RUKOUKSEEN LIITTYVIÄ KARIKOITA

RUKOUKSEEN LIITTYVIÄ KARIKOITA

ViestiKirjoittaja rita4 » 06.03.2022 23:53

Kymmenen kysymystä ja vastausta sydämeltä sydämelle

1 JOHDANTO

Rukousta on usein kuvattu hengittämisenä. Kun olemme yhteydessä Pyhään Jumalaan, yhteys on luonteeltaan kuin hengittämistä, rakkaudellista vuorovaikutusta, jossa Jumala puhuu ja me kuuntelemme. Ja sitten toisin päin, me ilmaisemme Jumalalle tuntojamme ja asioitamme, ja Jumala kuuntelee meitä. Jumala vastaa rukouksiin tahtonsa mukaan, tavallaan ja ajallaan. Rukous on siis yhtä luonnollista kuin hengittäminen, ja se kuuluu jokaiseen päiväämme ja hetkeemme.

Raamatussa kuvataan rikkaasti, millä tavalla aikojen saatossa Jumalan miehet ja naiset ovat rukoilleet erilaisissa elämäntilanteissa, ja miten Jumala on vastannut heidän rukouksiinsa. Lue ja tutki siis ahkerasti Raamattua, ”rukoilijoiden kirjaa”. Jeesus itse oli suuri rukoilija. Hän oli jatkuvassa yhteydessä Isän kanssa. Jeesus jättää perinnöksemme Isä meidän rukouksen Matt 6:9-13. Myös Ilmestyskirjan luvussa 3 on herkkä ja kaunis kuvaus pyhien rukouksista. Tämä kohta osoittaa meille rukouksen vakavuuden, välttämättömyyden sekä sen, millä tavalla Pyhä Jumala arvostaa rukouksiamme.

Ilm 8:3 Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui alttarin ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle alttarille, joka oli valtaistuimen edessä. 4. Ja suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen.

Jumala on luvannut kuulla jokaisen rukouksen, jos vaellamme Kristuksessa ja Hänen kasvojensa valkeudessa.

Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Joh 15:7

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. 1 Joh 1:7

Vaelletaan valkeudessa - se on meidän turvatakuumme raittiiseen uskonelämään

Joh 1:2 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

Rukouselämämme on osa uskonelämäämme, jonka tarkoituksena on etsiä Jumalan tahtoa ja tietä, sekä vaeltaa siinä turvallisesti ja vakaasti. Jumala on rakkauden Jumala, joka on armossaan rikas. Mutta hän on myös totuuden Jumala, joka tahtoo totuutta salatuimpaan saakka. Meillä tulee olla myös tervettä Jumalan pelkoa. Siksi on erityisen tärkeää, että rukouselämämme on rakennettu terveille ja raittiille raamatullisille perustuksille.

Seuraavassa on esitetty joitakin rukoukseen liittyvää karikoita. Kysymykset on nostettu ihmisten sydämiltä, jotka ovat epätietoisia näistä asioista. Niiden tarkoituksena on tuoda esille joitakin salakavalia kuoppia, joihin voimme langeta, jos meillä ei ole riittävästi tietoa Raamatun ilmoittamasta rukouksesta. Rukoillaan, että Jumalan Pyhä Henki avaisi sydämemme silmät ja mielemme ymmärtämään näitä asioita.

Ole siunattu Jeesuksen nimessä!

Koko kirjoitus täältä
Sananl. 8:17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.
rita4
Ylläpitäjä

Paluu Rukousaiheita,opetusta rukouksesta..