"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät." (Matt. 7:15-16.)
Luonteeltaan me ihmiset olemme sellaisia, että me aika pian väsymme sanomaan Jeesuksen rististä. Huomaamme, ettei ole mitään uutta siinä, että Jeesus on kadotettujen syntisten Vapahtaja ja Sovittaja. Näinhän saarnataan jatkuvasti.
Siksi monet kokevat että tämä aihe alkaa kyllästyttää. Jos joku silloin tulee ja kertoo jotakin aivan uutta, mitä ei ennen ole kuultu, niin mielenkiinto taas herää.
Monien mielestä me olemme hengellisesti kuolleessa tilassa. Ne, jotka näin kokevat, odottavat jonkinlaista hengellistä läpimurtoa omassa elämässään ja seurakuntien elämässä ja siksi he myös ovat avoimia kaikenlaiselle uudelle.
Tämä hyvä kirjoitus tuli eteeni jo aamulla, mutta nyt kuitenkin aattelin siitä jotain kirjoittaa. Herra Jeesus minua siinä auttakoon Pyhän Henkensä kautta, amen!
Tuossa alussa on tuo varoitus vääristä profeetoista ja niitä on varmastikin tänä aikana yhä vain enemmän ja enemmän, näin ajattelisin.

Voi, miten ihanasti ne puhuu ja todistaa, sekä useimmiten sanovat;
"Herra puhui, sanoi, kehotti, tms." Mutta; haloo, puhuiko Jumala heille kuitenkaan? Vai oliko se vain omaa ajatusta, tai jopa pimedestä tullut ajatus, jolla saatana
yrittää eksyttää,
jopa valittuja, uskomaan valheen,
joka on melkein kuin oikea, mutta suola puuttuu, veri puuttuu, parannuksentekoon kehotus puuttuu, tms..

Totta, kuinka helposti ajan oloon saattaa
kuin väsyä, kyllästyä, kun aina vain puhutaan Jeesuksen rististä, ja sitä jankataan aina ja kaikkialla, niin ehkäpä jo alkaakin tuntua,että:[ i]"Eikös tämä aihe ole jo käsitelty ja nyt jo pitää mennä eteenpäin ristin sanomasta?!"[/i] Ja jätetään ristin sanoma, veren sanoman tärkeys pois puheista ja
keksitään jotain kuin uutta, erilaista, tietoa, uutta oppia, jossa
ei enää puhutakkaan Jeesuksen rististä, tai verestä..Ja me kaikki tiedämme, että sellainen veretön evankeliumi uppoaa kovin moniin, kun
ei enää tarvitsekaan muuttua, tehdä parannusta synneistään, jne..
Mutta noihin joita you tube alkaa olla jo täynnään, jotka profetoivat, milloin suomelle, milloin helluntalaisille ja unohdetaan, ettei Jumala puutu, puhu vain yksin ainoastaan hellareille, vaan ihan kaikille uskonsuuntien edustajille ja seurakunnille, kirkkokunnille. Siis; Aivan Kaikille, minulle ja sinullekin... Emme me jää pois Jumalan puhuttelusta, ojentamisesta, pois Hänen varoituksistaan, ehei. Me Kaikki, aivan kaikki olemme pois poikenneet tavalla tai toisella, mutta löydämmekö enää tämän päivän suomesta sitä, niitä, jotka pysyvät tiukasti Raamatun Sanan opetuksessa ja suostuvat ojennettaviksi, kun Isä, Jumala heille puhuu sydämiinsä? Tai, jotka tuovat sanan Isän sydämeltä, ei omalta sydämeltään?

En jaksa siihen uskoa. Valitettavasti.

Niinpä, kuinka monet uskovat että seurakunnat ovat nykyään kuin kuolleessa, kuivettuneessa tilassa, eikä ne enää tuo mitään uutta sydämellemme. Ja toki, se on usein ihan tottakin, kyllä. Mutta silloin ei pidä lähteä etsimään jotain uutta, kivempaa, lihaamme miellyttävää, jossa on usein vääränlainen ilo ja vapaus mukana, joka
pettää sydämen uskomaan Jumalan tuoneen jotain uutta.. Mutta ei Jumala tuo mitään uutta, vaan sitä ikivanhaa, sekä kestävää, joka ei muutu, sillä jos se muuttuisi, niin silloinhan Raamatun Sanan ilmoituskin täytyisi muuttua, vesittyä. Ja silloin olisimme kaikki kadotettuja.

Tässä seuraavassa kohdassa Raamattua, oli oikea Jumalan mielen mukainen profeetta, Johannes Kastaja. Hän ei puhunut korvasyyhyyn, vaan totuuden ja tiedon sanoja, jotta kaikki pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Jeesuksen, Jumalan Pojan, jolla oli ja on yhä valta antaa syntejä anteeksi katuvalle ihmislapselle.
Mark. 1:
2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
6 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.
7 Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".Tässä seuraavassa puhutaan minun käsittääkseni Johannes Kastajasta jo ennen kuin hän oli edes vielä syntynytkään, niin silloin jo hänestä annettiin ennustus ...
Mal. 3:
16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.
19 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
20 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
21 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
22 Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi.
23 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
24 Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.Minua siunaa valtavasti tämä Jeremian kirjan kohta, kun Herra kyllä on lähettänyt ja uskon, että lähettää yhä omia Hänen tahtonsa mukaisia profeettoja varoittamaan kansaansa tottelemattomuudesta, sekä varoroittaa kääntymästä pois edestään, luotaan, valheveljien ja tänä päivänä voi sanoa jo ikävä kyllä, että valhesiskojenkin valhepuhujien mukaan ja samalla eksymään pois totuudesta, pois Jumalan rakkauden läheltä, seuraamaan pimeyden mukaansa saamia valheentuojia, joilla ei ole sanaa Herralta, vaan ja vain omalta kieleltään, tai toisten kieleltä.
Hes. 2
1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
2 Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.
3 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.
4 Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet-niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra.
5 Kuulkoot tai olkoot kuulematta-sillä uppiniskainen suku he ovat-he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.
6 Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.
7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.
8 Mutta sinä, ihmislapsi, kuule, mitä minä sinulle sanon. Älä ole uppiniskainen, niinkuin uppiniskainen suku on. Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan."
9 Niin minä näin, ja katso: käsi ojennettiin minua kohti, ja katso: siinä oli kirjakäärö.
10 Ja hän levitti sen minun eteeni, ja katso: se oli kirjoitettu täyteen sisältä ja päältä. Ja siihen oli kirjoitettu itkuvirret ja huokaukset ja voi-huudot.Voi näitä Raamatun paikkoja ois valtavasti, mutta en aio väsyttää sinua niillä, vaan laitan lopuksi tämän tärkeän Raamatun kohdan. Mietippä, oletko sinä tavannut tällaisia Profeettoja, joilla on aina sana
muka Herralta, mutta hetkinen; Oliko se sittenkään Herralta saatu sana, ilmoitus? Pysy siis hereillä ja valvo uskosi tilaa.
Jer. 23:
30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
31 Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.Ja koko edellinen luku
täältä