JEESUKSEN RUKOUS

JEESUKSEN RUKOUS

ViestiKirjoittaja rita4 » 02.01.2016 14:44

by David Wilkerson | April 18, 2012]

Johanneksen evankeliumin 17. luku kertoo yksinomaan Jeesuksen rukouksesta opetuslastensa ja kansansa puolesta, niiden jotka seurasivat häntä ja uskoivat häneen. Jeesus ei kuitenkaan rukoillut ainoastaan seuraajiensa puolesta, vaan "---- myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun"(Joh 17:20).

Mikä voimallinen totuus! Jeesuksen lause "niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun" sulkee sisäänsä myös sinut ja minut. Jeesus rukoili meidän puolestamme, kun hän vaelsi täällä ihmisenä. Vuosisatoja sitten jo olimme hänen mielessään. Hän tallensi rukouksensa sanaansa tietäen, että me lukisimme sitä. Hän haluaa meidän tietävän, että hän myös rukoilee meidän edestämme Isää.

Rakas lukija, Tuo Jeesuksen esirukous meidän edestämme ei hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Se palaa koko ajan Jumalan alttarilla, ja Jumala on hyväksynyt Poikansa rukouksen meidän jokaisen edestä. Pelastuksemme on tulosta Jeesuksen esirukouksesta. Me olemme hänessä, koska Jumala vastasi hänen rukoukseensa meidän puolestamme.

"Mutta tällä on katoamaton pappeus, sen tähden että hän pysyy iankaikkisesti, jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa"(Heb 7:24 -25).

Juuri nyt Jeesus rukoilee niiden syntisten puolesta, jotka eivät ole kääntyneet hänen puoleensa. Raamattu sanoo, että hän voi pelastaa "täydellisesti", mikä merkitsee "hamaan loppuun asti" kaikki, jotka tulevat hänen luokseen.

Työni aikana olen nähnyt monien narkomaanien ja alkoholistien pelastuvan kirkkaasti. Joka kerta olen ajatellut: "Tällä on varmasti rukoileva äiti tai esirukoileva isoäiti jossakin menneisyydessä. Jumala vastaa nyt noiden pyhien sotureiden rukouksiin."

Nyt näen jopa jotakin vielä parempaa, jotakin paljon voimallisempaa ja tehokkaampaa. Ei vain äiti tai isovanhempi rukoillut näiden puolesta, jotka nyt uskovat. Jeesuskin rukoili heidän puolestaan koko matkan. "Minä rukoilen heidän edestänsä -- myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun" (Joh 17: 9, 20).

Jos olet halunnut juosta piiloon Herralta, et kuitenkaan pääse pois hänen rukoustensa ulottuvilta. Isä vastaa Poikansa rukouksiin. Kaikki, jotka yrittävät vastustaa häntä, kovettavat sydämensä Kristuksen rukouksille, joka rukoili heidän edestänsä maan päällä ja rukoilee yhä.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Re: JEESUKSEN RUKOUS

ViestiKirjoittaja rita4 » 04.09.2022 16:15

David Wilkerson kirjoitti:Johanneksen evankeliumin 17. luku kertoo yksinomaan Jeesuksen rukouksesta opetuslastensa ja kansansa puolesta, niiden jotka seurasivat häntä ja uskoivat häneen. Jeesus ei kuitenkaan rukoillut ainoastaan seuraajiensa puolesta, vaan "---- myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun"(Joh 17:20).

Mikä voimallinen totuus! Jeesuksen lause "niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun" sulkee sisäänsä myös sinut ja minut. Jeesus rukoili meidän puolestamme, kun hän vaelsi täällä ihmisenä. Vuosisatoja sitten jo olimme hänen mielessään. Hän tallensi rukouksensa sanaansa tietäen, että me lukisimme sitä. Hän haluaa meidän tietävän, että hän myös rukoilee meidän edestämme Isää.

Olen aina pitänyt David veljen kirjoituksista ja puheista, todistuksesta..Se on niin lähellä meitä jokaista ja pystyy puhuttelemaan vielä vaikka uskosta osatontakin ihmislasta. Hän oli niin väkevästi Herran käytössä ja sai sanoja taivaasta Pyhän Hengen kautta, joita sitten toi esille ja hyvä kun toikin, koska siinä meillä on veli, vaikka onkin jo edesmennyt, niin siltikin hänen puheensa ym puhuttelevat meitä kaikkia vieläkin, kuolemansakin jälkeen.. Sana ei tyhjänä palaja, vaan se tekee sen työn, jota varten se on lähetettykin,.. Tuo Raamatunpaikka kuin nousi mieleeni ja löytyy; Jesaja 55: 10-11

Ja niinhän Jeesuskin kävi kuoleman kautta ja Hänenkin Sanansa puhuu ja puhuttelee loppuun asti meistä jokaista, jos vain tahdomme kuulla/lukea sitä. Niin kuin Jeesuskin puhui hyvin arkisesti, tavalla, jonka jokainen ymmärsi ja ymmärtää, niin sanoin David veljemmekin aina puhui ja julisti; totuudessa pysyen. Tällainen yhteys nousi mieleeni kun ajattelin veljeämme ja hänen julistustyötään.

On siunattua ajatella, että Jeesus on aina rukoillut puolestamme ja rukoilee loppuun asti, miten täällä ajassamme sitten kukin elämmekin. Mutta se, että Hän on rukoillut ja rukoilee meidän, omiensa puolesta niin, minua siunaa ajatus siitäkin, miten Hän [Jeesus Kristus] rukoilee niidenkin puolesta, joille tuomme tavalla tai toisella evankeliumia ja jotka kuulevat pyhää Sanaansa saarnattavan.. :thumbup:

David Wilkerson kirjoitti:Rakas lukija, Tuo Jeesuksen esirukous meidän edestämme ei hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Se palaa koko ajan Jumalan alttarilla, ja Jumala on hyväksynyt Poikansa rukouksen meidän jokaisen edestä. Pelastuksemme on tulosta Jeesuksen esirukouksesta. Me olemme hänessä, koska Jumala vastasi hänen rukoukseensa meidän puolestamme.

Room. 8:
22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..