Kirjoittaja rita4 » 02.03.2016 16:48
Uutta kasvua
Uutta kasvua tapahtuu, sekä seurakunnassa että maailmassa. Voit nykyisin kuulla seurakuntaan menevien kristittyjen puhuvan Egyptin kieltä epäuskoa, valitusta, aineellisuutta ja aistillisuutta. Monet aistilliset kristityt turvautuvat maailmaan. Hämmästyttävästi, voit nähdä luopuneiden ja eksyneiden palaavan takaisin alttarille, puhuvan rakastavilla sanavalinnoilla Pelastajasta, ja syvällä sydämessään he ovat yhä uskollisia Herralle, vaikka he ovat vielä maailmassa.
Älä arvostele kääntymättömiä tai luopuneita rakkaitasi ulkokuoren perusteella. Monet heistä itkevät itsensä uneen. En osaa alkaa laskemaan niiden vankien lukumäärää, jotka tunnustavat minulle, että he huutavat Jumalaa selleistään. Joku voi ulkoisesti näyttää kovalta ja saavuttamattomalta, mutta sisäisesti hän saattaa huutaa epätoivossaan taivaaseen.
Olen tuntenut luopioita, narkomaaneja, jotka saivat hyvän olon heroiinista ja hetken kuluttua kyyhöttivät pimeässä nurkassa kuin avuttomat pikkulapset, ääneen rukoillen, Voi Jumala, älä luovuta minun suhteeni! Olen koukussa, olen niin avuton mutta minä tarvitsen Sinua! Minä vieläkin kunnioitan ja rakastan Sinua. Ole kärsivällinen pelasta minut tuo minut takaisin.
Voi olla, että tämä ei sovi teologiaasi, mutta meidän siunattu Herramme on itse valmistanut itselleen alttarin saatanan alueelle. Yhdenkään synnintekijän, yhdenkään luopion ei tarvitse kulkea pitkää matkaa päästäkseen takaisin Jumalan luokse. Hän voi polvistua missä tahansa. Hän voi kohottaa kätensä huumaantuneena, haureuden ja jumalattomuuden keskellä ja löytää Jumalan Hengen ja alttarin juuri sieltä!
Miksi tämä alttari oikein on maailmassa? Se on välitöntä pelastusta varten niille, jotka kutsuvat apua maailmassa.
Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja Hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät (jae 20).
Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät (jae 22).
Nyt me näemme Herran, Hänen Henkensä kautta, kulkevan yli koko maailman ja julistavan, Koko maailma on nyt minun ojennukseni ja kutsumukseni alla. Alttari on kaikkialla, missä ihminen huutaa apua. Minä ojennan käteni, minä etsin maailmassa kaikkia niitä, joiden sydämet vielä kaipaavat Jumalaa.
Ja mikä parasta Jumala on rakentanut valtatien pois Egyptistä. Se kulkee Assyrian kautta luvattuun maahan.
Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan (Jesaja 43:18,19).
Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani... (jakeet 23-25).
Tuo egyptiläinen tässä on luopio, eksynyt Jumalan lapsi, joka meni takaisin maailmaan. Assyrialainen on sellainen Jumalan lapsi, joka on murskaantunut ja hengellisesti liikuntakyvytön Herran rankaisun ja ojennuksen tähden. Ei siksi, että hän on maailmallinen, vaan koska hän on murheen, surun ja yksinäisyyden musertama. Se on laittanut hänet ajelehtimaan horroksessa.
Meidän on kerrottava totuus niille, jotka ovat palaamassa Herran luokse. Tie takaisin Egyptiin kulkee Assyrian kautta. Sinun on tultava ojennuksen rakastavan sauvan alle sillä niitä, joita Jumala rakastaa, Hän ojentaa.
Kukaan ei voi astua levon ja rauhan luvattuun maahan muuta kuin katumuksen tien kautta. Voit kyllä kertoa synnintekijöille ja luopioille, että on helppo matkata tuota valtatietä takaisin Herran läsnäoloon mutta et kerro totuutta, jos et kerro heille, että se ei ole helppo tie.
Niin, voit paeta maailmaa ja sen tapoja, sen kahleita ja pelkoja. Kyllä, tie pyhyyteen ja onnellisuuteen on avoin kaikille. Aivan, Pyhä Henki pyytää eksyneitä tulemaan. Mutta ensin tuo tie johtaa ojennuksen sauvalle. Sitä ei tule pelätä. Se on puhdistusta, jonka tarkoitus on saada maailma sinusta ulos, niin että voisit nauttia Jumalan läsnäolon luvatusta maasta. Jos kaipaat Hänen opetuslapsekseen, tulet kohtaamaan sellaisia iloja, joita et ole milloinkaan aikaisemmin kokenut.
Lupaus on se, että luopiot, särkyneet ja epätoivoiset tulevat takaisin ja palvovat Herraa.
Mikä on tämä kolmoisliitto, jota Jumala on niin siunannut? Se on:
Ensiksi se, että mennään alttarille, kun ollaan vielä Egyptissä vapautuaksemme.
Toiseksi Herran luokse palaaminen rakastavaa opetuslapseutta varten.
Kolmanneksi Jumalan lapsilleen lupaaman levon vastaanottaminen.
Jatkuu..
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.