunnian kantaa sydämensä alla Jumalan Poikaa.

Jumalaan luottaen Maria selvisi siitä inhimillisestä kriisistä, joka ihmisten maailmassa aina seuraa naimattoman nuoren naisen odottamattomasta raskaudesta. Hän meni Juudean vuorimaahan sukulaiensa Elisabetin luokse kuultuaan enkeliltä Elisabetinkin odottavan lasta.

"Maria ei ole
taivaan kuningatar
eikä ainainen neitsyt. Hän
oli Jeesuksen
äiti, juutalainen
perheenäiti,
puusepän vaimo."

Kohdatessaan Maria ja Elisabet ylistivät Jumalaa kiitosvirsissään. Elisabet ja Maria olivat saaneet kohdata Jumalan suuren armon ja ihmeellisyyden. Naiset korkeintaan saattoivat aavistaa, mitä tulevaisuus toisi heille tullessaan.

Äidin sydämen ahdistus

Jeesuksen syntymän jälkeen Marialle profetoitiin Jeesuksen tulevaisuudesta. Maria kätki ennustukset sydämeensä ja tutkisteli niitä. Se olikin tarpeellista. Hänenkin piti kasvaa tehtävässään Jumalan Pojan maallisena äitinä.

Tehtävä oli vaativa, ja monta kertaa Marian äidinsydän oli ahdistusta täynnä. Profetiat toteutuivat. Miekka todella lävisti Marian sydämen ristin juurella, niin kuin vanha Simeon oli ennustanut. Niin suurta tuskaa Maria koki katsellessan omaa poikaansa ristiinnaulittuna kuolemassa.

Maria ei ole taivaan kuningatar eikä ainainen neitsyt. Hän oli Jeesuksen äiti, juutalainen perheenäiti, puusepän vaimo, joka synnytti miehelleen Joosefille poikia ja tyttäriä. Jeesuksen uhrikuoleman aikoihin Maria lienee ollut leski, sillä Jeesus liitti ristillä riippuessaan äitinsä Marian ja opetuslapsensa Johanneksen äidiksi ja pojaksi.

Lähde; Ristin Kansa lehti nro 3/2018
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Profetiat ja ilmestykset, ym..